Kia huolto muualla

kuin deltassa?

hei, voisiko joku kertoa missä voisi Kian huoltaa muualla kuin Deltassa jotta takuu säilyy silti? Lähinna Kouvola Kotka tai Lappeenranta akselilla? Onko kenelläkään tietoa hinnoista? Itsellä bensa Sportage ja Deltan huollot....
15000 km n 205e
30000 km vajaa 400e
45000km vajaa 300e
60000km jo yli 600 e..!! huh...

60

33444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiat

      Et voi muualla huollattaa ilman että "takuu" katkeaa! Etkä tätä tiennyt autoa ostaessasi???
      Millä muulla luulet että 5 vuoden ns. takuu katetaan? Noihin hintoihin voit sitten muuten lisätä ns. lisätyöt, joten todellinen hinta noin 30-40% kalliimpi... Halpaa kuin saippua, eikö?
      Ps. ostit kian kun meinasit että säästit, kunhan vaihtelet sitä taas poispäin, niin todellinen "säästö" selviää... =)

      • kettuilua vaan...

        oikeita neuvoja/faktoja/kokemuksia, sillä olen antanut kyllä itselleni kertoa että Kian voi huoltaa esim Huyndailla ja joidenkin mukaan myös AD´llä ja takuu säilyy...Ostaessani olin kyllä tietoinen huollon hinnoista eikä se siis ollut este Kian ostamiselle! joten kateelliset menköön muualle kirjoittelemaan...


      • väärää tietoa!

        Miksi puhut täyttä paskaa? Muualla voi huollattaa, eikä Deltalla ole siihen nokan koputtamista niin kauan, kuin huollot on tehty oikein.


      • Voit vapaasti valita

        Näin minä olen tehnyt nyt ja aina.
        Syynä puutteellinen palvelu.
        Hinnat edullisempia ja kaikki mitä kuuluu tehdään kanssa.
        Pelkästään takuu korjaukset pitää suorittaa myyjäliikkeessä, ja niitähän on riittänyt, tosin kangertelevan palvelun takia saadaankohan koskaan kuntoon, ettei vain loppuisi viiden vuoden takuuaika kesken?


      • reiskan hitsaamon
        Voit vapaasti valita kirjoitti:

        Näin minä olen tehnyt nyt ja aina.
        Syynä puutteellinen palvelu.
        Hinnat edullisempia ja kaikki mitä kuuluu tehdään kanssa.
        Pelkästään takuu korjaukset pitää suorittaa myyjäliikkeessä, ja niitähän on riittänyt, tosin kangertelevan palvelun takia saadaankohan koskaan kuntoon, ettei vain loppuisi viiden vuoden takuuaika kesken?

        huolto aiheuttaa takuukorjauksia.
        Ei ihme, että virallisen maahantujan palvelu on nihkeätä, minä ajaisin pois nurkista norkoilemasta.


      • kerro kerro
        Voit vapaasti valita kirjoitti:

        Näin minä olen tehnyt nyt ja aina.
        Syynä puutteellinen palvelu.
        Hinnat edullisempia ja kaikki mitä kuuluu tehdään kanssa.
        Pelkästään takuu korjaukset pitää suorittaa myyjäliikkeessä, ja niitähän on riittänyt, tosin kangertelevan palvelun takia saadaankohan koskaan kuntoon, ettei vain loppuisi viiden vuoden takuuaika kesken?

        Mikä Kia, ja mitä vikoja?


      • Hitsaamossa katselisi..
        reiskan hitsaamon kirjoitti:

        huolto aiheuttaa takuukorjauksia.
        Ei ihme, että virallisen maahantujan palvelu on nihkeätä, minä ajaisin pois nurkista norkoilemasta.

        Se on täysin tosi!
        Kiitettävä huomio.
        Kaikki takuukorjaukset eivät ole liittyneet mitenkään huoltoohjelman kohteisiin vaan ovat lähinnä komponentteja joiden elinkaari on luvattoman lyhyt, eli niiden osalta laatu alaarvoinen.
        Mutta Autonhuoltoihin ja korjauksiin erikoistuneita erikoisliikkeitä on runsaasti eri ketjujen alla. Niihin olen luottanut, osat tulevat sieltä autonmyyjäliikkeestä alkuperäisosina.
        Työ vai ei ole niin kallista kuin pahanmielen liikkeessä.
        He tekevät tarkkaan auton oman huoltoluettelon mukaan joka löytyy heidän koneeltaan. Samoin kun ollaan koneessa kiinni ja katsotaan sielunelämä, kaikki löytyy. Eikä kukaan käyttäydy agressiivisesti ja huonosti. Homma hoidetaan ja se on sitten siinä.
        Leimat takuuvihkoon ja vastuu on myös heillä.


      • Mitään?
        reiskan hitsaamon kirjoitti:

        huolto aiheuttaa takuukorjauksia.
        Ei ihme, että virallisen maahantujan palvelu on nihkeätä, minä ajaisin pois nurkista norkoilemasta.

        Tiedätkö, maahantuojan kanssa en ole koskaan ollut tekemisissä. Mutta myyneen autoliikkeen kanssa kyllä. Normaalisti nämä asiat kuuluukin hoitua tällä tasolla.
        Toivottavasti autostani ei tarvitse tätä vauhtia vaihtaa kaikkia sähkö ja muita osia. Ja ettei tulisi niin pitkiä aikoja ilman jonkin laitteen kokonaan toimimatonta tai epämääräisesti toimivaa aikaa.


      • ongelmia?
        Hitsaamossa katselisi.. kirjoitti:

        Se on täysin tosi!
        Kiitettävä huomio.
        Kaikki takuukorjaukset eivät ole liittyneet mitenkään huoltoohjelman kohteisiin vaan ovat lähinnä komponentteja joiden elinkaari on luvattoman lyhyt, eli niiden osalta laatu alaarvoinen.
        Mutta Autonhuoltoihin ja korjauksiin erikoistuneita erikoisliikkeitä on runsaasti eri ketjujen alla. Niihin olen luottanut, osat tulevat sieltä autonmyyjäliikkeestä alkuperäisosina.
        Työ vai ei ole niin kallista kuin pahanmielen liikkeessä.
        He tekevät tarkkaan auton oman huoltoluettelon mukaan joka löytyy heidän koneeltaan. Samoin kun ollaan koneessa kiinni ja katsotaan sielunelämä, kaikki löytyy. Eikä kukaan käyttäydy agressiivisesti ja huonosti. Homma hoidetaan ja se on sitten siinä.
        Leimat takuuvihkoon ja vastuu on myös heillä.

        Sama salailulinja näköjään täälläkin.

        Siis mikä Kia-malli ja mitä vikoja? Minkä komponenttien elinkaari on ollut "luvattoman lyhyt"?

        Vaivautuisit nyt kirjoittamaan vähän tarkemmin, niin jutuillasi olisi enemmän informaatioarvoa. Kyselin tässä ketjussa tarkempia tietoja jo paljon aiemmin, mutta eipä ole vastausta näkynyt.


      • kirjoittaja?
        Mitään? kirjoitti:

        Tiedätkö, maahantuojan kanssa en ole koskaan ollut tekemisissä. Mutta myyneen autoliikkeen kanssa kyllä. Normaalisti nämä asiat kuuluukin hoitua tällä tasolla.
        Toivottavasti autostani ei tarvitse tätä vauhtia vaihtaa kaikkia sähkö ja muita osia. Ja ettei tulisi niin pitkiä aikoja ilman jonkin laitteen kokonaan toimimatonta tai epämääräisesti toimivaa aikaa.

        Mitä sähkö- ja muita osia autostasi on pitänyt vaihtaa? Ja mikä on se auto?


      • siiboo

        moikka! minulla on kia rio-06 mallia joka on ruotsin rekisterissä,voinko tehdä huollon suomessa.
        Terv. Klas Rosenback
        Maili: [email protected]


      • takuisiin pettynyt
        kerro kerro kirjoitti:

        Mikä Kia, ja mitä vikoja?

        Minulla KIA CEED CRDI 2008,ajettu n.48000km,kun todettiin tukitangon pää(tappi) löysä,ei takuuseen.Kuulemma kulutusosa.Maahantuojan mukaan eri osilla erilainen takuu.Mitähän se mainostettu 150000km/7v?näyttää olevan täyttä soopaa.Huollot Deltassa myös älyttömissä hinnoissa,enpähän enää käytä Deltan palveluita.


      • pelännyt
        takuisiin pettynyt kirjoitti:

        Minulla KIA CEED CRDI 2008,ajettu n.48000km,kun todettiin tukitangon pää(tappi) löysä,ei takuuseen.Kuulemma kulutusosa.Maahantuojan mukaan eri osilla erilainen takuu.Mitähän se mainostettu 150000km/7v?näyttää olevan täyttä soopaa.Huollot Deltassa myös älyttömissä hinnoissa,enpähän enää käytä Deltan palveluita.

        Sitä mukaa kun autosta jotain hajoaa Delta luokittelee sen kulutusosaksi. Kuitenkin me maksamme joka huollosta ylimääräistä "takuurahaa".


      • katkolla
        väärää tietoa! kirjoitti:

        Miksi puhut täyttä paskaa? Muualla voi huollattaa, eikä Deltalla ole siihen nokan koputtamista niin kauan, kuin huollot on tehty oikein.

        vielä voi huollattaa muualla mutta ymmärtääkseni se on katkolla piakkoin ja eu ei ilmeisesti enää tätä lakia uusi,sen jälkeen on aina huollettava merkkiliikkeessä.


    • Top Gear

      Harasoo!

      Hip hei ja Sikupillin prismaan tuliaisia hakemaan. Es-Cortilla kanta-asiakkaalle kymmenykset viinaksista. Kian huolto siinä vieressä:

      http://www.kia.ee/contact.php

      Tehtaan takuu säilyy, Deltan mukatakuu (lisävuodet) tuskin. Käytännössä säästät pitkän sentin.

      Seikkailuun Sportagella Tallinnan sileille kaduille....

    • Einari_

      Tsekkaa eka mitä siihen 60000km huoltoon kuuluu, ennen kuin huhhuttelet. Siinä IRROTETAAN BENSATANKKI, että voidaan vaihtaa tankissa oleva pa-suodatin.

      Luuletko, että kukaan tekee parin tunnin bensalutraushommaa ilmatteeks? Tai no, kyllähän joku varmaan "tekee" sen halvemmalla, mutta saattaapi jäädä ko. filtteri vaihtamatta. Lisäksi venavälyten säätö jne...

      • asioita

        Siis Kiasta pitää irroittaa benstankki 60000km:n kohdalla????
        Mielenkiintoista suunnittelua, nyt alan ymmärtää Kian kalliita huoltoja, Kiassa luultavasti muitakin vastaavia juttuja !!! ehkä tekniikan suunnittelus olis paljonkin uusimista, ne 80 luvun ohjelmat pitäis hävittää jo siellä Koreassa.


      • HÖPÖ!
        asioita kirjoitti:

        Siis Kiasta pitää irroittaa benstankki 60000km:n kohdalla????
        Mielenkiintoista suunnittelua, nyt alan ymmärtää Kian kalliita huoltoja, Kiassa luultavasti muitakin vastaavia juttuja !!! ehkä tekniikan suunnittelus olis paljonkin uusimista, ne 80 luvun ohjelmat pitäis hävittää jo siellä Koreassa.

        Vastaavat autot huolletaan Hyundain puolella paljon halvemmalla. Kyse on Deltan hinnoittelusta, ei mistään muusta.


      • Hundain ohjelma
        HÖPÖ! kirjoitti:

        Vastaavat autot huolletaan Hyundain puolella paljon halvemmalla. Kyse on Deltan hinnoittelusta, ei mistään muusta.

        Selvitä vaihdetaanko hundaissa pa-suodatinta ja sijaistseeko se pa-tankissa....


      • samoja
        Hundain ohjelma kirjoitti:

        Selvitä vaihdetaanko hundaissa pa-suodatinta ja sijaistseeko se pa-tankissa....

        Tuosta en tiedä enkä aio sinun mieliksesi selvittää, mutta sen tiedän että Tucson ja Sportage ovat rinnakkaismalleja, eikä niiden rakenteessa pitäisi olla mitään ratkaisevia eroja. Jos huolloissa jotain eroa olisikin, niin kyllä ne osataan Hyundailla hinnoitella, ja hinta jää aina selvästi alemmaksi kuin Deltan vastaava hinta.


      • ...niin
        samoja kirjoitti:

        Tuosta en tiedä enkä aio sinun mieliksesi selvittää, mutta sen tiedän että Tucson ja Sportage ovat rinnakkaismalleja, eikä niiden rakenteessa pitäisi olla mitään ratkaisevia eroja. Jos huolloissa jotain eroa olisikin, niin kyllä ne osataan Hyundailla hinnoitella, ja hinta jää aina selvästi alemmaksi kuin Deltan vastaava hinta.

        juu mut päivitykset ei onnistu missään muualla kuin merkkikorjaamossa


      • Voi teettää
        ...niin kirjoitti:

        juu mut päivitykset ei onnistu missään muualla kuin merkkikorjaamossa

        Päivitykset voi hakea tarvittaessa merkkikorjaamosta takuuseen veloituksetta.

        Mutta eipä ole ollut päivityksiä minun autooni lähes puolentoista vuoden aikana vielä kertaakaan.


      • ymmärtää kysymystä
        samoja kirjoitti:

        Tuosta en tiedä enkä aio sinun mieliksesi selvittää, mutta sen tiedän että Tucson ja Sportage ovat rinnakkaismalleja, eikä niiden rakenteessa pitäisi olla mitään ratkaisevia eroja. Jos huolloissa jotain eroa olisikin, niin kyllä ne osataan Hyundailla hinnoitella, ja hinta jää aina selvästi alemmaksi kuin Deltan vastaava hinta.

        Kysyin onko hundaissa ja kiassa sama huolto-ohjelma?

        Valmistaja on eri, joten vaikka autot ovat samoja, niin se ei tarkoita, että huolto-ohjelmien sisältö on sama. Vrt. audi, volkkari, skoda.

        Ja takuun ehto varmasti on, että huolto tehdään valmistajan määrittelemällä tavalla.


      • ????
        ymmärtää kysymystä kirjoitti:

        Kysyin onko hundaissa ja kiassa sama huolto-ohjelma?

        Valmistaja on eri, joten vaikka autot ovat samoja, niin se ei tarkoita, että huolto-ohjelmien sisältö on sama. Vrt. audi, volkkari, skoda.

        Ja takuun ehto varmasti on, että huolto tehdään valmistajan määrittelemällä tavalla.

        Mahdolliset huolto-ohjelman erot eivät ole ongelma, koska huolto-ohjelma selviää auton huoltokirjasta.


    • huoltoon

      Hyundailta löytyy yhteensopivat testerit ja osat (Tucson), mutta hinta on paljon edullisempi kuin Deltassa. Sinne vaan.

      Takuu ei edellytä huoltojen tekemistä Deltassa.

      • paha harhaluulo

        Joka varmasti selviää vielä 5 vuoden aikana, sano minun sanoneen.

        Varmasti työllistää kuluttajavalituslautakuntaakin, mutta sieltä tuskin tulee poikkeavaa suositusta...


      • Mikä niin?
        paha harhaluulo kirjoitti:

        Joka varmasti selviää vielä 5 vuoden aikana, sano minun sanoneen.

        Varmasti työllistää kuluttajavalituslautakuntaakin, mutta sieltä tuskin tulee poikkeavaa suositusta...

        Mikä tässä on se harhaluulo? Itse olen määräaikaishuollattanut Hyundailla ja silti teettänyt takuuhuoltoa Deltassa. Ei ongelmia.


      • Koskaan kuullut?
        paha harhaluulo kirjoitti:

        Joka varmasti selviää vielä 5 vuoden aikana, sano minun sanoneen.

        Varmasti työllistää kuluttajavalituslautakuntaakin, mutta sieltä tuskin tulee poikkeavaa suositusta...

        Oletko kuullut EU:n ryhmäpoikkeusasetuksesta? Se mahdollistaa autojen huollattamisen muualla kuin oman merkin huollossa, eikä takuu saa siitä loppua, jos huollot on tehty oikein. Olen katsonut Kiani takuuehdot läpi, eivätkä ne ole ristiriidassa ryhmäpoikkeusasetuksen kanssa.

        Jostain syystä vain tämä ei mene perille Kian asiakaskuntaan, vaan tuskaillaan kalliiden huoltohintojen kanssa. Huoltoja tulisi ilman muuta kilpailuttaa ja siten pakottaa Delta laskemaan hinnat järkevälle tasolle. Myöntäähän Hyundaikin 5v. takuun ja vieläpä ilman kilometrirajaa. Silti huoltohinnat ovat Hyundailla ihan järkevät, joten Deltan hinnoissa ON ylihintaa, vaikka niiden ajattelisi rahoittavan takuun kustannuksiakin.


      • kuullut
        Koskaan kuullut? kirjoitti:

        Oletko kuullut EU:n ryhmäpoikkeusasetuksesta? Se mahdollistaa autojen huollattamisen muualla kuin oman merkin huollossa, eikä takuu saa siitä loppua, jos huollot on tehty oikein. Olen katsonut Kiani takuuehdot läpi, eivätkä ne ole ristiriidassa ryhmäpoikkeusasetuksen kanssa.

        Jostain syystä vain tämä ei mene perille Kian asiakaskuntaan, vaan tuskaillaan kalliiden huoltohintojen kanssa. Huoltoja tulisi ilman muuta kilpailuttaa ja siten pakottaa Delta laskemaan hinnat järkevälle tasolle. Myöntäähän Hyundaikin 5v. takuun ja vieläpä ilman kilometrirajaa. Silti huoltohinnat ovat Hyundailla ihan järkevät, joten Deltan hinnoissa ON ylihintaa, vaikka niiden ajattelisi rahoittavan takuun kustannuksiakin.

        Mutta jos lakia luetaan kirjaimellisesti, niin ryhmapoikkeusasetus salii totta kai huoltojen tekemisen missä vain, mutta ei salli niiden tekemistä miten vain, vaan nimenomaan valmistajan määrittelemällä tavalla.

        Eiköhän Kian maahantuoja ole selvillä, mille korjaamoille se on myynyt erikoistyökalut, korjaamokäsikirjat, testerit, huoltotiedotteet, koulutusta jne. Eli ymmärrätkö pointin?


      • on vaan maahantuoja
        kuullut kirjoitti:

        Mutta jos lakia luetaan kirjaimellisesti, niin ryhmapoikkeusasetus salii totta kai huoltojen tekemisen missä vain, mutta ei salli niiden tekemistä miten vain, vaan nimenomaan valmistajan määrittelemällä tavalla.

        Eiköhän Kian maahantuoja ole selvillä, mille korjaamoille se on myynyt erikoistyökalut, korjaamokäsikirjat, testerit, huoltotiedotteet, koulutusta jne. Eli ymmärrätkö pointin?

        Kian maahantuoja,tämä DeltaAuton omistama pulju on vaan maahantuoja eikä siltä mitään kysytä eikä se tiedä mitään eikä sille kuulu mitä vehkeitä milläkin korjaamolla on, niistä ei tarvitse tehdä selkoa Kian maahantuojalle.
        Koulutusta Deltan/Kian maahantuojan toimesta??? oletko hullu?
        Kian maahantuojaa/Deltaa voisi toki syyttää EU;n tuomioistuimessa vapaan kilpailun vaikeuttamisesta ja siihen pyrkimisestä jos tollasiin tarinoihin pitäisi edes vähän uskoa.


      • rinnakkaismallit
        kuullut kirjoitti:

        Mutta jos lakia luetaan kirjaimellisesti, niin ryhmapoikkeusasetus salii totta kai huoltojen tekemisen missä vain, mutta ei salli niiden tekemistä miten vain, vaan nimenomaan valmistajan määrittelemällä tavalla.

        Eiköhän Kian maahantuoja ole selvillä, mille korjaamoille se on myynyt erikoistyökalut, korjaamokäsikirjat, testerit, huoltotiedotteet, koulutusta jne. Eli ymmärrätkö pointin?

        Tässä suhteessa ainakin Hyundai-huolto on suorien rinnakkaismallien tapauksessa ongelmaton. Esim. Sorento voi sitten olla jo vaikeampi tapaus.


      • sisällöstä
        kuullut kirjoitti:

        Mutta jos lakia luetaan kirjaimellisesti, niin ryhmapoikkeusasetus salii totta kai huoltojen tekemisen missä vain, mutta ei salli niiden tekemistä miten vain, vaan nimenomaan valmistajan määrittelemällä tavalla.

        Eiköhän Kian maahantuoja ole selvillä, mille korjaamoille se on myynyt erikoistyökalut, korjaamokäsikirjat, testerit, huoltotiedotteet, koulutusta jne. Eli ymmärrätkö pointin?

        "Mutta jos lakia luetaan kirjaimellisesti, niin ryhmapoikkeusasetus salii totta kai huoltojen tekemisen missä vain, mutta ei salli niiden tekemistä miten vain, vaan nimenomaan valmistajan määrittelemällä tavalla."

        Se määritelmä, jonka minä olen kuullut, on seuraavanlainen: mikäli takuun myöntäjä (=Delta) haluaa evätä takuun, on sen pystyttävä osoittamaan, että vika johtuu muualla kuin merkkihuollossa virheellisesti suoritetusta huollosta.

        Ei sen kummempaa. Eli riittää, kun huoltokohteet käydään ihan normaalia ammattitaitoa noudattaen läpi. Käytännössä rajanveto kulkee varmaankin siinä, että asianmukainen testeri pitäisi huollossa kuitenkin varmaan olla.


      • pulju
        on vaan maahantuoja kirjoitti:

        Kian maahantuoja,tämä DeltaAuton omistama pulju on vaan maahantuoja eikä siltä mitään kysytä eikä se tiedä mitään eikä sille kuulu mitä vehkeitä milläkin korjaamolla on, niistä ei tarvitse tehdä selkoa Kian maahantuojalle.
        Koulutusta Deltan/Kian maahantuojan toimesta??? oletko hullu?
        Kian maahantuojaa/Deltaa voisi toki syyttää EU;n tuomioistuimessa vapaan kilpailun vaikeuttamisesta ja siihen pyrkimisestä jos tollasiin tarinoihin pitäisi edes vähän uskoa.

        Taitaa vaan olla Kian virallinen edustaja Suomessa, ts. jos haluat hankkia Suomessa vaikka Kia-testerin, korjaamokäsikirjan jne., niin kyllä Kia Motors Corporation sinut tämän kyseisen puljun puoleen ohjaa...

        Ps. kaupparekisterin mukaan Delta-Auto ei omista Kian maahantuontiyhtiötä.


      • Vastauksista
        sisällöstä kirjoitti:

        "Mutta jos lakia luetaan kirjaimellisesti, niin ryhmapoikkeusasetus salii totta kai huoltojen tekemisen missä vain, mutta ei salli niiden tekemistä miten vain, vaan nimenomaan valmistajan määrittelemällä tavalla."

        Se määritelmä, jonka minä olen kuullut, on seuraavanlainen: mikäli takuun myöntäjä (=Delta) haluaa evätä takuun, on sen pystyttävä osoittamaan, että vika johtuu muualla kuin merkkihuollossa virheellisesti suoritetusta huollosta.

        Ei sen kummempaa. Eli riittää, kun huoltokohteet käydään ihan normaalia ammattitaitoa noudattaen läpi. Käytännössä rajanveto kulkee varmaankin siinä, että asianmukainen testeri pitäisi huollossa kuitenkin varmaan olla.

        Joten taidan sitten huomenna soittaa ja kysyä paljon rinnakkaismerkin huollossa 15t km huolto maksaa joka edessä parin vkon päästä. Kiitos kommenteista,lisääkin saa laittaa.onko kenelläkään esim kokemusta Tallinnan Deltasta&hinnoista? Jos sattuis vaikka kesäl reissua sinnepäin sopivasti 30t km huollon aikaan..jos vie huyndaille huoltoon, täytyykö esim suodattimet hakea deltasta?osat alkuperäiset?


      • hakea...
        Vastauksista kirjoitti:

        Joten taidan sitten huomenna soittaa ja kysyä paljon rinnakkaismerkin huollossa 15t km huolto maksaa joka edessä parin vkon päästä. Kiitos kommenteista,lisääkin saa laittaa.onko kenelläkään esim kokemusta Tallinnan Deltasta&hinnoista? Jos sattuis vaikka kesäl reissua sinnepäin sopivasti 30t km huollon aikaan..jos vie huyndaille huoltoon, täytyykö esim suodattimet hakea deltasta?osat alkuperäiset?

        Samat öljyn- ja raitisilmasuodattimet löytyvät Hyundai-huollon hyllystä alle puoleen hintaan. Esim. öljynsuodatin on täysin sama kapine, ja siinä on sekä Hyundain että Kian logot.


      • Harhautunut näille sivuille
        on vaan maahantuoja kirjoitti:

        Kian maahantuoja,tämä DeltaAuton omistama pulju on vaan maahantuoja eikä siltä mitään kysytä eikä se tiedä mitään eikä sille kuulu mitä vehkeitä milläkin korjaamolla on, niistä ei tarvitse tehdä selkoa Kian maahantuojalle.
        Koulutusta Deltan/Kian maahantuojan toimesta??? oletko hullu?
        Kian maahantuojaa/Deltaa voisi toki syyttää EU;n tuomioistuimessa vapaan kilpailun vaikeuttamisesta ja siihen pyrkimisestä jos tollasiin tarinoihin pitäisi edes vähän uskoa.

        On todella hauska katsella näitä sivuja ja miettiä sitä, miten te kirjoittajat oletta asioista ajantasalla ja selvillä asiosta.
        Jatkakaa samaan malliin.
        Mutta asiaan!
        1. DELTA auto on kyllä maahantuoja sekä se omistaa myös kaikki suomessa olevat Kian huoltokorjaamot.
        2. Deltan kohdalla konsernin vapaus hinnoitella huoltonsa on kiistaton asia, toisin kuin huoltokorjaamoilla joilla on ns. ei maahantuonti sidonnainen korjaamoketju.
        3. En tiedä asian täydellistä totuutta Kian takuu ehdoista, mutta varmaankin joku teistä aktiivisista ottaa selvää siitä, mikä on tehtaan myöntämä takuu ja mikä on maahantuojan myöntämä takuu, sekä voimassolo ajat/km. Tehtaan myöntämään takuun voimassaoloon ei voi vaikuttaa huoltokorjaamo, mutta maahantuojan takuun voimassaoloon voi. Miettikää sitten missä haluatte huollattaa autonne ja millä hinnalla.


      • huolloista
        Harhautunut näille sivuille kirjoitti:

        On todella hauska katsella näitä sivuja ja miettiä sitä, miten te kirjoittajat oletta asioista ajantasalla ja selvillä asiosta.
        Jatkakaa samaan malliin.
        Mutta asiaan!
        1. DELTA auto on kyllä maahantuoja sekä se omistaa myös kaikki suomessa olevat Kian huoltokorjaamot.
        2. Deltan kohdalla konsernin vapaus hinnoitella huoltonsa on kiistaton asia, toisin kuin huoltokorjaamoilla joilla on ns. ei maahantuonti sidonnainen korjaamoketju.
        3. En tiedä asian täydellistä totuutta Kian takuu ehdoista, mutta varmaankin joku teistä aktiivisista ottaa selvää siitä, mikä on tehtaan myöntämä takuu ja mikä on maahantuojan myöntämä takuu, sekä voimassolo ajat/km. Tehtaan myöntämään takuun voimassaoloon ei voi vaikuttaa huoltokorjaamo, mutta maahantuojan takuun voimassaoloon voi. Miettikää sitten missä haluatte huollattaa autonne ja millä hinnalla.

        1. Delta-auto taitaa tosiaan omistaa 100% osuudella Kia Motors Finlandin, joka on siis maahantuoja. Eli jonkinlainen tytäryhtiöjärjestely on kyseessä.

        3. Kian takuuehdoissa määritellään viiden vuoden takuu, jonka myöntää myyjäliike. Tätä ei ole eritelty tehdastakuuseen ja lisäosaan. Takuuehdoissa ei ole ristiriitaa EU:n ryhmäpoikkeusasetuksen kanssa, joten takuu ei lyhene, vaikka auton huollattaa muualla kuin Deltassa. Takuun voimassaoloaika on viisi vuotta tai 150 000 km.


      • citroen-for-ever
        huolloista kirjoitti:

        1. Delta-auto taitaa tosiaan omistaa 100% osuudella Kia Motors Finlandin, joka on siis maahantuoja. Eli jonkinlainen tytäryhtiöjärjestely on kyseessä.

        3. Kian takuuehdoissa määritellään viiden vuoden takuu, jonka myöntää myyjäliike. Tätä ei ole eritelty tehdastakuuseen ja lisäosaan. Takuuehdoissa ei ole ristiriitaa EU:n ryhmäpoikkeusasetuksen kanssa, joten takuu ei lyhene, vaikka auton huollattaa muualla kuin Deltassa. Takuun voimassaoloaika on viisi vuotta tai 150 000 km.

        Kyselin tästä huolto/takuu asiasta Kia Motors Finlandilta ja tuolla aloittamassani ketjussa "Kian huoltohinnoista" on Maahantuojan aika tyhjentävä vastaus!


      • vinkistä
        citroen-for-ever kirjoitti:

        Kyselin tästä huolto/takuu asiasta Kia Motors Finlandilta ja tuolla aloittamassani ketjussa "Kian huoltohinnoista" on Maahantuojan aika tyhjentävä vastaus!

        Ensinnäkin pitää huomata, että on Deltan edun mukaista puhua sellaista propagandaa, että huollot pitäisi tehdä heillä. Ja Delta omistaa maahantuojan. Analysoidaanpa vähän tuota maahantuojan vastausta:

        "Takuuhan säilyy vain jos määräaikaishuollot tehdään valmistajan huolto-ohjelman ja ohjeiden mukaan. Tämä tarkoittaa sitä, että tekijällä
        pitää olla riittävät resurssit:"

        Tähän mennessä kaikki OK, eli mikään ei pakota siihen että huollon tekijä olisi Delta.

        "Kia-merkkityökalut"

        Siis aivan varmasti mikään ei pakota käyttämään 'Kia-jakoavaimia ja ruuvimeisseleitä', jos homma hoituu asiallisesti muunlaisillakin. Ei huolto-ohjelma mene noin detaljitasolle. Määräaikaishuolloissa ei kovin kummoisia toimenpiteitä yleensä tehdä, öljynvaihto on sieltä radikaaleimmasta päästä toimenpiteitä.

        "Kia-testeri tehtaan uusimmilla ohjelmapäivityksillä"

        Yhteensopiva testeri pitää varmaan olla. Joihinkin malleihin on Hyundaillakin yhteensopiva testeri, ja kannattaa varmaan kysellä esim. AD:lta, löytyykö testeriä. Ennen huoltoa voi tarkistaa Deltasta, onko autoon tullut ohjelmapäivityksiä. Jos on (mikä on ilmeisen harvinaista), voi tietenkin harkita huollon teettämistä sillä kertaa Deltassa, tai sitten hakea sieltä pelkän päivityksen.

        "Kian ohjaamaan koulutukseen osallistunut henkilöstö"

        Tällaista vaatimusta EI voida asettaa. Riittää, että huolto tehdään oikein. Jos Delta haluaa evätä takuun, on Deltan osoitettava, että vika johtuu väärin tehdystä huollosta. Jos näin todella olisi, voisi asiakas hakea vahingonkorvausta huoltofirmalta.

        "Kian toimittama ajan tasalla oleva tekninen tietous (tiedotteet korjaamokirjat)"

        Oletan, että jos huoltoliikkeellä on yhteensopiva testeri, on sillä pääsy myös muuhun tarvittavaan informaatioon. Ja jos jotain takaisinkutsuja tulee, saa asiakas tiedon Deltalta pyytämättä.

        "Toistaiseksi edes Kian sukulaisella, Hyundai-huollolla ei ole em. vaatimukset täyttäviä resursseja muuta kuin Hyundain osalta, joten he
        eivät voi suorittaa huoltoja Kia-tehtaan vaatimalla tavalla."

        Aivan varmasti Hyundai osaa huoltaa esim. Sportagen siinä missä Tucsoninkin. Sorento voi olla jo vaikeampi tapaus, siihen ei Hyundain puolelta löydy testeriä.

        Maahantuojan vastaus on tulkintani mukaan hyvin pitkälti propagandaa, yrittäen kumota EU:n ryhmäpoikkeusasetuksen hengen. Mutta mikään ei pakota menemään vipuun. Vaihtoehtoja voi selvittää ja käyttää takuuta menettämättä, jos halua on.


      • Olen minä
        Vastauksista kirjoitti:

        Joten taidan sitten huomenna soittaa ja kysyä paljon rinnakkaismerkin huollossa 15t km huolto maksaa joka edessä parin vkon päästä. Kiitos kommenteista,lisääkin saa laittaa.onko kenelläkään esim kokemusta Tallinnan Deltasta&hinnoista? Jos sattuis vaikka kesäl reissua sinnepäin sopivasti 30t km huollon aikaan..jos vie huyndaille huoltoon, täytyykö esim suodattimet hakea deltasta?osat alkuperäiset?

        Kyselit KIA:n huollosta Tallinnassa. Pari huoltoa olen siellä teettänyt ja hinta n. puolet Deltan hinnasta. Valittamista ei ole ko. paikasta, päin vastoin. Kaikki hoitui niinkuin olimme sopineet.


      • talllinna
        Olen minä kirjoitti:

        Kyselit KIA:n huollosta Tallinnassa. Pari huoltoa olen siellä teettänyt ja hinta n. puolet Deltan hinnasta. Valittamista ei ole ko. paikasta, päin vastoin. Kaikki hoitui niinkuin olimme sopineet.

