Olen sattuneesta syystä laskeutunut rahvaan pariin ja matkustanut töihini köyhien suosimalla kulkuvälineellä, jota kutsutaan linja-autoksi. Olen tietenkin, niinkuin jokaisen itseään arvostavan kuuluukin, naamioitunut hieman, ettei vaan vahingossa joku tuttu tunnistaisi ja luulisi minun vajonneen jonkinasteiseen kriisiin, koska olen näin radikaaliin toimenpiteeseen ryhtynyt töihin päästäkseni.
Kun aamulla matkasin pipo silmillä linjuriautossa, huomasin kun hieno Mersu koukkasi tieltä jalkakäytävälle pankkiautomaatin eteen, tukkien jalkakäytävän kokonaan. Heti samassa minuun astui kateuden paholainen. Jännittyneenä pidätin hyengitystäni ja odotin aukeaako takakontti ja nouseeko sieltä afrikkalaista syntyperää oleva nuorimies ja heittäytyy levyksi MersuMiehen jalkojen alle ja ryömii MersuMies selässään automaatin eteen, ettei MersuMiehen kengät kastu. Ei auennut, joten kyseessä oli ilmeisesti aloitteleva MersuMies, joka ei ole vielä päästänyt itseään kokonaan vapaaksi.
MersuMiehen ei tarvitse noudattaa liikennesääntöjä, hän on niiden yläpuolella. MersuMies ei tarvitse vilkkuja, hän kääntyy mistä, milloin ja minne huvittaa. Miksi? MersuMies on vapaa, siksi! Tavallinen palkansaaja käyttää huomattavan suuren osan ajastaan liikenteessä siihen, että yrittää olla joutumatta onnettomuuteen, koska se saattaisi tulle hänelle kalliiksi. MersuMiehen ei tarvitse alentua tällaiseen alkukantaiseen rahvaan ajattelutapaan. Hänellä on suuremmat ja kehittyneemmät aivot ja kaikista suurin karvahattu.
Prisman pihalla saa yleensä ihastella perjantai-iltana kaunista Mersujonoa kaupan edessä. Kyllä siinä köyhän silmä lepää. Jotkut kyllä naureskelevat, että mieluummin sitä terve on, kuin MersuMies, koska heitä kaikkia tuntuu yhdistävän se että he ovat jonkin asteisia invalideja, koska tämä Mersujono on yleensä invapaikoilla. Mutta mitä sitä pienistä invaliditeeteistä murehtimaan, kun alla on kuitenkin Mersu isolla M:llä. Enkä nyt tarkoita mitään 80-90 luvun rouskuja, jotka ajetaan pimeällä piiloon Prisman taakse vaan oikeita Mersuja.
MersuMiestä ymmärretään kun hän ajaa ylinopeutta. Kuinka kukaan voi edes vaatia ajamaan rahvaan kanssa samoilla nopeusrajoituksilla, jos alla On uusi Mersu? Kuvittele, jos olisit aurinko ja sinua pyydettäisiin olemaan paistamatta, sama asia! Mersuille pitäisi rakentaa oma kaista, joka olisi rahvaan kaistan yläpuolella ja se olisi päällystetty kullalla.
Onneksi kaikilla ei ole varaa hankkia Mersua, sillä se saisi maamme todelliseen kaaokseen. Mersu sallittakoon vain niille, jotka kykenevät kantamaan MersuMieheyden mukanaan tuoman vallan, vastuun ja vapauden. Sanonta "vapaa kuin taivaan lintu" on vanhentunut ja se tuleekin unohtaa.
Minulla On Lada ja se on rikki!
Vapaa kuin MersuMies!
21
1127
Vastaukset
Sain muuten erän tusseja Kiinasta, voisin kaupata ne sinulle kohtuuhintaan?
Kelpaako? Siinä olisi sinulle viiksiä yli viideksi vuodeksi.- BadMyntton
otan ne vastaan mielelläni. Otatko sinä vaihdossa Bulgariasta saamani jalkalisäkkeet, niin sinulta ei aina kysyttäsi sossupäivänä papereita Teboililla, kun menet ostamaan kuukauden Lasoliannostasi?
...olin sinun ei-niin-kovin-hetro-avaustasi lukiessani kehittänyt mielessäni hyvän vastineen jossa säälittelisin sinua ladasi kampiakselin ulostautumista moottorin kyljestä mutta pilasti hyvän jutun tunnustamalla itse totuuden.
Onko tuollainen mielestäsi reilua? Kysyn vaan?
PS. Ei mersu ole ainoa automerkki jota ei liikennesäännöt koske, ei ne koske minun rolssiakaan ;D- BadMyntton
Niin monasti olen yrittänyt päivääsi pilata ja tuloksetta ja nyt onnistuin siinä yrittämättä:D Tänään on selvästikkin onnenpäiväni!
BadMyntton kirjoitti:
Niin monasti olen yrittänyt päivääsi pilata ja tuloksetta ja nyt onnistuin siinä yrittämättä:D Tänään on selvästikkin onnenpäiväni!
...Ladasi onkin nähty ulosottomiehen autotarhassa, onkohan joku lasku mennyt pikäksi? ;)
Hyvä yritys kuitenkin mutta totuus paljastuu aina ja valheella on lyhyet jäljet, myönnän että tänään sinulla on onnenpäivä ladasta eroon pääseminen on kuin lottovoitto ilman että tarvitsee edes kuponkia ostaa ärrältä- BadMyntton
Kadunmies kirjoitti:
...Ladasi onkin nähty ulosottomiehen autotarhassa, onkohan joku lasku mennyt pikäksi? ;)
Hyvä yritys kuitenkin mutta totuus paljastuu aina ja valheella on lyhyet jäljet, myönnän että tänään sinulla on onnenpäivä ladasta eroon pääseminen on kuin lottovoitto ilman että tarvitsee edes kuponkia ostaa ärrältäkelpaa vain realisoitavissa oleva omaisuus, johon Lada ei kuulu.
Vinkki sinulle: Mene käymään R-kioskilla ja vaadi heitä selittämään miksi ovat perineet sinulta maksua lottokupongeista! Meillä Kuopiossa ne ovat ainakin täysin ilmaisia ja uskoisin että tämä pätee myös muualla Suomessa. Kannattaa myös soittaa veikkaukseen ja ilmiantaa tämä törkeä yrittäjä joka on sinua viisasta miestä onnistunut noin huiputtamaan! BadMyntton kirjoitti:
kelpaa vain realisoitavissa oleva omaisuus, johon Lada ei kuulu.
Vinkki sinulle: Mene käymään R-kioskilla ja vaadi heitä selittämään miksi ovat perineet sinulta maksua lottokupongeista! Meillä Kuopiossa ne ovat ainakin täysin ilmaisia ja uskoisin että tämä pätee myös muualla Suomessa. Kannattaa myös soittaa veikkaukseen ja ilmiantaa tämä törkeä yrittäjä joka on sinua viisasta miestä onnistunut noin huiputtamaan!..yksinkertaisuus, etkö tiedä että romuraudan maailmanmarkkinahinta on todella korkealla, jos kiinalaisesta kirveestä saa työmiehen kuukausipalkan niin kai ladastakin jotakin hyvitetään
Älä sinä selitä mitään kupongeista, ymmärrät niistä vain sen että sossun kupongilla ei saa ostaa keppanaa eikä tupakkia- BadMyntton
Kadunmies kirjoitti:
..yksinkertaisuus, etkö tiedä että romuraudan maailmanmarkkinahinta on todella korkealla, jos kiinalaisesta kirveestä saa työmiehen kuukausipalkan niin kai ladastakin jotakin hyvitetään
Älä sinä selitä mitään kupongeista, ymmärrät niistä vain sen että sossun kupongilla ei saa ostaa keppanaa eikä tupakkiaolen täysin vakuuttunut, että kun Hornettiasentaja ystäväni Rissalasta tulee tänään säätämään, niin Tshernobiilini rokkaa taas kuin uusi.
P.s. En tarkoita nyt Hornettiasentajalla sellaista henkilöä, joka laittaa toiselle kanapaloja suuhun... BadMyntton kirjoitti:
olen täysin vakuuttunut, että kun Hornettiasentaja ystäväni Rissalasta tulee tänään säätämään, niin Tshernobiilini rokkaa taas kuin uusi.
P.s. En tarkoita nyt Hornettiasentajalla sellaista henkilöä, joka laittaa toiselle kanapaloja suuhun.....edes hiukankin tasapainoinen ihminen niin ymmärtäisit ettei ole kovinkaan juhlittava asia päästä ajelemaan ladalla varsinkin nyt kun alkaa päivätkin olemaan kovin valoisia
Ettei mene ihan lässyttämiseksi niin tunnustan että joskus muinaisuudessa laadukas autoni meni rikki ja korjaamo johon sen sain tungettua korjattavaksi antoi minulle jalomielisesti warren lainaksi kahdeksi päiväksi, voi sitä kettuilun määrää jonka niinä kahtena päivänä sain kuulla, ilman hyvää selitystä meinasi työsuhde päättyä ja lähellä oli myös ennenaikainen avioero, lapset itki surkeasti ja niitä myös kiusattiin tarhassa tämän warrella ajelun vuoksi
Ainoa hyväpuoli oli se että silloin muutoin kateellinen ja ynseä naapuri morjesti reippaasti hymyillen- BadMyntton
Kadunmies kirjoitti:
..edes hiukankin tasapainoinen ihminen niin ymmärtäisit ettei ole kovinkaan juhlittava asia päästä ajelemaan ladalla varsinkin nyt kun alkaa päivätkin olemaan kovin valoisia
Ettei mene ihan lässyttämiseksi niin tunnustan että joskus muinaisuudessa laadukas autoni meni rikki ja korjaamo johon sen sain tungettua korjattavaksi antoi minulle jalomielisesti warren lainaksi kahdeksi päiväksi, voi sitä kettuilun määrää jonka niinä kahtena päivänä sain kuulla, ilman hyvää selitystä meinasi työsuhde päättyä ja lähellä oli myös ennenaikainen avioero, lapset itki surkeasti ja niitä myös kiusattiin tarhassa tämän warrella ajelun vuoksi
Ainoa hyväpuoli oli se että silloin muutoin kateellinen ja ynseä naapuri morjesti reippaasti hymyillenPäinvastoin, vain tasapainoinen, itsensä kanssa sinut oleva ja yhteiskunnan luomasta menestyksen näyttämisen ja mittaamisen tarpeesta, jossa mittarina käytetään kulkuneuvoa, vapaa ihminen ajaa Ladalla:D Lapset nauttivat kyydistä, koska heille ovat tärkeitä muut kuin ulkoiset arvot. Vaimo istuu ylpeänä etupenkillä, kun iskä tulee kurviin sladissa ja hallitsee ajokkinsa kuin rallikonkari konsanaan. Lada vaatii sitoutumista ja tätä piirrettä arvostavat myös työnantajat. Ladamies on periksiantamattomuuden ja uudisraivaajahengen keulakuva ja rehellisellä ja mutkattomalla olemuksellaan yleensä haalii ympärilleen kaikkein kauneimmat naisetkin, kuten minä vaimoni!
BadMyntton kirjoitti:
Päinvastoin, vain tasapainoinen, itsensä kanssa sinut oleva ja yhteiskunnan luomasta menestyksen näyttämisen ja mittaamisen tarpeesta, jossa mittarina käytetään kulkuneuvoa, vapaa ihminen ajaa Ladalla:D Lapset nauttivat kyydistä, koska heille ovat tärkeitä muut kuin ulkoiset arvot. Vaimo istuu ylpeänä etupenkillä, kun iskä tulee kurviin sladissa ja hallitsee ajokkinsa kuin rallikonkari konsanaan. Lada vaatii sitoutumista ja tätä piirrettä arvostavat myös työnantajat. Ladamies on periksiantamattomuuden ja uudisraivaajahengen keulakuva ja rehellisellä ja mutkattomalla olemuksellaan yleensä haalii ympärilleen kaikkein kauneimmat naisetkin, kuten minä vaimoni!
..valheitasi:
Emävale Nr:o 1
"vain tasapainoinen, itsensä kanssa sinut oleva ja yhteiskunnan luomasta menestyksen näyttämisen ja mittaamisen tarpeesta"
Omasta mielestään ehkä tasapainoinen mutta naapurusto,tuttavat ja työkaverit ovat toista mieltä, ei tosin yritä elvistellä kun ei ole millä elvistellä
Jättivale Nr:o 2
"Lapset nauttivat kyydistä, koska heille ovat tärkeitä muut kuin ulkoiset arvot. Vaimo istuu ylpeänä etupenkillä, kun iskä tulee kurviin sladissa ja hallitsee ajokkinsa kuin rallikonkari konsanaan"
Lapset ja vaimo kauhusta jäykkänä kun tasapainoton ja ajotaidoton isukki näyttää miten Tommi Mäkinen otti voiton jyskälässä, lopputulos auto lepikkoon ja koko kööri lasarettiin, pajavasaralla auto ajokuntoon, katsastusmies tosin auton ajokuntoisuudesta hiukan erimieltä.
"Lada vaatii sitoutumista"
Naurettava emävale Nr:o 3
Lada ei vaadi sitoutumista, vaan kun et eroonkaan pääse millään laillisella keinolla niin minkäs teet
"haalii ympärilleen kaikkein kauneimmat naisetkin, kuten minä vaimoni!"
