Muutama nainen alempana kertoi, että rytmihäiriöt alkoivat synnytyksen jälkeen.
Oma kokemukseni asiasta:
Synnytysten jälkeen ovat rytmihäiriöt olleet aikamoinen riesa.Samoiten kuukautisten aikaan olen niille herkempi.
Hormonini ovat olleet pari vuotta sekaisin ja olen joutunut käyttämään niihin milloin estrogeenia, milloin keltahormonia. Estrogeenin vähyys elimistössä on varsinainen rytmihäiriö pommi: ) Synnytyksen jälkeenhän se laskee kokonaan ja näin tapahtuu myös kohti kuukautisia.
Jos siis on taipuvasuutta rytmihäiriöihin on tässä se syy, mistä ne ilmestyvät ja mikä ne laukaisee.Rytmihäiriön ylläpidosta huolehtii vielä valvotut yöt vauvan kanssa siihen päälle.
Lisänä asiassa on se, että kun on univelkaa ja stressiä sen vähemmän on myös estrogenia...tämä hormoni kun vaihtelee päivän mittaankin monia kertoja ja on aamuyöstä matalimmillaan useimmiten. Paljon hyvää mieltä, rakkautta, kivaa tekemistä, mahdollisimman paljon unta jne. nostaa taas sitä estrogeenia, jolloin rytmihäiriöisen on helpompi taas jäädä pois: )
Rytmihäiriöt ja hormonit
2
4748
Vastaukset
- vielä...
Vielä tärkeä huomautus: hormonaalinen ehkäisy!
Jos on rytmihäiriötaipuvainen kannattaa tarkailla lisääntyvätkö rytmihäiriöt keltahormoni vaiheessa, näin usein nimittäin tapahtuu.- mielenkiintoista lukea
Uskomatonta mutta olen miettinyt ihan samaa joista kirjoitit. Minulla oli ennen raskautta rytmihäiriöitä jotka kestivät pahimmillaan 16h ja sairaalaan piti mennä laittamaan rytmit kohdalleen! Raskauden aikana en saanu yhtään kohtausta. Kaikki meni tosi hyvin paitsi että nyt kolme viikkoa sitten kun oli kuukautiset niin tuli rytmihäiriötä. Siinä oli kyllä takana kauhea rehkiminen ja ihan liialliset hommat kotona että sen rakkaan lapsen hoitaminen ja yösyötöt. Olin myös todella ärsyllä päällä. Nyt sitten taas viikko sitten kun on n.2vko:a kuukautisiin tuli uusi kohtaus. Molemmilla kerroilla olen heti mennyt sairaalaan lopettamaan kohtauksen lääkkeillä koska se ei itse käänny koskaan paremmeille rytmeille:) Tätä toista kohtausta taas edelsi kauhea hössötys ja siivoilu.Olen nyt vain sitten ollut ja välttäny stressittämästä itseäni. Kuitenkin joka hetki se on mielessä että jos se tuleekin taas...ei kiva:( Viikon päästä kuulen kohtaloni mitä lääkäri päättää. Lopettelen tässä vielä samalla raskausmyrkytyksen alpetol lääkekuuria joka voi kyllä kanssa aiheuttaa rytmihäiriöitä! Eihän nämä kyllä mitään ihania ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1926756- 1561965
- 1131658
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️531169Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢421051Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991015Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6947Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan249918- 41889