Aikuisen Korvatulehdus

korvaPIPI

Olen 25-vuotias nainen. Minulla todettiin n.5 pvä sitten välikorvan tulehdus, jossa oireena pitkittynyt nuha, voimaton olo ja luonnollisesti korvan vihlova kipu. Sain tulehdukseen viikon mittaisen antibioottikuurin (Amoxin) jota on jäljellä vielä kahdeksi päiväksi. Oireet katosivat nopeasti, mutta tänään korvaa on taas alkanut vihloa. Mietin nyt onko tulehdus uusinut vaiko ei ole vielä ehtinyt parantua? Aloitin kuntosaliharjoittelun toissapäivänä kun olo oli ihan normaali, liekö siksi pitkittynyt =( Lääkäriin en vielä viitsisi mennä koska korvakontrolli määrätään yleensä vasta kuukauden päähän...kokemuksia?

3

22755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ookkona hölömö

      Joo kannaataa varmaan mennä rehkii kuntosalille kun varmasti tietää että kroppa ei ole kunnossa, vai huviksesiko syöt antibiootteja. Annahan lääkkeiden tappaa bakteerii kropasta ensiksi ja sit nostelet puntteja kun olet oikeasti kunnossa.

      • korvaPIPI

        Jälkiviisaus on aina sitä kaikkein parasta eikös vain? Sitähän minä itsekkin ettei varmaan ollut kovin fiksua. Mutta jokainen kuntoilu addikti tietää mistä puhun kun salille on pakko päästä, vaikka jalka poikki =D Ei niin fiksua, ehkä tästä opimme. Mutta kiva jos sinulle tuli hyvä olo kun pääsit kommentoimaan ;P korva tuntuu olevan tänään kunnossa, joten mitä lie oireilua oli...

        ps.myönnän provosoituneeni


    • kokemusta**

      viime talvena minulla oli korva lukossa ja ehkä koski jonkin verran. Menin lääkäri ja lääkäri määräsi korvatippoja joita sitten kuuliaisena käytin. =) Sitten meni vähän aikaa ja korvaa alkoi särkemään ja korvasta alkoi valumaan jotakin vaikkua... Sitten menin lääkäriin ja sain lääkekuurin. Söin lääkekuurin ja odottelin korvan paranemista. Korva särky vaan jatkui ja sitten menin lääkäriin ja sain uuden lääkekuurin. Korvatulehdus voi olla siis sitkeässä eikä ainakaan minun tapauksessa parantunut edes yhdellä lääkekuurilla. Sinun kannattaa syödä kuuri loppuun jos oireet ei helpotu niin uudestaan lääkäriin. Jos tulehdus pääsee pahaksi joutuvat puhkaisemaan korvan jotta se paranee. Minullakaan ei lapsuudessa ollut korvatulehduksia mutta sitten aikuisena juuri 25-vuotiaana sain "lastentaudin."
      http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2845/5210

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe