Corollan outo ohjaus saa auton "soutamaan" moottoriteillä

tämitä?

75

14119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdotus

      Avensiksen ohjausta on monissa yhteyksissä moitittu lähes samoin sanoin. Kuulemani mukaan Avensiksessa tilannetta auttaa ohjauskulmien säätö, muistaakseni aurauksen lisääminen yli valmistajan suosittelemien rajojen.

    • Vanhassa vara parempi?

      ...jos muutoin erinomaiseen autoon on eksynyt huono ohjaus. Onkohan kaikki uudet Corolla sedanit varustettu tuolla sähköisellä ohjaustekostimella? Onneksi kaikissa Corolla Versoissa on hydraulinen tehostin!

    • ...

      Ohjaus paranee todennäköisesti kesäkelillä ja kesärenkailla. Tuossa ei sanottu oliko alla kitkarenkaat. Ne kun ovat liian pehmeät Corollaan jo nykyisessä mallissa. Kesärenkailla tilanne muuttuu todella paljon. Tähän viittaa myös se että ulkomailla tehdyissä testeissä ohjausta ei ole moitittu.

      • vartenhan

        tuo ohjausrinkula hytis on et sil tehrään korjausliikkeitä tiellä


      • Markustelija

        Pakko ajaa kitkoilla kun kesärenkaistakin (Michelin) tulee niin mieletön rengasmelu sisään´. Motarilla pienellä tuulella hitonmoinen tiellä pidettävä. Olen ajanut kitkoilla useita vuosia ja ei muissa merkeissä tuollaista vikaa ole ollut. Tojo kyllä sellainen Kinneri että ei tule toista.


      • volookkari tiätysti

        osta aito saksalainen herrakansan tuote ja voit ajaa torille ilman paperipussia päässä


    • mielipide.

      Autolehtien testeissä Corollan ohjausta taas on vain kehuttu. Ehkäpä kuskilla oli ne tutut VAG-lasit päässä.

      • ...

        Kummallista että oikeastaan ainoa epäkohta oli otettu oikein otsikoksi asti vaikka auto muuten oli erinomainen. Toki saa moittia jos on aihetta, mutta hieman tuli tunne että siinä haluttiin haukkua asiaa josta perinteisesti Toyotia on haukuttu. Todella kiintoisaa nähdä Corolla vertailutesteissä ja TM:n koeajossa.

        Tosiaan renkaat vaikuttavat todella paljon, tuossahan kerrottiin että tietä haki pikkuhäiriöistä. Muualla on kerrottu että kulkee vakaasti. Ilmiöistä tuli mieleen heti huono rengasvalinta; itselläni on tällä hetkellä nyky-Corollassa UG500 nastarenkaat jotka on rengastesteissä todettu uraherkiksi ja sitä ne ovatkin, samoin ko. renkaat ovat varsin pehmeät koska niissä on paljon lamelleja kitkarenkaiden tyyliin. K.o. renkaat eivät sovi Corollaan ollenkaan vaan tekevät siitä ura- ja tuuliherkän. Kesärenkailla käytös muuttuu radikaalisti.


      • enää
        ... kirjoitti:

        Kummallista että oikeastaan ainoa epäkohta oli otettu oikein otsikoksi asti vaikka auto muuten oli erinomainen. Toki saa moittia jos on aihetta, mutta hieman tuli tunne että siinä haluttiin haukkua asiaa josta perinteisesti Toyotia on haukuttu. Todella kiintoisaa nähdä Corolla vertailutesteissä ja TM:n koeajossa.

        Tosiaan renkaat vaikuttavat todella paljon, tuossahan kerrottiin että tietä haki pikkuhäiriöistä. Muualla on kerrottu että kulkee vakaasti. Ilmiöistä tuli mieleen heti huono rengasvalinta; itselläni on tällä hetkellä nyky-Corollassa UG500 nastarenkaat jotka on rengastesteissä todettu uraherkiksi ja sitä ne ovatkin, samoin ko. renkaat ovat varsin pehmeät koska niissä on paljon lamelleja kitkarenkaiden tyyliin. K.o. renkaat eivät sovi Corollaan ollenkaan vaan tekevät siitä ura- ja tuuliherkän. Kesärenkailla käytös muuttuu radikaalisti.

        kitkarenkaita mihinkään autoon,letkut mitkä letkut,
        hiljaiset siinäpä niiden hyve onkin,
        eipä souda nastarenkailla.


      • Markustelija

        Ne jotka Corollaa kehuu on niitä 60 vauhtia motarilla ajavia. Ongelmat tulee jo 80 vauhdissa


    • busa

      Pääsin kokeilemaan tätä uutta 1.4D Corollaa puolen tunnin ajan, ja enpä nyt suurempaa soutamista huomannut, jonkun verran kyllä, mutta sattui olemaan täysin tuuleton päivä niin varmaa tuomiota en tuolle voi antaa. Alla oli 205/55-R16 kitkat. Sen sijaan toinen moitittu ominaisuus tuossa ohjauksessa on sen tahmeus, ja sen voi kyllä vahvistaa. Tässä muut plussani ja miinukseni
      hiljainen diesel ja muutenkin
      tilava luokassaan
      aika hyvä penkki
      - jousitusmukavuus, oikeastaan aika rasittava ajaa (en ymmärrä miksi sitä on kehuttu testien mukaan, minusta Corolla löysi kaikki tien kuopat, ei mitään jakoa verrattuna 2005 (vanhempi korimalli) Passattiin joka itselläni on, tai Citroen Xsaraan, mutta nuo nyt ovatkin perheautojen parhaimmistoa tuolta osin).

