KYSYMYS MODELLE

JUUTUUBERI

"Kuvankaappausten tai videopätkien levittäminen ilman lupaa on tekijänoikeuslain perusteella kielletty! "

Onko linkittäminen "levittämistä ilman lupaa".

Mielestäni levittäminen on sitä että itse laittaa serverille ja itseasiassa serverin pitäjähän sitä levittää.

Linkittämisessä ei ole mitään laitonta, eikä todellakaan mitään moraalisesti arvelluttavaa.

5

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JUUTUUBERI

      Hei ja kiitos vastauksesta.

      Okei linkittää suoraan ei saa. Saako linkittää Youtuben etusivulle?

      Mikä on oikea tapa kertoa netissä tapahtuvasta ilmiöstä? Saako sanoa, että esim. "Näin Youtubessa Anna Abreun videon" tai "vertailkaapas Aria ja Kristiania Youtubessa".

      Missä menee raja? Kysyn sen vuoksi että haluan kuitenkin kunnioittaa Suomi24:n sääntöjä. Toisaalta... Olisiko jollain muulla foorumilla Suomen laki käytössä, eikä epämääräinen mutu-sääntö.

      Edistääkö mielestäsi Google piratismia? Jos näppäilee Ari Koivunen Googleen niin siellähän se Youtube taas vilkkuu.

      Mielestäni YouTube tekee sen mikä kuuluisi MTV3:n hommiin. Minä ainakin katson varmemmin Idolsin ensi torstaina, koska olen nähnyt kilpailijat. YouTube TUO lisää katsojia. Ei vie niitä pois. Olisi hyvä kaikille jos MTV3 laittaisi videot ja 50000 katsijaa kävisi heidän sivuillaan.

      Kunnioittaen,

      JUUTUUBERI

      • Minun käsittääkseni raja menee juuri siinä,että suoraan ei saa linkittää esim.Youtubeen ja tiettyihin Idols videoihin.Youtubesta keskusteleminen palstoilla ei liene kiellettyä.

        Itse en ainakaan poista tällaisia juttuja,mutta en tiedä,miten ylläpito suhtautuu.Jää nähtäväksi :)

        Terveisin

        Zamio


      • et edes
        Zamio kirjoitti:

        Minun käsittääkseni raja menee juuri siinä,että suoraan ei saa linkittää esim.Youtubeen ja tiettyihin Idols videoihin.Youtubesta keskusteleminen palstoilla ei liene kiellettyä.

        Itse en ainakaan poista tällaisia juttuja,mutta en tiedä,miten ylläpito suhtautuu.Jää nähtäväksi :)

        Terveisin

        Zamio

        tiedä mikä on väärin tai mikä on oikein täällä suomi24 keskustelu palstoilla.
        Suomi24 keskustelu palstan virallisissa ohjeessa mainitaan seuraavaa:

        Keskusteluissa ei saa:


        "Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
        Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        Linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa.
        Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
        Kirjoittaa rasistisia tekstejä
        Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa
        Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
        Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty."

        Edellisen lainauksen lähde on keskustelu.suomi24.fi/ohje

        Noissa edellä mainituissa säännöissä ei kielletä
        linkittämästä vaan kielletään suora kopiointi, mutta miten tänne suomi24 palstalle voi suoraan kopioida esimerkiksi youtubesta tekijänoikeuksin suojattua materiaalia kun täällä ei ole minkäänlaista kuvapalstaa missä kuvat näkyisivät.

        Suomi24 keskustelun ylläpidolle hieman asiaa, Korjatkaa tuo teidän näillä sivuilla oleva ohjeenne siihen malliin mitä te päästätte suustanne.


      • et edes kirjoitti:

        tiedä mikä on väärin tai mikä on oikein täällä suomi24 keskustelu palstoilla.
        Suomi24 keskustelu palstan virallisissa ohjeessa mainitaan seuraavaa:

        Keskusteluissa ei saa:


        "Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
        Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        Linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa.
        Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta
        Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
        Kirjoittaa rasistisia tekstejä
        Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa
        Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
        Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty."

        Edellisen lainauksen lähde on keskustelu.suomi24.fi/ohje

        Noissa edellä mainituissa säännöissä ei kielletä
        linkittämästä vaan kielletään suora kopiointi, mutta miten tänne suomi24 palstalle voi suoraan kopioida esimerkiksi youtubesta tekijänoikeuksin suojattua materiaalia kun täällä ei ole minkäänlaista kuvapalstaa missä kuvat näkyisivät.

        Suomi24 keskustelun ylläpidolle hieman asiaa, Korjatkaa tuo teidän näillä sivuilla oleva ohjeenne siihen malliin mitä te päästätte suustanne.

        Elikkäs älä linkitä suoraan Youtuben idols tähtien esityksiin.

        Melko selkeää ja mutkatonta,eiks je ;)ei kannataa alkaa saivartelemaan, koska se tie on loputon.

        Zamio


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe