Muistan aikoja sitten käyneeni katsomassa jonkun pätkän, joka kesti about 5 tuntia? Taisi olla ruotsalainen "Maastamuuttajat". Vanhoja muistelleessa tuli mieleen että mikähän elokuvahistorian kestoltaan pisin normaaliin teatterilevitykseen tullut elokuva?
Yksi pisimmistä lienee (jos koskaan ollutkaan teatterissa) Andy Warholin unipätkä (8h?), jos muistan oikein. Leffassa ei ole mitään juonta: Warhol vetää vain sikeitä. Huippukohdat ovat kun nukkuva Andy vaihtaa asentoa. Harva kuulemma katsonut filmiä alusta loppuun.
Historian pisimmät leffateatteri-pätkät?
2
4518
Vastaukset 2
- L.N.
Joitain tosipitkiä leffoja on tehty, Ben-Hur on 3 tuntia 45 min.pitkä, useat Bollywood-pätkät hipovat neljää tuntia.
Jaccques Rivetten Tuntematon mestariteos on myös 4-tuntinen
Sergei Bondartshukin Sota ja rauha on noin 9 tuntia pitkä, samoin holokaustidokumentti Shoah. - joku näistä..
.. kenties? Tästä osoitteesta löytyy pitkiä pätkiä, mutta teatterilevitys karsii useimmat pois. Kaikki eivät ees oo elokuvia, vaan pätkittyjä juttuja (ainakin esitykseltään).
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_films_by_running_time
Itse mainitsisin Arabian Lawrencen ja Titanicin, mutta vaikea kysymys.=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 107730
- 39685
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.19660Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32629Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38557Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63526- 34525
Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?50519- 68499
- 63491