      • Bernard W.

        Käyppä testaamassa Pösön HDI mallistoa, niin tiedät mitä on hiljainen!


      • busa
        Bernard W. kirjoitti:

        Käyppä testaamassa Pösön HDI mallistoa, niin tiedät mitä on hiljainen!

        Itse asiassa Pösön 406 HDi:n olen aikanaan koeajanut, ja onhan se tosiaan hiljaisempi, HDikin on nättikäyntinen. 406 jäi silloin kauppaan kun penkki puudutti jalan.
        Tuosta on vaan kauan, ja vertasinkin Corolla dieseliä nykyiseen pumppusuutin VW 1.9 130Hv jyrädieseliin joka on ollut itselle suuri pettymys äänien muodossa.


    • huopaaja

      itselläni on ollut 8 corollaa aj. -86--04 ja kaikki on ollut samanlaisia soutajia.ei enää corollaa.

      • Siikaverkko

        käytöstä oli omistamassani vanhakoppaisessa Yariksessa ja ajamassani Avensis Versossa,tosin vähemmän.Joten tuskin se renkaista pelkästään on kiinni,vaikka nekin asiaan hieman vaikuttavat.


      • 1.6 /05

        05 wagon ja menee kuin juna ei mitään moittimista, edellinen auto oli nissanin note niin se veteli kuin olis 4 promillessa ajettu. tark. ilmanpaineet!


    • olikin!

      Ajoin uutta Corollaa ja Aursista peränjälkeen.

      Corollan ohjaus oli ihan kelvollinen, mutta tuntumaa tiehen se ei juurikaan välittänyt kuljettajalle. Auto kulki myös suhteellisen suoraan, mutta iloa ei ratinpyörittely tuottanut.

      Mutta Auris! Se ei mennyt yhtään kaitsematta suoraan. Olikohan sitten syynä korkeamman korin tuuliherkkyys vai mikä, mutta ajaminen oli aktiivista työtä.
      Voi toisaalta olla, että nämä esisarjan koeajo-Aurikset eivät ole lopullisia versiota.

      Toivon ainakin niin, sillä Auris olisi kaikesta huolimatta tarkoitus ostaa.

    • sähköiset

      ohjaustehostimet koskaan ole hydraulisen veroisia,
      nämähän on jo kohta kaikissa tämän kokoluokan autoissa,
      ja kaikissa on moitittu heikkoa keskialueen tuntoa,
      näihin pitää vaan tottua,ei ne nyt niin huonoja ole kuin annetaan ymmärtää,
      ohjaustuntoon vaikuttaa renkaatkin.Ainakin oman Corollan ohjaus tuntuu ihan hyvältä,
      onpa tässä vuosien saatossa tullut kokeiltua useampaakin merkkiä
      ja kenties parhaan ohjaustunnon omaava auto on ollut -80 luvun esko,
      siinähän ei ole tehostinta ollenkaan,makee ajella soralla(ohjauksen puolesta).

      • ei koskaan

        taisit nyt yleistää ilman perusteluita Tojon ongelman.


      • ongelmat
        ei koskaan kirjoitti:

        taisit nyt yleistää ilman perusteluita Tojon ongelman.

        Corollan sähköinen tehostinhan on hyvin suuri ongelma kaikille muille paitsi meille käyttäjille. Vastaavaa jämäkkyyttä kun ei muilla ole tarjolla. Olen testannut montaa kalliimpaakin autoa mutta Corolla on ainoa joka menee rattiin koskematta suoraan kaikki tien suorat pätkät. Tämähän sai erään vannoutuneen M-B-miehen lähes kyyneliin kun totuus selvisi.


      • taida muuten
        ongelmat kirjoitti:

        Corollan sähköinen tehostinhan on hyvin suuri ongelma kaikille muille paitsi meille käyttäjille. Vastaavaa jämäkkyyttä kun ei muilla ole tarjolla. Olen testannut montaa kalliimpaakin autoa mutta Corolla on ainoa joka menee rattiin koskematta suoraan kaikki tien suorat pätkät. Tämähän sai erään vannoutuneen M-B-miehen lähes kyyneliin kun totuus selvisi.

        miltään merkiltä löytyä samanlaista fania kuin tässä. No provohan kirjoitus lienee.

        "Vastaavaa jämäkkyyttä kun ei muilla ole tarjolla." Joo-o. Vastaavaa tahmeutta ei löydy.

        Asiahan on niin, että tiet ovat kallistetut jotta vesi valuu sieltä pois. Kun ajetaan hyvissä tuulettomissa olosuhteissa ja irroitetaan kädet ratista, auton pitäisi mennä jonkin matkaa suoraan ja alkaa sitten pikkuhiljaa kääntymään oikealle. Jos näin ei käy ohjauksessa on vikaa.

        Lopun Mersu-heitto oli kaiken huippu, heh.


      • toyon mallista
        ei koskaan kirjoitti:

        taisit nyt yleistää ilman perusteluita Tojon ongelman.

        on ajokokemusta,tästä -07 mallista vain
        koeajon verran.Eipä tätä edellistäkään ole tarvinnut "paimentaa",
        ja tämän koeajon perusteella uusi malli tuntui tosi jämäkältä ajaa,
        Olipa aikaisemmin toisen merkkisessä autossa kitkarenkaat,
        hiljaiset ne oli mutta se ajettavuus,se vasta soutikin kun lämpötila oli
        likellä nollaa,vaihdoin samaan peliin nastarenkaat ja ajettavuus oli toista luokkaa.
        Tuskin tulee mitään ongelmaa ohjauksen suhteen.


      • tuo M-B
        taida muuten kirjoitti:

        miltään merkiltä löytyä samanlaista fania kuin tässä. No provohan kirjoitus lienee.

        "Vastaavaa jämäkkyyttä kun ei muilla ole tarjolla." Joo-o. Vastaavaa tahmeutta ei löydy.

        Asiahan on niin, että tiet ovat kallistetut jotta vesi valuu sieltä pois. Kun ajetaan hyvissä tuulettomissa olosuhteissa ja irroitetaan kädet ratista, auton pitäisi mennä jonkin matkaa suoraan ja alkaa sitten pikkuhiljaa kääntymään oikealle. Jos näin ei käy ohjauksessa on vikaa.

        Lopun Mersu-heitto oli kaiken huippu, heh.

        heitto ihan ahterista ollut,minustakin se oli jotenkin outo koe-ajon perusteella,
        kai siihenkin tottuu ja pidempään ajaneelle se on ihan hyvä.


    • "koeajajat"?

      Kukahan tämänkin kaverin saunaillat maksaa? Kaikki oikeat autolehdet ovat kehuneet ohjausta erittäin hyväksi.

      • tommoset

        "koekuskit" sais kantaa saunantaakse ja rankasta vähän


      • liturgiaa

        Mikä autolehti on kehunut
        a) Corollan ohjausta maantieajossa
        b) Corollan ohjausta talviajossa
        Mikä on oikea autolehti?
        Nyt todisteet esiin ennen kuin provoleima lyö.


      • lukenut
        liturgiaa kirjoitti:

        Mikä autolehti on kehunut
        a) Corollan ohjausta maantieajossa
        b) Corollan ohjausta talviajossa
        Mikä on oikea autolehti?
        Nyt todisteet esiin ennen kuin provoleima lyö.

        En muista että yksikään olsi moittinut. Olenko väärässä? Ensimmäiset Corollat olivat ennakkotestissä kolmessa ulkomaisessa lehdessä ja niistä jokainen kehui ohjausta. Ne olen itse lukenut.


    • Perttu

      jossain lehdessä mainittiin Auriksessa olevan saman ongelman pienemmässä määrin. Lehti ihmetteli itsekin tätä koska kysessä on periaatteessa sama auto. Auriksen 2.0 dieselversio varustetaan paremmalla taka-akselilla, ehkä se rauhoittaa käytöstä.

      Harmittavaa, että aivan uudella mallilla ollaan selvästi jäljessä kilpailijoiden vanhaa mallia.

    • koe-ajot

      Tuulilasista ja TekniikanMaailmasta.
      Nämä testit oli suoritettu ulkomailla ja varmaan kumpikin alan lehti palaa asiaan kotosuomessa,
      Onko taas nostettu SUURI haloo tyhjästä.

    • solli

      Ajoin uuden corolla sedanin tällä viikolla, ja erityisesti ohjaukseen kiinnitin huomiota. Oma mielipiteeni on että se on huomattavasti napakampi kuin edellisessä mallissa, tunnokkaampi myös eikä auto vaeltele niinkuin 06-malli jossa ohjaus on todellakin surkea. Se malli soutaa, tiedän kokemuksesta.

      Itse kun koeajaa niin tietää totuuden, ei niitä lehdestä lukemalla saa selville. Baanalle vaan kokeilemaan!

      • -05

        -06 pitäisi olla samanlainen kuin -05 jolla olen ajanut. Se ei todellakaan souda mihinkään. Tehkääpä testi ihan millä tahansa autolla. Suora tie, kädet irti ratista, mikä auto menee suoraan ja mitä täytyy ohjata? Corolla -05 menee suoraan niin kauan kuin suoraa tietää jatkuu ja tämä on fakta.


      • Kokemusta

        -04 liittyy myös EI SOUTAJIEN kastiin.
        Herää epäilys oletteko ajaneet autolla joka todella soutaa,
        voisin sanoa,että rasittavaa ajelua.


      • että...
        Kokemusta kirjoitti:

        -04 liittyy myös EI SOUTAJIEN kastiin.
        Herää epäilys oletteko ajaneet autolla joka todella soutaa,
        voisin sanoa,että rasittavaa ajelua.

        nämä kaverit ovat tottuneet AJAMAAN autojaan. Myönnän että itsellänikin oli ensimmäisellä kerralla vaikeaa kun omaa autoani joutuu myös ajamaan koko ajan.

        Kun tekee samaa pientä ohjausliikettä koko ajan autolla jonka ohjauksessa ei ole välystä, se tuntuu kiemurtelevan. Ongelma ei tietenkään ole autossa vaan ajajassa.


      • että... kirjoitti:

        nämä kaverit ovat tottuneet AJAMAAN autojaan. Myönnän että itsellänikin oli ensimmäisellä kerralla vaikeaa kun omaa autoani joutuu myös ajamaan koko ajan.

        Kun tekee samaa pientä ohjausliikettä koko ajan autolla jonka ohjauksessa ei ole välystä, se tuntuu kiemurtelevan. Ongelma ei tietenkään ole autossa vaan ajajassa.

        Nimittäin kun ostin autoni reilu vuosi sitten ja ajelin moottoritiellä ajattelin että on omituinen ohjaus kun sitä joutuu paimentamaan koko ajan, mutta tuo murhe meni itsekseen ohi muutaman tuhannen ajon jälkeen ja kuten joku mainitsi aikaisemmin niin suoraan auto meni alusta alkaen jos päästi ratista irti.

        Joko ohjauksessa uutena oleva pieni jäykkyys joka panee uuden kuskin hakemaan suuntaa koko ajan häviää tai sitten siihen vain tottuu ettei ohjauksen kanssa tarvitse jumpata ja yrittää hallita liikaa vaan ajaa rennosti liikaa rattia puristamatta.


      • minullakin!
        Makke kirjoitti:

        Nimittäin kun ostin autoni reilu vuosi sitten ja ajelin moottoritiellä ajattelin että on omituinen ohjaus kun sitä joutuu paimentamaan koko ajan, mutta tuo murhe meni itsekseen ohi muutaman tuhannen ajon jälkeen ja kuten joku mainitsi aikaisemmin niin suoraan auto meni alusta alkaen jos päästi ratista irti.

        Joko ohjauksessa uutena oleva pieni jäykkyys joka panee uuden kuskin hakemaan suuntaa koko ajan häviää tai sitten siihen vain tottuu ettei ohjauksen kanssa tarvitse jumpata ja yrittää hallita liikaa vaan ajaa rennosti liikaa rattia puristamatta.

        Juuri näin oli minullakin. En tiedä oliko ohjaus ensin jäykkä vai enkö ymmärtänyt olla ohjaamatta. Muutaman tuhannen jälkeen kuitenkin tuntui että voi keskittyä vaikka maisemien katseluun kun autoa ei tarvinnut ohjata kuin kurveihin mennessä.


      • tähän
        että... kirjoitti:

        nämä kaverit ovat tottuneet AJAMAAN autojaan. Myönnän että itsellänikin oli ensimmäisellä kerralla vaikeaa kun omaa autoani joutuu myös ajamaan koko ajan.

        Kun tekee samaa pientä ohjausliikettä koko ajan autolla jonka ohjauksessa ei ole välystä, se tuntuu kiemurtelevan. Ongelma ei tietenkään ole autossa vaan ajajassa.

        Corollaan ole mitään tottumista,kädet(käden)
        voi pitää normaalisti ratissa ja silti menee suoraan,
        onpa ollut sellainenkin auto johon piti todella "tottua",
        eli sitä piti ajella "sormenpäillä",jos pidit normaalisti käsiä ratissa heti alkoi soutamaan.
        Jospa sieltä se oppi on tullut.


      • joillain
        tähän kirjoitti:

        Corollaan ole mitään tottumista,kädet(käden)
        voi pitää normaalisti ratissa ja silti menee suoraan,
        onpa ollut sellainenkin auto johon piti todella "tottua",
        eli sitä piti ajella "sormenpäillä",jos pidit normaalisti käsiä ratissa heti alkoi soutamaan.
        Jospa sieltä se oppi on tullut.

        Monet ovat tottuneet tekemään pientä ohjausliikettä koko ajan jotta auto menisi suoraan. Hyppäys Toyotan rattiin ja samanlainen ohjailu saa auton kiemurtelemaan. Tottumista siis vaatii se ettei tee mitään ohjausliikettä kun ohjauksessa ei ole välystä!


      • tosiaankin
        joillain kirjoitti:

        Monet ovat tottuneet tekemään pientä ohjausliikettä koko ajan jotta auto menisi suoraan. Hyppäys Toyotan rattiin ja samanlainen ohjailu saa auton kiemurtelemaan. Tottumista siis vaatii se ettei tee mitään ohjausliikettä kun ohjauksessa ei ole välystä!

        että Toyotan paljon "kehuttu" ohjaus on automaailman parhaasta päästä ja muut ovat sieltä mihin aurinko ei paista? Hmm...mielenkiintoinen väittämä!


      • tarkoita
        tosiaankin kirjoitti:

        että Toyotan paljon "kehuttu" ohjaus on automaailman parhaasta päästä ja muut ovat sieltä mihin aurinko ei paista? Hmm...mielenkiintoinen väittämä!

        Myös muilla on ihan hyviä ohjauksia.
        Toiset pitävät aktiivisesta ajamisesta. Minusta taas on mukavampaa kun auto menee itse suoraan eikä minun tarvitse niin paljoa osallistua ohjaamiseen. Makunsa kullakin.


      • 03sedan
        tähän kirjoitti:

        Corollaan ole mitään tottumista,kädet(käden)
        voi pitää normaalisti ratissa ja silti menee suoraan,
        onpa ollut sellainenkin auto johon piti todella "tottua",
        eli sitä piti ajella "sormenpäillä",jos pidit normaalisti käsiä ratissa heti alkoi soutamaan.
        Jospa sieltä se oppi on tullut.

        avensis? = joku ave kuskihan neuvoi just noin ajamaan: sormenpäillä.. kun moittivat aven levottomuutta, pitäisiköhän teidän poijjaat käydä kokeilemassa kunnon autoa niin ei tarvitse kinata ja sormenpäillä renkaitten ilmanpaineilla kikkailla.


      • ollu Ave
        03sedan kirjoitti:

        avensis? = joku ave kuskihan neuvoi just noin ajamaan: sormenpäillä.. kun moittivat aven levottomuutta, pitäisiköhän teidän poijjaat käydä kokeilemassa kunnon autoa niin ei tarvitse kinata ja sormenpäillä renkaitten ilmanpaineilla kikkailla.

        Hiivatti,niitä isompia.Neuvoisin samaa kokeile
        Corollaa,tuollahan luki ei tarvitse totutella.


      • pikkuhiljaa...
        minullakin! kirjoitti:

        Juuri näin oli minullakin. En tiedä oliko ohjaus ensin jäykkä vai enkö ymmärtänyt olla ohjaamatta. Muutaman tuhannen jälkeen kuitenkin tuntui että voi keskittyä vaikka maisemien katseluun kun autoa ei tarvinnut ohjata kuin kurveihin mennessä.

        Ja sitten vielä ihmetellään mistä on peräisin Toyon ajo-omituisuuksien huono maine. Ranskanmaalla on tehty jo vuosikymmeniä autoja jotka kulkevat suoraan ohjauspyörään koskematta, ja joiden suuntaan ei tien kallistusten muutoksilla ole vaikutusta.


      • korjaus
        pikkuhiljaa... kirjoitti:

        Ja sitten vielä ihmetellään mistä on peräisin Toyon ajo-omituisuuksien huono maine. Ranskanmaalla on tehty jo vuosikymmeniä autoja jotka kulkevat suoraan ohjauspyörään koskematta, ja joiden suuntaan ei tien kallistusten muutoksilla ole vaikutusta.

        ranskanmaalla tehtiin VUOSIKYMMENIÄ SITTEN sellaisia autoja. Nykyiset kulkee aivan minne sattuu.


      • ajattelet loppuun asti
        korjaus kirjoitti:

        ranskanmaalla tehtiin VUOSIKYMMENIÄ SITTEN sellaisia autoja. Nykyiset kulkee aivan minne sattuu.

        niin japaniassa, vai miten se nyt menee, ei tehdä mitään. Ne vaan yrittää kopioida. Mutta ei nyt varmaan ranskanpullaa............


      • korollan ratista
        tähän kirjoitti:

        Corollaan ole mitään tottumista,kädet(käden)
        voi pitää normaalisti ratissa ja silti menee suoraan,
        onpa ollut sellainenkin auto johon piti todella "tottua",
        eli sitä piti ajella "sormenpäillä",jos pidit normaalisti käsiä ratissa heti alkoi soutamaan.
        Jospa sieltä se oppi on tullut.

        Niin, tuo edellinen kirjoittaja kuvaa juuri osuvasti ongelman, rattia täytyy pitää kaksin käsin että pysyisi suorassa. Jos vähänkään löysää, niin alkaa vetelemään minne sattuu. Siinä on rentous, ajamisen helppous ja nautinto kaukana kun koko ajan pitää olla valppaana että pysyy kaistalla.


    • myös nämä:

      Soutaminen johtuu joko sitä, että rattia vatkataan edestakaisin tai siitä, että pyöränkulmat ovat pielessä.

    • liian vaikeaa

      Miten voi joidenkin olla niin vaikea uskoa että se ohjauksen huonous johtuu siitä sähköisestä ohjaustehostimesta!!!
      Ne jotka väittää esim corolla ohjausta hyväksi eivät kyllä tiedä mistä puhuvat. Käykääs todella kokeilemassa mikä ero on esim 2.0 avella, jossa hydraulinen tehostin tai 1.8 avella, jossa sähköinen. Tämä 1.8 tekee juuri tuota saamaa soutamista ja keskialue on hyvin epämääräinen. 2.0 taas menee suoraan kuin juna ja ajaessa voi rentoutua kun voi ohjata vaikkapa "sormenpäillä".

      • vaikeaa?

        Kun Corolla menee suoraan rattiin koskematta niin missä on silloin vika? Onko sähkötehostin siis silloin huono? Vai oletko lainkaan kärryillä?


      • se menee...
        vaikeaa? kirjoitti:

        Kun Corolla menee suoraan rattiin koskematta niin missä on silloin vika? Onko sähkötehostin siis silloin huono? Vai oletko lainkaan kärryillä?

        ihminen on sopeutuvainen ja kaikkeen tottuu. Sitä paitsi vaikka ongelman tiedostaisikin niin kuka nyt omaansa mollaisi.


      • näin!
        se menee... kirjoitti:

        ihminen on sopeutuvainen ja kaikkeen tottuu. Sitä paitsi vaikka ongelman tiedostaisikin niin kuka nyt omaansa mollaisi.

        Kyllä jatkuvaan ohjaamiseen tosiaan tottuu eikä siinä vikaa ole mutta kun pääsee ajamaan Corollaa tai muuta autoa mikä menee itsestään suoraan niin ei paljon tee mieli kehua sitä jatkuvasti ohjaamista vaativaa omaa autoa enää.


      • menoa...

      • juuri!

      • rengas-Reiska
        juuri! kirjoitti:

        Munaton kuski ei uskalla irrottaa ratista ja antaa sen mennä kun on tottunut siihen että jatkuvasti täytyy ohjata.

        Monesko rengaskerta menossa kokeilujen lomassa? Entäs montako kertaa käynyt nelipyöräsuuntauksessa? Niveliä vaihdettu? Kalliiksi tuokin tulee kun ajo-ominaisuuksia haetaan, mutta onhan uusi auto kuitenkin kokonaisuudessaan kallis investointi, joten kai se sitten kannattaa?


      • sallittakoon
        se menee... kirjoitti:

        ihminen on sopeutuvainen ja kaikkeen tottuu. Sitä paitsi vaikka ongelman tiedostaisikin niin kuka nyt omaansa mollaisi.

        Niille, jotka eivät jaksa lukea noita linkitettyjä artikkeleita kahta riviä pitemmälle:

        "Suoralla valtatiellä ajaminen vaatii keskittymistä. Corolla jää tahattomasti kaartamaan. Ohjaus ei keskitä itsestään vaan kuskin on käännettävä ratti keskiasentoon. Moottoritiellä pienikin häiriö saa Corollan "soutamaan" ja muuttamaan suuntaa. Aivan kuin auto olisi herkkä tien kallistuksille, urille ja sivutuulelle."

        Jos auto on herkkä urille, tarkoittaa se myös ominaisuutta pysyä urien pohjalla. Ne, jotka täällä hehkuttelevat käsittä suoraan menemisestä, tarkoittavat käsittääkseni tuota ajourassa pysymistä. Oma Corollani on ainakin sellainen. Sillä ei ole mitään vaikeutta ajaa vaikka kymmenen kilometriä ilman käsiä jos tiessä on kunnon kulumaurat. Viistosti urien yli ajo ei taas onnistu kuin tukevasti ratista kiinni pitäen tai mennään minne sattuu.
        Pahempi ongelma minusta on Corollan ohjauksen kyvyttömyys kertoa kitkan vaihteluista pyörän alla. Se, joka ei ole ajanut esimerkiksi Ford Focusta tai VW Golfia, ei voi tietää sellaista ominaisuutta olevan olemassakaan. Ominaisuudesta on erittäin paljon hyötyä talviajossa ja kuulalaakerisoralla. Ei tule yllätyksiä pidon vaihdellessa. Corollan ohjauksen keskialueen tahmeus saattaa aiheuttaa ominaisuuden puutteen.


      • tehtaalta
        rengas-Reiska kirjoitti:

        Monesko rengaskerta menossa kokeilujen lomassa? Entäs montako kertaa käynyt nelipyöräsuuntauksessa? Niveliä vaihdettu? Kalliiksi tuokin tulee kun ajo-ominaisuuksia haetaan, mutta onhan uusi auto kuitenkin kokonaisuudessaan kallis investointi, joten kai se sitten kannattaa?

        Uudet Continentalit talvirenkaiksi ja se on siinä. Eivät asiat ole niin vaikeita. Kannattaa ajaa eri autoja ennen ostopäätöksen tekoa niin ei tarvita vippaskonsteja!


      • puppua.
        sallittakoon kirjoitti:

        Niille, jotka eivät jaksa lukea noita linkitettyjä artikkeleita kahta riviä pitemmälle:

        "Suoralla valtatiellä ajaminen vaatii keskittymistä. Corolla jää tahattomasti kaartamaan. Ohjaus ei keskitä itsestään vaan kuskin on käännettävä ratti keskiasentoon. Moottoritiellä pienikin häiriö saa Corollan "soutamaan" ja muuttamaan suuntaa. Aivan kuin auto olisi herkkä tien kallistuksille, urille ja sivutuulelle."

        Jos auto on herkkä urille, tarkoittaa se myös ominaisuutta pysyä urien pohjalla. Ne, jotka täällä hehkuttelevat käsittä suoraan menemisestä, tarkoittavat käsittääkseni tuota ajourassa pysymistä. Oma Corollani on ainakin sellainen. Sillä ei ole mitään vaikeutta ajaa vaikka kymmenen kilometriä ilman käsiä jos tiessä on kunnon kulumaurat. Viistosti urien yli ajo ei taas onnistu kuin tukevasti ratista kiinni pitäen tai mennään minne sattuu.
        Pahempi ongelma minusta on Corollan ohjauksen kyvyttömyys kertoa kitkan vaihteluista pyörän alla. Se, joka ei ole ajanut esimerkiksi Ford Focusta tai VW Golfia, ei voi tietää sellaista ominaisuutta olevan olemassakaan. Ominaisuudesta on erittäin paljon hyötyä talviajossa ja kuulalaakerisoralla. Ei tule yllätyksiä pidon vaihdellessa. Corollan ohjauksen keskialueen tahmeus saattaa aiheuttaa ominaisuuden puutteen.

        Juuri tämä kaartamaan jääminen on Corollan ominaisuus. Se tarkoittaa sitä että suoralla mennään suoraan rattiin koekematta ja kaarteeseen ohjataan. Jos kaarre on samalla säteellä, kuten uudet moottoritiet aina, ei rattiin tarvitse edelleenkään koskea ennen kuin tie taas muuttuu suoraksi. Juuri tässä on se ero jatkuvasti ohjausta vaativiin autoihin. Ja tämä ominaisuus on se miksi halusin itsellenikin juuri Corollan.
        Juuri saman tunnottomuuden takia Corolla ei "souda" kuten monet muut autot. Siinä lainaamasi teksti on täysin väärässä.


      • ja ei
        sallittakoon kirjoitti:

        Niille, jotka eivät jaksa lukea noita linkitettyjä artikkeleita kahta riviä pitemmälle:

        "Suoralla valtatiellä ajaminen vaatii keskittymistä. Corolla jää tahattomasti kaartamaan. Ohjaus ei keskitä itsestään vaan kuskin on käännettävä ratti keskiasentoon. Moottoritiellä pienikin häiriö saa Corollan "soutamaan" ja muuttamaan suuntaa. Aivan kuin auto olisi herkkä tien kallistuksille, urille ja sivutuulelle."

        Jos auto on herkkä urille, tarkoittaa se myös ominaisuutta pysyä urien pohjalla. Ne, jotka täällä hehkuttelevat käsittä suoraan menemisestä, tarkoittavat käsittääkseni tuota ajourassa pysymistä. Oma Corollani on ainakin sellainen. Sillä ei ole mitään vaikeutta ajaa vaikka kymmenen kilometriä ilman käsiä jos tiessä on kunnon kulumaurat. Viistosti urien yli ajo ei taas onnistu kuin tukevasti ratista kiinni pitäen tai mennään minne sattuu.
        Pahempi ongelma minusta on Corollan ohjauksen kyvyttömyys kertoa kitkan vaihteluista pyörän alla. Se, joka ei ole ajanut esimerkiksi Ford Focusta tai VW Golfia, ei voi tietää sellaista ominaisuutta olevan olemassakaan. Ominaisuudesta on erittäin paljon hyötyä talviajossa ja kuulalaakerisoralla. Ei tule yllätyksiä pidon vaihdellessa. Corollan ohjauksen keskialueen tahmeus saattaa aiheuttaa ominaisuuden puutteen.

        Ymmärrät täysin väärin. Uusi Corolla ei pysy millään urissa. Sen ohjaus on aivan erilainen. Se ei mutkaan tultaessa seuraa syviäkään uria vaan jatkaa suoraan ellet ohjaa. Urissa pysyminen on ominaisuus joka on vain herkällä ohjauksella varustetuissa autoissa. Ehkä Bemarin ja Fordin ohjaukset ovat herkimpiä. Corollan ohjaus on enemmän Audi 6 tyylinen eli suoralla se painaa suoraan ilman mitään tien pinnasta välittyvää jatkuvaa tietoa ja ohjaustarvetta.


      • sitten...
        puppua. kirjoitti:

        Juuri tämä kaartamaan jääminen on Corollan ominaisuus. Se tarkoittaa sitä että suoralla mennään suoraan rattiin koekematta ja kaarteeseen ohjataan. Jos kaarre on samalla säteellä, kuten uudet moottoritiet aina, ei rattiin tarvitse edelleenkään koskea ennen kuin tie taas muuttuu suoraksi. Juuri tässä on se ero jatkuvasti ohjausta vaativiin autoihin. Ja tämä ominaisuus on se miksi halusin itsellenikin juuri Corollan.
        Juuri saman tunnottomuuden takia Corolla ei "souda" kuten monet muut autot. Siinä lainaamasi teksti on täysin väärässä.

        jaksat ylistää Corollasi ajo-ominaisuuksia jopa parhaimpiin automaailmassa! Silti niin monissa riippumattomissa yhteyksissä on todettu Corollan sekä muidenkin Tojotien ohjauksen outous. Sinulla taitaa olla Tojotanväriset lasit silmillä tai sitten olet todellinen Tojota-friikki?


      • Corollaa ja Transportteria
        näin! kirjoitti:

        Kyllä jatkuvaan ohjaamiseen tosiaan tottuu eikä siinä vikaa ole mutta kun pääsee ajamaan Corollaa tai muuta autoa mikä menee itsestään suoraan niin ei paljon tee mieli kehua sitä jatkuvasti ohjaamista vaativaa omaa autoa enää.

        Corollassa hieman herkempi ohjaus,mutta ei kyllä vaadi yhtään sen enempää ohjaamista.Molemmat hyviä ajaa sekä kaupungissa että maantiellä.Vanha Primerani oli kivireki Corollaan verrattuna ja raskas ajaa,mutta ei siihenkään verrattuna Corollaa tarvitse enempää ohjata ja Corolla on PALJON parempi huonoissa olosuhteissa ja malli oli 06.


    • tehtävänä

      Hesarin arvostelu ajettavuuden osalta oli aika rankka. Toyota on monessa suhteessa pystynyt saavuttamaan eurooppalaisten autojen laatutason, mutta ajettavuudessa ollaan vielä reilusti jäljessä. Toyotalle tyypillistä on ohjauksen tunnottomuus / epämääräisyys, näin on ollut jo useamman vuosikymmenen ja ihmettelen, että asiaa ei vieläkään ole saatu Toyotalla kuntoon. Laadun osalta olin hieman yllättynyt, sillä uusimmassa Saksan TUV tilastossa auto ( Corolla ) ei sijoittunut kärjen tuntumaan.

      • kahdeksikko

        Kouluarvosanana kasi menee kategoriaan HYVÄ. Tosi rankkaa kritiikkiä...


      • ohjaus
        kahdeksikko kirjoitti:

        Kouluarvosanana kasi menee kategoriaan HYVÄ. Tosi rankkaa kritiikkiä...

        Näistä uudemmista malleista en tiedä, mutta aikaisempi -03 mallini ohjaus oli hieman ärsyttävä. Auto meni kyllä suoraan kun ratista hellitti otteen, mutta yleensä jompaan kumpaan sivuun keskilinjasta. Tulkitsin sen niin että ohjauksen keskitys ei oikein toiminu kunnolla vaan se "keskialue" oli hieman väljä käsite. tämä aiheutti sen että suuntaa piti korjailla vähän väliä.
        Mitään luikertelua puolelta toiselle ei kyllä tuntunut, ainakaan kesärenkailla.


      • Toyota..

        myy,olisiko se luotettavuus,jälleenmyyjät, turvallisuus,ajettavuus,jälleenmyyntiarvo,edulliset huoltokustannukset jne..jne.Yksinkertaisesti sanottuna:Vie kotua pois,tuo myöskin takaisin.
        Eurooppalaisista voisi olla eri mieltä,myykö ne.


      • ja Eurooppa
        Toyota.. kirjoitti:

        myy,olisiko se luotettavuus,jälleenmyyjät, turvallisuus,ajettavuus,jälleenmyyntiarvo,edulliset huoltokustannukset jne..jne.Yksinkertaisesti sanottuna:Vie kotua pois,tuo myöskin takaisin.
        Eurooppalaisista voisi olla eri mieltä,myykö ne.

        Tällä hetkellä merkkien tilastossa Toyota on Euroopassa sijalla 8. Fiat ja Skoda ohittivat sen tammikuussa. Paremmin myyvät merkit ovat eurooppalaisia.


      • tt-mies
        ja Eurooppa kirjoitti:

        Tällä hetkellä merkkien tilastossa Toyota on Euroopassa sijalla 8. Fiat ja Skoda ohittivat sen tammikuussa. Paremmin myyvät merkit ovat eurooppalaisia.

        olet lukenut? Miten joku olisi voinut ohittaa Toyotan kun merkin myynnin kasvu oli tammikuussa selvästi parasta.

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=138370


      • ok-mies
        tt-mies kirjoitti:

        olet lukenut? Miten joku olisi voinut ohittaa Toyotan kun merkin myynnin kasvu oli tammikuussa selvästi parasta.

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=138370

        olet tulkinnut. Tuulilasin käytämässä tilastossa verrataan tammikuun 2007 myyntiä tammikuun 2006 myyntiin. Siinä välissä on monta kuukautta aikaa tapahtua muutoksia. Esimerkiksi Fiat porhalsi Toyotan ohi :)


      • Hesarin lukija
        kahdeksikko kirjoitti:

        Kouluarvosanana kasi menee kategoriaan HYVÄ. Tosi rankkaa kritiikkiä...

        Muuten autoa kehuttiin.


      • Tane

      • ...
        Hesarin lukija kirjoitti:

        Muuten autoa kehuttiin.

        Ehkä kitkoilla on HS:n jutussa osansa, mutta muutaman päivän kokemuksella voin sanoa että ohjaus tai auto ei todellakaan leiju. Itselläni Continentalin nastarenkaat. Keskialueen tunto ei kyllä talvirenkailla ole raikas, mutta ei siihen kyllä tarvitse erityistä huomiotakaan kiinnittää. Kaarreajossa ohjaus on parantunut edellisestä. Kesärenkailla ohjaus muuttunee varsin hyväksi kun se nytkin on ihan hyvä.


      • nyt jo
        Hesarin lukija kirjoitti:

        Muuten autoa kehuttiin.

        AJETTAVUUS-osion arvosana oli 8. Ei siinä kovin kauhea ohjaus silloin ole.


    • Oikeassa

      Joo. Just saman huomasin. Ohjaus on keskellä tönkkö kuin vanhassa Avensiksessa. Aluksi tuntuu että ompas jämy. Kohta huomaa että soutaa. Näin on.
      Keulapään joustot tuntui kans jotenkin lyhyen jäykiltä.
      Koneen (1.6) ääni on "rohean kuuluva".
      Mutta joka haluaa parempaa, maksaa 10.000 e lisää ja saa parempaa.
      Kokonaisuus on silti hyvä.

      • Tane

        ... taitaa tulla jakopään ketjusta. Sinänsä hyvä, että remmi korvattu ketjulla.


    • siinäpä

      Siinäpä sopiva määritelmä kaikilla tojoille.

      • Andre Citroen

        Ajoin uuden Corollan ja kylläpäs oli metka kokemus,mutkainen tie oli kuin koskenlaskua kanootilla.


    • 18466

      Tojon ohjaus on aina ollut tunnoton, mutta ei sähköinen tehostaja ole mikään syy heikkoon ohjaukseen, melkein kaikissa autoissa se on ollut jo vuosia, ja on täysin kiitettävää tasoa, johtuu toteutuksesta, tai auton ominaisuuksista jos auto on vaelteleva, tai ohjaus tunnoton, eikä palauta, kyllä hydraulinen ohjaustehostaja on historiaa, suuren tehontarpeensakin takia. Mutta lainatakseni Tojomiesten raamattua Huulilasi lehteä lainaten, auton suunnan korjailu pitää hereillä, kuten joskus totesivat listatessaan Tojon runsaita hyviä ominaisuuksia.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe