RV 12 ja keskenmeno

*tinde*

Kävin eilen ensimmäisessä ultrassa, rv 12 juuri täyttyi. Ultrassa näkyi kaksi aivan pientä pistettä. Hoitaja totesi samantien, ettei raskaus ainakaan 12 viikolla ole. Muuta hän ei juuri osannutkaan sanoa, tokaisi vain, että kasvu varmaan on lakannut jo raskauden alussa, tuulimunalta ei vaikuta, kun jotakin kuitenkin näkyy... En edes uskalla toivoa, että raskausviikot olisikin laskettu täysin pieleen (tosi epäsäännölliset menkat), vaan yritän tottua ajatukseen, että vauvaa ei vain ole enää. Mitään keskenmenon oireita ei ole ollut, raskausoireet sen kun jatkuvat. Viikon päästä olisi vielä toinen ultra, jossa katsotaan, onko mitään muutosta tapahtunut.

Raskaustestistä sain positiivisen vasta rv 9, ja nyt jälkikäteen päätellen vauva on varmaan jo silloin ollut kuollut.

Hoitaja sanoi jo, että varmaan toisen ultran jälkeen tehdään lääketieteellinen keskeytys, tai kaavinta, jos nyt ei sitä ennen ala vuoto.

Olo on todella surullinen, katkera ja vihainen.. haluaisinkin kuulla kohtalotovereiden kokemuksia..

5

7559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pompoli

Kovasti voimia ja jaksamista sinulle.Voihan olla, että raskautesi on alkanut paljon luultua myöhemmin eivätkä sikiöt ole päässeet vielä kasvuvauhtiin.
      Itse sain eilen myöskin musertavan tiedon, että odottamastani kaksosista myöskin toinen oli tullut pois ja kohtu oli täysin tyhjä! Toinen tuli todistettavasti 13.2 vessanpönttöön, mutta jossakin syvällä elää vielä toivon kipinä että toinen kaikesta huolimatta olisi jossakin kohdun uumenissa piilossa.Lääkäri teki todella pintapuolisen ja nopean ultrauksen! Viime perjantaina oli vähän samanlainen tilanne, että lääkäri totesi sikiön kuolleen ja tarkemmin tutkittuaan löysi kun löysikin elävän sikiön sen kuolleen pikkuisen lisäksi.Kamalan rankat 2 vkoa on joka tapauksessa takanapäin,verta, kipua ja kyyneleitä.Tämä olikin meille jo 3 keskenmeno peräkkäin eikä näin pitänyt tapahtua.Lääkäri totesi edellisen keskenmenon jälkeen 9/06, että, on hyvin hyvin epätodennäköistä että kolmaskin raskaus menisi heti perään kesken ja tässä ollaan!!!

• itkusilmä äiti

Hei.