        "Kyselit KIA:n huollosta Tallinnassa. Pari huoltoa olen siellä teettänyt ja hinta n. puolet Deltan hinnasta. Valittamista ei ole ko. paikasta, päin vastoin. Kaikki hoitui niinkuin olimme sopineet. "

        Jep, ja siinä samalla reissulla kun käy huorissa ja tuo lastin viinaa, niin kannattava keikka. Jaa, mutta toivottavasti ne tilatut huoltotyöt on tehty, ettei suomiporoa kuseteta siinäkin. No toivotaan ainakin.


      • Voi pyhä Sylvi
        talllinna kirjoitti:

        "Kyselit KIA:n huollosta Tallinnassa. Pari huoltoa olen siellä teettänyt ja hinta n. puolet Deltan hinnasta. Valittamista ei ole ko. paikasta, päin vastoin. Kaikki hoitui niinkuin olimme sopineet. "

        Jep, ja siinä samalla reissulla kun käy huorissa ja tuo lastin viinaa, niin kannattava keikka. Jaa, mutta toivottavasti ne tilatut huoltotyöt on tehty, ettei suomiporoa kuseteta siinäkin. No toivotaan ainakin.

        tottakai kannattaa pistää rahat viinaan ja huoriin, jos niitä tarvitsee, ennenkuin Deltan tiskille. Ja noista huoltokohteiden teosta. Siellä ne on kaikki kohdat tehneet, mutta kotomaassapa ei ollut.


    • nerohannu1

      Heipa vaan minullakin on Kia Sportage ja on 30000km huolto kyseessä.
      Karhulan Deltta-autossa sanottiin hinta 380.-e
      kilometrin päässä on Reijon Diesel ja siellä hinta on kuulmma noin 245.-e aika suuri ero ja kun molemmat ovat kunnollisia korjaamoita.
      Että sil lai.

      • Juhastuksien nauskius

        Todellakin Delta-auto ei kohota imagoaan huoltojen hinnoilla, eikä myöskään onnistumis prosenttilla.

        Meillä edessä 120:in huolto. Soitto Hml:Deltaan kertoi hinnaksi vajaa seitsemän sataa. No jos vaihdetaan jarrupalat eteen, niin hinta on vajaa 900e.

        Naurettavaa ja käsittämätöntä. Ei kai kukaan voi öljynvaihdosta ottaa noin suurta osaa koko auton hinnasta. Maanantaina soitan Riihimäkeen hyväksi havaituun huoltoliikkeeseen ja todistan itselleni Delta-auton kusettajien mailmanmestariksi.

        Autoni on Kia Carnival tila-auto. Auto on ostettu Kuopion Delta-autosta. Ostoreissulle lähtiessä soitin liikkeeseen ja kysyin; kannattaako autoa lähteä Hämeenlinnasta asti katsomaan? Kyllä kannatti kuulemma. Tosin paikalle saapuessa oli mainoksen mukaiset ajotietokoneet, aut.ilm muuttuneet manuaalisiksi.

        Muutamia takuu korjauksia tehtiin heti Hämeenlinnan Delta-autossa, liittyen lähinnä takuukorjauksien aiheuttamissa auton hajoittamisissa. Suorastaan itkeä nauraa tilanteista.

        Nyt on mitta täynnä tuota rahastusta. Huyndaihulto pelas moitteetta ja kohtuu hinnoin. Samaa palvelua tulen käyttämään jos homma toimii myös Kian huolloissa. (vaikka ei valtuutusta olisikaan)


    • KIA uusi työkalu

      Voit huollattaa autosi missä vaan, takuu ei voi mennä, tämä on kuluttajaviraston kanta asiaan. Autojen takuuhuollosta on tehty jo muutama vuosi sitten sellainen päätös, että ei ole pakko huollattaa merkkiliikkeissä, vaan voit huollattaa sellaisessa huoltamossa, missä on tarpeelliset laitteet. Selailin juuri eilen nettiä ja siellä oli mm. Kuluttajavirasto korostanut Delta-Autolle seuraavia seikkoja ja siellä sanotaan heti alussa mm. seuraavaa: Auton tehdastakuuta koskevissa ehdoissa ei auton ostajaa saa sitoa vain takuun antajan määräämiin huoltopaikkoihin.
      Käy selaamassa nettiä ja sieltä löytyy tästä hyvinkin asiaa. Itse ostin KIAn 15.3. ja en aio huollattaa sitä merkkikorjaamolla vaan vien sen sinne, missä on tarvittavat laitteet ja varmasti halpaa verrattuna merkkiliikkeeseen.

    • KIA uusi työkalu

      http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1857 Tässäpä kuningaskuluttajan nettisivulla on hyvin selvä ohje, niille, jotka epäilevät takuun katkeamista, jos auton huollattaa muualla, kuin merkkiliikkeessä. Olkaa tarkkana, älkää antako automyyjän hämätä valheellisilla tiedoilla.

      • Tolppa-apina

        Kiitos oheisesta linkistä, osan tiesin mutta nyt tiedän enemmän... Kiitos muillekkin deltan rahastus vihjeestä...

        pitääkin alkaa kattoo, minne täs uudellamaalla kia:n voi tökkästä huoltoon =)


    • Lapin Mies

      Kylä sitä kiaa saa huoltaa muuallaki.Suomen laki sanoo näin.Kun on tehdastakuu voit huollattaa muuallakin.Deltan 3 4v takuu sen 4 loppuvuotta joudut huollattaa Deltassa koska liike itse antaa sen takuun.
      Huolto on ollu ainaki Roissa ala arvoista. En tiiä jos se nyt on muuttumassa ko on tullu sinne uusia naamoja.Heraj. auto huoltaa myöskin kia merkkiä ja on ollu paljon halvempi.Toinen Kia tulossa auto on kyllä pelanut hyvivn ajettu yli 80th eikä minkäänlaista hämminkiä (CRDI).

      • kölliolli

        yhtään ainoata kertaa.Huollot täytyy tehdä kuitenkin huolto-ohjelman mukaisesti.Johon kyllä hyvin varustetut huolto liikkeet pystyvät,eri asia on säästääkö siinä,koska Deltan hinnat alkaa lähennellä jo kallimpia kilpailijoita,mutta kannattaa pyytää tarjouksia ja valita niistä.Takuu on ja pysyy,kun hullot on tehty asianmukaisesti.


    • Kiiiiiai

      Takuu kyl säilyy vaikka huoltaisit missä, jos vaan huolletaan huolto-ohjelman mukaisesti sekä tietysti leimat kirjaan. Sportagen 90000 huolto jakoremmin vaihto deltassa, 1800€ ja rinta-joupilla 900€. Kannattaa hieman miettiä mihin vie huoltoon.

      • Joo ja

        Tallinnassa homma maksoi 830,85 Eur


    • Maate

      Hyundaita myyvissä liikkeissä. Ovat halvempia, kokemusta on!!

      • PEKA28

        Määräaikaishuollot Kia
        KIA-huolto nykyaikaisilla korjaamolaitteilla ja ammattitaidolla. Noudatamme määräaikaishuolloissamme valmistajan ilmoittamia huolto- ja korjausohjeita, joten valmistajan takuu autollesi säilyy.


    • kuten jo yllä

      Soitin Kia:n maahatuontiin ja saa huollattaa muuallakin kuin merkkiliikkeessä ja takuu säilyy, mutta jos autoon tulee ongelma, niin silloin tarkistetaan, että onko huolto ollut asianmukainen ts. onko huollossa tapahtunut jtn sellaista mikä on voinut vian aiheuttaa tai onko huollossa missattu jotakin oleellista jne.

    • Iloinen Kian omistaj

      Auton voi huollattaa missä vaan tai jättää jopa huollattamatta, mutta vastuu auton huollattamisesta on aina auton omistajalla. Esim. jos huolto tekee huollon puutteellisesti, jokin huolto-ohjelman kohta jää tekemättä, sen seurauksena auton moottori rikkoutuu, syy puutteellinen huolto, ei sitä silloin tietenkään takuu korvaa. Yleensä ne jotka tekevät huollon "halvalla" tekevät sen puutteellisesti. Itse kyselin tarjouksia Kiani huolloista, huoltoja saisi halvallakin, mutta niiltä jää tekemättä huolto-ohjelmasta osa esim. ohjainboxien päivitykset. Siksipä valitsin merkkihuollon ja tinkasin hinnan sopivaksi.

      • Sorvaamista.

        Tähänhän joku kohta naukaisee, että "mulla ei oo ikinä päivitetty mitään"!!

        Homma meneekin useimmiten niin, että päivitykset - ja jopa pienet korjaukset - voidaan tehdä tehtaan ohjeiden mukaan, sen isompia huutelematta.
        Huolto-ohjelmassa on autoa haettessa toki ruksi kohdassa "moottorin ohjelmistojen tarkastus" mutta eipä siitä tiedä, onko jotain uutta tullut vai onko vain vikamuistit luettu. Päivityksiä voidaan nykyisissä CAN-väylä-autoissa tehdä moottorin lisäksi lukuisiin muihinkin toimilaitteisiin, kuten radioon, ohjaustehostimeen, esp:hen, ABS:ään - vain pari mainitakseni.
        Pikkukorjaamoilla, jotka mainostavat mahdollisuuden päästä diagnostiikkaan, ei välttämättä ole kuin yleistesterit ja vanhat versiot ohjelmista. Merkkikohtaisia viimeisempiä päivityksiä heillä ei välttämättä ole käytössään kalliiden lisenssimaksujen takia, eivätkä he ole aina ajantasalla tehtaan muistakaan korjauksista.
        Ihka uuden auton huoltaisin ainakin pari vuotta ainoastaan merkkihuollossa ja ehkäpä sen jälkeen harkitsisin yleishuoltokorjaamoja kun lastentaudit on saatu säädettyä pois päiväjärjestyksestä..


    • ei niitä ole koskaan

      Kun kysyn tarjouksia kysyn myös Deltalta ja samalla kysyn onko päivitettävää.Sitä ei ole bensamalleissa koskaan ollut,joten se siitä.Itse hinnat ovat olleet ihan kympin-viiden haarukassa,joten se on aikas sama missä sen huollattaa.Itse huollatan lähimmässä virallisessa auto-huoltamossa joka sijaitsee minun kohdallani lähimmällä huolto asemalla.Delta huoltoon on yli 50km matka.

      • sama näinkin

        vuoden-parin sisään siellä lienee myös katsastuspalvelu.


      • jooop

        crdi diesel-malleja on taas päivitetty useinkin..m. 1,6:een turbon ylikierrosten karkaamisen rajoitus ja 1,4 crdi:ssä päivitykset eri asteisena esiintyvään moottorin empimiseen. Lisäksi cee´diin on tehty aikanaan radioon päivityksiä. Myös ajotietokoneen nollautumiseen on maahantuojalla lääkkeet päivityksen muodossa, vain muutamia mainitakseni, liekkö lähimmässä virallisessa autokorjaamossa edes etäisesti tiedossa kyseiset ohjelmaparannukset.
        Dieseleissä tuo päivittäminen tosin on varmaan yleisempää kuin perus vapari-bensamoottoreissa.


      • teru853

        Kysyin Huyndai-liikkeestä että huollatteko kiaa.Sanoivat:ei.Näin Kouvolassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe