Limainen uloste

vatsa löysällä

Onko jollain kokemusta limaisesta ulosteesta. Itselläni on vatsa melko löysällä ja ulosteen mukana tulee limaa. Limaa tulee myös kun käy pöntöllä ja pinnistää, vaikkei varsinaisesti kakalla olisikaan. Ikävä vaiva, onko joku kokenut samaa? Pahoinvointi liittyy välillä vaivaan.

37

70429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama inha vaiva

      Mulla kans ollu moista jo pari vuotta ja pahemmaksi vaan menee. Säikähdin kyllä alussa, mutta kun lääkärikään ei siihen mitään kommentoinut niin piti vaan tottua vaivaan. Johtunee kai siitä että masuni on muutenkin ärtyvää sorttia. Normaalit päivät on harvassa; vuorotellen ummetusta, ripulia ja ilmavaivoja. Ja limantuloon liittyy turvotusta ja vatsan nipistelyä.

      Jotenkin tuntuisi, että sitä limaa tulee kun maha/paksusuoli? on jostain syystä ärtynyt. Esimerkiksi makeutusaineita, alkoholia ja kahvia mun maha ei kestä - niitä jos nauttii niin sitten kärsii noista yllämainituista vaivoista. Yksi mikä myös on pahasta, on mysli. En tiedä mikä siinä on, mutta meikän maha ei sitä sulata ja liman määrä on järkyttävä jos on mysliä erehtynyt syömään :D

      Jos joku osaisi kertoa, mikä tähän vaivaan auttaisi, niin olisin hyvin kiitollinen!

      • vatsa löysällä

        Vatsa vuoroin aivan löysällä ja toisinaan melkeen ummetusta. Mulla vaiva on jatkunut noin kolme viikkoa ja välillä oli parempi kausi ja eilen taas melkeen räjäytin pöntön! Ikävä vaiva ja liittyy varmasti johonkin suolistojuttuun. Huomenna mulla aika lääkärille, katsotaan mitä siellä sanotaan.


      • stressivatsa
        vatsa löysällä kirjoitti:

        Vatsa vuoroin aivan löysällä ja toisinaan melkeen ummetusta. Mulla vaiva on jatkunut noin kolme viikkoa ja välillä oli parempi kausi ja eilen taas melkeen räjäytin pöntön! Ikävä vaiva ja liittyy varmasti johonkin suolistojuttuun. Huomenna mulla aika lääkärille, katsotaan mitä siellä sanotaan.

        no mitäs lääkäri sanoi?
        mulla on ollu kolme-neljä viikkoa ongelmia mahan kanssa, kaikki alkoi vatsataudista ja sit löi ahdistus päälle ja samalla sit tää maha on jatkanu oireilua. mut löysyys oli jo kadonnu, kunnes tänään alko ahdistaa ja siksi ilmeisesti mahakin sekosi ja pönttöön tuli kellertävää ripulia. en ymmärrä mitä tuo keltaisuus tarkoittaa :/ voiku joku osais sanoa.


      • voi olla
        stressivatsa kirjoitti:

        no mitäs lääkäri sanoi?
        mulla on ollu kolme-neljä viikkoa ongelmia mahan kanssa, kaikki alkoi vatsataudista ja sit löi ahdistus päälle ja samalla sit tää maha on jatkanu oireilua. mut löysyys oli jo kadonnu, kunnes tänään alko ahdistaa ja siksi ilmeisesti mahakin sekosi ja pönttöön tuli kellertävää ripulia. en ymmärrä mitä tuo keltaisuus tarkoittaa :/ voiku joku osais sanoa.

        Hei,

        limainen uloste saattaa olla oire paskusuolen polyypista. Tähän liittyy usein myös verinen uloste / verta tulee pönttöön käydessä isommalla hädällä. Kannattaa käydä lääkärissä, hän tarvittaessa ohjaa paksusuolen tähystykseen. Asia kannattaa hoitaa, sillä hoitamattomana nuo polyypit saattavat ajan kanssa tulla syöväksi.

        Minulla on perhepiirissä juuri tällainen tapaus, löytyi onneksi ajoissa ja nyt polyyppi poistetaan.


      • mahdollista, että...
        vatsa löysällä kirjoitti:

        Vatsa vuoroin aivan löysällä ja toisinaan melkeen ummetusta. Mulla vaiva on jatkunut noin kolme viikkoa ja välillä oli parempi kausi ja eilen taas melkeen räjäytin pöntön! Ikävä vaiva ja liittyy varmasti johonkin suolistojuttuun. Huomenna mulla aika lääkärille, katsotaan mitä siellä sanotaan.

