Onko kokemuksia Fujitsun laitteesta? Meneekö se tehdasasetuksille akun loppuessa kuten vanhemmat pocketit?
Fujitsu Siemens Pocket LOOX N100
51
63588
Vastaukset
- mene
tehdasasetuksille, ainakaan minun laitteeni ei ole mennyt. Ostin sen viime syksynä. Sen jälkeen siihen on tullut pari päivitystä, joista viimeisessä tuli mukaan jpeg-kuvien katselu. Samalla koko ohjelmiston saa nyt suomenkieliseksi. Navigointiohjelmassahan suomen kieli on ollut koko ajan. Luulisi näissä nyt myynnissä olevissa päivitysten olevan jo laitteessa sisällä.
Kaiken kaikkiaan minun käyttööni ihan pätevä laite, pienikokoisena hyvin mukana kulkeva. Eikä turhan hintava siihen nähden, että mukaan tulee koko Euroopan kartat.- ?????????
miten tuo pocket maqlli toimii autonavina? Joku taisi taannoin kirjoitella ettei se pysy vauhdissa mukana? Vai?
- on kahden
????????? kirjoitti:
miten tuo pocket maqlli toimii autonavina? Joku taisi taannoin kirjoitella ettei se pysy vauhdissa mukana? Vai?
gigan kortti,kun yhden gigan kortille ei mahtunut koko Euroopan kartat. Ei tähänkään ihan kaikki mahtuneet, mutta kun ei ole ihan heti tarkoituskaan lähteä Britanniaan...
Kyllä tuo kahden gigan kortti pysyy mukana ihan hyvin, vaikka joku taisi tosiaan mainita, että on hidas. Eikä minulla ainakaan ole ohjeiden nopeudessa ollut eroa yhden tai kahden gigan kortilla. Kyllä ohjeet tulevat ihan ajoissa, että niihin ehtii reagoida. - ploox
on kahden kirjoitti:
gigan kortti,kun yhden gigan kortille ei mahtunut koko Euroopan kartat. Ei tähänkään ihan kaikki mahtuneet, mutta kun ei ole ihan heti tarkoituskaan lähteä Britanniaan...
Kyllä tuo kahden gigan kortti pysyy mukana ihan hyvin, vaikka joku taisi tosiaan mainita, että on hidas. Eikä minulla ainakaan ole ohjeiden nopeudessa ollut eroa yhden tai kahden gigan kortilla. Kyllä ohjeet tulevat ihan ajoissa, että niihin ehtii reagoida.Käykö tuohon ihan standardi muistikortti? Tarkoitan tällä sitä ettei sitä pidä mitenkään aktivoida tai ostaa Fujitsulta.
- ostin
ploox kirjoitti:
Käykö tuohon ihan standardi muistikortti? Tarkoitan tällä sitä ettei sitä pidä mitenkään aktivoida tai ostaa Fujitsulta.
muistikorttini Verkkokaupasta, eli ihan standardi muistikortti käy. Sitten vaan tallentaa Navigonin CD:ltä tarvitsemansa kartat kortille, ja jos tarvitsee ja tilaa jää, niin musiikit ja kuvat myös. Ei niitä tarvitse mitenkään aktivoida.
- Ploox
ostin kirjoitti:
muistikorttini Verkkokaupasta, eli ihan standardi muistikortti käy. Sitten vaan tallentaa Navigonin CD:ltä tarvitsemansa kartat kortille, ja jos tarvitsee ja tilaa jää, niin musiikit ja kuvat myös. Ei niitä tarvitse mitenkään aktivoida.
Loistavaa, kiitos tiedosta. Nyt vaan sitten laite tilaukseen.
- JP Salminen
Ploox kirjoitti:
Loistavaa, kiitos tiedosta. Nyt vaan sitten laite tilaukseen.
Hei,
Tiedoksi kaikille ko. laitteen käyttäjille, että "Kingston 4GB microSDHC muistikortti luokka 4" -toimiii laitteessa mukana tulevalla miniSD adapterilla. Testattu.
Eli tämä kortti skulaa ok: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=25548 (hinta 14,90 eur)
- Heips
Onko kukaan selvitellyt saako tähän jollain poppakonstilla liikennekameravaroitukset?
- loox
Lataa päivitys http://www.fujitsu-siemens.fi/support/downloads.html
sit pitää valita kartta-asetuksista liikennevalvontavaroitukset näytettäviksi, sekä erikoiskohteista ne kolme saksankielistä valittava myös..
helppo homma. lataa vaan sen kortti(ei usb)version siitä päivitys paketista. ja seuraa readme tied. ohjeita. - epätietoinen34
loox kirjoitti:
sit pitää valita kartta-asetuksista liikennevalvontavaroitukset näytettäviksi, sekä erikoiskohteista ne kolme saksankielistä valittava myös..
helppo homma. lataa vaan sen kortti(ei usb)version siitä päivitys paketista. ja seuraa readme tied. ohjeita.Yrittänyt tuolta linkistä etsiä, mutta ei löydy muuta downloadin alta kuin video päivitys ko laitteeseen.
- +++
loox kirjoitti:
helppo homma. lataa vaan sen kortti(ei usb)version siitä päivitys paketista. ja seuraa readme tied. ohjeita.Pitääkö vielä nopeuskameroiden näyttöön hakea erikseen kamerapaikat (esim. sivustolta gps-waypoints.net) vai riittääkö pelkkä päivityksen tekeminen?
- njh
ostin juuri kyseisen laitteen ja kartta tiedot ovat n. 3 vuotta vanhoja. päivitystä yritin asentaa navigonin sivuilta mutta ei onnistunut vaikka päivitys oli oikea. ja tuskin päivitys edes auttaa tuohon kartta ongelmaan.
- xxx12222
Mistähän tuon pohjoismaiden karttaversion voi tarkistaa?
Mistä voin ostaa vuoden 2007 karttamateriaalit? - FSC Tuki
xxx12222 kirjoitti:
Mistähän tuon pohjoismaiden karttaversion voi tarkistaa?
Mistä voin ostaa vuoden 2007 karttamateriaalit?Laitteessa oleva karttapohja on 2004/2005 talvelta. Karttapäivityksiä voi ostaa Navigonilta.
Lisätietoja:
https://www.navigon.com/site/fi/fi/shop/consumer/accessories/6 - PupuJ
Voiko laitteessa olevat kartat yhdistää niin että yhdellä kertaa näkyy vaikka koko Eurooppa? Kartat kun on jaettu niin että yhdessä on Baltia ja Itävalta, toisessa Saksa ja kolmannessa Alpit niin että alueen vaihtuessa pitää vaihtaa uusi kartta ja esim. ajaminen Suomesta Alpeille ei onnistu yhtenä ajona ilman kartan vaihtoa eli reitti pitää suunnitella paperikartan avulla kartta-alueen rajalta seuraavalle rajalle
- Tuppu83
Sain eilen ko. laitteen lahjaksi ja ihan pätevältä vaikuttaa... Itse harrastan metsästystä ja piti kysyä että saako tähän laitteeseen ostettua tai ladattua netistä maastokarttoja? karttojen tiedostomuodot on ilmeisesti MN60.map. Jotta laitteesta saisi kaiken hyödyn irti niin siinä pitäisi minun käytössäni olla maastokartat!
- anxx
PupuJ kirjoitti:
Voiko laitteessa olevat kartat yhdistää niin että yhdellä kertaa näkyy vaikka koko Eurooppa? Kartat kun on jaettu niin että yhdessä on Baltia ja Itävalta, toisessa Saksa ja kolmannessa Alpit niin että alueen vaihtuessa pitää vaihtaa uusi kartta ja esim. ajaminen Suomesta Alpeille ei onnistu yhtenä ajona ilman kartan vaihtoa eli reitti pitää suunnitella paperikartan avulla kartta-alueen rajalta seuraavalle rajalle
Ei voi yhdistää. Pitää ostaa ns. seamless-kartta, (esim. eurooppa ovh 149 e), vaatii 2 Gt:n kortin jollaisella se toimitetaan.
- anxx
Tuppu83 kirjoitti:
Sain eilen ko. laitteen lahjaksi ja ihan pätevältä vaikuttaa... Itse harrastan metsästystä ja piti kysyä että saako tähän laitteeseen ostettua tai ladattua netistä maastokarttoja? karttojen tiedostomuodot on ilmeisesti MN60.map. Jotta laitteesta saisi kaiken hyödyn irti niin siinä pitäisi minun käytössäni olla maastokartat!
Navigoniin maastokartan lataaminen ei varmaankaan ole mahdollista, mutta itse puukotin laitteen käyttiksen netistä löytyvillä ohjeilla ja asennuspaketilla, jonka jälkeen siinä pyörivätkin useimmat Win CE 5.0/arm -ympäristöön soveltuvat ohjelmat kuten OziExplorer tai Tasku Loisto. Omassa laitteessani on Navigonin lisäksi tuo OziExplorer maastossa ja vesillä liikkumista varten sekä TCPMP Youtubesta imuroitujen videoiden katselua varten. Ohjelmat asensin sisäiselle flashille, joten muistikortti on vapaasti vaihdettavissa.
- Tuppu83
anxx kirjoitti:
Navigoniin maastokartan lataaminen ei varmaankaan ole mahdollista, mutta itse puukotin laitteen käyttiksen netistä löytyvillä ohjeilla ja asennuspaketilla, jonka jälkeen siinä pyörivätkin useimmat Win CE 5.0/arm -ympäristöön soveltuvat ohjelmat kuten OziExplorer tai Tasku Loisto. Omassa laitteessani on Navigonin lisäksi tuo OziExplorer maastossa ja vesillä liikkumista varten sekä TCPMP Youtubesta imuroitujen videoiden katselua varten. Ohjelmat asensin sisäiselle flashille, joten muistikortti on vapaasti vaihdettavissa.
Asensin N100-laitteeseeni Tasku Loisto maastokartta demon ja se vaikutti aika toimivalta. Koko versio on kyllä aika suolaisen hintainen (175€ 75€=250€). Kuinka nuo Ozi maastokartta toimii? Onko yhtä hyvä kuin Tasku Loisto? Jostain syystä en saa laitettani päivittymään 1.57 versioon vaikka olen yrittänyt. Osaako joku ohjeistaa... Seuraavilla ohjeilla olen yrittänyt, mutta laite ei lähde päivittämään itseään vaikka olen siirtänyt 2 tiedostoa mini-SD:lle ja yrittänyt painaa SOFT-resettiä ja "Standby" nappia...
How to upgrade:
- You need 75 MB free space on the mini SD card.
- Copy "dragib.nb0" and "xip.nb0" from the ZIP archive, to the Mini SD card.
- Both files must be placed at the root of the mini SD card.
- Insert the mini SD card into the device and connect the AC adapter.
- Lock the display input with the "Lockbutton".
- Hold the power button pressed, then press the reset button on the lower surface side of the device.
- If the update procedure have started you can release the power button.
- The upgrade procedure needs about 8 minutes. - onnistuu
Tuppu83 kirjoitti:
Asensin N100-laitteeseeni Tasku Loisto maastokartta demon ja se vaikutti aika toimivalta. Koko versio on kyllä aika suolaisen hintainen (175€ 75€=250€). Kuinka nuo Ozi maastokartta toimii? Onko yhtä hyvä kuin Tasku Loisto? Jostain syystä en saa laitettani päivittymään 1.57 versioon vaikka olen yrittänyt. Osaako joku ohjeistaa... Seuraavilla ohjeilla olen yrittänyt, mutta laite ei lähde päivittämään itseään vaikka olen siirtänyt 2 tiedostoa mini-SD:lle ja yrittänyt painaa SOFT-resettiä ja "Standby" nappia...
How to upgrade:
- Hold the power button pressed, then press the reset button on the lower surface side of the device.
- The upgrade procedure needs about 8 minutes.Siis se resetti-reikä on siellä laitteen toisella puolella. Siihen reikään painetaan se kynän toisesta päästä esiin ruuvattava "neula". Päivitys-softa pitää olla se PNA-versio.
- tuppu83
onnistuu kirjoitti:
Siis se resetti-reikä on siellä laitteen toisella puolella. Siihen reikään painetaan se kynän toisesta päästä esiin ruuvattava "neula". Päivitys-softa pitää olla se PNA-versio.
Päivitys onnistui mutkien kautta... Lopuksi vaan räpelsin kaikkia nappeja vuorotellen ja jollain ihmeen kaupalla se lähti toimimaan... Siitä olen varma että ohjeen mukaan en painanut :D
Nyt kuitenkin haluaisin lisää infoa noista ilmaisista maakartoista, ennen kuin ostan suolaisen hintaista tasku loistoa....Onko ilmaiset sitten niin paljon huonompia että kannattaisi maksaa 250€ Loistosta? Mitä mieltä on muut? - anxx
Tuppu83 kirjoitti:
How to upgrade:
- The upgrade procedure needs about 8 minutes.Päivitettäessä on huomattava että power button vapautetaan vasta kun päivitys on käynnistynyt.
Tasku Loistosta ei ole kokemuksia, mutta OziExplorerCE 1.12.3e3 beta-versiota olen jonkin verran käyttänyt. Itselläni näet sattui olemaan valmiina Kansalaisen Karttapaikalta Pythonilla ladattua karttamateriaalia, jonka sai kätevästi muutettua Ozille käyvään muotoon img2ozf-ohjelmalla. Vanhempaa tarjolla olevaa ohjelmaversiota 1.11.4 en ole kokeillut.
Käyttämäni versio toimii pääosin N100:ssa, mutta ongelmiakin on ollut:
- karttanäytön alalaita ja esim. nopeusnäyttämän sisältävä palkki peittyvät valikkopalkin alle (Toolbar Auto Hide -asetus auttaa hieman)
- osa toiminnoista päätyy Fatal Application Error -virheilmoitukseen (esim. Map Wiev ja System Toolbarin painikkeet)
Lisäksi rekisteröimättömässä ohjelmassa karttanäytöllä näkyy "Demo Version" -tekstit ja parinkymmenen minuutin välein pitää yhteys GPS-sateliitteihin käynnistää uudelleen (kaksi painikkeen painallusta). Rekisteröinti taisi olla 30 USD. - Tuppu83
anxx kirjoitti:
Päivitettäessä on huomattava että power button vapautetaan vasta kun päivitys on käynnistynyt.
Tasku Loistosta ei ole kokemuksia, mutta OziExplorerCE 1.12.3e3 beta-versiota olen jonkin verran käyttänyt. Itselläni näet sattui olemaan valmiina Kansalaisen Karttapaikalta Pythonilla ladattua karttamateriaalia, jonka sai kätevästi muutettua Ozille käyvään muotoon img2ozf-ohjelmalla. Vanhempaa tarjolla olevaa ohjelmaversiota 1.11.4 en ole kokeillut.
Käyttämäni versio toimii pääosin N100:ssa, mutta ongelmiakin on ollut:
- karttanäytön alalaita ja esim. nopeusnäyttämän sisältävä palkki peittyvät valikkopalkin alle (Toolbar Auto Hide -asetus auttaa hieman)
- osa toiminnoista päätyy Fatal Application Error -virheilmoitukseen (esim. Map Wiev ja System Toolbarin painikkeet)
Lisäksi rekisteröimättömässä ohjelmassa karttanäytöllä näkyy "Demo Version" -tekstit ja parinkymmenen minuutin välein pitää yhteys GPS-sateliitteihin käynnistää uudelleen (kaksi painikkeen painallusta). Rekisteröinti taisi olla 30 USD.Luultavasti koitan tuota 1.11.4 versiota...Käsitinkö oikein että minulla pitää olla vielä Etelä-Pohjanmaan (paikka missä käyn metsällä) maastokartat erikseen, joita muokkaamalla saan ne näkymään Ozilla? Jos näin on, niin menee vaikeaksi... Kait sitä sitten joutuu ostamaan tuon tasku loiston koko version, se ainakin toimii...
- anxx
Tuppu83 kirjoitti:
Luultavasti koitan tuota 1.11.4 versiota...Käsitinkö oikein että minulla pitää olla vielä Etelä-Pohjanmaan (paikka missä käyn metsällä) maastokartat erikseen, joita muokkaamalla saan ne näkymään Ozilla? Jos näin on, niin menee vaikeaksi... Kait sitä sitten joutuu ostamaan tuon tasku loiston koko version, se ainakin toimii...
OziExploreriin kartta-aineisto pitää hommata erikseen. Kansalaisen karttapaikan kartan hakuun ohjeita löytyy esim. googlettamalla Kansalaisen Karttapaikka Python. Kartta ei ole kovin tarkka: 1 pikseli = 4x4 m luonnossa.
- mullekinettäkuinka
tuppu83 kirjoitti:
Päivitys onnistui mutkien kautta... Lopuksi vaan räpelsin kaikkia nappeja vuorotellen ja jollain ihmeen kaupalla se lähti toimimaan... Siitä olen varma että ohjeen mukaan en painanut :D
Nyt kuitenkin haluaisin lisää infoa noista ilmaisista maakartoista, ennen kuin ostan suolaisen hintaista tasku loistoa....Onko ilmaiset sitten niin paljon huonompia että kannattaisi maksaa 250€ Loistosta? Mitä mieltä on muut?minä kun yritin päivittää, meni koko paska aivan jumiin. Nyt tuli uus laite, pitäs taas päivittää..puritko ne tiedostot ennen siirtämistä kortille?
- anxx
mullekinettäkuinka kirjoitti:
minä kun yritin päivittää, meni koko paska aivan jumiin. Nyt tuli uus laite, pitäs taas päivittää..puritko ne tiedostot ennen siirtämistä kortille?
Päivitys N100 ohjelmaversioon 1.57.00 ja Navigonin versioon 6.1 build 118:
- Puretaan FSC_1009722.zip johonkin kansioon ja kopioidaan tiedostot dragib.nb0 ja xip.nb0 muistikortin juurihakemistoon (kortilla pitää tietenkin olla tarpeeksi tilaa, raivataan sitä tarvittaessa poistamalla tarpeeton kartta/karttoja)
- Varmistetaan virransaanti kytkemällä laite AC-adapterilla verkkovirtaan
- Lukitaan kosketusnäyttö oikean reunan liukukytkimellä
- Painetaan virtakytkin pohjaan ja painaistaan takapaneelin alakulmassa olevaa reset-painiketta jollain sopivalla tikulla (esim. styluksen irtiruuvattava pää) ja pidetään virtapainiketta alhaalla kunnes näytöltä näkyy, että päivitys alkoi
- Odotellaan päivityksen asentumista noin 8 minuuttia, jonka jälkeen laite käynnistyy itsestään uudelleen
- Poistetaan kosketusnäytön lukitus!
- Poistetaan muistikortilta sinne alussa kopioidut tiedostot
Navigonin hieman uudemman versiopäivityksen (6.1 build 405) voi ladata Navigonin ftp-palvelusta:
ftp://support:[email protected]/updates/n100/MN6-update.zip
Tiedosto puretaan ja purettu tiedosto kopiodaan muistikortin juureen ja laite resetoidaan takapaneelin reset-painikkeesta. Asennus alkaa automaattisesti ja päättyy uudelleenkäynnistymiseen. Tiedosto pitää muistaa poistaa kortilta päivityksen jälkeen. - Epä toivo iskee
anxx kirjoitti:
- Puretaan FSC_1009722.zip johonkin kansioon ja kopioidaan tiedostot dragib.nb0 ja xip.nb0 muistikortin juurihakemistoon (kortilla pitää tietenkin olla tarpeeksi tilaa, raivataan sitä tarvittaessa poistamalla tarpeeton kartta/karttoja)
- Painetaan virtakytkin pohjaan ja painaistaan takapaneelin alakulmassa olevaa reset-painiketta jollain sopivalla tikulla (esim. styluksen irtiruuvattava pää) ja pidetään virtapainiketta alhaalla kunnes näytöltä näkyy, että päivitys alkoi
- Odotellaan päivityksen asentumista noin 8 minuuttia, jonka jälkeen laite käynnistyy itsestään uudelleen
Navigonin hieman uudemman versiopäivityksen (6.1 build 405) voi ladata Navigonin ftp-palvelusta:
Tiedosto puretaan ja purettu tiedosto kopiodaan muistikortin juureen ja laite resetoidaan takapaneelin reset-painikkeesta. Asennus alkaa automaattisesti ja päättyy uudelleenkäynnistymiseen. Tiedosto pitää muistaa poistaa kortilta päivityksen jälkeen.eli ongelmana on että en pysty purkamaan tuota kartta ohjelmanpäivitystä lainkaan. Jostain kumman syystä se ei vain pura vaikka olen kokeillut mitä.