Itselläni kävi niin, että tein testin
      rv 6 2 plussaa, oli ollut hemmetin epäsäännöllinen
      kierto ja olin jo varma ettei vauvaa koskaan tule.
      Kuitenkin plussan sain sitten ja olin onnellinen.
      Kävin neuvolassa ensi kerran rv 9,
      sydäntä ei kuultu, en stressannut.
      rv 11 käytiin ultrassa, ei sikiökaikua,
      uskottiin viikkojen olevan päin mäntyä,
      ei lähetettä mihinkään.
      Uusi aika myöhemmäksi.
      rv12 6 vuotoa, lääkäriin.
      Ultralla sama tilanne kun aiemmin.
      Lähete äippärille.
      Matkalla sanoin äidilleni jo,
      että kuolitodistusta mennään hakemaan..
      Äiti uskoi parempaan.
      Sairaalassa ensi kuunneltiin dopplerilla sydäntä,
      ultrattiin ja selvisi vauvan jo kuolleen rv 8-9
      viikoilla...:/
      Kohtu oli siis sen kokoinen.
      Lisäksi kun lääkäri oli touhottava vanha kanahka,
      niin hän tokaisi vain:
      Kuollut se on, no nuori sä vielä oot,
      uutta vaan kaavinnan jälkeen yrittämään.
      Teki mieli vetää turpaan,
      kyyneleeni nielin siihen asti että jäin
      hoitajan kanssa kaksin.
      Sitten pato halkesi ja nyyhkytin lapsen lailla.
      Olin niin pettynyt, hoitaja antoi jonkin
      esitteen keskenmenon kokeneelle tarkoitetun.
      Sen silppusin samantien lattialle.
      Olisivat tahtoneet kaapia heti aamusta,
      olisi pitänyt jäädä sairaalaan yöksi.
      Itsepintaisesti kieltäydyin ja menin kotiin.
      Vaikein oli kertoa miehelle.
      Eräs ystäväni synnyttää pian hänellä oli
      kuukautta aiemmin la, kuin meillä olisi ollut.
      Vituttaa suoraan sanottuna katsella sitä
      kasvavaa mahaa, olen katkera maailmalle,
      senkin myönnän, vihaan ajatusta,
      että lapset voivat vain kuolla ilman syytä.
      Olen rikkonut pääni jo tuhansia kertoja ajattelemalla miksi juuri me?
      Miksei he, jotka eivät halua lasta?
      Miksi yleensä kukaan kokee keskenmenon?
      Maailma on epäreilu, luonto samoin.
      Mutta ei ihminen sille mitään voi.
      Nyt aikaa on kulunut jo 4kk ja edelleen
      ajatus keskenmenosta saa itkemään.
      Mutta on vain yritettävä uutta.
      Jos vauvan haluaa :)
      Tsemppiä sinne ja koita jaksaa.
      Tiedän mitä käyt läpi, eikä se helppoa oo.
      Siihen ei oo sanoja, ei lääkettä, eikä
      mitään lohduttavaa.
      Se suurta tuskaa.
      Mutta kyllä teillekin vauva vielä siunataan:)
      Koita jaksaa.

• äippä

Itselläni on käynyt kaksi kertaa samoin, vauva kuollut kohtuun rv 9 4 ja 10 4. molemmilla kerroilla tosin ultrassa näkynyt aikaisemmin jo sydänäänet, sitten myöhemmässä ultrassa todettiin sikiöiden kuolleen.. kaavinta tehtiin molemmilla kerroilla. Onneksi ensimmäisen keskenmenon jälkeen tulin 3 viikon päästä uudelleen raskaaksi ja sain terveen poikavauvan. Silti taas viimekesäinen keskenmeno tuntuu niin väärältä. toivottavasti raskautesi on vasta niin alussa, (vk 5) ETTÄ NÄKYY VAAN PISTEET. Älä vielä menetä toivoasi.

• laku

hei!
      Minä sain tietää keskenmenosta maanantaina tarkemmassa ultrassa, tk- lääkäri ei aluksi nähnyt mitään, mutta toinen lääkäri sanoi, että sykettä ei näy ja että sikiö 8rv, noin,.Olin epäillyt alusta asti, että jotakin outoa on, kun tuli vuotoa alusta lähtien vähän.Luulin, että tuulimuna se olisi, mutta järkytys oli suuri, kun se olikin niin "iso". Ny odottelen kaavintaa tai lääkkeellistä kesk. ensi ma.Toivon, että tulisi sitä ennen pois. Ahdistaa, ja olen pari päivää lomalla. Eilen oloa helpotti kunnon aerobic, ahdistus vähän helpotti. Minulla 11v.poika ennestään, ikäkin tietty vaikutti varmaan asiaan.. Eniten ällöttää se kuollut sikiö sisällä, kun saa odottaa toimenpiteitä.

• *tinde*

Eilen kävin sitten uudestaan ultrassa. Kylmää kyytiä tuli: keskenmenohan se, alussa jo lopettanut kasvamisen.. Oli kyllä todella epämiellyttävä kokemus koko lääkärissä käynti. Tuntui kuin liukuhihnalla olisin ollut, kun tyrkittiin lääkäriltä hoitajalle ja sieltä labraan. Heti tyrkkäsivät ekan pillerin ja lasin vettä käteen. Huomenna sitten sairaalaan saamaan loput lääkkeet. Aika hiljaiseksi veti kyllä tämä kokemus..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6484
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2251
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1837
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1214
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1012
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      960
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      74
      886
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      823
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      814
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      145
      747
    Aihe