        Kyse voi olla myös suolistosairaudesta. Kannattaa mennä mahdollisimman nopeasti lääkäriin, koska jos kyse on suolisto sairaudesta niin se menee yllättävän nopeasti erittäin huonoon kuntoon. Mitä nopeammin se todetaan niin sitä nopeammin sen saa lääkkeillä kuntoon. Mutta toivotaan, että kyse ei kuitenkaan ole mistään niin vakavasta. Voit kuitenkin katso chrohn ja Colitis nettisivuilta (osoitetta en juuri nyt muista) ja katsoa liittyykö vaivasi suolistosairauteen.


    • Anniina900

      Minulla kova ummetus aiheuttaa limaa ulosteissa. Jos oon ihan totaalisesti ummessa sattuu tosi kovasti myös vasempaan kylkeen eli paksusuoleen. Olen käsittänyt et ihan ummetuskin voi aiheuttaa ripulia sillon kun ummetus tavallaan tukkii suolen ja sit ku sen tukoksen saa pois niin saattaa päästä ulos myös löysempää tavaraa.

    • Solon

      Mulla myös ollu viimeaikoina sitä et saattaa iltaisin ummettaa ja aamulla pönttöön lentää varpusparvi. Ruoansulatus jotenkin tosi pahasti heikentyny ja limaa on mukana kun kattoo vessapaperia. Vatsa kans pömpöttää vaikka kiloja ei oo tullu lisää yhtään. Käyn maanantaina lääkärillä ja kerron jos on jotain kerrottavaa.

    • sarah-90

      Minun oireeni alkoivat kun lopetin kahvin juonnin. Aloin voida pahoin joka päivä joinain päivinä oksensin joinain en. Ummetus oli kova ja aloin hoitaa sitä visinblin kuidulla. visiblin kuidun kanssa suoli toimi joka aamu silti päivällä oli ripulia ja illalla pelkkää limaa. kun lopetin kuidun paino tippui 5 kg. Rupesin juomaan uudestaan kahvia suolisto ongelmat jatkuivat ummetusta, jatkuvaa limaa. välillä tummaa välillä kirkasta limaa. Välillä oli kiire juosta vessaan ja tuli pelkkää kirkasta limaa.

      Nyt hakeuduin vatsalääkärille kun aloin olla jo poikki tämän suoleni kanssa ja ajattelin että masennun ihan totaalisesti. Sain ärtyvän suolen diagnoosin. kunnes labra testien tulokset tulivat ja minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta.

    • kipuinen

      Mulla on viime aikoina ollut kans vastaavanlaisia oireita... Vatsa oireillut aika usein viime aikoina. Reilun viikon vatsa oli ihan ok, kun aloin syödä vi sibliniä. Kunnes lauantaina vatsani meni totaalisesti sekaisin. Ja vatsa kipuja ja löysyyttä on jatkunut tähän päivään asti. Minulla tulee toisinaan myös limaa ulosteen mukana, mutta tänään säikähdin kunnolla kun ulostaessa ei oikeastaan tullutkaan muuta kuin paksua valkoista/kellertävää limaa. Kai minussa on jokin pahasti pielessä. :/ Stressiä on ollut viime aikoina liikaakiin. Pelkään kovasti että mulla on jokin suolistosairaus...

    • 889990099

      No kahvihan on laksatiivi eli se nopeuttaa ulosteen tuloa, joten tietenkin maha hidastuu kun kahvin lopettaa.
      KYSYMYS:MILTÄ LIMAINEN ULOSTE NÄYTTÄÄ? itselläni on kakan mukana aika usein ikään kuin NARUJA, jotka ei tietenkään ole oikeita naruja, vaan ne on läpikuultavia, ja hajoaa kun tökkii wc-harjalla. Mutta ne on niin outoja ja on ollut jo pitkään että aion selvittää mitä nämä on. Ovatko nämä sitä limaa?
      Voisi kai olla joku lapamato tai muu loinen, mutta ei ne ole eläviä ollenkaan vaan täysin kuollutta materiaa. Ikään kuin vaalea villalanka roikkuu kakassa tai tulee ulos yksinään esim. pissaamisen yhteydessä silloin kun ei tule muuta kakkaa. Olen ottanut purkkiin talteen näitä , mutta niitähän ei voi lähettää laboratorioon.Voisiko olla paha malabsorbaatio eli että suolesta ei imeydy ruoka? mulla on laktoosi-intoleranssi, mutta aika usein saan maitoa suklaasta?

    • ruokavalio a ja o

      Prosessoitu maito, viljojen gluteeni, sokeri, keinomakeutusaineet, prosessoidut kasvirasvat (margariinit ja kasvirasvakermat) ja lisäaineet. Ne kun jättää pois, rauhoittuu elimistö aika monella.


      Viljat ja/tai maitotuotteet pois 4-8 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa. Voi olla, että kumpikaan ei sovi. Jo 1-2 viikossa huomaa eron entiseen, jos jokin ruoka-aine ei sovi.


      Jos jopa kolmasosa suomalaisista kärsii vatsa- ja suolisto-oireista tai muista ongelmista joissa viljojen välttäminen auttaa, niin sinä voit olla niistä yksi. Lisäksi viljojen gluteeni (vehnä, ruis ja ohra), peruna sekä maito tuottavat limaa elimistöön, joka pahentaa allergioita, astmaa, infektioita, lasten korvatulehduksia ja reuman oireita.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm


      Maitotuotteet ovat monella yksi keskeisistä syistä suolisto-oireisiin, allergioihin, astmaoireisiin sekä erilaisiin iho-ongelmiin. Maitotuotteiden eliminointi helpottaa usein näitä oireita, ja moni vuosia oireista kärsinyt pääsee pysyvästi eroon sekä ongelmasta että lääkityksestä. Lisäksi maitotuotteet keräävät limaa ja ovat usein merkittävänä tekijänä kroonisissa ylähengitystieinfektioissa.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm


      Kannattaa huomioida, että mitään koetta ei ole olemassa, joka näyttäisin yliherkkyyden viljoille ja/tai prosessoidulle lehmänmaidolle.

      Näiden diagnoosi perustuu aina välttämisaltistuskokeeseen.

      • tulikatyttö

        Minulla on myös tullut muutaman päivän oranssia paksua limaa, kuin sitkeää hyytelöä..aluksi tuli vain vähän ja sitte vähän enemmän ja nyt kahtena päivänä on tullut todella paljon, kaksi ulostetta on ollu vain tuota limaa, pitkää pötköä ja iso klöntti, se pötkökin on peukalon paksuinen..voiko vi-siblin aiheuttaa tuollaista vai joku muu suolistosairaus, vatsani on ajoottain kipeä ja aiemmin on tullut myös limaa mitta ei koskaan tuollasta, nyt säikäytti kunnolla


      • HuoletonSuoleton

        Saatko jotain tyydytystä spämmätessäsi tätä samaa huuhaata joka ikiseen edes hiukan suolistotulehduksia sivuavaan keskustelu-ketjuun pitkin nettiä? Onkohan sinulle nyt tainnut tulla tästä aiheesta jonkinlainen pakkomielle?


      • Anonyymi

        Minä jätin pois Prosessoitu maito, viljojen gluteeni, sokeri, keinomakeutusaineet, prosessoidut kasvirasvat (margariinit ja kasvirasvakermat) ja lisäaineet.
        Se helpotti oloa, joten sen jälkeen, joka viikko pari kolme ruokalajia pois, kun olo parani lisää. Viimeisenä jätin pois kaurapuuron.
        Arvatkaas mistä kirjoitan.


      • Anonyymi

        Keliakian, vilja- allergian voi todeta verinäytteestä.


    • nunne

      Kyllä nuo edellä kuvatut "villalangat" kuulostaa aikalailla lapamadoilta!

      Itselläni on ongelmana myös jatkuva löysä vatsaisuus johoon ainoana apuna on Imodium jota käytänkin silloin jos on joku pakko meno tai jännittävä tilanne.

      Itse olen alkanut epäilemään muista syistä tuota kilpirauhasen vajaatoimintaa ja olikin jännä lukea, että jollain oli nämä mahavaivatkin liittyneet siihen??

      Sunnuntaina alkoi vatsatauti tai niin aluksi luulin, mutta ei se tainnut ollakaan. Yhden kerran oksensin keltaista rasvaista oksennusta ja muuten olen viettänyt aikaani pöntöllä. Kovia papanoita, ripulia ja keltaista limaa, näillä variaatioilla.

      Olen huomannut aiemmin, että vatsani ei siedä tippaakaan kauraa. Söin lauantaina sipsejä ja huomasin myöhemmin pussissa tekstin "voi sisältää jäämiä kaurasta" mutta ei kai tuo voi tällaista aiheuttaa...

      Tuo keltainen lima nyt eniten huolestuttaa.

    • huono

      Ummetus aiheuttaa limaa kun suolisto tuottaa limaa et uloste kulkisi siellä eteenpäin.

    • niksu.91

      Mene kilpirauhaskokeisiin. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja alkuperäinen oireeni oli nimen omaan suolentoiminnan muutos juurikin tuohon ummetus suuntaan. Voisi olla hyvä kyllä sulkea pois myös muut sairaudet.

    • itsekokenut

      Saattaisi olla ärtyneen suolen tauti, siihen voi vaikuttaa ruokavaliolla mutta parannuskeinoa ei ole :)

      • limis

        heipsis!
        ajattelin kertoa omaa tilannettani tähän. mulla on pidempään ollut vähän kaikenlaista vaivaa, vuosi sitten kovat ylävatsakivut, ultrattiin, otettiin verikokeet-ok.ei tähystetty silloin, olisi pitänyt vaatia. nyt puolenvuoden aikana on ollut mm. kovaa yläselkäkipua,tahaton laihtuminen -11kg, häiritsevä yöhikoilu-tosin nyt ei ole viikkoon ollut yöhikoilua.

        Noh ,kohta kaksi viikkoa sitten alkoi tulemaan verta ulosteen mukana.verta on ulosteen päällä ja sisällä, kirkasta sekä hyytynyttä tummaa. ylävatsa kipeytyi muutamien päivien päästä jolloin hakeuduin lääkäriin. Minua on hoidettu akuuttina vatsana, tutkimukset kesken tällä hetkellä.verikokeet on kaikki olleet ok, perusverenkuva, maksa,tulehdusarvot jne.päivääkään ei tässä vaiheessa ole ollut etteikö verta tulisi. tällä hetkellä on suljettu pois pukamat sekä suurella todennäköisyydellä vatsahaava. seuraavaksi tähystetään paksusuoli ja siitä sitten eteenpäin, tähystys myös yläkautta ja viipalekuvaan jos syy ei löydy tähystyksistä. ahdistaa todella paljon tämä tilanne, olo alkaa myös fyysisesti olemaan aika heikko, vaikka en ole juuri ripuloinutkaan. ruoka ei maita ja alkuun maha kipeytyi kun söi.
        tänään uloste oli yltäpäältä veressä sekä limassa--limaa ei ole ollut juurikaan ennen tätä päivää.
        onko teillä muilla jo selvinnyt mikä aiheutti?


      • Anonyymi
        limis kirjoitti:

        heipsis!
        ajattelin kertoa omaa tilannettani tähän. mulla on pidempään ollut vähän kaikenlaista vaivaa, vuosi sitten kovat ylävatsakivut, ultrattiin, otettiin verikokeet-ok.ei tähystetty silloin, olisi pitänyt vaatia. nyt puolenvuoden aikana on ollut mm. kovaa yläselkäkipua,tahaton laihtuminen -11kg, häiritsevä yöhikoilu-tosin nyt ei ole viikkoon ollut yöhikoilua.

        Noh ,kohta kaksi viikkoa sitten alkoi tulemaan verta ulosteen mukana.verta on ulosteen päällä ja sisällä, kirkasta sekä hyytynyttä tummaa. ylävatsa kipeytyi muutamien päivien päästä jolloin hakeuduin lääkäriin. Minua on hoidettu akuuttina vatsana, tutkimukset kesken tällä hetkellä.verikokeet on kaikki olleet ok, perusverenkuva, maksa,tulehdusarvot jne.päivääkään ei tässä vaiheessa ole ollut etteikö verta tulisi. tällä hetkellä on suljettu pois pukamat sekä suurella todennäköisyydellä vatsahaava. seuraavaksi tähystetään paksusuoli ja siitä sitten eteenpäin, tähystys myös yläkautta ja viipalekuvaan jos syy ei löydy tähystyksistä. ahdistaa todella paljon tämä tilanne, olo alkaa myös fyysisesti olemaan aika heikko, vaikka en ole juuri ripuloinutkaan. ruoka ei maita ja alkuun maha kipeytyi kun söi.
        tänään uloste oli yltäpäältä veressä sekä limassa--limaa ei ole ollut juurikaan ennen tätä päivää.
        onko teillä muilla jo selvinnyt mikä aiheutti?

        Kuulostaa IBD oireilta. Toivottavasti selvisi syy. Tulehtuneeseen suoleen on onneksi hoitokeinot


    • jhhhhhhh

      .......