Joopa joo, valheasteikko loppui kesken, ladamiehen vaimo on yhtä ruma kuin autonsakin, kauneus on tosin katsojan silmässä
Ystävättäreni ajeli monta vuotta nappisilmäladalla, ja aina kun hänen autoaan ohitettiin, niin ohittava katsoi pitkään kuka siellä ratin takana oikein on.
Nyt on lada jäänyt käytöstä pois ja alla on uusi kärry. Ajotapa on vieläkin yhtä varovaista kuin nappisilmällä, ja aina löytyy ohittajia. Hänen harmikseen vain ei kukaan enään katso pitkään.- BadMyntton
on ihan jees juttu, jos se olennaista liikenteen sujuvuuden kannalta. Turhan usein kyseessä on kuitenkin ns. itsetunto-ohitus, joissa ei ole mielestäni juurikaan järkeä. Monasti näkee kun motarille uskaltautuu, että takana tuleva auto lähtee ohituskaistalle todella kaukaa ja syynä on yleensä ohittamisen pakko. Kun sitten on ohi päästy, niin vauhti hiljenee ja sitten ajetaan peräkkäin. Muutaman kerran olen suutuspäissäni piiskannut Largonini uskomattomaan lentoon ja julistanut sillä myötätuulessa 130km/h ja kuitenkin ohituskaistalla on ollut jono...
- SikurLiina
..omistaisi sellaisen leveäperäisen Letukan, joka olisi sisustettu muhkealla punaisella nahalla.
Ratti kieretty leopardin jäjitelmällä ja tietty radio, josta kuuluisi sykähdyttäävää mustien slummeissa soitettua jazzia.
Jalassani olisivat pitsisukat ja valkoiset balleriinat. Persikan värinen silkkihuivi päähän kiedottuna ja suuret mustat aurinkolasit salaperäisesti silmillä. Käsissäni satinihansikkaat ja tiukka neule selkään napitettuna. Hame monikerroksisen alushameen peittämänä. Ohjauslaudalla tumma muovinen ruusu.
Odottaisin huoltsikalla huolettomasti autoni kiiltävään kupeeseen nojaten käsivarsi kepeästi konepellillä apupojan täyttävän tankkini ja suihkauttavan tuulilasin puhtaaksi.
Menisin maksamaan kassalle lanteet keinuen ja sujauttaisin levyautomaattiin kolikon.
Cocista pillillä pinkin väriisiin huuliin ja soma räpsytys tuuheilla irtoripsillä.
'hemaiseva Letukan misu*- BadMyntton
keep it coming...few more minutes and im done:D
Kannattaa kuitenkin varoa risteysalueilla ja kaistaa vaihtaessa, koska se replikaleopantterin pää saattaa peittää näkyvyyden rattia käännettessä! - SikurLiina
BadMyntton kirjoitti:
keep it coming...few more minutes and im done:D
Kannattaa kuitenkin varoa risteysalueilla ja kaistaa vaihtaessa, koska se replikaleopantterin pää saattaa peittää näkyvyyden rattia käännettessä!..siis ei siihen rattiin koko päätä olis kierretty.
Nahkariekale koristeeksi.
Juuh...ajattelin, jotta se ilmielävä leopardi timanttisessa kaulanauhassa etuistuimella kököttämässä tois autoiluuni sitä uskottavuutta.
Tuskin noin vain kukaan uskaltais tulla ryppyileen.
- Masse setä
Mersuissa on nuo vilkut myös sivupeileissä?
Tokihan siinä sairaaksi tuleekin, kun pitää kaikenlaisia tarpeettomia lisätarvikkeita maksella koko pienen ikänsä.
Olisikohan hyvä, jos Mersun katolle saataisiin vielä sellainen toimiva vilkku, joka varottaisi muita lähestyvästä arvokuljetuksesta. - syrjintää!
Pitihän se taas arvata Baddy-rehveli, sinä ja sun juttus...
Miten niin MersuMIES?
Yhtähyvin voi olla (ja onkin) MersuNAINEN!- Masse setä
Naiset on sen verran valveutuneita, että ne pistää tuolla liikenteessä Mersuista sun muista kotteroista ohi jalka suorana omilla Clioillaan, Corsillaan ym. Yariksillaan.
- norMix evk
Mutta onko Mynttis etu- vai takapenkillä?
http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-1816- Masse setä
Mutta veikkaan kuitenkin, että Mynttis on viemässä tammaansa reiveihin.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195234- 492913
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312601Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231979En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111777- 1181657
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231455Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101428- 971407