voiko vesirokkoon sairastua uudestaan?
Vesirokosta...
5
1515
Vastaukset
- sairastua
uudestaan jos on ollut melko lievänä tai alle 12kk:n ikäisenä. Meillä juuri kaksi lasta sairastanut uudestaan vesirokon. Ekalla kerroilla vain kymmenkunta näppylää eikä kunnolla kuumetta. Vanhemmat ihmiset voi saada vyöruusun jos eivät ole sairastaneet rokkoa tai lievänä.
Kaikki tutut ja kerhotädit ihmetelleet ettei voi pitää paikkansa, että vesirokko uusiutuu. Lääkärissä käytiin ja on kuulemma mahdollista saada uudestaan, jos ollut lievänä.
Nyt toivon ettei tuu enää uudestaan, olivat ainakin molemmilla lapsilla nämä uudestaan sairastetut vesirokot tosi rajuja. Näppyjä ja kuumetta riitti monen monta päivää.- tietoa!
Itse olen lapsena sairastanut n. 7 vuoden iässä vesirokon ja ihan runsain oirein. Myöhemmin opiskeluaikoina n. 20 vuotiaana sain kaverin sairastaessa vesirokkoa samanlaisia näppyjä, mutta pienemmälle alueelle käteen. Kävin lääkärillä ja hän sanoi tuolloin, että mahdotonta sairastua vesirokkoon uudelleen. On kuulemma vyöruusu vain erikoisessa paikassa (vyöruusu kulkee aina jonkin hermon alueella, joten voi siis esiintyä muuallakin kuin vyötärön kohdalla). Olen siis itsekin vähän sekaisin, että miten asia on! Missä kohden teillä näpyt toisella kerralla sijaitsivat pääasiassa?
- sairastua
tietoa! kirjoitti:
Itse olen lapsena sairastanut n. 7 vuoden iässä vesirokon ja ihan runsain oirein. Myöhemmin opiskeluaikoina n. 20 vuotiaana sain kaverin sairastaessa vesirokkoa samanlaisia näppyjä, mutta pienemmälle alueelle käteen. Kävin lääkärillä ja hän sanoi tuolloin, että mahdotonta sairastua vesirokkoon uudelleen. On kuulemma vyöruusu vain erikoisessa paikassa (vyöruusu kulkee aina jonkin hermon alueella, joten voi siis esiintyä muuallakin kuin vyötärön kohdalla). Olen siis itsekin vähän sekaisin, että miten asia on! Missä kohden teillä näpyt toisella kerralla sijaitsivat pääasiassa?
meillä sai poika noin kuukausi sitten vesirokon, tuli muutama näppy kasvojen alueelle ja vatsaan ja selkään. Poika on 1,5v vanha. Kuumetta ei ollut, sattui olemaan korvakontrolli juuri lääkärissä silloin ja selviä vesirokko näppyjä oli lääkärinkin mukaan.
2 viikkoa siitä sai isosisko (4V) vesirokko näppyjä joka puolelle kehoa, suurin osa kasvoissa, päänahassa, vatsassa, selässä ja paljon pepussa. Aikoinaan on sairastanut noin vuoden ikäisenä vesirokon muutamalla näpyllä ja pienellä kuumeella.
Kului kaksi viikkoa niin taas sai pikkumies näppyjä, alkoi otsasta ja siitä levisi aivan koko kehoon kämmeniä ja jalanpohjia unohtamatta. 5 päivää tuli niitä näppyjä lisää kuumetta oli kokoajan, nyt alkaa olla kaikkien näppyjen päällä ruvet. Oli aika tuskainen pikkumies viikon verran ja vieläkin kutisee. Lääkärissä käytiin heti vesirokon alussa kun valitti korvaansa, ja selvä vesirokko oli lääkärin diagnoosi. Lääkärillä käydessämme kummastelin lääkärille sitä,että vesirokko uusiutui näin, mulle ainakin lääkäri sanoi että nykyisin vesirokko pöpötkin muuttaa muotoaan eikä ole mikään mahdottomuus saada uudestaan varsinkin jos on ollut lievänä aikaisemmin. Tiedä sitten mikä pitää paikkansa, mutta meidän lapsilla, kahdella lapsella neljästä lapsesta, on nyt sit kaksi kertaa ollut vesirokko.
Vyöruusuksi en ainakaan tätä toista kertaa epäile,kun niitä näppyjä oli koko keho täynnä. Ilmeisesti oli eka kerta niin lievä ettei kehittyny vastustuskykyä.
Nyt tässä kauhulla odotan että ei kai vaan perheen kahdelle vanhemmalle pojalle tule uudestaan. Ovat aikoinaan sairastaneet runsain oirein vesirokon. - Ei sairastanut vm.78
sairastua kirjoitti:
meillä sai poika noin kuukausi sitten vesirokon, tuli muutama näppy kasvojen alueelle ja vatsaan ja selkään. Poika on 1,5v vanha. Kuumetta ei ollut, sattui olemaan korvakontrolli juuri lääkärissä silloin ja selviä vesirokko näppyjä oli lääkärinkin mukaan.
2 viikkoa siitä sai isosisko (4V) vesirokko näppyjä joka puolelle kehoa, suurin osa kasvoissa, päänahassa, vatsassa, selässä ja paljon pepussa. Aikoinaan on sairastanut noin vuoden ikäisenä vesirokon muutamalla näpyllä ja pienellä kuumeella.
Kului kaksi viikkoa niin taas sai pikkumies näppyjä, alkoi otsasta ja siitä levisi aivan koko kehoon kämmeniä ja jalanpohjia unohtamatta. 5 päivää tuli niitä näppyjä lisää kuumetta oli kokoajan, nyt alkaa olla kaikkien näppyjen päällä ruvet. Oli aika tuskainen pikkumies viikon verran ja vieläkin kutisee. Lääkärissä käytiin heti vesirokon alussa kun valitti korvaansa, ja selvä vesirokko oli lääkärin diagnoosi. Lääkärillä käydessämme kummastelin lääkärille sitä,että vesirokko uusiutui näin, mulle ainakin lääkäri sanoi että nykyisin vesirokko pöpötkin muuttaa muotoaan eikä ole mikään mahdottomuus saada uudestaan varsinkin jos on ollut lievänä aikaisemmin. Tiedä sitten mikä pitää paikkansa, mutta meidän lapsilla, kahdella lapsella neljästä lapsesta, on nyt sit kaksi kertaa ollut vesirokko.
Vyöruusuksi en ainakaan tätä toista kertaa epäile,kun niitä näppyjä oli koko keho täynnä. Ilmeisesti oli eka kerta niin lievä ettei kehittyny vastustuskykyä.
Nyt tässä kauhulla odotan että ei kai vaan perheen kahdelle vanhemmalle pojalle tule uudestaan. Ovat aikoinaan sairastaneet runsain oirein vesirokon.Kyllä olen samaa mieltä, että vesirokkoon voi sairastua, vaikka sen olisi sairastanut aikaisemmin. Odottaessani kuopustani neuvolassa testattiin vesirokon vasta-aineet, koska en ole sitä koskaan sairastanut. Ja silloin oli terveydenhoitajan kanssa puhetta, että vesirokon voi sairastaa, vaikka kuinka monta kertaa. Vasta-aineiden määrä on yksilöllinen. Vesirokkoa vastaan voi ottaa rokotteen, jos vasta-aineet ovat hyvin vähäiset tai ei oleenkaan niin kuin minun tapauksessani.
- naapurissa oli
Naapurin lapset sairastuivat vesirokkoon. Muutama näppylä. Sieltä tartunnan sai toisen naapurin lapset, myös muutamalla näppylällä. Terveydenhoitaja varmisti jokaisen että on vesirokkoa.
Omat lapset sairastuivat tämän jälkeen. Paljon näppyjä ja kuumetta. Kuinkas ollakaan kahden viikon kuluttua Ensimmäisen naapurin lapset olivat TAAS vesirokossa. Tällä kertaa monen näpyn ja kuumeen kera. Viikko tästä ja toisen naapurin lapset sairastuivat myös uudelleen! Onneksi meille ei tullut uudelleen.
Viikon kuluttua siitä kun lapseni sairastuivat käsivarteni kutisivat kovasti ja pintaan nousi nuppineulanpään kokoisia näppylöitä, jotka katosivat muutaman päivän kuluessa. Olisiko vesirokko yrittänyt tulla uudelleen?
Puhuin tästä töissä ja kävi ilmi että työpaikallani oli yksi ihminen joka on sairastanut vesirokon 5 kertaa! Lääkäreiden mukaan harvinaista, syyksi sanottiin hänelle se että elimistöön ei kerry vasta-aineita ollenkaan! Oli kauhuissaan että taasko täällä kiertää vesirokkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077726
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085921- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582918
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046