Muistan aikoja sitten käyneeni katsomassa jonkun pätkän, joka kesti about 5 tuntia? Taisi olla ruotsalainen "Maastamuuttajat". Vanhoja muistelleessa tuli mieleen että mikähän elokuvahistorian kestoltaan pisin normaaliin teatterilevitykseen tullut elokuva?
Yksi pisimmistä lienee (jos koskaan ollutkaan teatterissa) Andy Warholin unipätkä (8h?), jos muistan oikein. Leffassa ei ole mitään juonta: Warhol vetää vain sikeitä. Huippukohdat ovat kun nukkuva Andy vaihtaa asentoa. Harva kuulemma katsonut filmiä alusta loppuun.
Historian pisimmät leffateatteri-pätkät?
2
4228
Vastaukset
- L.N.
Joitain tosipitkiä leffoja on tehty, Ben-Hur on 3 tuntia 45 min.pitkä, useat Bollywood-pätkät hipovat neljää tuntia.
Jaccques Rivetten Tuntematon mestariteos on myös 4-tuntinen
Sergei Bondartshukin Sota ja rauha on noin 9 tuntia pitkä, samoin holokaustidokumentti Shoah. - joku näistä..
.. kenties? Tästä osoitteesta löytyy pitkiä pätkiä, mutta teatterilevitys karsii useimmat pois. Kaikki eivät ees oo elokuvia, vaan pätkittyjä juttuja (ainakin esitykseltään).
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_films_by_running_time
Itse mainitsisin Arabian Lawrencen ja Titanicin, mutta vaikea kysymys.=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197