    • vaivainen

      Minulla uloste on löysää ja limaista. Vatsaa turvottaa ja on kipeä. Lääkityksenä on metotreksaatti ja kortisoni reumalääkkeenä ja Somac vatsansuojalääkkeenä sekä Thyroxin kilpirauhaslääkkeenä. Olisikohan näillä yhteyttä noihin vaivoihin?

      • Anonyymi

        Somac tekee ainakin minulle limaa, ei ihan koko ajan mutta hyvin usein, samalla vatsassa ilma ruplattaa, turvottaakin. Olo helpottaa kun en ota somacia, mutta sitten pahenee happovika ja vatsasuuhun alkaa jäämään kiinni ruoka. Joskus vesikin, kerran oltiin anopin luona kesällä, oli kuuma päivä, siellä tulee vesi lähteestä ja hyvin kylmää, pelkkä vesi ei mennyt vatsaan, jäi kiinni pallean kohdalle, kai siihen vatsan suuhun. Janoon join nopeasti ja vettä oli ruokatorvessa kai paljon, se painoi jotenkin, silmissä musteni ja lyyhistyin lattialle. Vaimo tuli ulkoa ja alkoi virvotella, taputteli selkään ja mitä lie, sitten vettä tuli suun kautta ulos. Se helpotti. Oon miettiny että olisiko siihen kuollu.
        Minulla jäi jo nuorempana varsinkin kanaa, joskus muutakin lihaa syödessä kiinni siihen vatsan suuhun ruoka, kaks kertaa jouduin menemään lääkäriinkin kun ei lähteny. Toisella kerralla oli jo Meilahdessa odottamassa että leikkaavat sitä vatsansuuta. Sitten tuli vanhempi lääkäri ja sanoi että se on vaan happovika, se turvottaa sen ruokatorven alapään niin se menee tukkoon. Määräsi Somakin, olen syöny nyt niitä 25 vuotta. Välillä miettiny onko niistä muuta harmia, niitähän ei pitäis syödä jatkuvasti.


    • Rasittavaa

      Minulla myös viime aikoina limainen uloste. Verta. Kilpirauhasen vajaatoiminta.
      Uloste välillä ihan papanaista.
      Toisinaan, mutta harvemmin vatsa kuitenkaan löysällä.
      Maksa-arvo koholla, vaikka lähes absolutisti.Lääkkeitä joudun syömään perussairauteen (useit). Särkylääkettä äärimmäisen harvoin.

      • Neuvoj

        "Rasittavaa", jos on ollut pidempään tuollaista, niin suositan käymään lääkärissä selvittämässä tilanteesi. Voi olla että perussairautesi ja lääkitys liittyy jotenkin asiaan.


      • Anonyymi

        Kohonneet maksa-arvot voi liittyä keliakiaan


    • Anonyymi

      Mulla itellä oli laktoosi-intorelanssi limaisesta ulosteesta.

    • Anonyymi

      Miehelläni on ajoittain limaista ulostetta. Yleensä aina kun hän on käynyt työporukalla saunomassa jossain ihme Vogue saunassa. Olisikohan saunassa niin kosteat löylyt että saavat mieheni ulosteen limoittumaan?

      • Anonyymi

        Haiman entsyymien puutos vaikuttaa ulosteen limaisuuteen.


      • Anonyymi

        Onko sellasessa saunassa niitä nuoria tyttöjä töissä, joissakin on "saunottajia".


    • Anonyymi

      olen kohta vuoden kärsinyt ripulista, joka pahenee ajan mittaa. Lääkärissä olen käynyt ja tähystyksessä mutta mitään ei löytynyt. Hieman hirvittää että jos tämä onkin joku vakava sairaus.
      Uloste on limaista ja vaaleaa, vessassa joutuu käymään useasti päivässä. Oireeni viittaavat IBD mutta testit on negatiiviset.

      • Anonyymi

        mäki pierasen paskapierjuja koko ajan


      • Anonyymi

        mistä päin olet kotoisin?


    • Anonyymi

      aika pitkään on kestänyt ripuli.

    • Anonyymi

      Lääkäristä ei ainakaan saa apua maha/suolivaivoihin ja vähätellään vaan. Korkeintaan verikokeet otetaan ja jos ei niissä näy merkittävämpiä niin kotiin vaan kärsimään. Hetken kuluttua sitten luultavasti ällistellään jotain maha/suolistosyöpää joka on saanut jostain syystä muhia rauhassa. Vihaksi pistää kaikki lehtijututkin missä patistetaan heti syövän pelossa lääkärille jos on oireita, vaan kun siellä lekurissa ei tehdä tai tutkita niin minkäs teet.

    • Anonyymi

      Täällä sama vaiva

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe