vauva ja kirjakerhot

lukeva äiti

Mikä on teidän mielestänne paras lasten kirjakerho kun niitä on aika monta. Olisin liittymässä 5 kuukauden ikäisen vauvan kanssa ja haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne eri kerhoista, mm. näistä: lasten oma kirjakerho, lasten parhaat kirjat, vau kirja ja uppo nalle kirjakerho. kiitos paljon.

9

736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarja 2

melkein pyörii ja samat tarjoukset,paitsi tuo vau kirja on käsittääkseni erilainen....liittymistarjouksetkin on nähdäkseni hyvin pitkälti samat...

• -E-

Meillä kuulutaan kunnaskerhoon, eli kerätään Mauri Kunnaksen kirjoja. Minusta paras vaihtoehto, ihan vaan senkin takia että niitä kirjoja voi lukea vanhempanakin sitten ihan itse. Ja kuvitukset kirjoissa ovat loistavia.

• hyvä.....

Kunnaksen kirjat säilyttävät arvonsa ja ovat pitkään iloksi lapselle.
        Yleensä kirjakerho tuossa iässä taitaa kuitenkin olla aika turhaa. Kaupasta saa edullisemmin sen verran kirjoja mitä kulutetaan tuossa iässä.
        Mutta jos ylimääräistä rahaa on paljonkin niin samahan ne on tulata vaikka kirjoihin. Lasten kirjakerhojen kirjat ovat kyllä yleensä moskaa.
        Tuo Kunnas on poikkeus.

• mape

osta valitsemasi kirjat kaupasta tai käytä kirjastoa. Kirjakerhoissa hinnat postikuluineen on niin isot, että ei kannata edes siinä mielessä..

Kyllä jo noista liittymiskirjoista näkee aika pitkälle mikä on kerhon linjaus. Meillä on hankittu laadukkaita lastenkirjoja ja kuuluttu kyllä noihin kerhoihinkin, mutta turhakkeiden peruuttaminen on aika työlästä kun ne kirjat ei tule mitenkään säännöllisesti..

• nitta_1

Mun mielestä Vaukirja on kaikista paras ihan pikkusille (alle 1v - 2v) Ja nää muut sitten isommille. On liitytty kaikkiin joskus ja onhan se kivaa kun niitä kirjoja on.. Minunki 2,5v rinsessa tykkää kuunnella satuja, varsinki ennen päikkäreit
      ja yöunia ja Pupen iltasadut on lemppari ja siitä monta satua neiti osaa jo sujuvasti ulkoakin :)

• HAAT KIRJAT

Siitä mä tykkäsin aikoinaan paljon, tuli paljon erilaisia kirjoja. Osa niistä oli ns "erikois" kirjoja, siis luukkuja, erilaisia pintoja sivuilla tms.

Vanhin lapsi kuului siihen joskus, ja taidampa liittää samaiseen kerhoon myös kuopuksen!

• Sohvin mami

Me liityttiin vau kirjaan, kun se kuullosti niin hyvältä. Lapsen ikään sovitettuja kirjoja jne. Mulle vaan suuri pettymys on niitten kirjojen luokattoman huonot suomennokset. Siis mukavia ja kehittäviä kirjoja pienelle, kuhan ei lue niitä tekstejä. En tiiä sitten olenko liian tarkka tai jotain, mutta kun itse lukee paljon niin on joku tuntuma siihen millaista hyvä suomen kieli on. Vau kirjan kirjoissa periaatteessa on kyllä ihan oikeaa suomea, mutta selvästi paistaa läpi että ne on käännetty ruotsista tai norjasta. Monesti jopa sanatarkasti, mikä saa aikaan vähän huvittaviakin tönkkösuomea olevia lauseita.

Vahingosta viisastuneena kallistun minäkin siihen että mieluumin itse ostaa kaupasta niitä kirjoja sitä mukaa kun löytyy hyvä. Niissä pakettien perumisissa on kuitenkin aika iso vaiva.

• hot-mama80

Noista muista sun mainitsemista kirjakerhoista ei ole kokemusta, mutta itse liityin Muumi -kirjakerhoon. Sieltä ei tuu niitä alkuperäisiä kirjoja vaan ohuempia kirjoja, missä värikkäät kuvat ja lyhyempi tarina. Siihen sarjaan kuuluu 8 kirjaa (1kirja/4vk) ja kun ne kirjat on tullu, kerhon jäsenyys päättyy.
      Sen jälkeen, kun ne kirjat on tullu ajattelin liittyä Mauri Kunnaksen -kirjakerhoon, mistä saa niitä Koiramäen tarinoita ja muita. Itse ainakin rakastin niitä lapsena ja toivottavasti oma tyttökin tykkää.

• kirjakerho

kivoja disneyn kirjoja ja joskus mukavaa krääsää mukana. Toisaalta saisihan noita kaupastakin, mutta eipä niitä kaikkia tarvii tilata, joten..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6424
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3843
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3220
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1736
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      989
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      966
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe