Sertralin orion 50mg

tähti

kenelläkään kokemuksia sertralinista?
minulle se määrättiin paniikkihäiriöön ja masennukseen, aloitin sen ihan juuri.
joku aika sitten söin paniikkihäiriöön cipralexia, mutta se sai painoni nousemaan(tai oletettavasti se johtui lääkkeestä, ainakin ajankohta täsmäsi aina lääkkeen lopetukseen asti).
muuten cipralex olikin ihan hyvä lääke. miten on sertralinin laita?
entä alkoholin käyttö tämän lääkkeen kanssa viikonloppuisin? cipralexin kanssa ei tullut mitään ongelmia, eikä siitä ollut haittaa.
sivuoireita ei vielä ole sertralinista tullut, tosin vähän kumman vapiseva olo alkaa nousta, sekä palan tunne kurkussa. tosin palan tunnetta on ahdistukseni myötä ollut silloin tällöin muutenkin.
kertokaa kokemuksia kyseisestä lääkkeestä.

8

1973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hexal

      Minä olen nyt syönyt reilun kaks viikkoa ja ensin aloitettiin 25mg ja toka viikko 50mg...kolmantena päivänä jo tunsin että alkaa auttamaan...en tiedä miten pahaksi se sinulla pääsi se paniikki mutta minulla se oli jotain aivan hirveää.

      Sivuvaikutuksena oli eka viikkona pikkuinen tärinä,kädet ja jalat lähinnä vähän vapisi ja suuta kuivaa,koko ajan saa jotakin jauhaa että ei suu ihan kuivu...ja kurkku on kipeä,johtunee tuosta suun kuivumisesta tai sit on vaan flunssa tulossa,tiedäppä tuota.
      Ai niin...ja oli alussa muutaman päivän sellainen kuvottava olo,palakurkussa ja vaik nälkä olisi ollut niin mitään ei tehnyt mieli syödä kun äklötti.

      Alkoholista en tiedä,mutta itse ajattelin sitä karttaa kun tuo krapula ja jonnin joutava morkkis sit seuraavana päivänä on ollut aina jotakin älytöntä...jonnin joutava morkkis,siis ei ole mitään aihetta mutta on vaan sellainen olo kuin olisi huono omatunto???

      • tähti

        eilen illalla alkoi minullakin tulla kurkku kipeäksi ja karheaksi, ja muutenkin vähän oudon kipeä olo yhtäkkiä. toki voi olla flunssakin aluillaan. muutaman oluen eilen join, enkä huomannut mitään outoa.. perskännejä en tiedä uskaltaako vetää..


      • Hyvältä näyttää
        tähti kirjoitti:

        eilen illalla alkoi minullakin tulla kurkku kipeäksi ja karheaksi, ja muutenkin vähän oudon kipeä olo yhtäkkiä. toki voi olla flunssakin aluillaan. muutaman oluen eilen join, enkä huomannut mitään outoa.. perskännejä en tiedä uskaltaako vetää..

        Orionin aloitin itsekin tällä viikolla. hyvältä näyttää, ei sivuvaikutuksia. Odotellaan vaikutusta ja katsotaan miten toimii (:


      • mielisairas
        Hyvältä näyttää kirjoitti:

        Orionin aloitin itsekin tällä viikolla. hyvältä näyttää, ei sivuvaikutuksia. Odotellaan vaikutusta ja katsotaan miten toimii (:

        ite vedän väh. 3 päivää viikossa perskännit ja syön kokoajan 50mg sertalineja. Ei muuta sivuoiretta kun krapulat tulee vitusti pahempana ja tulee aika pahoja pelkotiloja. Kestää n.3 päivää juomisen lopettamisen jälkeen.


    • Anonyymi

      Älä syö. Noi lääkkeet on myrkkyjä ja on pilannut monen ihmisen elämän.

      • Anonyymi

        Aivan totta. Lääkityksen aloitettuasi et ole enää "sinä"


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Jos olisin tajunnut tuon 16 vuotta sitten. Elämäni olisi ollut paljon helpompi.


    • Anonyymi

      Mulle ei sertralin sopinut. Muutamasta kaljasta meni pää ihan sekaisin, oksentelua koko yö (ei oo normaalia mulla) ja tuli kolmen päivän krapula.
      Noin viikko sertralin käytön aloituksesta mulle ilmestyi rakkuloita kieleen enkä pystynyt nielemään. Mulle oli tullut stevens-johnsonin oireyhtymä, mikä voi olla hengenvaarallinen. Lääkäri ohjeisti mua tekemään haittavaikutusilmoituksen jonnekin (en muista mikä instanssi) mutta enhän mä vaikeasti masentuneena saanut sitäkään aikaiseksi. Ton tapauksen jälkeen on pelottanut kokeilla mitään uusia lääkkeitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe