KYLÄHULLUISTA

Mie ihan ite

Poikkesin tuolla monen sivun takana. Siellä oli mielenkiintoista jutustelua kylähulluista.
Nykyään kun valitaan kylähulluja joissain kylissä. Minä olen joskus toivonut että minut valittaisiin. Toiveeni ei ole toteutunut ..vielä

96

3208

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yön vartija

Aihe on mielenkiintoinen. Olisit kuitenkin laittanut sen lainausmerkkeihin, niin ei olisi tulossa turhia mielipiteitä siitä, saako nimikettä käyttää. Kylähullullahan ei tarkoiteta lakkautetusta mielisairaalasta ulkoistettuja, joiden lääkkeitten ottamista ei kukaan valvo.
      Ehkä kuitenkin 70-sarjan ihmiset ymmärtävät sanan alkuperäisen merkityksen.
      Kun seuraavan kerran uneni katoaa ja vartioin taas yötä, otan osaa keskusteluun. Uskon, että siitä on tulossa vilkas.

• kotikiusat

oliva oma aikas telkkarei,ne ol merkki henkilöi.
        Niitte puuhi seuratti tarkast ja kerrotti etteppäi.
        Mone kahjo ol oikke ylppiöi nimestäs,sil se varjol vois tehr paljo semmost mitä sen aja yhtesös ei muute voin.
        Tuski ne sen pöhkömppi ol ku muukka,oliva vaa enemä pirunkurei täyn ku muu

• Yykaakoo

Kuule, pääset kyllä kylähulluksi, kun ryhdyt tiukan rehelliseksi: Puhut ja käyttäydyt ihan kuin itse haluat - tietenkin aidon rehellisyyden ja oikeudenmukaisuuden puitteissa, toisia loukkaamatta.

Kylähulluus on arvokas ominaisuus. Persoonallisuuksia täällä smooltookkilaisten, massamuotilaisten rooli-ihmisten joukossa tarvitaan! Jos sitten satut vielä tupakoimaan tai ryyppäämään (minä en satu), niin pääset myös syntipukiksi ja toiset voivat sinuun jalkansa pyyhkiä. Näin monella tavoin sinä lähimmäistäsi voit palvella.

Muuten, ei kukaan tule sulle tätä arvonimeä tarjoamaan - ota se itse, kun tunnet olevasi valmis, pätevä. Perustettaisiko sitten Kylähullut-yhdistys vaikka tänne palstalle. Ruvetaanko sääntöjä rustaamaan?

• Kunnioittaen pyydän kannattaa tehtyä ehdotusta!
        Samalla jätän jäsenanomukseni vakuuttaen kunnian ja omantunnon kautta omaavani mitä parhaimmat edellytykset tulla valituksi tämän ikäryhmän kylähullujen joukkoon.
        Hakemukseni tueksi viittaan profiilissani olevaan persoonaani koskevaan esittelyyn.

Oletan, että aloittajan nimityksellä "kylähullu" tarkoitetaan sellaisia vanhan ajan kylähulluja, joiden muistoa vaalitaan lämmöllä ja sydämellisellä hyvyydellä.
        Sen tähden esitän, että yhdistyksen jäseniksi ei hyväksytä tosikoita eikä ilkeilijöitä.

Sulkeutuen mitä nöyrimmin mahdolliseen suosioonne: Venlastiina.

• Rouva Remander

Suosittelen Kylähullut-yhdistyksen jäsenyyteen miestäni Rikhard Remanderia.
        Hän on niin hullu että pitää konsertteja kahdelle kanallemme. Hänen bravuurinumeronsa ovat: Mummo kanansensa niitylle ajoi ja Tipu, tipu kuuleppas.

• männä keväänä
        Rouva Remander kirjoitti:

Hän on niin hullu että pitää konsertteja kahdelle kanallemme. Hänen bravuurinumeronsa ovat: Mummo kanansensa niitylle ajoi ja Tipu, tipu kuuleppas.

Osallistuin suurin toivein taajamamme kh-kisaan.
        Rankattiin vasta neljänneks. Styrox-levy palkinnoks.
        Onko tällä enää mitään laitaa kysyn minä? Katkera en ole mut kuitenkin.

• Peukalo suussa

Juuri sellaista yhdistystä olen kaivannut koko ikäni! Haluan mukaan.

• sualas
        Venlastiina kirjoitti:

Kunnioittaen pyydän kannattaa tehtyä ehdotusta!
        Samalla jätän jäsenanomukseni vakuuttaen kunnian ja omantunnon kautta omaavani mitä parhaimmat edellytykset tulla valituksi tämän ikäryhmän kylähullujen joukkoon.
        Hakemukseni tueksi viittaan profiilissani olevaan persoonaani koskevaan esittelyyn.

Oletan, että aloittajan nimityksellä "kylähullu" tarkoitetaan sellaisia vanhan ajan kylähulluja, joiden muistoa vaalitaan lämmöllä ja sydämellisellä hyvyydellä.
        Sen tähden esitän, että yhdistyksen jäseniksi ei hyväksytä tosikoita eikä ilkeilijöitä.

Sulkeutuen mitä nöyrimmin mahdolliseen suosioonne: Venlastiina.

Tää onki just tarpeeks hullua porukkaa. Mää taharon kans tänne mukkaa. Must tulee kans oikeen sopiva ehdokas tähän teitin äänestykseenne.
        Mää puhun murtehia vaikken mittään murretta ossaa, niinkus huomatte, siks mää en voi tuolla murrejutuis ollakkaa, kun ne varmaan kyselis et mitä murret mää oikiast puhu. Mut ku mää en sit tie itekkä

• sualas
        Rouva Remander kirjoitti:

Älä välitä rva Remander. Tiedätkös , että minäkin laulan noita samoja lauluja , mutta vain silloin kun teen jotain kanaruokia. Minusta kun sopii niin hyvin silloin laulella niille kananpojille, vähän niinkuin viimeiset laulut.. Voi, meniks tää vähän synkäks. Tän piti olla hauska ohjelma

• Kukkarossa
        Peukalo suussa kirjoitti:

Juuri sellaista yhdistystä olen kaivannut koko ikäni! Haluan mukaan.

Täällä ei olla kellekkään edes vaaraksi, kun ollaan täällä jokainen omassa kopissamme, vai onkos nämä jotain häkkejä? Täältä on mukava kurkistella tavisten elämää. Ootteko muuten lukeneet siitä yhdestä meikäläisestä,joka asettautui koirien koppiin, sellaiseen joita on markettien yhteydessä. Arvatkaa eikö ihmiset pelästyneet kun HÄN haukahteli siellä ohikulkijoille. Se taisi muuten ollakin piilokamerajuttu

• Petteri, ei se punakuono

Meidän kylällä asui nainen, jota henget käskivät milloin mihinkin. Hyvin hän töitä teki kotonaan, mutta lähti välillä kuljeksimaan talvipakkasellakin pitkin saloja. Ei me lapset pelätty häntä mitenkään. Yritettiin jututtaa kyllä joskus, mutta ei ymmärretty puhetta aina

• Yykaakoo

Me Venlastiinan kaa ollaan kypsiä kylähulluja, haluatko arvoisa nimimerkki "Mie ihan itte" liittyä seuraan?

Koskapa ihka ensimmäisenä (hulluuttani) hoksasin hoksata ehdottaa tähän ketjuun Kylähullut-yhdistyksen perustamista ja Venlastiina ihkaekana on ehdotusta kannattanut, on hullusäännöstön lakikokoelman mukaisesti Kylähullut-yhdistys perustettu, paikoilla, valmiit, NYT.

Saataisiko me Venlastiinan kaa (jos hää ruppee) olla ainaski aluksi semmosia päähulluja?

Omasta puolestani ehdotan, että ehdottaisitte sieltä - Venlastiina kans - perustetulle yhdistykselle nimeä. Saataisko me Venlastiinan kaa niinku päähulluina niistä sitten passeli valita? Kiitos luottamuksesta.

Mun päässäni pyörii jo monia metkoja juttuja tänne yhdistyksen sivulle...pankaatte te muutkin päät pyörimään, kyllä sieltä ehkä hulluutta löytyy. Antaa palaa!

• Kun on olemassa 7 seinähullua, niin pitäisi meidän panna paremmaksi; ainakin 70 kylähullua ja plussat päälle!
        Jo jäseneksi hyväksyminen on niin suuri tunnustus ja kannustus, että rupeaisin vaikka pähkähulluksi, mutta sen tittelin omistaa kai Prinsessa Armaadan kippari.
        Odottelen innolla jäsenanomuksia,nimiehdotuksia ja toimintasuunnitelmaa!

• Likka321
        Venlastiina kirjoitti:

Kun on olemassa 7 seinähullua, niin pitäisi meidän panna paremmaksi; ainakin 70 kylähullua ja plussat päälle!
        Jo jäseneksi hyväksyminen on niin suuri tunnustus ja kannustus, että rupeaisin vaikka pähkähulluksi, mutta sen tittelin omistaa kai Prinsessa Armaadan kippari.
        Odottelen innolla jäsenanomuksia,nimiehdotuksia ja toimintasuunnitelmaa!

Naapurinmiehellä on tapana käydä postilaatikolla kirkkaankeltaiseen ahtaaksi käyneeseen kylpytakkiin ja vaimonsa punaisiin matalavartisiin kumisaappaisin sonnustautuneena. Kantapäät osuvat puoleen väliin vartta tietenkin isolla miehellä. Eräänä aamuna hänen vaimonsa huusi kimakasti: "Du sår som en bydåre ut!"Kävin tarkistamassa sanakirjasta, ja kylähulluahan se tarkoittaa.Minulla on muuten hyvin samantyylinen asu usein postilaatikolla, kummpparit ovat vain sopivan kokoiset, kylpytakki ylisuuri.

• Mie ihan ite

Joo , tulkaa kaikki mukaan vaan . Mie en haluu mikään päällepäsmäri olla, mutt mie voin kyll laulaa, vaikken ossaakkaa ja tanssia mie tykkään kauheesti vaikken -"- ja mie voin pukkeutua vaikka minkälaisesks klovniks kun se olis minusta hirveen mukavaa. Kyllä meill ois hauskaa yhessä kun voitais olla vapaasti luovia. Nii ja runojahan meill syntyy jokkaisell kun oikee pakerretaa ja maalauksii ja vakk mitä

• minä ite
        Mie ihan ite kirjoitti:

Joo , tulkaa kaikki mukaan vaan . Mie en haluu mikään päällepäsmäri olla, mutt mie voin kyll laulaa, vaikken ossaakkaa ja tanssia mie tykkään kauheesti vaikken -"- ja mie voin pukkeutua vaikka minkälaisesks klovniks kun se olis minusta hirveen mukavaa. Kyllä meill ois hauskaa yhessä kun voitais olla vapaasti luovia. Nii ja runojahan meill syntyy jokkaisell kun oikee pakerretaa ja maalauksii ja vakk mitä

minähän olen lähempänä kuin ikinä arvaattekkaan, justiinsa tuommonen olen ja vähän enemmänkii. Parasta on että tietän mikä on hyväksi ihmiselle ja oikein ja kohtuullista.Viimmesen sanan sanon minä ja sen ensimmäisenkii, eipä sen puoleen. Mitä on sillä välillä, on ylen köykäseksi havaittu.Oikeustaju on minulla sangen kehittynyt myöskin ja kauneutentaju.Siis ilmoittautun täten kyläpäällikkökilpailuun.

• mie ihan ite
        minä ite kirjoitti:

minähän olen lähempänä kuin ikinä arvaattekkaan, justiinsa tuommonen olen ja vähän enemmänkii. Parasta on että tietän mikä on hyväksi ihmiselle ja oikein ja kohtuullista.Viimmesen sanan sanon minä ja sen ensimmäisenkii, eipä sen puoleen. Mitä on sillä välillä, on ylen köykäseksi havaittu.Oikeustaju on minulla sangen kehittynyt myöskin ja kauneutentaju.Siis ilmoittautun täten kyläpäällikkökilpailuun.

Sie et oo 'mie ihan ite' , mutta kun en päässyt rekisteröitymään , niin oo sie sit mikä oot, mie oonki sit kohta joku muu . Mutta älkää huoliko, kyllä mie kylähulluks sovin. oikeen hyvinkii

• oo kuka oot
        minä ite kirjoitti:

tääl mitää päällikkökilpailuu o!
        Eikä muutakaa. Kylähullui tääl kerätää kokoo.
        Kyl tanssii saa ja laulaa ja runoi lausuu mut joku roti täytyy olla. Ei yksin puhuminenka kiällettyy ole muttei aina sovi olla äänes.
        Ja lukutaito pitää kans olla et osaa lukee mihkä sakkiin ittens tunkee. Ja keskustella pitää ku tää on sentää keskustelupalsta.
        Tämmösil ehroil olen mukaan tulossa. Passaako?

• sualas
        oo kuka oot kirjoitti:

tääl mitää päällikkökilpailuu o!
        Eikä muutakaa. Kylähullui tääl kerätää kokoo.
        Kyl tanssii saa ja laulaa ja runoi lausuu mut joku roti täytyy olla. Ei yksin puhuminenka kiällettyy ole muttei aina sovi olla äänes.
        Ja lukutaito pitää kans olla et osaa lukee mihkä sakkiin ittens tunkee. Ja keskustella pitää ku tää on sentää keskustelupalsta.
        Tämmösil ehroil olen mukaan tulossa. Passaako?

kiistelööt ku pahaset kakarat, että kumpi on 'mie ite' ja kumpi 'mie ihan ite'. Oisha siin olt iha selvä erokii, mut parem onkii keksiä uus nimi. näit nimilöi ku piisaa.

• tein jussit
        sualas kirjoitti:

kiistelööt ku pahaset kakarat, että kumpi on 'mie ite' ja kumpi 'mie ihan ite'. Oisha siin olt iha selvä erokii, mut parem onkii keksiä uus nimi. näit nimilöi ku piisaa.

Kiipesin pyrstö eellä parhaimpaan toriaikaan lipputankoon.Ei tolattella poika pääs kh-kerhoon, jussin vanhalla kikalla, sanoivat.
        Jussi kuulemma teki mitä vaan, että mainittais.

• runoilijasirkka
        tein jussit kirjoitti:

Kiipesin pyrstö eellä parhaimpaan toriaikaan lipputankoon.Ei tolattella poika pääs kh-kerhoon, jussin vanhalla kikalla, sanoivat.
        Jussi kuulemma teki mitä vaan, että mainittais.

Mua pidetään kyllä k-hulluna, jo kun rohkenin ruveta kirjoitteleen runoja paikallislehtiin.
        Naapuri tuli kysymään että jokohan sitä psykolookia ehken tarttis hommata. Minä sanoin että hommaa komian miehen niin kyllä minä sitä voin jututtaa. Ei oo hommannu !?

• arvaas kuka
        Mie ihan ite kirjoitti:

taisit paljastuu.

• mie ihan ite
        arvaas kuka kirjoitti:

taisit paljastuu.

Onko meillä toinenkin yhteys. Taitaa toimia päivittäin?

• Mie ihan ite

vastakkaa sulle yykaakoo kun puhuit pääjehuista. Voe tokkiisa, teällä voep olla vaekka jokkaene peäjehuloina, mehän kyllä täällä sovitaa vaikka kaikki olemaan piälysmiehinä . Ollaan kuitenkin niin kaukana fyysisesti toisistamme . Ei meillä tappelua tule. Murre-laiset älkää välittäkö näistä muin murteistain niinko huomaatte, ehken, ei tää tittää murretta ole kuhan suolla sanoja mitä mielee juolahtaa
        Mut oikee kaunista pakkaspäivää kaikille
        eihä tää - 32° aamulla oo vielä paljonkaan,sanovat,
        minä en kuitenkaan mene ulos ennenkuin lauhtuu

• Mie ihan ite
        Mie ihan ite kirjoitti:

vastakkaa sulle yykaakoo kun puhuit pääjehuista. Voe tokkiisa, teällä voep olla vaekka jokkaene peäjehuloina, mehän kyllä täällä sovitaa vaikka kaikki olemaan piälysmiehinä . Ollaan kuitenkin niin kaukana fyysisesti toisistamme . Ei meillä tappelua tule. Murre-laiset älkää välittäkö näistä muin murteistain niinko huomaatte, ehken, ei tää tittää murretta ole kuhan suolla sanoja mitä mielee juolahtaa
        Mut oikee kaunista pakkaspäivää kaikille
        eihä tää - 32° aamulla oo vielä paljonkaan,sanovat,
        minä en kuitenkaan mene ulos ennenkuin lauhtuu

kirjotin pienell kirjaimel siut Yykaakoo, anteeks kauhiast.
        Ja sit mie viel tein kirjotusvirheitäki monta.
        Mie yritän ruveta kontrolloimaa miun tekstiäin vähä enemp,ettei teijä tarvii oikolukijaa kuitenkaa hommata miuta varte

• Yykaakoo

Toimintasuunnitelmaa Venlastiina siellä oottelee, vaan ei kait KH:t (KyläHullut) semmoisen puitteissa pysty toimimaan, kun kaikki niin suuria, omansalaisia persoonia ovat. Joten kunnioittaen ehdotan, että jokainen tekee toim.suunnitelman itselleen. Kannatetaanko? Jaha, selvä, asia päätetty - paitsi että syntyköön joukkoomme vapaasti toimintasuunnitelmaklikkejä, jos sellaiseen on tarvista. Jäseneksi saakoon jokainen fiksu kylähullu itse itsensä kirjata - aamen. Passaako?

Jokunen aika sitten mennä vuonna kirjoitin kai tuolla 60 palstalla vähän niinku näistä samoista teemoista, hulluttelusta. Mulla on tallessa Hesarista muutaman vuoden takainen artikkeli Elämä &Terveys-sivulta. Siinä muuan lääkäri neuvoo hulluttelemaan: "Ilonpito kesken arjen pitää ihmisen järjissään" ja "Pysyy raiteillaan, kun tekee välillä sellaista, mikä ei kuulu rooliin".

Siis terveellisyyspalstahan tämä!

Eikä täällä ketään päällepäsmäriä, kapteenia tahi besserwisseriä tarvita - laiva kulkekoon omalla höyrypäisten bioenergisellä voimallaan!

Sitten. Ehdottakaa tähän jatkoksi nimeä tälle KH-joukolle! Itse ehdotan: 1) Minä Ihan Ite 2) Tanssii (kylä)hullujen kanssa 3) Lentolupi 4) Taivaanrantalaiset...Tai emmä tiedä, tartteeko tätä nyt miteskään nimetä - kunhan vaan hullutellaan?

• yksi heistä

Kaikki kahvipirtin vakinikit sopii kisaan!

• eriparikoipi

Siinä olen noitten kahden arkkihullun kanssa samaa mieltä ettei tänne mitään päällysmiehiä tai muita johtajia tarvita.

Siitä toimintasuunnitelmasta olen samaa ja eri mieltä. Ei sitä pelkällä tanssimisella ja laulamisella pärjätä. En ainakaan minä kun kaksi vasenta jalkaa ja karvalakki nuottikorvilla.

Suunnitellaan nyt edes yksi kevätretki ja sen yhteyteen komea avajaismarssi. Joka jäsen voisi halutessaan tuoda oman plakaattinsa tai banderollin ja ihan ilman ennakkosensuuria.
        Minä tässä olen jo tekstannutkin sellaisen että
        ELÄKÖÖN LUOVA HULLUUS!

• (sama kuin edellä)

Se höyryenergia on uusiutuva luonnonvara, ja kannatan sitä koko sydämestäni.
        Sillähän ne laivatkin aikoinaan kulkivat. Ja junat! Pökköä vaan pesään ja pakkasella kuin pakkasella ne pysyivät liikenteessä.

• Likka321
        yksi heistä kirjoitti:

Kaikki kahvipirtin vakinikit sopii kisaan!

Viihdyn erinomaisesti kaltaisteni parissa kahvipirtissä ja olen muutenkin lupaavaa kylähulluainesta.

• kuin..
        Likka321 kirjoitti:

Viihdyn erinomaisesti kaltaisteni parissa kahvipirtissä ja olen muutenkin lupaavaa kylähulluainesta.

velvollisuude pakosta saunassa käyntinsä aina.
        Me pärjäämme sillä tiedolla taas eteenpäin.

• kylähaluja

nykyään ollenkaan.

• Remanteri

Et sitte o kyläluuta. Muttei täälä semmoselle mittää virkaakan olis.
        Ei tämmöstä kylähullu laumaa millään voi maton alle lakasta.
        Mää olen kans tulos mukkaan jos viälä mahtuu.
        Remanterska näkkyy jo käyneen suasittelamassaki.

• vain hullut selviää
        Remanteri kirjoitti:

Et sitte o kyläluuta. Muttei täälä semmoselle mittää virkaakan olis.
        Ei tämmöstä kylähullu laumaa millään voi maton alle lakasta.
        Mää olen kans tulos mukkaan jos viälä mahtuu.
        Remanterska näkkyy jo käyneen suasittelamassaki.

Näkee esmes Huuhaapalstan suosiosta, että ankee arki suosii viihteelle heittämistä.

• sualas
        vain hullut selviää kirjoitti:

Näkee esmes Huuhaapalstan suosiosta, että ankee arki suosii viihteelle heittämistä.

Nyt minä muistinkin sen lauseen. Se on joku oikein VIISAS ihminen sanonut: " jos ei sinussa ole tilkkanen hulluutta, ei sinussa ole paljon muutakaan" en ole ihan varma sanamuodosta , mutta ajatus oli tuo. jos löydän lauseen monista vihoistani voin kertoa senkin kuka viisas niin sanoi

• Rumikki
        sualas kirjoitti:

Nyt minä muistinkin sen lauseen. Se on joku oikein VIISAS ihminen sanonut: " jos ei sinussa ole tilkkanen hulluutta, ei sinussa ole paljon muutakaan" en ole ihan varma sanamuodosta , mutta ajatus oli tuo. jos löydän lauseen monista vihoistani voin kertoa senkin kuka viisas niin sanoi

"Kaikki ihmiset ovat
        aika kummallisia,
        paitsi sinä ja minä
        ja totta puhuen
        sinäkin olet
        aika kummallinen "

• toisennikki, omanikki
        vain hullut selviää kirjoitti:

Kylähullut ovat ihan erikseen. Ei tulisi mieleenikään osallistua huuhaaseen. Sen ainoan kerran kun siellä kävin lukemassa totesin, että sehän on ihan huuhaata!
        Mutta kylähulluksi pyrin. Ansiokseni esitän sen, että olen aikonut rekisteröityä kahdella nikillä ja ruveta chattailemaan itseni kanssa.

• Petteri, ei se
        Rumikki kirjoitti:

"Kaikki ihmiset ovat
        aika kummallisia,
        paitsi sinä ja minä
        ja totta puhuen
        sinäkin olet
        aika kummallinen "

Tunnustan olevani aika kummallinen , jopa omasta mielestäni, muut eivät kyllä ole huomautelleet. Ovat kai sivistyneitä ihmisiä tai niin suvaitsevaisia, että eivät halua syrjiä erillaisuutta. Varmaan sovin hyvin tänne joukkoon jossa erillaisuutta suvaitaan

• Nostomies
        toisennikki, omanikki kirjoitti:

Kylähullut ovat ihan erikseen. Ei tulisi mieleenikään osallistua huuhaaseen. Sen ainoan kerran kun siellä kävin lukemassa totesin, että sehän on ihan huuhaata!
        Mutta kylähulluksi pyrin. Ansiokseni esitän sen, että olen aikonut rekisteröityä kahdella nikillä ja ruveta chattailemaan itseni kanssa.

Kyllä jotakin vikaa pitää kylähulluissa olla. Täällä on päivän parhaat jutut. Ja hyväntuulista väkeä. Jopa luetaan toisten kommentit ja sitten vasta vastataan.
        Oletteko te vähän hulluja vai liian viisaita?

• Remanteri
        toisennikki, omanikki kirjoitti:

Sää jäit ny toiseks niitten kahren nikkis kans.
        Mää innostun tännää sellailemmaa ihan viimmeselle sivulle asti. Siinä samalla kyttäilin roffiilejaki.
        Uskoka tai älkä mut löyty semmone häiskä jollon kolme rekisteröityy nikkii! Ja kaikki kuvan kanssa.
        Mää lujeskelin sen kirjotuksii muttei siitä kyllä kylähulluks o.

• Hakomäen Eemeli
        Remanteri kirjoitti:

Sää jäit ny toiseks niitten kahren nikkis kans.
        Mää innostun tännää sellailemmaa ihan viimmeselle sivulle asti. Siinä samalla kyttäilin roffiilejaki.
        Uskoka tai älkä mut löyty semmone häiskä jollon kolme rekisteröityy nikkii! Ja kaikki kuvan kanssa.
        Mää lujeskelin sen kirjotuksii muttei siitä kyllä kylähulluks o.

Minä kanssa selailen noita vanhemmankin pään aiheita. Remanterin innostamana aloin leikkiä salapoliisia.
        Kyllä sillä kaverilla kolme nikkiä on.
        Ei taida hänestä kylähulluksi olla. Taitaa olla joko al- tai muu kemisti, ja näyttää keksineen ikuisen nuoruuden eliksiirin. Hän on ollut jo kolmena vuotena 71-vuotias.

• sualas kirjoitti:

" Sillä , jolla ei ole grammaakaan hulluutta itsessään, on kiloittain muuta paljon pahempaa."

-Charles Lamb ( ? )

• Tuttu mies
        opritar kirjoitti:

" Sillä , jolla ei ole grammaakaan hulluutta itsessään, on kiloittain muuta paljon pahempaa."

-Charles Lamb ( ? )

" En tahtoisi näyttää en, miten syvästi iloitsen,
        miten pienistä, pienistä seikoista voi olla iloinen"
        Aale Tynni on niinkin sanonut ja kun minusta usein tuntuu samalta , niin enkös ole ihan sopiva tähän porukkaan ?

• Yykaakoo

Juuh. Tuossa oli yks hyvä omakuvaus: Sättäillä ittensä kanssa. Ruppeis vaan niinku kahdella nimmarillaan keskenään porisemaan...

Mitähän kylähulluutta minussa niinku varman päälle ois. No joo, vaikka se, kun tykkään aina vaan edelleenkin puhua vokaalikielellä eli siis silleen, että sanoihin pannaan vain yhtä vokaalia. Osaisiko siellä joku muukin? Tai se, kun työnnän joskus lapsenlapsia betonikärryissä kaupungilla. Tai se, kun juttelen kaupan kassajonossa/bussissa/metrossakin tuntemattomien ihmisten kanssa.

Nimmarikin häätyi ottaa tämmönen matemaattisluontoinen, ettei kylähulluus niin kirkkaasti hyppäis silmille.

• Jotkin sivistyssanat tarttuvat vaatteisiin, eikä sille voi mitään. En kuitenkaan koskaan ole sulattanut sellaista, että tullaan johonkin tilaisuuteen tärkeilemään sivistyssanoilla, joita ei aina edes osata. Kun joku puhuu kongreettisesta ja akressiivisuudesta, tulen miltei konkreettisesti aggressiiviseksi.

Eräässä kerhossa oli miltei vakinaisena alustajana pätemisen tarvetta potenut tyyppi, jota me porukan naiset opimme syvästi inhoamaan. Mikä ikävintä, alustajaamme kyllästynyt väki alkoi vähetä.
        Hän oli kuitenkin V.I.P. eli Hyvin Tärkeä Henkilö ja joillekin jopa Hyvä Veli, eikä häntä voinut sivuuttaa, vaikka varsinkin me naiset yritimme esittää, että vaihteeksi saisimme jonkun toisen alustajan.
        Minua ei tarvinnut kauan yllyttää, kun erääseen tilaisuuteen valmistin sivistyssanakirjaa opiskellen puheenvuoron, jonka pyysin heti alustuksen jälkeen. Etukäteen oli sovittu, ettei kenenkään ilmekään saa värähtää, mutta loppujen lopuksi meitä oli vain kaksi totista, alustaja ja minä. (Se toinen Hyvä Veli joutui kesken kaiken poistumaan tärkeälle asialle, ja osa miehistä lähti tupakkatauolle.)

Seuraavaan tilaisuuteen tämä sivistyssanaileva kaikkien alojen asiantuntija oli menettänyt äänensä, joten meillä oli toinen alustaja. Siitä olikin helppo siirtyä vaihtelevien alustajien käyttöön. Kuulijakuntakin alkoi taas lisääntyä, mihin V.I.P:llä oli oma osuutensa. Hän nimittäin mainosti ympäri paikkakuntaa, että se eräs rouvahan on mennyt täysin sekopäiseksi. Tottahan kaikkien kiinnostuneitten oli paikallinen kaheli nähtävä!

• Nostomies

Onko mahdollista liittyä kylähulluihin kun on huumorintajuton, hajuton ja mauton eikä erotu massasta?
        Siis ihan vaan yhden kaverin puolesta kysyn.

• hyväisä
        Nostomies kirjoitti:

Onko mahdollista liittyä kylähulluihin kun on huumorintajuton, hajuton ja mauton eikä erotu massasta?

On kelvotonta kylähulluainesta. Veikko Huovisen Konsta P hiukan sivuaa kylähullua tyyppiä.
        Niistä ja kipakoista pakkasista suomalaiset tykkää.

• Remanteri
        hyväisä kirjoitti:

On kelvotonta kylähulluainesta. Veikko Huovisen Konsta P hiukan sivuaa kylähullua tyyppiä.
        Niistä ja kipakoista pakkasista suomalaiset tykkää.

Kyä mun miälestäni tänne yks väritönki soppii.
        Sehän olis semmonen tausta meitille värikkäille.
        Ja ku se luppaa viälä hajutonki olla ni eihän se o vaarallinen eres allerkisille.
        Ja oliha se hauskasti keksitty että kaverin pualesta. Itteensä se kumminki tarkotti.

• Aakaakaa
        Venlastiina kirjoitti:

Jotkin sivistyssanat tarttuvat vaatteisiin, eikä sille voi mitään. En kuitenkaan koskaan ole sulattanut sellaista, että tullaan johonkin tilaisuuteen tärkeilemään sivistyssanoilla, joita ei aina edes osata. Kun joku puhuu kongreettisesta ja akressiivisuudesta, tulen miltei konkreettisesti aggressiiviseksi.

Eräässä kerhossa oli miltei vakinaisena alustajana pätemisen tarvetta potenut tyyppi, jota me porukan naiset opimme syvästi inhoamaan. Mikä ikävintä, alustajaamme kyllästynyt väki alkoi vähetä.
        Hän oli kuitenkin V.I.P. eli Hyvin Tärkeä Henkilö ja joillekin jopa Hyvä Veli, eikä häntä voinut sivuuttaa, vaikka varsinkin me naiset yritimme esittää, että vaihteeksi saisimme jonkun toisen alustajan.
        Minua ei tarvinnut kauan yllyttää, kun erääseen tilaisuuteen valmistin sivistyssanakirjaa opiskellen puheenvuoron, jonka pyysin heti alustuksen jälkeen. Etukäteen oli sovittu, ettei kenenkään ilmekään saa värähtää, mutta loppujen lopuksi meitä oli vain kaksi totista, alustaja ja minä. (Se toinen Hyvä Veli joutui kesken kaiken poistumaan tärkeälle asialle, ja osa miehistä lähti tupakkatauolle.)

Seuraavaan tilaisuuteen tämä sivistyssanaileva kaikkien alojen asiantuntija oli menettänyt äänensä, joten meillä oli toinen alustaja. Siitä olikin helppo siirtyä vaihtelevien alustajien käyttöön. Kuulijakuntakin alkoi taas lisääntyä, mihin V.I.P:llä oli oma osuutensa. Hän nimittäin mainosti ympäri paikkakuntaa, että se eräs rouvahan on mennyt täysin sekopäiseksi. Tottahan kaikkien kiinnostuneitten oli paikallinen kaheli nähtävä!

Alapa saalla san karhassa tampa'a (Käytän heittomerkkiä vokaaliloppuisen ja vokaalialkuisen tavun välissä, helpottaa ymmärtämistä. Nääs puhuttaessakin tommoiseen paikkaan kuuluu rytminen tauko - mun kielitajun mukaan) alastaja! Hava, kan pastat kampaahan talla VARA Ampartant Parsanalla.

Aa paasa tammaanan hankala kaskaan kalahallajan jaakkaan.

Kylähulluilla on aina oikeus närkästyä jos jostakin ihan oikeasta asiasta. Mua ärsyttää nuo boooooooonus ja meeeeeeedia. Kun ne pitäis osata sanoa että bonus ja media. Ja Sapporossa on MM-kisat (äm äm-kisat, ei em em-kisat). Ja se Ihalainenkin sanoo aina että es aa koo, kun se Suomessa sekin sanotaan että äs aa koo. Voi äs aa äm pee ee är ii sentään.

Kylähullut saavat tehdä myös kärpäsistä härkäsiä.

• Yykaakoo
        Nostomies kirjoitti:

Joo, kauhean älykäs oot silleen sosiaalisesti, kun kaverin puolesta oot asialla. Sano sille Kaveri Huomaamattomalle terviisiä ja ota ittes kanssa se tänne sempaloihin mukaan. Jospa hän joukossamme vähäisen hullaantuisi.

• Likka321
        Yykaakoo kirjoitti:

Joo, kauhean älykäs oot silleen sosiaalisesti, kun kaverin puolesta oot asialla. Sano sille Kaveri Huomaamattomalle terviisiä ja ota ittes kanssa se tänne sempaloihin mukaan. Jospa hän joukossamme vähäisen hullaantuisi.

Kalle Päätalon kirjoissa se Hermannin vaimo Riitu kysyi: "Lähettävitkö ne sieltä hulluinhuoneelta terviisii?".Terviiisii sulle numeroinen toiste päin!

• Eriparikinttu
        Aakaakaa kirjoitti:

Alapa saalla san karhassa tampa'a (Käytän heittomerkkiä vokaaliloppuisen ja vokaalialkuisen tavun välissä, helpottaa ymmärtämistä. Nääs puhuttaessakin tommoiseen paikkaan kuuluu rytminen tauko - mun kielitajun mukaan) alastaja! Hava, kan pastat kampaahan talla VARA Ampartant Parsanalla.

Kylähulluilla on aina oikeus närkästyä jos jostakin ihan oikeasta asiasta. Mua ärsyttää nuo boooooooonus ja meeeeeeedia. Kun ne pitäis osata sanoa että bonus ja media. Ja Sapporossa on MM-kisat (äm äm-kisat, ei em em-kisat). Ja se Ihalainenkin sanoo aina että es aa koo, kun se Suomessa sekin sanotaan että äs aa koo. Voi äs aa äm pee ee är ii sentään.

Oikeassa olet. Parasta urheilukieltä on tämä mitalli. On kultamitalli, hopeamitalli ja vielä pronssimitallikin.
        Ei pitäisi arvostella mutta minkä sille mahtaa että korviin ottaa.
        Onkohan tämä pohdinta kylähulluutta vai neroutta, mutta pitäisiköhän sen ammatin olla metalimies?

• Eriparikinttu
        Aakaakaa kirjoitti:

Tehdäänhän Pohjanmaalla lehmistäkin itikoita.

Siitä sun aa-aastasi ei taida pirukaan ottaa selvää. Unohtui edellisestä, mutta nythän sitten tiedät.

• Aakaakaa kirjoitti:

Kävin murrepalstalla arvelemassa, että ostosparatiiseissa on pakko vaivata aivojaan, mutta täällä sitä älynystyröiden hierontaa sai harjoittaa pitkään ja hartaasti ennen kuin teksti selveni!
        Kiitoksia kovasti. Teki hyvää tällaisen puolidydastoituneen kylähullun aivotoiminnalle.
        Mielikuvituskin lensi pitkästä aikaa.

• nii pöhköpää
        Aakaakaa kirjoitti:

kylä-h. ole, ettemmä ymmärtänt tosta höläyksenpöläystä.! No iha viimmesist sanoistas ehken vähä. Osit voint suamentta meill pöhkömmil eres vähä. Vaik ton nikkis, mää en eres sitkä ymmärtänt

• Yykaakoo

• Likka321

• Yykaakoo
        nii pöhköpää kirjoitti:

kylä-h. ole, ettemmä ymmärtänt tosta höläyksenpöläystä.! No iha viimmesist sanoistas ehken vähä. Osit voint suamentta meill pöhkömmil eres vähä. Vaik ton nikkis, mää en eres sitkä ymmärtänt

Tuo vastaukseni Venlastiinalle on näin:

Olipa siellä sun kerhossa tympeä alustaja. Hyvä kun pistit kampoihin tälle Very Important Personalle.
        Ei pääse tämmöinen henkilö koskaan kylähullujen joukkoon.
        Yykaakoo (Aakaakaa)

Katsohan sie tuosta vähän ylempää ketjusta, kun annan Eriparikintulle vinkkejä vokaalikielestä. Ja lopuksi tältä paikalta niin ajankohtainen Maamme-laulu kylähullu Yykaakoon kielellä:

Aa maamma Saama sannaanmaa, saa sana kaltaanan! Aa laaksa'a, aa kakkalaa, aa vatta rantaa rakkaampaa kaan katamaa taa pahjaanan, maa kallas asa'an. Miksi heittomerkit parissa sanassa, katso vastausta Venlastiinalle).

Ja aaka jannaamaan Janna Ahasan paalasta! (Ja eiku jännäämään Janne Ahosen puolesta!)

• Kyl mää nii pöhköpää
        Yykaakoo kirjoitti:

Tuo vastaukseni Venlastiinalle on näin:

Olipa siellä sun kerhossa tympeä alustaja. Hyvä kun pistit kampoihin tälle Very Important Personalle.
        Ei pääse tämmöinen henkilö koskaan kylähullujen joukkoon.
        Yykaakoo (Aakaakaa)

Katsohan sie tuosta vähän ylempää ketjusta, kun annan Eriparikintulle vinkkejä vokaalikielestä. Ja lopuksi tältä paikalta niin ajankohtainen Maamme-laulu kylähullu Yykaakoon kielellä:

Aa maamma Saama sannaanmaa, saa sana kaltaanan! Aa laaksa'a, aa kakkalaa, aa vatta rantaa rakkaampaa kaan katamaa taa pahjaanan, maa kallas asa'an. Miksi heittomerkit parissa sanassa, katso vastausta Venlastiinalle).

Ja aaka jannaamaan Janna Ahasan paalasta! (Ja eiku jännäämään Janne Ahosen puolesta!)

Kiitos kun suomensit ! Kyll määkii ny jummarran, kiitän kumarran

• AAroninparta
        Likka321 kirjoitti:

Suomen kieli on muuten niitä harvoja kieliä, joissa vokaaleja esiintyy runsaammin kuin konsonatteja. Suomi olisikin parempi laulukieli kuin italia.Tsekin (kamala, en osaa kirjoittaa suhuässää) kielessä konsonanttien esiintyminen on miltei kaksinkertainen vökaaleihin verrattuna.

Tsekin kieli vaikuttaa siltä että siinä on pelkkiä kerakkeita peräkkäin. Yksi hullunkurinen kerake on se, jonka muuan urheiluselostaja suomensi ärrä-ässäksi: Jirsi.
        Pst srm krk = Pistä sormi kurkkuun.

• merkit on, tuölla soppatykillä alon puhumaan että äänestäkää minua, ihan vaan vahinkossa.

• Yykaakoo

(akt.ind.preesens)
      TIETÄÄ
      minä tiedän
      sinä et tiedä
      hän ei tiedä
      me tiedämme
      te ette tiedä
      he eivät ikinä tiedä

OLLA
      minä olen
      sinä olit olevinasi
      hän ei ollut mikään
      me olemme
      te ette ole mitään
      he ovat kadonneet

SYÖDÄ
      minä syön
      sinä mässäät
      hän lihoo
      me syömme
      te ahmitte
      he porsastelevat

Jatkakaa! (LAULAA, PUHUA, KÄVELLÄ...)

• Likka321

minä sirkutan
        sinä piipität
        hän raakkuu
        me viserrämme
        te kalkatatte
        he kotkottavat

minä laulan
        sinä lauleskelet
        hän viis veisaa
        me lienemme lauleskelleet
        te olette laulavinanne
        he laulaisvat , jos osaisivat

• Toisennikki

Minä lähden maantien varteen rekkareita kyttämään!
        Taidan ottaa tähti kaukoputken mukaan. Eivät sitten luule kylähulluksi vaan kissalanpojaksi.
        Naurattaa jo etukäteen kun autoilijat hiljentää nopeutta!

• Toisennikki
        Toisennikki kirjoitti:

Taidan ottaa tähti kaukoputken mukaan. Eivät sitten luule kylähulluksi vaan kissalanpojaksi.

Kun ajavat hiljempaa on helpompi nähdä jos rekkari on 21.
        Tuskin sen näkeminen onnea tuo mutta hetken hupia kuitenkin. Sanotaan että hullun ilo on halpa.

• lidlin kundi
        Toisennikki kirjoitti:

Sainpas ostetuksi sellaisen vehkeen, että sillä näkee läpitte lentokoneen.
        Niitä pörhältää mikä Ouluun, mikä Jojensuuhun. Jos niillä matkustajilla tai koneen kuskeilla on jotain yliluonnollista ilmoitan oitistansa lennonjohtotorniin.

Voi olla että kutsutaan vielä linnan juhliin kun pahan katastrooffin estän.

• Poeta

minä puhun
        sinä kaakatat
        hän höpöttää
        me puhumme
        te räpätte
        he noituvat

minä kävelen
        sinä löntystät
        hän koikkelehtii
        me kävelemme
        te ryntäilette
        he matelevat

• lidlin kundi kirjoitti:

Sainpas ostetuksi sellaisen vehkeen, että sillä näkee läpitte lentokoneen.
        Niitä pörhältää mikä Ouluun, mikä Jojensuuhun. Jos niillä matkustajilla tai koneen kuskeilla on jotain yliluonnollista ilmoitan oitistansa lennonjohtotorniin.

Voi olla että kutsutaan vielä linnan juhliin kun pahan katastrooffin estän.

Elämäni ensimmäinen lentomatka oli ikimuistoinen.
        Paluumatkalla kone laskeutui jonnekin kaatopaikan lähelle, jossa sitä odotti vastaanottokomitea: paloautot, ambulanssit ja poliisiautot vilkut päällä.
        Joku hullu, ei kyläsellainen, oli ilmoittanut, että Interflugin koneessa on pommi.
        Samanlaisia ilmoituksia oli tullut aiemminkin ja tuli senkin jälkeen. Seurannassa vihdoin huomattiin, että aina pommihälytyksen tullessa lentoasemalla pyöriskeli mies, joka naureskeli itsekseen. Hän oli lentoasemalta soittanut varoituksen ja nautiskeli piipaa-autoista ja vilkkuvaloista. Linnareissuun päättyi tämä huvi.

• lidlin kundi
        Venlastiina kirjoitti:

Elämäni ensimmäinen lentomatka oli ikimuistoinen.
        Paluumatkalla kone laskeutui jonnekin kaatopaikan lähelle, jossa sitä odotti vastaanottokomitea: paloautot, ambulanssit ja poliisiautot vilkut päällä.
        Joku hullu, ei kyläsellainen, oli ilmoittanut, että Interflugin koneessa on pommi.
        Samanlaisia ilmoituksia oli tullut aiemminkin ja tuli senkin jälkeen. Seurannassa vihdoin huomattiin, että aina pommihälytyksen tullessa lentoasemalla pyöriskeli mies, joka naureskeli itsekseen. Hän oli lentoasemalta soittanut varoituksen ja nautiskeli piipaa-autoista ja vilkkuvaloista. Linnareissuun päättyi tämä huvi.

Kyllä minun "lentsikankyttäämiseni oli aivan hatusta vetäisty.
        Tunsin kyllä miehen, joka soitteli >teillä räjähtää kohta pommi

• Kylmää nii pöhköpää ole

" Ulkohuussi on ihmisen oloinen. Se on harvoja rakennuksia , jotka ihminen pystyy käsittämään yhdellä istumalla, Agropolis tuntuu tutulta rakennukselta, mutta huussi on tutumpi.
      Vaikka huussi on pieni, sieltä näkee kauas."

Esa Keron ja Juhani Salovaaran kirjasta -Huussi

• sualas

" Päivä , jolloin ei naura,
        on mennyt hukkaan"

• Rumikki
        sualas kirjoitti:

" Päivä , jolloin ei naura,
        on mennyt hukkaan"

- Optimisti putosi katolta, ja joka kerroksen kohdalla hän huusi alas kadulle ystävilleen:
        " Toistaiseksi olen kunnossa ! "-

• Rekoosmestari

Kaveri rakensi kuuskytluvulla omakotitalon. Siinä oli tietysti sisävessa. Tulin kysyneeksi miltä tuntui asua uudessa talossa. Kaveri kehui että sisähuussi on mukava. Ei jäädy talvipakkasella persus puuseen penkkiin.

• tuuraaja
        Rekoosmestari kirjoitti:

Kaveri rakensi kuuskytluvulla omakotitalon. Siinä oli tietysti sisävessa. Tulin kysyneeksi miltä tuntui asua uudessa talossa. Kaveri kehui että sisähuussi on mukava. Ei jäädy talvipakkasella persus puuseen penkkiin.

Oli sekin edistystä, kun tyroxilevy keksittiin. Pantiin siitä puuseen reiän ympärys ja olipa lämmin istua.

• Kyllä kunnon pikkula aina sisävessan voittaa!
        Mikä on sen romanttisempaa kuin istua varhain aamulla kesälukiossa opiskelemassa vanhoja lehtiä.
        Linnut laulavat, kukkaset kukkivat ja käki kukkuu kehumassa avokkiaan siitä, että se on löytänyt hyvän kasvatuskodin uudelle käkisukupolvelle.

• onkkelis
        Rekoosmestari kirjoitti:

Eiks ole mukavaa tämä Suomen kieli.
        Vihtakin on kuivattu vasta

• Fanni
        Venlastiina kirjoitti:

Kyllä kunnon pikkula aina sisävessan voittaa!
        Mikä on sen romanttisempaa kuin istua varhain aamulla kesälukiossa opiskelemassa vanhoja lehtiä.
        Linnut laulavat, kukkaset kukkivat ja käki kukkuu kehumassa avokkiaan siitä, että se on löytänyt hyvän kasvatuskodin uudelle käkisukupolvelle.

uikku ronkuu poikaselleen, peilityyntä, meloja tulossa kaukana, aamun aurinko paistaa...

• toisennikki
        Venlastiina kirjoitti:

Kyllä kunnon pikkula aina sisävessan voittaa!

Kyllähän kesällä romantiikkaa riittää.
        Toista on talvella. Ensin on luotava auki polku pihan perälle. Sitten juostaan kupla ottassa hakemaan mökin eteisestä se styroksilevy. Kyllähän se istumapaikan lämmittää. Mutta pakkanen puree paljaaseen persuskseen, ja sukukalleus on vaarassa jäätyä. Nauti siinä sitten!
        Mutta kesällä ei kunnon puuseeta voita mikään!

• Likka321
        toisennikki kirjoitti:

Kyllähän kesällä romantiikkaa riittää.
        Toista on talvella. Ensin on luotava auki polku pihan perälle. Sitten juostaan kupla ottassa hakemaan mökin eteisestä se styroksilevy. Kyllähän se istumapaikan lämmittää. Mutta pakkanen puree paljaaseen persuskseen, ja sukukalleus on vaarassa jäätyä. Nauti siinä sitten!
        Mutta kesällä ei kunnon puuseeta voita mikään!

Meidän ensimmäinen auto oli niin kylmä, ettei tarvinnut käyttää turvavöitä, kun peffa jäätyi penkkiin kiinni.

• onkkelis
        Likka321 kirjoitti:

Meidän ensimmäinen auto oli niin kylmä, ettei tarvinnut käyttää turvavöitä, kun peffa jäätyi penkkiin kiinni.

Minusta tämä sopii tälle sivulle hyvin:
        "Aina elämässä jotain helppoakin on. Ellei voi pidättää itkuaan, on helppa pidättää nauruaan"

PS. ei sitä kuunpimennystä näkynytkään , kun just meni taivas pilveen

• Meillä sattuu olemaan ulkomaalainen lanko. Hänen merkkipäiviään muistettiin olosuhteiden pakosta kortilla ja puhelinsoitolla. Lahja annettiin kesällä, kun hän tuli heidän Suomessa olevaan kesäpaikkaansa.
        Siellä oli iso puuliiteri, jossa oli puitten lisäksi huussi. Mökki taas oli pienehkö, ja lattia oli joskus siskonpetejä täynnä, kun tuli enemmän vieraita.
        Kun lankomies täytti 65 vuotta, päätettiin poikiemme kanssa antaa ratkaisu tilapulmaan ja rakentaa liiteriin kesäkammari.
        Työ aloitettiin rakentamalla varsinaisen lahjan kylkiäiseksi sisäulkohuoneen tilalle oikein perinteinen suomalainen ulkohuusi. Reiän tein puukkosahalla ilman sen kummempia mittoja "oman pääni mukaan". Hyvin onnistui. Ei ollut liian pieni eikä niin isokaan että olisi pitänyt hankkia romukaupasta hellanrenkaat hellakoukkuineen.
        Lankomies, joka osaa arvostaa suomalaista kylähulluuttakin, oli ylen onnellinen. Hän ymmärsi heti syöksyä tupaan hakemaan nipun aikauslehtiä.

• LateVaan kirjoitti:

Meillä sattuu olemaan ulkomaalainen lanko. Hänen merkkipäiviään muistettiin olosuhteiden pakosta kortilla ja puhelinsoitolla. Lahja annettiin kesällä, kun hän tuli heidän Suomessa olevaan kesäpaikkaansa.
        Siellä oli iso puuliiteri, jossa oli puitten lisäksi huussi. Mökki taas oli pienehkö, ja lattia oli joskus siskonpetejä täynnä, kun tuli enemmän vieraita.
        Kun lankomies täytti 65 vuotta, päätettiin poikiemme kanssa antaa ratkaisu tilapulmaan ja rakentaa liiteriin kesäkammari.
        Työ aloitettiin rakentamalla varsinaisen lahjan kylkiäiseksi sisäulkohuoneen tilalle oikein perinteinen suomalainen ulkohuusi. Reiän tein puukkosahalla ilman sen kummempia mittoja "oman pääni mukaan". Hyvin onnistui. Ei ollut liian pieni eikä niin isokaan että olisi pitänyt hankkia romukaupasta hellanrenkaat hellakoukkuineen.
        Lankomies, joka osaa arvostaa suomalaista kylähulluuttakin, oli ylen onnellinen. Hän ymmärsi heti syöksyä tupaan hakemaan nipun aikauslehtiä.

"Mä ajoin takaa kunniaa. Sain hattuhuni tupsun.
        Nyt tupsu mua huvittaa, se huiskuu päässä hupsun."
        Einari Vuorela

• LateVaan kirjoitti:

Meillä sattuu olemaan ulkomaalainen lanko. Hänen merkkipäiviään muistettiin olosuhteiden pakosta kortilla ja puhelinsoitolla. Lahja annettiin kesällä, kun hän tuli heidän Suomessa olevaan kesäpaikkaansa.

että meni pilveen ,sen kuunpimennyksen ajaksi ,

Niitä kuuhulluja oli sillonkin ihan liikaa ,
        (luin lehdestä)>=

• Tobias
        LateVaan kirjoitti:

Kyllä taidan joukkoon sopia, kun täällä on jopa huussin syntymäpäivälahjaksi rakentanut!
        Sellainen lahja keksintö on jo nerouden ja kylähulluuden rajamailla.

Itte olen antanut aikonaan anopille pehmustetun kaulimen kun appiukolla todettiin mikreeni.
        Anoppikin oli sen verran hullu että nauroi.

• Toisennikki
        Likka321 kirjoitti:

Luulin sinun esittävän että huusiin pitää asentaa turvavyöt. Onneksi puhuit vain autosta.
        Vaikka olisihan se loistava ajatus esittää kylähullujen SM-kilpailuissa.
        Onko niitä suunniteltu?

• Vieras mies
        opritar kirjoitti:

"Mä ajoin takaa kunniaa. Sain hattuhuni tupsun.
        Nyt tupsu mua huvittaa, se huiskuu päässä hupsun."
        Einari Vuorela

Tupsupipona hupsuna nipona
        tulen tännekin kurkkiin
        onko muut jo paenneet nurkkiin
        Kuka pelkää vierasta miestä
        en aio mä ketään piestä.
        olen edelleen vieras joukossa muiden
        en tutuksi tullut punaisten suiden
        pois ajoivat minut kai olin niin hupsu
        kun muuta ei hauskaa, kuin pipossa punainen tupsu.

• Likka321

mikä anopinjakkara?

• Toisennikki

Älä nyt heti uutta tulokasta pelästytä vaikeella kysymyksellä!
        Eihän täällä mitään älykkyysosamäärättömyyksiä mitata.

• "kylähullujen

pittää kohta kiivetä tuonne yläkertaan, mutta annetaan noitten vaalimainosten vähän rauhottua ja kahvipirttiläisten ku hyö nii innokkaina siel hääräilööt . ollaa myö täällä mehtäpirtissä vaikka jonku aikaa ni kait ne siellä rauhottuut joskus- ku myö ei olla jalois pyörimäs. Meil voip olla täällä ihan mukavoo

• Likka321

tännekkii minä kaipailen
        kylähulluks sopinen
        vaikka kahvii ryystelen
        pullillakkii lellittelen
        sanoilla myös hellittelen
        tehhään sinne pirttikylä
        miss on kaikill olla hyvä

• juuvvaas me
        Likka321 kirjoitti:

tännekkii minä kaipailen
        kylähulluks sopinen
        vaikka kahvii ryystelen
        pullillakkii lellittelen
        sanoilla myös hellittelen
        tehhään sinne pirttikylä
        miss on kaikill olla hyvä

kahviplöröt täällä kylähullujen kesken...

• juuvvaas me kirjoitti:

kahviplöröt täällä kylähullujen kesken...

" Minulla menee aina yksi drinkki päähän. En muista , onko se 6. vai 7. "

• Likka321
        opritar kirjoitti:

" Minulla menee aina yksi drinkki päähän. En muista , onko se 6. vai 7. "

En koskaan muista kuulemiani vitseja, ellen kirjoita niitä muistiin. Nauran hersyvästi, kikatan monille rohkeillekin vitseille, mutten perinteisenä naisena kehtaa kertoa kuin kiltimmänpuoleisia. Tätä en ole ennen kuullutkaan, joten pääsen lisäämään hassunhauskan tytön mainettani tätä kertomalla.
        Kitos Opritar, kivaa keskiviikkoa!

• Likka321 kirjoitti:

En koskaan muista kuulemiani vitseja, ellen kirjoita niitä muistiin. Nauran hersyvästi, kikatan monille rohkeillekin vitseille, mutten perinteisenä naisena kehtaa kertoa kuin kiltimmänpuoleisia. Tätä en ole ennen kuullutkaan, joten pääsen lisäämään hassunhauskan tytön mainettani tätä kertomalla.
        Kitos Opritar, kivaa keskiviikkoa!

mitään ulkoa muista, mutta olen kirjoitellut muistiin juuri sen takia.Minä olen tosi huono vitsien kertoja, mutta joskus lähetämme ystäväni kanssa tosillemme tekstiviestejä päivän piristeeksi

• Kirveli

voijaan höpötelläkin ihan omia höpöjuttujamme miss ei oo ennenkään ollu ei päätä ei häntää.
        tänne ei tunnu ei tuulet ei tuiskut, täällä vois antaa vaik piilossa muiskut, vaan yksikseen jos tänne jää, voi tuntea ehkä ikävää. Vaan kun on yksikseen tottunut olemaan eipä ossaa aina seuraa kaivatakkaan. Höpistäänhän me hupsut itseksemme muutenkin. Eiks juu ?

• luMikko
        Kirveli kirjoitti:

voijaan höpötelläkin ihan omia höpöjuttujamme miss ei oo ennenkään ollu ei päätä ei häntää.
        tänne ei tunnu ei tuulet ei tuiskut, täällä vois antaa vaik piilossa muiskut, vaan yksikseen jos tänne jää, voi tuntea ehkä ikävää. Vaan kun on yksikseen tottunut olemaan eipä ossaa aina seuraa kaivatakkaan. Höpistäänhän me hupsut itseksemme muutenkin. Eiks juu ?

"Rakkaus panee tekemään kaikenlaista hullua, niin kyllä hulluus myöskin"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      55
      4986
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4669
    4. 73
      4564
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4168
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      29
      3392
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2928
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2468
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2467
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      211