Mistä tunnistaa keski-iän kriisin

niisku-myy46

Missä vaiheessa se iskee? Onko se meillä vielä edessä vai mahdollisesti jo takana? Millaiset tuntemukset viittaavat mahdolliseen, tulossaolevaan kriisiin?

Anteeksi, kun olen näin pohdiskelevalla tuulella...

Oma käsitykseni asiasta on: Viidenkympin villitys voi iskeä jo nelikymppisenä. Luultavasti JO MONET MEISTÄ pariuduimme suht varhaisessa iässä. Jos keski-iän kriisin tuntomerkkinä on "Elämä uusiksi-hinnalla millä hyvänsä", niin TIEDÄN, että nelikymppiset ovat vaaravyöhykkeessä...

Toisaalta taas jotkut menevät hiukka "sekaisin" juuri viisikymppisinä. Miehet pistävät poninhännän kasvamaan, hankkivat korviksen, uuden vaimon ja tietysti moottoripyörän. Vaimo laitetaan kierrätykseen :)

Mitä mieltä tästä?

8

1397

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

...en varsinaisesti edes usko koko 50-villitykseen, enkä myöskään keski-iän kriisiin. Mielestäni on vain sattumaa, että monet tässä iässä ja vähän vanhempana huomaavat tulleensa tiensä päähän siinä elämässä, jota ovat viettäneet. Tästä on lähtenyt ajatukset kriisistä tai villityksestä...

On niin vähän hiuksia, ettei kannata kasvattaa poninhäntää. Korvis ja moottoripyörä oli 18-vuotiaina, on siis jo kokeiltu, ei tarvitse enää leikkiä. Minä rakastan vaimoani, oikeesti...

• niisku-myy46

Sinä olet todella symppis - oikeesti.

• kikakakkonen

Samaa mieltä olen, että tässä ikävaiheessa sitä vain kokee olevan korkea aika tehdä unelmille, toiveille ja monellekin asialle jotakin. Omalla kohdallani tunnen vain enemmän varmuutta siitä mitä tahdon ja kuka olen. Koska voin aika vapaasti ryhtyä toiveista tekoihin myös yritän olla rohkea, muttei se miltään kriisiltä tunnu. Paremminkin vain helpottaa kun uskalsi lähteä töistä pois ja nyt tajuaa, miten vähän olen elänyt.

Tosin en näe järkeä mullistaa aivan kaikkea ja mieluusti pysyn isännän matkassa, koska hän on oppinut tuntemaan minut vuosien saatossa ja ymmärtää paremmin kuin jos vaihtaisi toiseen, jolle pitää selittää samat asiat uudelleen ;)

• tunnistaa?

-hiottaa ja pierettää-

• saapui

Keski-iän kriisi tuossa neljänkympin kynnyksellä. Iski ahdistus ja masennus ja tuska elämättömästä elämästä. Pikkuhiljaa selvisin ja nyt on pitkä avioliitto aivan uudella tasolla, rakkautta ja hellyyttä paljon. Tulevaisuuden suunnitelmat ovat realistiset ja osaan paremmin elää hetkessä. Olen uusi mies!

• niisku-myy46

Kriisi on siis, todellakin, myös uusi mahdollisuus. Onnea sinulle!

• sillä
        niisku-myy46 kirjoitti:

Kriisi on siis, todellakin, myös uusi mahdollisuus. Onnea sinulle!

kriisin hetkellä tunnu siltä, mutta jos uskoo ja ymmärtää, että muuta tietä ei ole löytääkseen jotain aitoa, niin on vain jäätävä paikoilleen ja kipuiltava, kunnes alkaa helpottaan. Kyllä teki mieli ottaa kovasti viinaa tai hakea helpotusta jostakin kemiallisesta, mutta pakotin itseni kasvuun ilman turrutusta. Valvoin, mietin ja taistelin. Tiedän, että vieläkin on tekemistä, mutta mieli on jo paljon parempi ja energiat on palautumassa ja mikä parasta, maailma on muuttunut silmissäni paljon mielenkiintoisemmaksi paikaksi. Olen heräämässä painajaisesta uuteen elämään.

• niisku-myy46

että keski-iän kriisin myötä hän vaihtoi vaimon nuorempaan. Kun oman ikäiset naiset ovat niin jo rupsahtaneita. Mies tietysti, kaikkine masuineen, yltiökomea yksilö. Sillä tavallako saa aikamittaria taaksepäin ja nuortuu ;0

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      95
      1821
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      487
      1380
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      88
      1193
    4. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      48
      1170
    5. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      75
      1160
    6. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      193
      1130
    7. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      937
    8. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      11
      864
    9. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      715
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      176
      711
    Aihe