Tulin vaan...

sanomaan, että hyvää yötä, mutta sen lisäksi kehotan kynnelle kykeneviä katsomaan tänään esitetyn "Inhimillisen tekijän" uusintana, jos ei sattunut sitä nyt näkemään. Ohjelma käsitteli työuupumusta erittäin monipuolisella tavalla. Erityisesti Nokian entistä työntekijää, tulevaisuuden visioijaa Nokiassa eli FT Kaisa Kautto-Koivulan erinomaisia analyyseja työympäristön muuttumisesta kannattaa kuunnella tarkalla korvalla. Hänen kertomuksensa vahvistaa kovasti sitä, mitä Juha Siltala on työelämätutkimuksissaan havainnut.

6

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wsxedc

      Katsoin... ihan kajahtanut täti.

    • tyytyväinen työläinen

      Mitä MPP:n mielestä sitten pitää tehdä, sosialisoida Nokia vai?

      • DOLGA

        MPP on sosialisti, jolla empatiaa riittää kaikille kansankerroksille. Nykyään on muotia puhua työuupumuksesta ikään kuin työ olisi jotain sellaista, johon mennään pitämään hauskaa ja viihtymään. Voihan se sitäkin joillekin olla, mutta mielestäni on luonnollista, että työssä väsyy. Sossut haluavat, että rahaa tulee joka tuutista eikä "tarttis paljo töitäkään tehdä". Venäläiset kokeilivat sitä systeemiä viime vuosisadalla, mut ei siit tullu ko sellas kräninää ja sitte se loppus ku muut ajo ohi.

        Toki on hyvä, että työoloja pyritään parantamaan ja epäkohtiin puututaan, mutta yleinen mäkätys jostain työuupumuksesta on pelkkää paskanjauhamista.


      • on helppo puhua
        DOLGA kirjoitti:

        MPP on sosialisti, jolla empatiaa riittää kaikille kansankerroksille. Nykyään on muotia puhua työuupumuksesta ikään kuin työ olisi jotain sellaista, johon mennään pitämään hauskaa ja viihtymään. Voihan se sitäkin joillekin olla, mutta mielestäni on luonnollista, että työssä väsyy. Sossut haluavat, että rahaa tulee joka tuutista eikä "tarttis paljo töitäkään tehdä". Venäläiset kokeilivat sitä systeemiä viime vuosisadalla, mut ei siit tullu ko sellas kräninää ja sitte se loppus ku muut ajo ohi.

        Toki on hyvä, että työoloja pyritään parantamaan ja epäkohtiin puututaan, mutta yleinen mäkätys jostain työuupumuksesta on pelkkää paskanjauhamista.

        Totta turiset.

        MPP:n idealismi on sitä ettei duunarin tarvitsisi tehdä mitään mutta rahaa tulee. Itse lienee ollut SAK:n palkkalistoilla, siellähän menetellään juuri noin. Tai sitten jossain niistä punapääoman yrityksissä, Ekassa, STS:ssä tai mitä niitä nyt olikaan. Nehän kaatuivat heti kun NKP:n avustukset loppuivat kun porukan olisi pitänyt ryhtyä töihin ja tienaamaan omillaan.


      • Uusi-Ukki
        on helppo puhua kirjoitti:

        Totta turiset.

        MPP:n idealismi on sitä ettei duunarin tarvitsisi tehdä mitään mutta rahaa tulee. Itse lienee ollut SAK:n palkkalistoilla, siellähän menetellään juuri noin. Tai sitten jossain niistä punapääoman yrityksissä, Ekassa, STS:ssä tai mitä niitä nyt olikaan. Nehän kaatuivat heti kun NKP:n avustukset loppuivat kun porukan olisi pitänyt ryhtyä töihin ja tienaamaan omillaan.

        Katsoin tuon ohjelman, asiahan on niin, että meitä ihmisiä on hyvä manipuloida, kun ihminen tressaantuu työssään vika on silloin korvien välissä. Kyllä jokin mielekkyys pitää aina työssä olla teemmepä mitä hyvänsä. Kun Koskelan Jussi aikanaan alkoi suonperkauksen, hänellä oli suunnitelma saada suo kuivaksi jossa sitten kasvattaa ruista perheensä syötäväksi, työ oli kovaa mutta mielekästä, voisi sanoa että Jussi jopa nautti siitä.

        Kun pankinjohtaja tulee työhönsä, hän on kuin puolijumala, henkilökunta pokkuroi ja palvoo johtajaa, yksi vie snomalehteä johtajalle toinen kyselemään johtajan kahvinjuontitarvetta, hyi helvetti sitä palvontaa. Kun johtaja tulee Saariselälttä parin viikon ryyppyputken jälkeen, akan hakiessa avioeroa, jopa pukkas Johtajalle stersin.

        Piru kun tuli lähdettyä rahoittamaan sitä epavarmaa yritystä, kokurssihan siitä tulee, kun ne maksoivat niin pirun hyvän boonuksen myönteisestä rahoituspäätöksestä.

        Että tällaisia stersinvaivaamia epäonnen sotureita on pilvin pimein, useat kuitenkin poistuvat häpeillen takavasemmalle haavojaan nuolemaan.

        Mistäs sinä Mpp-n työnteon tiedät, kyllähän ne on huolensa ja murheensa tuomarillakin, tietty elintaso vaatii tietyn Statuksen.Kotipuolessani oli sanonta,Huolensa kullakin sano Pankarinleena, tämä Pankarinleena oli köyhä mökinmuija.


    • näytä luottavan

      katsojiin. Sinä et ainoastaan kerro, mitä pitäisi katsella, vaan myös sen, mitä katsomastaan pitäisi ajatella. No, se on yksi vasemmiston helmasyntejä. Duunareita pitää opastaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe