Ensinnakin anteeksi akkosten kahden viimeisen kirjaimen puuttumisesta, olen ulkomailla :D
Sain kutsun kayda ilmaisessa terveystarkastuksessa kiropraktikolla, kun liityin uuden kuntosalin jaseneksi. En omannut mitaan aiempaa kokemusta kiropraktiikasta, joten menin sinne ihan avoimin mielin ja mielenkiinnosta, vaikkakin kavin ihan perinteisessa laakarintarkastuksessa muutama kuukausi sitten.
No aikansa siina tunnusteltuaan jo testailtuaan han sanoi kaiken vaikuttavan normaalilta mutta varmuuden vuoksi kannattaa kuulemma tehda 'skannaus'. Han kaytti sellaista SEMC laitetta selassani ja samantien tietokoneelle ilmestyi varikas kuva selkarangastani. Osa alueista oli tummanpunaisia ja kuulemma niilla alueilla oli vakavia ongelmia jotka ennen pitkaa alkaisivat oireilla. Minun kuulemma pitaisi ehdottomasti alkaa kaymaan hanen luonaan saannollisesti...
Kun sitten kavi ilmi ettei minulla viela ole ko. maassa sairasvakuutusta hanen mielenkiintonsa "hoitamiseeni" vaheni kummasti.
Hetken aikaa ehdin jo huolestuakin vaikka minulla ei koskaan ole mitaan asiaan liittyvia ongelmia ollutkaan mutta kotimatkalla tarkastelin koko 'terveystarkastusta' mahdollisimman objektiivisesti ja koko juttu vaikutti vain kierolta rahastustaktiikalta. Kotiin paastyani otin selvaa kiropraktiikasta ja tasta kaytetysta laitteesta ja huoleni havisivat lopullisesti :D Jarkyttavaa vain etta kaikenlaiset myyntitekniikat voivat kayttaa tallaisia "pyhina" pidettyja alueita kuten terveydenhuolto, tiena ihmisten kukkaroille.
Ei muinulla sinansa ole mitaan vaihtoehtoisia hoitokeinoja vastaan. Varmasti on olemassa paljon hyodyllisia tekniikoita, joita lansimainen laaketiede ole loytanyt tai ei osaa selittaa, mutta ehdottomasti kannattaa aina avoimin mielin ottaa selvaa asioista ihan itsekin.
kiropraktikoista
15
5777
Vastaukset
- hoidettu
Valitettavasti samanlaisia rahastajia on myös Suomessa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000022668304
Onneksi aivan kaikki ei sentään ole tuollaisia...- huijauksen makua
vastaavia huonoja kokemuksia on minullakin kiropraktikoista. Hienoja videopätkiä näytetään, jonka jälkeen painostetaan solmimaan vuoden kestävä hoitosopimimus ja hinta on huikea. Kun hiukankin osoittaa epäilyksiä toimintaa kohtaan, niin kiropraktikko suutahtaa ja sanoo, että jos ei ole valmis näkemään vaivaa asian eteen niin sitten kuuluukin kärsiä kivuista. Samanlaista sopimusta tyrkytettiin tässä paikassa jokaiselle vaivasta ja sen vaikeudesta riippumatta. Älkää olko liian sinisilmäsiä!
- vaihtoehtoja
huijauksen makua kirjoitti:
vastaavia huonoja kokemuksia on minullakin kiropraktikoista. Hienoja videopätkiä näytetään, jonka jälkeen painostetaan solmimaan vuoden kestävä hoitosopimimus ja hinta on huikea. Kun hiukankin osoittaa epäilyksiä toimintaa kohtaan, niin kiropraktikko suutahtaa ja sanoo, että jos ei ole valmis näkemään vaivaa asian eteen niin sitten kuuluukin kärsiä kivuista. Samanlaista sopimusta tyrkytettiin tässä paikassa jokaiselle vaivasta ja sen vaikeudesta riippumatta. Älkää olko liian sinisilmäsiä!
Yhdyn edellisiin, mutta ihan koulutettuja Osteopaatteja ja Naprapaatteja löytyy, jotka hoitavat samoja ongelmia, jotka tekevät kerralla mahdollisimman paljon; n. 45 min hoito-aika.
Vain harvoissa tapauksissa pitkä hoitosarja on tarpeen, 3-5 kertaa joko auttaa tai sitten ei.
30-40 euroa 3-5 kertaa ei ole paljon, jos saa apua vuosia kestäneeseen vaivaan, mutta 30 kertaa 50 egeä, huh huh, ainakin hyödystä pitäis olla varma, ja kokeille muutama kerta ennen pitkää sopimusta. - hoidettu
vaihtoehtoja kirjoitti:
Yhdyn edellisiin, mutta ihan koulutettuja Osteopaatteja ja Naprapaatteja löytyy, jotka hoitavat samoja ongelmia, jotka tekevät kerralla mahdollisimman paljon; n. 45 min hoito-aika.
Vain harvoissa tapauksissa pitkä hoitosarja on tarpeen, 3-5 kertaa joko auttaa tai sitten ei.
30-40 euroa 3-5 kertaa ei ole paljon, jos saa apua vuosia kestäneeseen vaivaan, mutta 30 kertaa 50 egeä, huh huh, ainakin hyödystä pitäis olla varma, ja kokeille muutama kerta ennen pitkää sopimusta.Itse en ole vielä sellaista naprapaattia tai osteopaattia tavannut, joka hoitaisi 45min. Kaikki on ollu aina 30min tai ennemminkin 25min ja hintana vähintään 40€, joskus 50€.
Ja sitäpaitsi asiakkaalla on aina oikeus purkaa hoitosopimus eikä tarvitse maksaa turhasta...
- laihis
Naprapaatit ja osteopaatit on kanssa ihan samanlaisia.
- Helsinkiin
Keitä kiropraktikkoja, osteopaatteja ja naprapaatteja suosittelette Helsingissä? Itsekin olen sortunut maksamaan esim.8krt, kun on lupailtu tuloksia ja siinä vaan sitten on mennyt rahat, eikä tuloksia syntynyt.
- hoidettu
Helsinkiin kirjoitti:
Keitä kiropraktikkoja, osteopaatteja ja naprapaatteja suosittelette Helsingissä? Itsekin olen sortunut maksamaan esim.8krt, kun on lupailtu tuloksia ja siinä vaan sitten on mennyt rahat, eikä tuloksia syntynyt.
Matts Holmström Vuosaaressa osaa SI-nivelet avata hyvin. Ei tosin ole DC.
- Koiran emäntä
hoidettu kirjoitti:
Matts Holmström Vuosaaressa osaa SI-nivelet avata hyvin. Ei tosin ole DC.
Hyvä se on koirien kanssa, mutta ei kai nyt sentään ihmisten. Ei ainakaan mulla ole itselläni tapana hoidattaa itseäni eläinlääkärilläkään, tuskin sillä on oikeuttakaan, kai sama pätee kiropraktikoihin.
- nikkarin potilas
Helsinkiin kirjoitti:
on D.C. Jukka Karjalainen. Vastaanotto Aikatalossa.
Itse käynyt useita kertoja (vuosien aikana)kun olen loukannut selkäni nuoruudessani muutamia kertoja aika pahasti. Välillä pitänyt taukoa jopa pari vuotta ja taas Karjalaiselle puhelu jotta pääsee kivuista eroon :) Pari kertaa on riittänyt.
Ei mitään videohössötyksiä tms.
Seppo Hyökilläkin kävin joskus 20v sitten, onneksi löysin Karjalaisen joka on paljon parempi (omasta mielestäni). - hoidettu
Koiran emäntä kirjoitti:
Hyvä se on koirien kanssa, mutta ei kai nyt sentään ihmisten. Ei ainakaan mulla ole itselläni tapana hoidattaa itseäni eläinlääkärilläkään, tuskin sillä on oikeuttakaan, kai sama pätee kiropraktikoihin.
Holmstöm on nimenomaan ihmisten kiropraktikko ja siinä sivussa hoitaa eläimiäkin. Ainakin selkärangallisia. Eläimiltä ei tosin niitä SI-niveliä voi availla...
Eli nyt hoidatat siis eläimiäsi ihmiskiropraktikolla ja siinäkin hän on epävirallinen kiropraktikko.
Itse tutustuin Holmströmiin nimen omaan kun veimme yhden koiristamme hänen käsittelyynsä. Siinä samalla tuli juttua ihmisten vaivoista ja huomasin, että hänhän on aivan samaa mieltä mun kanssani SI-nivelen jumiutumisen osuudesta selkävaivoissa... - hoidettu
nikkarin potilas kirjoitti:
on D.C. Jukka Karjalainen. Vastaanotto Aikatalossa.
Itse käynyt useita kertoja (vuosien aikana)kun olen loukannut selkäni nuoruudessani muutamia kertoja aika pahasti. Välillä pitänyt taukoa jopa pari vuotta ja taas Karjalaiselle puhelu jotta pääsee kivuista eroon :) Pari kertaa on riittänyt.
Ei mitään videohössötyksiä tms.
Seppo Hyökilläkin kävin joskus 20v sitten, onneksi löysin Karjalaisen joka on paljon parempi (omasta mielestäni).Mulla on kirjallinen lausunto eräältä potilaalta, jolla aikatalon arvostettu kiropraktikko oli todennut välilevyn pullistuman ja määrännyt lepoa.
Mutta kiropraktikko Holmström oli hänelle todennut viaksi SI-nivelen lukon ja avannut sen ja kivut poistui...
http://personal.inet.fi/koti/pallo/Selkasivut/potilas_matts.pdf
Eli mun päätelmä on se, että Aikatalon huippukiropraktikko ei ymmärrä mistä "välilevynpullistumat" aiheutuu. Voihan siellä tosin olla useampikin kiro.. - TuulaJuntunen
Suosittelisin kiropraktikko Jani Mikkosta Helsingin keskustassa. En ole myös ainoa.
www.selkakuntoutus.fi
- Kokemustakin
Alaselkä alkoi vaivaamaan ja kuljin lääkäriltä toiselle noin vuoden ajan. Ostattivat kipulääkkeitä ja sanoivat että pitäisi leikata ja jäykistää eli luuduttaa nikamoita eikä tämäkään varmaa jos auttaa. Lopulta törmäsin henkilöön joka kertoi että häntä oltiin passittamassa työkyvyttömyyseläkkeelle samanlaisesta syystä.
Hän sai kuulla kiropraktikosta joka voisi ehkä auttaa ja päätti mennä vastaanotolle huolimatta että hänen lääkärinsä oli varoitellut uskomasta tällaisiin praktikkoihin.
Käsittely kesti sitten puoli tuntia ja selkää vaivanneet ongelmat olivat poissa. Hän kertoi ettei toistaiseksi (7 v. siihen mennessä)! ollut mitään ongelmia ja työkyky palautui 100%.sti.
Matkustin sen jälkeen Järvenpäähän samalle kiropraktikolle, tosin epäillen mutta ajattelin että vähäinenkin apu on nyt saatava jos sellaista on olemassa.
Menin vastaanotolle, hän sanoi että alaselän nikamat ovat väärässä asennossa ja se tulee korjata, painavat hermoja josta syystä kivut.
Käsittely oli hieman kovakouraista johtuen että nikamat olivat todella juutuksissa mutta se oli hetkessä ohi. Hän sanoi että tänään voi olla hieman kipua vielä mutta sen jälkeen se on ohi.
Uskomatonta, luulin että jään vammaiseksi 36 vuotiaana ja yhtäkkiä olin taas täysin terve.
Kymmenisen vuotta meni ilman mitään ongelmia selässä ja sen jälkeen joskus käynyt vähän vetreyttämässä selkääni parin kolmen vuoden välein. Tosin jo voin itsekin tehdä tarvittavaa liikuntaa joten se siitä vaivasta!
Olen myös sittemmin tavannut monia jotka ovat saaneet vastaavan avun vaivoihinsa.
Ikuisesti olen kiitollinen sille miehelle joka kehotti minua hakeutumaan kiropraktikolle.!
Niin lääkäreiden kuin esim. kiropraktikoiden joukossa on huonoja ja hyviä, jopa erittäin hyviä. Siitä ei pääse mihinkään.
Joskus voi mennä rahaa vähän hukkaan ja joskus voi saada sellaista mitä rahalla ei voi edes korvata.
Törmäsin tapiolan suunnalla kiropraktikkoon joka halusi tehdä kartoituksen ensimmäisellä kerralla ja kymmenen kerran hoitoohjelman sen päälle. Ei lainkaan kiinnostanut edes yrittää tehdä mitään konkreettista vaikka kerroin tarkkaan mikä on ongelma ja kuinka sitä on hoidettu. Selvästi oli puolitaitoinen kaveri joka oli vain kiinnostunut rahastamaan kunnolla. Eli on näitä suomessakin -täytyy erottaa jyvät p*kanoista..
Suomessa virallisen lääketieteen edustajat ovat hyvin vastahakoisesti olleet hyväksymässä kiropraktikkojen arvokasta apua sairaanhoidossa. Mieluummin on passitettu sairaseläkkeelle kuin ohjattu oikeaan hoitoon. Traagista että ihmisille tehdään leikkauksia joilla vain saadaan aikaan pysyvä vamma sen sijaan että ohjattaisiin oikeaan hoitoon "kilpailijalle".
Meitä on tuhansia jotka ovat saaneet korvaamatonta apua mutta näistä ei paljon julkisesti keskustella, asian tärkeyteen verraten.
Onnekas one - Carita M
Olen vuosia käynyt D.C Jukka Karjalaisen vastaanotolla aina tarpeentullen, km. n. 1 krt/v.
Hän on loistava kiropraktikko, jota voin lämpimästi suositella ja olen suositellutkin lukuisille tutuilleni. Karjalainen on siitä hyvä, että hän tutkii huolella, kertoo mikä vaivaa ja mitä voit itse tehdä, jottei vaiva toistuisi. Lisäksi olen voinut aina luottavaisesti antaa niskani ja rankani hänen käsittelyynsä.
Hänellä ei pyöri dollarit silmissä ja hän saattaa tokaistakin, ettei sinun tarvitse tulla toista kertaa, jos ei vaivoja ole ja venyttelet tai teet hänen antamiaan harjoituksia...
Asiakkaita riittää muutenkin.
Olen käynyt eläissäni 3 muullakin kiropraktikolla Helsingissä, Hyvinkäällä ja Hämeenlinnassa työpaikkakunnan vaihduttua, mutta aina palannut Karjalaiselle. Enää ei nin pitkää matkaa olekaan, ettenkö hoitaisi selkävaivani aina hänellä. - Jyrki4
Kiropraktikkoja on tosiaan erilaisia. Osa on erikoistunut erityyppisiin vaivoihin, joista johtuen sama kiropraktikko voi olla toiselle se paras ja toiselle se alle keskitason vaihtoehto. Olen käynyt kiropraktikko Jani Mikkosella www.selkakuntoutus.fi ja ainakin minun huimausoireessani hän oli parasta mitä minulle on hoidon puolelta tullut kymmenen vuoden aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733