Olen 25-vuotias nainen. Minulla todettiin n.5 pvä sitten välikorvan tulehdus, jossa oireena pitkittynyt nuha, voimaton olo ja luonnollisesti korvan vihlova kipu. Sain tulehdukseen viikon mittaisen antibioottikuurin (Amoxin) jota on jäljellä vielä kahdeksi päiväksi. Oireet katosivat nopeasti, mutta tänään korvaa on taas alkanut vihloa. Mietin nyt onko tulehdus uusinut vaiko ei ole vielä ehtinyt parantua? Aloitin kuntosaliharjoittelun toissapäivänä kun olo oli ihan normaali, liekö siksi pitkittynyt =( Lääkäriin en vielä viitsisi mennä koska korvakontrolli määrätään yleensä vasta kuukauden päähän...kokemuksia?
Aikuisen Korvatulehdus
3
22457
Vastaukset
- ookkona hölömö
Joo kannaataa varmaan mennä rehkii kuntosalille kun varmasti tietää että kroppa ei ole kunnossa, vai huviksesiko syöt antibiootteja. Annahan lääkkeiden tappaa bakteerii kropasta ensiksi ja sit nostelet puntteja kun olet oikeasti kunnossa.
- korvaPIPI
Jälkiviisaus on aina sitä kaikkein parasta eikös vain? Sitähän minä itsekkin ettei varmaan ollut kovin fiksua. Mutta jokainen kuntoilu addikti tietää mistä puhun kun salille on pakko päästä, vaikka jalka poikki =D Ei niin fiksua, ehkä tästä opimme. Mutta kiva jos sinulle tuli hyvä olo kun pääsit kommentoimaan ;P korva tuntuu olevan tänään kunnossa, joten mitä lie oireilua oli...
ps.myönnän provosoituneeni
- kokemusta**
viime talvena minulla oli korva lukossa ja ehkä koski jonkin verran. Menin lääkäri ja lääkäri määräsi korvatippoja joita sitten kuuliaisena käytin. =) Sitten meni vähän aikaa ja korvaa alkoi särkemään ja korvasta alkoi valumaan jotakin vaikkua... Sitten menin lääkäriin ja sain lääkekuurin. Söin lääkekuurin ja odottelin korvan paranemista. Korva särky vaan jatkui ja sitten menin lääkäriin ja sain uuden lääkekuurin. Korvatulehdus voi olla siis sitkeässä eikä ainakaan minun tapauksessa parantunut edes yhdellä lääkekuurilla. Sinun kannattaa syödä kuuri loppuun jos oireet ei helpotu niin uudestaan lääkäriin. Jos tulehdus pääsee pahaksi joutuvat puhkaisemaan korvan jotta se paranee. Minullakaan ei lapsuudessa ollut korvatulehduksia mutta sitten aikuisena juuri 25-vuotiaana sain "lastentaudin."
http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2845/5210
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi rikollista
"Molemmat vangitut ovat osoitetietojen perusteella kotoisin reilun sadan kilometrin päästä Suomussalmelta. Molemmilla on524454Mitä tekee Rebelwerks?
Rebelwerks myy melkein kaiken tavaransa. Onko Rebelwerks menettänyt järkensä? Vai onko hän lopultakin tullut järkiinsä353889Vesa Ahola rehellisin valtuutettu?
Tuli seurattua valtuuston kokous netin kautta. Taitaa valtuutettu Vesa Ahola olla selkeästi rehellisin valtuutettu. Hän171998Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä
Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod2921651Oho! Pippa Laukka saa kurimusta tanssiope Marko Keräseltä: "Oli vastaanotto kesken tai ei..."
Toivotaan, ettei Pippa ja Marko tipu jo heti kättelyssä… Tsemppiä Tanssii Tähtien Kanssa -kisaan! Lue lisää: https://w461586Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty
niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul231457Dmitri Medvedev: Suomi tuhotaan - kukaan ei enää lue heille muumisatuja
Helsinki valmistautuu sotaan ja todennäköisesti valmistelee ponnahduslautaa hyökkäykselle Venäjää vastaan, valittaa Venä2121405Jatkoksi ikäero keskusteluun
Mikä oli ensireaktiosi, kun sait tietää teillä olevan vähän enemmän ikäeroa? Tiesitkö alunperin ikäerosta vai missä vaih851316- 981173
- 521096