Paniikki pois, kepulaiset!

JormaKKorhonen

Saitilla on nyt muutaman päivän ollut sellainen meno, että sen tarkoituksesta ei voi erehtyä: kepulaisilla on paniikki päällä ja vakava aikomus häätää täältä pois pahimmat vastustajansa, joihin he näkevät minunkin kuuluvan.

Kiitos, kiitos vaan jo etukäteen kun tunnustatte, kepulaiset, sen ihan pian väittämällä minua kepun kannatuksen parhaaksi edustajaksi! Olen varmaan teidänkin mielestänne OIKEASTI yhtä uskottava siinä roolissa kuin esim. Suolijuna ja Keris.

Mutta kun olen järkijätkä ja rehellinen, niin eräiden vähemmän todellisuudentajuisten illuusioita särkien minun on pakko kertoa, että meillä kenelläkään ei OIKEASTI ole täällä tuon taivaallista merkitystä minkään puolueen kannatuksen lisäämiseen enempää kuin vähentämiseenkään.

Vai uskooko joku todellakin, että hän vaikuttaisi edes yhden kansanedustajan saamiseksi puolueelleen tai estämiseksi jollekin toiselle puolueelle? Uskooko hän, että kirjeet Matti Vanhaselle tai oman puolueen ja omien poliitikkojen kehut tai vastustajaksi koettujen mollaaminen vaalitulokseen jotain vaikuttaisi? Jos uskoo, niin tilatkoon heti ajan päälääkärille!

Tällä debatoinnilla on vain viihteellinen merkitys meille itsellemme ja sillä kuululla ”keskustapoliittisella debatilla” myös muille. Joten turha kepulaisten on hermostua minun, mpp:n Jaban tai kenenkään vuoksi, vaikka he alakynteen täällä jäävätkin; poliittista vaikutusvaltaa meilläkään ei ole, emmekä pysty kepun kannatusta alentamaan vaikka ilmeisesti niin pelkäättekin, kepulaiset!

Eikä mielestäni Jaban eikä kenenkään ole tarpeen väistyä tuollaisten suolinkaisten vuoksi, vaan voimme vanhempina ja viisaampina ymmärtää heitä. Jos joku ongelmanuori ei ole saanut koskaan sanoa mitään kotonaan enempää kuin koulussakaan joutumatta pilkan kohteeksi, täällä hän voi anonyymina purkaa patoutumiaan, kun seriffi sitä näy pystyvän estämään ja ylläpidon ylemmissä portaissa ihan oikein ajatellaan, että ei tämä nyt niin tärkeää ole. Jos jollekin hörhölle tämä tarjoaa mahdollisuuden itsensä terapointiin, niin siitä vaan!

Mutta myös Jaba ja me muut järkijätkät voisimme edellä toteamani todeksi tajuten ottaa kevyemmän asenteen - antakaamme hörhöjen hörhöillä ja pitäkäämme asiallisuuden ja huumorinkin lippua korkealla sitä vaikkapa laulun tahdissa hulmuttaen!

Kun Mtv 3:ssa parhaillaan menee hupiohjelma tähtinään mm. Vanhanen, Heinäluoma, Katainen ja muut, niin yhtykäämme hauskuuteen seuraavalla. Siinä on varmasti jokaiselle tuttuja kohtia. Kaikki mukaan:

Kuulla jos haluatte lauluni, niin
maailmaan synnyin mä, jatsin tahdissa,
ämmät siinä vierellä, lauloi että
aivan se peeveli pohjahan palaa!
Ollos huoleton, poikas valveil on.
Taaskin on haastettu tarua ja totta,
siirtykäämme vähitellen
alle venäläisen kuun!
Siellä metsämökissä,
lempinyt oon monta kertaa,
sinuakin oi Emma, Emma –
jos pettänyt oon, mulle anteeksi suo
taikka lähden minä lännen maille,
onneani etsimään,
siellä kohtaan se pienen sievän neidon,
ai jai kun me lauletaan, että
juo, juo, veikkonen juo,
maljasi pohjahan,
sillä tähtein tuolla puolen
Isontalon Antti ja Rannanjärvi
ne jutteli kahren kesken,
tää on viimeinen taisto,
ryyppäämään nyt ryhtykää,
sillä Kytösavun aukeilla mailla on
kolme pientä porsasta, porsasta,
trallal lallal lei,
sillä ei meitä surulla ruokita, kun
kotimaani ompi
suuri ja mahtava Neuvostoliitto,
siellä äiti hymyhuulin
ahon laitaa reunustaa,
vai onko aallot sen huuhtoneet pois?
Hei Karjalasta heilin minä löysin,
jot ei pane idän halla,
eikä pojat kansan urhokkaan
viheriäisessä laaksossa,
oi oma tyttöni saariston!
Näin huusi viimeinen tuo mohikaani,
kuulla jos haluatte lauluni,
niin maailmaan synnyin mä jne…

20

1558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehokas voimavara

"..uskooko joku todellakin, että hän vaikuttaisi edes yhden kansanedustajan saamiseksi puolueelleen tai estämiseksi jollekin toiselle puolueelle?"

***Minä haluan uskoa keriksen olevan sen verran tehokas voimavara, että hän kykenee edes yhden paikan kepulta viemään.

• JormaKKorhonen

...tuota suosittua tuotemerkkiä ei saada suurempaan julkisuuteen avarammilla areenoilla, jolloin uskosi takuuvarmasti kävisi toteen!

• ilmaa!

hyi saatana!

• JormaKKorhonen

...tuollainen jo nuoruudessani oppimani rimpsu pysyisi juopon ulkomuistissa! Tuollaisen sinun roiskaisemasi syljen sen sijaan pystyy räkäisemään rapajuoppokin vaikkapa kuuden kupin kumarassa!

• Hienoa, että KEPUlaiset näin avoimesti näyttävät millaista on KEPUlainen "sivistys".

Maalaisliitto-KEPUn toimintaan kuuluu olennaisena osana poliittisten vastustajien mustamaalaus ja loanheitto.

Nytkin vaalien alla KEPUn puoluesihteeri Jarmo "Konna" Korhonen on palkannut näitä peräkammarin poikia ja tyttöjä heittämään lokaa. KEPUn vaalibudjetti on 1,5 miljoonaa euroa ja se rahoitetaan veronmaksajien taskusta. Tästä vaalibudjetista 40 % menee KEPUn likaisten temppujen osaston toimintaan.
        Tulokset näkyvät tällä palstalla päivästä toiseen 24/7.

• ihmettelijä.

Ihmettelen, miten päivästä toiseen häiriköit palstaa itsestäsi kertoillen.

Nämä kirjoitukset jäävät nettiin ja jälkikasvusi voi hävetä taattonsa viimeisien päivien harrastuksia.

• ----

"Nämä kirjoitukset jäävät nettiin "

Ei välttämättä, keriskin on poistanut satoja, ellei tuhansia viestejään selvempinä hetkinään.

• JormaKKorhonen

Minähän koetin kertoa, että ei minulla enempää kuin sinulla tai kenelläkään ole täällä OIKEASTI mitään vaikutusta puolueiden kannatukseen. Joten älä toki minun vuokseni häiriinny!

Vai onko paniikkisi syy syvemmällä, eli siinä, jonka tuossa juuri joku näkyy OIKEAKSI syyksi arvelevan?

Silloin sanoisin Omar Khaijamin sanoin:

"Miks, velki, annat mieltäs ahdistaa
        sen jota emme estetyksi saa?
        Pelon ja kauhun, synkän epätoivon,
        ja sieluntuskna, joka tuhoaa?"

Minun jälikasvuni on taatostann lähes yhtä ylpeä kuin minä heistä. Ja mitä tarkoiat tällä:

>> taattonsa viimeisien päivien harrastuksia

• JormaKKorhonen
        ---- kirjoitti:

"Nämä kirjoitukset jäävät nettiin "

Ei välttämättä, keriskin on poistanut satoja, ellei tuhansia viestejään selvempinä hetkinään.

...minulla sellaiseen ei ole aihetta. Ja sitäpaitsi kyllä ne Keriksenkin kirjoitukset tallella ovat: minulla! (Löytyvät ne kuulemma myös Eniron taustatiedostoista).

• JormaKKorhonen
        JormaKKorhonen kirjoitti:

Minähän koetin kertoa, että ei minulla enempää kuin sinulla tai kenelläkään ole täällä OIKEASTI mitään vaikutusta puolueiden kannatukseen. Joten älä toki minun vuokseni häiriinny!

Vai onko paniikkisi syy syvemmällä, eli siinä, jonka tuossa juuri joku näkyy OIKEAKSI syyksi arvelevan?

Silloin sanoisin Omar Khaijamin sanoin:

"Miks, velki, annat mieltäs ahdistaa
        ja sieluntuskna, joka tuhoaa?"

Minun jälikasvuni on taatostann lähes yhtä ylpeä kuin minä heistä. Ja mitä tarkoiat tällä:

>> taattonsa viimeisien päivien harrastuksia

...suomenkielelle:

Miks, veli, annat mieltäs ahdistaa
        ja sieluntuskan, joka tuhoaa?"

• ihmettelijä.

en viitsi edes kommentoida noita Korhosen höpinöitä hänelle, vaan totean muille, että kuten huomaatte, ne vastaavat juuri sellaista palstahäiriköintiä kuin totesin.

• ---
        ihmettelijä. kirjoitti:

en viitsi edes kommentoida noita Korhosen höpinöitä hänelle, vaan totean muille, että kuten huomaatte, ne vastaavat juuri sellaista palstahäiriköintiä kuin totesin.

Toki huomaamme myös, ettet sinä välihuudoillasi tasoa ainakaan paranna.

V..uttaako sinua?

• JormaKKorhonen
        ihmettelijä. kirjoitti:

Kun sanoin

>> myös Jaba ja me muut järkijätkät voisimme edellä toteamani todeksi tajuten ottaa kevyemmän asenteen - antakaamme hörhöjen hörhöillä ja pitäkäämme asiallisuuden ja huumorinkin lippua korkealla

• Oikeassa olet

Siis tuossa

”Saitilla on nyt muutaman päivän ollut sellainen meno, että sen tarkoituksesta ei voi erehtyä: kepulaisilla on paniikki päällä ja vakava aikomus häätää täältä pois pahimmat vastustajansa, joihin he näkevät minunkin kuuluvan.”

Siitähän kertoo sekin, minkä eilen niin mainiosti huomioit

City-kepun Seppo ja Tikkurilan Oiva
      ne jutteli äsken täällä:
      Rupee sinä Oiva nyt seriffiksi,
      niin saan olla niskan päällä!

Ensin me säännöt uusittais
      ja sitten kaikki muukin.
      Kepua sen jälkeen vain kiittää sais,
      ja tukittais sen kapin suukin!

Mutta olen samaa mieltä siitä, että turhaan kepulaiset sinun tai meidän kenenkään vuoksi panikoivat. Hauskanpitoahan tämä vaan on. Mutta paniikin todellinen syy voikin olla syvemmällä. He jo aavistavat, mitä vaaleissa tuleman pitää!

• NeoKapitalisteja

ja on viemässä suomea USA,Israelin ja britannian rinnalle pahan akseliin ja sotiin!

• JormaKKorhonen

Vaikka Keris täällä sitkeästi väittää, että kirjoitusvirheillä ei ole mitään merkitystä, sillä lukija kyllä "oikolukee", mutta jos on ihan oikein kirjoitettu sana, mutta ei se, minkä on tarkoittanut, niin kyllä sillä merkitystä on.

Nyt itselleni on sattunut sellainen "kijoitusvihre", kun sanoan:

>> Kiitos, kiitos vaan jo etukäteen kun tunnustatte, kepulaiset, sen ihan pian väittämällä minua kepun kannatuksen parhaaksi edustajaksi!

• Pieni likainen mies

Keris kehui kirjoituksiaan yhteen aikaan nimimerkillä stenubyggan hanu ja silloin hän usein vertasi itseään Charles Bukowskiin ja kirjoitti fiksun lukijan lukiessaan oikolukevan keriksen kirjoitusvirheet oikeaan muotoon.
        Olli Riikonen (keskustan silloinen tiedotussihteeri) tosin huomautti kerrattain keristä kirjoitusvirheistä.
        Ja muutamasta muusta seikasta.

• paniikkia...

kepulaisilla :))
      Demareilla sen sijaan, näyttää paniikki olevan.
      Huomasitko miten säälittävää rapellystä oli sen venäläisen komonokan käyttäytyminen Mari Kiviniemen kanssa?

• näkyy olevan paniikki

päällä on Jorkka ja hyvänä kakkosena tulee Känä.

• Sonnimies

jo kerran tähän sekoviestiin, jotenkin näin: Mene jo vuoteeseen, olet niin makkurissa. Kaadut vielä kipeän jalkasi uudelleen. Poistiko joku näin viattoman toteamuksen?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2236
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1664
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1337
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1333
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      61
      1091
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      61
      1067
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1027
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      952
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      824
    Aihe