Kutisevat varpaiden nivelet

Marsu

Viime perjantaista lähtien on jalkapohjat ja varpaat kutisseet ihan mielettömästi, ei kuitenkaan varpaiden välit, vaan enemmänkin varpaiden nivelten päällä on kauhean tuskallista kutinaa, samaa esiintyy myös vasemman käden etu- ja keskisormen nivelen päällä, rystysen päällä. Ihossa ei missään kohdin näy ulospäin mitään poikkeavaa, ei hilsettä eikä mitään muutakaan punoitusta saati mitään sienimäistä, on vain ainoastaan tätä todella häiritsevää kutinaa, joka herättelee nyt myös öisin. Kutina on samantyyppistä kuin mitä on silloin kun kesäisin itikat pistää nivelen päälle, mutta semmoisesta tässä ei nyt ole kyse, koska kutinaa esiintyy joka varpaassa (tai siis nivelen päällä) ja jalkapohjissa eikä niihin nyt mikään ole pistänyt. Tosin reilu vko sitten kävin laivalla yleisessä saunassa, joka tietysti voisi viitata jonkinlaiseen sieni-infektioon, mutta kun ei ole niitä tyypillisiä ulkoisia muutoksia kuitenkaan eikä ole esim. varpaiden välit mitenkään hautuneet eikä rikki, eikä kutina mielestäni paikallistu varpaiden väleihin muutenkaan. Osaisiko kukaan sano mitä kummaa tämä voisi olla?!

3

2691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin

Jos oireet eivät tunnu nivelissä vaan ihossa niinkuin minulla niin sulkisin reuman, kihdin ym. nivelsairaudet pois.

Itselläni on ollut monena talvena sama vaiva:
      Kutinaa, arkuutta, punaisuutta, turvotusta

Vaivan nimeä tai tarkkaa syytä en tiedä, (sitä etsiessä tännekin törmäsin) mutta olen havainnut että varpaiden hikoilu ja keinokuitusukka pahentavat ongelmaa. Vaiva esiintyy itsellänikin vain talvella (joutuu joskus pitämään talvikenkiä sisällä koko päivän)...

Oireita olen saanut ehkäistyä /helpotettua seuraavasti:

-vältän keinokuituisia sukkia
      -käytän sisällä sandaaleja/ kotona paljain jaloin
      -pesen jalat joka päivä viileällä vedellä
      -olen hakenut postin useana talvena paljain jaloin laatikosta (15m ovelta) (nytkin vaiva alkoi vasta kun lumi suli enkä halunnut kävellä kuraisilla jaloilla...)    

• ...

hei, selailin näitä ja huomasin viestisi. meidän tytöllä on ihan samanlaisia kutinoita kuin sullakin ja ne ilmenee ainoastaan kun jalat ja sukat märkinä ollaan koulussa koko päivä. pesun jälkeen iho alkaa hiukan punottaa ja kutista. sitä kestää sit koko illan. ja aamulla ei mitään.Kunnes taas kengät kastuu ja niin edelleen.ei meilläkään muuta hoitoa ole kuin et jalat pestään ja kuivataan hyvin ja perusrasvaa laitellaan.Alkuperäselle sanosin että vaikka sulla ei iho ole rikki niin sinuna kävisin apteekista sieni voiteen ja voitasin kutina kohtia sillä. lamisil on hyvä.

• akupunktio

tämähän on selvä homma ollu jo vuosituhansia. akupunktiopisteet kutisevat, putäisi hoitaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      120
      2248
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      423
      2151
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      958
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      784
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      756
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      14
      740
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      669
    Aihe