sammakon purtava

sirkkakammo

voiko sammakolle syöttää jauhopukki kuoriaisia ja matoja sirkkojen sijaan? en haluaisi kasvattaa sirkkoja mutta pakko kai se on jos ei tuleva sammakoni ilman niitä tule toimeen...

4

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biubau

      voi sirkkoja kaupasta mennä ostaankin. ja tärkeätä on monipuolinen ruokavalio. vaikka kyllä se sirkkafarmin perustaminen halvemmaksi tulisi kun joka kertainen osto. ja saisi ainkin paremmin hyvän kokoisia kasvattamalla. tosin saataa menettää yö unensa sirkkojen sirittelystä jos sirkkaboxit ovat lähellä makuuhuonetta. :/ täälä ainakin se todettu.

    • Parempia

      Jauhikset ovat rasvaisia ja niissä on vähän vitamiinejä ja sellaisia. Sirkat ovat paljon terveellisempää ruokaa.

      • leeko_

        Sirkka farmin perustaminen ei niin hirveän vaikeaa oikeasti ole, vaikka ääni on kyllä aika moinen. Sirkkoja voi myös halvempaan hintaan (eläinkauppoihin verrattuna) tilata kasvattajilta, kun eläinkaupassa sirkkojen kpl hinnat roikkuu siinä 40 sentin lähellä saa niitä kasvattajilta 10 sentillä.
        Tietysti konnan lajikin tässä ruokavalion määrityksessä voisi auttaa, mutta lähes kaikki konnat suosivat myös banskuja (eli banaani kärpäsiä), ne ei pidä ääntä, eikä pompi ja mielestäni ovat vähemmän ällöjä. Muista hankkia lentokyvyttömiä, ettei tarvitse metsästellä niitä sitten ympäri kämppää.

        Minulta saa ostettua molempia lajeja :vink: :vink:


      • Joonas @ Sammakkolampi.net
        leeko_ kirjoitti:

        Sirkka farmin perustaminen ei niin hirveän vaikeaa oikeasti ole, vaikka ääni on kyllä aika moinen. Sirkkoja voi myös halvempaan hintaan (eläinkauppoihin verrattuna) tilata kasvattajilta, kun eläinkaupassa sirkkojen kpl hinnat roikkuu siinä 40 sentin lähellä saa niitä kasvattajilta 10 sentillä.
        Tietysti konnan lajikin tässä ruokavalion määrityksessä voisi auttaa, mutta lähes kaikki konnat suosivat myös banskuja (eli banaani kärpäsiä), ne ei pidä ääntä, eikä pompi ja mielestäni ovat vähemmän ällöjä. Muista hankkia lentokyvyttömiä, ettei tarvitse metsästellä niitä sitten ympäri kämppää.

        Minulta saa ostettua molempia lajeja :vink: :vink:

        Riippuu tietenkin täysin sammakon koosta, mutta muutaman millin mittaiset banaanikärpäset ovat aika pientä ruokaa monelle "lemmikkisammakolle". Muutaman sentin mittaiselle vilistäjälle ne sopivat, mutta jos sammakossa on vähänkään enemmän kokoa suosittelen käyttämään isompia ruokaeläimiä. Monet noin 5 cm mittaiset sammakkomme eivät edes reagoi banaanikärpäseen koska pitävät sitä liian pienenä saaliiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe