G: Diagnoosit?

tiedonjanoinen

1.Mikä diagnoosi lapsellasi/lapsillasi on?

2.Minkä ikäisinä diagnoosi tehtiin?

3.Millä tavalla oireili esim. vauva/taapero ikäisenä?

4.Vapaata sanaa aiheesta?

7

1220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h-nanna

      1.) DIAGNOOSI:
      Meillä on pojalla daignoosina perheneuvolan tekemien testien perusteella keskittymis- ja tarkkaavaisuushäirö. Ei muita tutkimuksia...

      2.) IKÄ
      Kun poika meni eskariin, eli 6v. Ennen ei mitään ongelmia esim hoitopaikassa...

      3.) OIREET
      Ei mitään, ei omasta, eikä hoitopaikan henkilökunnan mielestä. Hoidos ollu 3 vuotiaasta. Aina ollut vilkas, sosiaalinen ja eläväinen lapsi.

      4.) VAPAA SANA
      Itse olin puulla päähän lyöty, kun eskarista alkoi tulla palautetta siitä, että poika on "ongelmatapaus". Ei pysy paikoillaan jne... ...menkääpäs perheneuvolaan tutkimuksiin...
      Mutta entäs se poika joka omaani "kiusaa", on hakannut lumiharjalla päähän, vetänyt hiuksista, töninyt, haukkunut? Se on sitä normaalia poikien kujeilua, joihin he eivät katso tarpeelliseksi puuttua...

      Omalla pojalla tällä hetkellä avustaja eskarissa ja he kehuvat kuinka hirveästi on kehitystä tapahtunut meidän erityislapsessa...

      • murmeli12345

        Miten perheneuvolassa tutkittiin asiaa jos ei ollut mitään oireilua? Vai tuliko muuten vain esiin jossain neuvolassa? Miten tapahtui jatko perheneuvolan jälkeen siihen asti että sai avustajan itselleen?


      • jnejne
        murmeli12345 kirjoitti:

        Miten perheneuvolassa tutkittiin asiaa jos ei ollut mitään oireilua? Vai tuliko muuten vain esiin jossain neuvolassa? Miten tapahtui jatko perheneuvolan jälkeen siihen asti että sai avustajan itselleen?

        Mä en itse nähnyt mitään ongelmaa oman lapseni suhteen.
        Jälkeenpäin mä mietinkin, ett mikä mussa on päin pyllyä?

        Ongelmat tulee esiin vasta kouluiässä.

        Ne on kiinni siitä pystyykö lapsi esim. täysin huolehtimaan omatoimisesti pukeutumisen ja riisuutumisen, ruokaileeko oikein eli hakee ruuan ja syö itse, pystyykö istumaan tunnin paikallaan, muistaako annetut tehtävät jne.

        Luultavasti ongelmat ovat jossain kohtaa tulleet esille, että perheneuvolaa suositeltiin.

        Mä pidin aina lastani tempperamenttisena, kunnes kerran lumiukkoa tehdessä tajusin, että keskittyminen ei riitä. Olin kerännyt silmä-ja nappikiviä valmiiksi ja tehtävä oli vain tehdä kolme palloa (koosta viis), joista muodostaa lumiukko. Siinä ajassa lapsi yritti juosta autotielle *monta ja unohti jo syyn, miksi ulkona ollaan.

        Nopean lapsen kanssa pitää olla nopeat vanhemmat..tai hitaat.

        En usko, että kukaan vielä tietää, mikä on hyväksi. Suurin etu on se, että vanhemmat myöntävät avun olevan tarpeen ja ottavat apua vastaan. Näin saadaan tulevaisuuteenkin suvaitsevaisempia kouluja!

        nnnn


    • Asperger

      Diagnosoitiin 12-vuotiaana.
      Asperger on hyvin lievä. Monet tuttavatkaan eivät ole huomanneet "mitään erikoista" poika on vaan erikoinen persoona ja aikuiset tykkää kun hän viihtyy vanhempien kanssa ja keskustelee sellaisista asioista joista ei yleensä lapset keskustele.

      Tutkimuksiin lähdettiin koulun kautta. Opettajat ottivat asian puheeksi ja koululääkäri antoi lähetteen tutkimuksiin.

      Oli hyvä että saatiin selville mistä tietyt ongelmat johtuivat ja poikakin itse tietää mikä on homman nimi.

      Niinkuin hän itsekkin totesi että koulussa hän on hyvä oppilas ja oppi-aineet on helppoja mutta sit taas tavalliset arki elämän asiat on taas vaikeita ja työläämpiä oppia.

      Eteenpäin mennään ja opetellaan sosiaalisia taitoja.

    • sorri vaa

      Tää on ollu näitä kyselyitä ja toivois, ett pysyttäi vähän vertaistukipalstana.

      • vapaa sana

        Jokaisella on vapaa sana. Älä lue kyselyitä , jos häiritsee.


      • ett
        vapaa sana kirjoitti:

        Jokaisella on vapaa sana. Älä lue kyselyitä , jos häiritsee.

        Joskus täällä vierailee elämäntapa ihmisiä, jotka ajattelee, että adhd on ravinnon ja kasvatuksen tuote ja muoti-ilmiö.
        Turhat kyselyt ilman henkilökohtaista "mä tunnen ihan saman vuoristoradan" on fuskausta.
        Jos sä kysyt vaan diagnoosigalluppia tältä foorumilta, ni sä oot vääräs paikas. Tää on ELÄMÄÄ, ei diagnooseja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3105
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2492
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2306
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe