"Kuvankaappausten tai videopätkien levittäminen ilman lupaa on tekijänoikeuslain perusteella kielletty! "
Onko linkittäminen "levittämistä ilman lupaa".
Mielestäni levittäminen on sitä että itse laittaa serverille ja itseasiassa serverin pitäjähän sitä levittää.
Linkittämisessä ei ole mitään laitonta, eikä todellakaan mitään moraalisesti arvelluttavaa.
KYSYMYS MODELLE
5
791
Vastaukset
Hei.
Linkitys ei ole sinänsä laitonta,mutta Suomi24 ei haluaa edistää pirasismia,joten siksi tämä kehoitus jättää linkittämättä idols esityksiin mm.Youtuben sivuille.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=4500000000000630&posting=22000000019967062#22000000019967062
Terveisin Zamio- JUUTUUBERI
Hei ja kiitos vastauksesta.
Okei linkittää suoraan ei saa. Saako linkittää Youtuben etusivulle?
Mikä on oikea tapa kertoa netissä tapahtuvasta ilmiöstä? Saako sanoa, että esim. "Näin Youtubessa Anna Abreun videon" tai "vertailkaapas Aria ja Kristiania Youtubessa".
Missä menee raja? Kysyn sen vuoksi että haluan kuitenkin kunnioittaa Suomi24:n sääntöjä. Toisaalta... Olisiko jollain muulla foorumilla Suomen laki käytössä, eikä epämääräinen mutu-sääntö.
Edistääkö mielestäsi Google piratismia? Jos näppäilee Ari Koivunen Googleen niin siellähän se Youtube taas vilkkuu.
Mielestäni YouTube tekee sen mikä kuuluisi MTV3:n hommiin. Minä ainakin katson varmemmin Idolsin ensi torstaina, koska olen nähnyt kilpailijat. YouTube TUO lisää katsojia. Ei vie niitä pois. Olisi hyvä kaikille jos MTV3 laittaisi videot ja 50000 katsijaa kävisi heidän sivuillaan.
Kunnioittaen,
JUUTUUBERIMinun käsittääkseni raja menee juuri siinä,että suoraan ei saa linkittää esim.Youtubeen ja tiettyihin Idols videoihin.Youtubesta keskusteleminen palstoilla ei liene kiellettyä.
Itse en ainakaan poista tällaisia juttuja,mutta en tiedä,miten ylläpito suhtautuu.Jää nähtäväksi :)
Terveisin
Zamio- et edes
Zamio kirjoitti:
Minun käsittääkseni raja menee juuri siinä,että suoraan ei saa linkittää esim.Youtubeen ja tiettyihin Idols videoihin.Youtubesta keskusteleminen palstoilla ei liene kiellettyä.
Itse en ainakaan poista tällaisia juttuja,mutta en tiedä,miten ylläpito suhtautuu.Jää nähtäväksi :)
Terveisin
Zamiotiedä mikä on väärin tai mikä on oikein täällä suomi24 keskustelu palstoilla.
Suomi24 keskustelu palstan virallisissa ohjeessa mainitaan seuraavaa:
Keskusteluissa ei saa:
"Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
Linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa.
Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
Kirjoittaa rasistisia tekstejä
Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa
Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty."
Edellisen lainauksen lähde on keskustelu.suomi24.fi/ohje
Noissa edellä mainituissa säännöissä ei kielletä
linkittämästä vaan kielletään suora kopiointi, mutta miten tänne suomi24 palstalle voi suoraan kopioida esimerkiksi youtubesta tekijänoikeuksin suojattua materiaalia kun täällä ei ole minkäänlaista kuvapalstaa missä kuvat näkyisivät.
Suomi24 keskustelun ylläpidolle hieman asiaa, Korjatkaa tuo teidän näillä sivuilla oleva ohjeenne siihen malliin mitä te päästätte suustanne. et edes kirjoitti:
tiedä mikä on väärin tai mikä on oikein täällä suomi24 keskustelu palstoilla.
Suomi24 keskustelu palstan virallisissa ohjeessa mainitaan seuraavaa:
Keskusteluissa ei saa:
"Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
Linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa.
Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
Kirjoittaa rasistisia tekstejä
Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa
Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty."
Edellisen lainauksen lähde on keskustelu.suomi24.fi/ohje
Noissa edellä mainituissa säännöissä ei kielletä
linkittämästä vaan kielletään suora kopiointi, mutta miten tänne suomi24 palstalle voi suoraan kopioida esimerkiksi youtubesta tekijänoikeuksin suojattua materiaalia kun täällä ei ole minkäänlaista kuvapalstaa missä kuvat näkyisivät.
Suomi24 keskustelun ylläpidolle hieman asiaa, Korjatkaa tuo teidän näillä sivuilla oleva ohjeenne siihen malliin mitä te päästätte suustanne.Elikkäs älä linkitä suoraan Youtuben idols tähtien esityksiin.
Melko selkeää ja mutkatonta,eiks je ;)ei kannataa alkaa saivartelemaan, koska se tie on loputon.
Zamio
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483