Eilen päivitin softan gps:ään ja hyvin toimii mut toi kartta pitäis saada päivitettyä jotenkin.....tarttis apua. - klaussi
anxx kirjoitti:
OziExploreriin kartta-aineisto pitää hommata erikseen. Kansalaisen karttapaikan kartan hakuun ohjeita löytyy esim. googlettamalla Kansalaisen Karttapaikka Python. Kartta ei ole kovin tarkka: 1 pikseli = 4x4 m luonnossa.
Ootte näemmä perehtynyt tähän taskumalliin toden teolla. Onko se hyvä laite euroopanmatkailuun. Toimiiko jämäkästi ja näkyykö paikat ja ilmoittaako mahd. tie- ja tullimaksuista teiden varsilla. Pystyykö päivittämään vaihtuvia koordinaatteja helposti, kuten tomtomilla käy. Olen miettinyt Mio c220 hankkimista, koska se näyttää toimivan ok. Tämä Fujitsu kiinnostaisi pienen kokonsa vuoksi, mutta riittääkö siinä tehot?? Hinta on laskenut näemmä.
- JörnDDD
Epä toivo iskee kirjoitti:
eli ongelmana on että en pysty purkamaan tuota kartta ohjelmanpäivitystä lainkaan. Jostain kumman syystä se ei vain pura vaikka olen kokeillut mitä.
Eilen päivitin softan gps:ään ja hyvin toimii mut toi kartta pitäis saada päivitettyä jotenkin.....tarttis apua.Mulla tuli virheilmoitus "Wrong Image" Soitin FSC:n tukeen ja neuvoi formatoimaan muistikortin ja sen jälkeen siirtämään tiedostot sinne. Päivitys onnistui hienosti sen jälkeen.
- Heba
klaussi kirjoitti:
Ootte näemmä perehtynyt tähän taskumalliin toden teolla. Onko se hyvä laite euroopanmatkailuun. Toimiiko jämäkästi ja näkyykö paikat ja ilmoittaako mahd. tie- ja tullimaksuista teiden varsilla. Pystyykö päivittämään vaihtuvia koordinaatteja helposti, kuten tomtomilla käy. Olen miettinyt Mio c220 hankkimista, koska se näyttää toimivan ok. Tämä Fujitsu kiinnostaisi pienen kokonsa vuoksi, mutta riittääkö siinä tehot?? Hinta on laskenut näemmä.
Mulla oli Italiassa härveli matkassa ja kyllä se siellä auttavasti neuvoi. Joissain reiteissä se kuvitteli aina että motarin kautta olisi parempi mennä vaikka kiertotietä kertyisi kymmeniä kilometrejä. Pienet tekstit on hankalia kuskin kannalta mutta jos on eukko kartturina niin ei haittaa.Viroa vehjes ei tunne juuri lainkaan; Saarenmaalla ei sen mukaan ole muuta kuin kaksi satamaa.Voisin matkaseuraksi suositella Michelinin maantiekarttoja, niissä on monesta kaupungistakin kartat. Looxin karttalevyke ei ole kaikilla FujitsuSiemensin tietokoneilla luettavissa; he kun eivät voi mitenkään taata että omat tuotteet olisivat keskenään yhteensopivia. On siitä laitteesta hupiakin matkoilla, silloin kyllä hymyilyttää kun aparaatti käskee vuoren sisällä moottoritiellä tekemään u-käännöksen nyt.
- toinen deuce
Heba kirjoitti:
Mulla oli Italiassa härveli matkassa ja kyllä se siellä auttavasti neuvoi. Joissain reiteissä se kuvitteli aina että motarin kautta olisi parempi mennä vaikka kiertotietä kertyisi kymmeniä kilometrejä. Pienet tekstit on hankalia kuskin kannalta mutta jos on eukko kartturina niin ei haittaa.Viroa vehjes ei tunne juuri lainkaan; Saarenmaalla ei sen mukaan ole muuta kuin kaksi satamaa.Voisin matkaseuraksi suositella Michelinin maantiekarttoja, niissä on monesta kaupungistakin kartat. Looxin karttalevyke ei ole kaikilla FujitsuSiemensin tietokoneilla luettavissa; he kun eivät voi mitenkään taata että omat tuotteet olisivat keskenään yhteensopivia. On siitä laitteesta hupiakin matkoilla, silloin kyllä hymyilyttää kun aparaatti käskee vuoren sisällä moottoritiellä tekemään u-käännöksen nyt.
Juuri näin, mutta miten se formatointi tapahtuu?
Ei ainakaan PC:n kautta onnistunut - JörnDDD
toinen deuce kirjoitti:
Juuri näin, mutta miten se formatointi tapahtuu?
Ei ainakaan PC:n kautta onnistunutPC:n kautta normaalisti. Oma tietokone jne.
Tiedostomuoto FAT32 - Nopeusnäyttöä
JörnDDD kirjoitti:
PC:n kautta normaalisti. Oma tietokone jne.
Tiedostomuoto FAT32Näyttääkö N100 nopeuden ja korkeuden?
- Zaz
Nopeusnäyttöä kirjoitti:
Näyttääkö N100 nopeuden ja korkeuden?
mutta korkeudesta en tiedä. Voi laittaa varoittamaan ylinopeudesta....
- aNAHEIM
Nopeusnäyttöä kirjoitti:
Näyttääkö N100 nopeuden ja korkeuden?
...näyttää korkeuden.
- happo
Zaz kirjoitti:
mutta korkeudesta en tiedä. Voi laittaa varoittamaan ylinopeudesta....
Myös korkeuden karttapohjalla.
Itselläni ollut ko kapine muutaman viikon. Laite on ihan ok, mutta kyllä siinä huonojakin puolia on. Hiukan sekava käyttöliittymä ja tosiaankin pari sekuntia viivettä kartassa ja välillä niin hiton idioottimaisia ohjeita. Tuolla pohjois-suomessa kehoitti nopeamman reitin mukaan ajaa n 30 kilometriä kiertotietä pieniä hiekkateitä pitkin. Oikea matka oli noin 10 km... Vasta 2 kilometriä ennen kohdetta tajusi kohteen olevan ihan edessä. En tiedä mistä johtui. Veikkaan sitä, että ko tielle ei ole asetettu minkäänlaisia nopeusrajoituksia karttapohjalle, joten ohjelman logiigan mukaan siellä voi varmaan puotella 400kmh... :)
Mutta hintaansa nähden ihan pätevä laite pienistä puutteista huolimatta. - happy loox
anxx kirjoitti:
Tiedosto puretaan ja purettu tiedosto kopiodaan muistikortin juureen ja laite resetoidaan takapaneelin reset-painikkeesta. Asennus alkaa automaattisesti ja päättyy uudelleenkäynnistymiseen. Tiedosto pitää muistaa poistaa kortilta päivityksen jälkeen.Mikäs toi uudempi päivityspaketti oikein on? Navigon 6.1 build 405? Ei asennu ainakaa omaan gaattoriin, jotain mätää parissa fileessä. Näyttäisi olevan jotain autotietoja yms.? Onko tarkempaa tietoa mitä sisältää? Mistä löytäis ehjän paketin?
- ostanko vai en
Tervehdys
Mahtaakohan laitteen mukana tulevasta kreikan kartasta olla mitään hyötyä?
ja kattaako kartta koko kreikan saarineen vai onko siinä pelkkä manner kreikka... - höh
anxx kirjoitti:
Tiedosto puretaan ja purettu tiedosto kopiodaan muistikortin juureen ja laite resetoidaan takapaneelin reset-painikkeesta. Asennus alkaa automaattisesti ja päättyy uudelleenkäynnistymiseen. Tiedosto pitää muistaa poistaa kortilta päivityksen jälkeen.Mites kun ilmoittaa, että wrong image? Voiko tuota yleensäkkään päivittää versiosta 1.16?
- If-.. But...
höh kirjoitti:
Mites kun ilmoittaa, että wrong image? Voiko tuota yleensäkkään päivittää versiosta 1.16?
Mulle tuli myös herja Wrong Image.
Olisiko avuksi sd.kortin formatointi ?
Ihme, ettei missään virallisissa ohjeissa ole mainintaa asiasta. - TommiKoo2
If-.. But... kirjoitti:
Mulle tuli myös herja Wrong Image.
Olisiko avuksi sd.kortin formatointi ?
Ihme, ettei missään virallisissa ohjeissa ole mainintaa asiasta.Kannattaa formatoida pc:llä muistikortti FAT formaattiin ja tämän jälkeen tallettaa muistikortin juureen päivityspaketit ja edetä normaalin päivityksen mukaisesti.
- höh
TommiKoo2 kirjoitti:
Kannattaa formatoida pc:llä muistikortti FAT formaattiin ja tämän jälkeen tallettaa muistikortin juureen päivityspaketit ja edetä normaalin päivityksen mukaisesti.
Juu eli ei ainakaan itsellani onnistunut tuollainkaan.. edelleen herjaa wrong image. Koitin myös formatoida fat32 muotoon mitä windows ei suostunut tekemään.
- If.. - But...
höh kirjoitti:
Juu eli ei ainakaan itsellani onnistunut tuollainkaan.. edelleen herjaa wrong image. Koitin myös formatoida fat32 muotoon mitä windows ei suostunut tekemään.
Mulla onnistui : Siirsin kaikki filet talteen(resurssien hallinan kautta työaseman levylle).
Sen jälkeen tein resurssien hallinan kautta alustuksen, itse asiassa kaikki oletukset tarjoittiin jo oikeina (mm. tiedostojärjestelmä).
Tämän jälkeen kopioin siirretyt tiedotot takaisin tyäasemalta LOOX:n kortille.
Päiviys onnistui tämän jälkeen ohjeiden mukaisesti. Ja LOOX toimii oikein. - eijane
PupuJ kirjoitti:
Kyllä nykyisissä kartoissa onnistuu
- snaut
Jokseenkin kaikissa tämän gepsin testeissä valitellaan prosessorin alitehoisuutta. Kertokaapa laitteen omistajat miten tämä käytännössä ilmenee, jos yleensä siitä on haittaa.
Itse ajattelin myös hankkia vehkeen ihan turistin kaupunkidallailuun enkä siis autokäyttöön (autossa on kiinteä navigaattori).- le4oseeeegermanjääpallokingi
Itse arvelin tota hitautta kanssa, mutta nyt olen käyttänyt laitetta kuukauden ja minusta se ei ole hidas. Enkä tällä kokemuksella ole valmis maksamaan yli 100 euroa enemmän vastaavista vekottimista. Asetuksista pitää valita vain nopea ajoneuvo niin pelaa hyvin.
- Lähimatkailija
Mulla ainakin menee ajat viiveasetukset tehdasasetuksiin käytännössä joka kerta kun laitteen sammuttaa. Akku on joka kerta kaput kun laite on ollut viikon käyttämättä vaikkakin suljettuna. Sen lisäksi kartasto vajavainen; ainaakaan Saarenmaalta se ei tunne muuta kuin satamat, ei siis kadun katua, polun polkua. Olen kuullut juuri tätä N100:sta kehuttavan, mielestäni se vain kertoo että nämä navigaattorit ovat vielä kehityksensä alkutaipaleella.
- TKK2
Oletteko onnistuneet löytämään sopivaa laukkua tälle laitteelle?
- Jukina
Mulla on käytössä Lowepron pieni laukku. Navi sopii sinne just, mutta ei laturit, jos niitä haluaa mukaan. Mutta kätevä kantaa kun jalkautuu autosta. Siinä on kaulanauha ja vyölenkki.
- Kartza
osaako joku kertoa, mikä vikana, laitteen laittaa päälle tulee lukemaan teksti, Carefully press and briefly hold stylus on the center of the target. Repeat as the target moves around the screen. kaikkea on kokeiltu eikä auta
- Kalibran
tee, niinkuin ohjeessa sanotaan, ei siinä kauaa ,ene. Kosketusnäyttö kalibroituu, kun kosketat maalitaulun keskustaa ohjeen mukaisesti sen ilmestyessä eri puolillek oksketusnäyttöä. Älä myöskään rasita näyttöä turhan kovilla painalluksilla, kun käytät sitä, pisä se puhtaana ja hommaa suojakalvo, ettei naarnut ala vaikuttamaan kalibroitumiseen. Taitaa olla jo naarmuilla? Sitten on olemassa cd-levyn korjaussettejä, joilla voi kiillottaa kuntoon, mutta hommaa se suojakalvo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723