Uusi Delphi 2007

myös Vistalle

7

1448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????

      häh

      • Delphikoodari..

        Eikös ollut olemassa joskus se kysely ja Win32:sen kannalla oli valta osa, eli onkohan tuo .NET jutskat tällä erää unohdettu sitten? Periaatteessa .NET jutut olis hyvä jos ne tehtäis kunnolla ja ne olis ajan tasalla, eli nyt olis hyvä olla jo .NET 3 tuki valmiina.

        Tuo Delphi PHP kiinnostaa minuakin, eli sain semmoisen käsityksen, että tuolla Delphi for PHP:lla vois tehdä nettisovelluksia samaan tapaan kuin Delphillä tehdään yleensäkkin softia (RAD) ja VCL-komponenteista olis PHP versiot olemassa tässä versiossa. Noh, en tiedä vielä varmaksi, mutta tämmöinen mielikuva mulla on!?!?


      • ..kyllävaan..
        Delphikoodari.. kirjoitti:

        Eikös ollut olemassa joskus se kysely ja Win32:sen kannalla oli valta osa, eli onkohan tuo .NET jutskat tällä erää unohdettu sitten? Periaatteessa .NET jutut olis hyvä jos ne tehtäis kunnolla ja ne olis ajan tasalla, eli nyt olis hyvä olla jo .NET 3 tuki valmiina.

        Tuo Delphi PHP kiinnostaa minuakin, eli sain semmoisen käsityksen, että tuolla Delphi for PHP:lla vois tehdä nettisovelluksia samaan tapaan kuin Delphillä tehdään yleensäkkin softia (RAD) ja VCL-komponenteista olis PHP versiot olemassa tässä versiossa. Noh, en tiedä vielä varmaksi, mutta tämmöinen mielikuva mulla on!?!?

        ..minuakin kiinnosti välittömästi, ja jos php:n lisäksi ajax on huomioitu, niin aina vaan paranee, aina olen arvostanut borlandin tuotteita, hyvästä laadusta, toivottavsta hinnat on kohdalllaan.


      • Delphikoodari...
        ..kyllävaan.. kirjoitti:

        ..minuakin kiinnosti välittömästi, ja jos php:n lisäksi ajax on huomioitu, niin aina vaan paranee, aina olen arvostanut borlandin tuotteita, hyvästä laadusta, toivottavsta hinnat on kohdalllaan.

        Tämmöstä pukkas sähköpostiini.

        "Delphi for PHP mullistaa tavan miten saat www-sivut elämään. Nyt voit visuaalisesti muodostaa sivusi ja hyödyntää valmita VCL for PHP-komponentteja. Samalla debuaggus ja muut on niin paljon mukavampaa."


      • Automaagikko
        Delphikoodari... kirjoitti:

        Tämmöstä pukkas sähköpostiini.

        "Delphi for PHP mullistaa tavan miten saat www-sivut elämään. Nyt voit visuaalisesti muodostaa sivusi ja hyödyntää valmita VCL for PHP-komponentteja. Samalla debuaggus ja muut on niin paljon mukavampaa."

        on pro c builderissa aina olleet ja on mulla pro delphit ja pro jiibuilderit ja kaikki, vaikka ne maksoivat monta kymmentätuhatta yhteensä silloin eikun eihän toi jiibuilderi vissiinkään pro olekaan eikä tosta etiketistä saa sillai tolkkua, kunemmä uskalla nyt sit alkaa asentaa, kun joka kerta, kun oon sen asentannu, niin mulla on mennyt muijan kanssa kattilat jakoon.


      • .......................

        No siis ilmeisesti tarkoittaa sitä että delphin voi tuolla toiminnallisuudella kytkeä php-ohjelmointiin läheisesti.

        Itseasissa juuri tuollaiset systeemit on kertakaikkisen loistavia; php on erittäin pitkälle jalostunut web-kieli ja sitä KANNATTAA tukea, webbisivustojen ja varsinaisten ohjelmistojen yhteennivominen semi-kiinteästi on äärimmäisen haastava tehtävä. Usein joudutaan käyttämään esim. tietokantaa välikätenä. Miksi ihmeessä? Useimmiten olis paljon helpompaa jos on jokin palvelinkomponentti pyörimässä joka tuottaa dataa webbisysteemin esitettäväksi.

        Saattaa olla että kiinteä php tuki on parasta mitä borland on delphille tehnyt. Sen verran yleinen ja hyödyllinen tuo php on!

        Tana. Mulla on muna heti pystyssä kun kuulen tuon mahdollisuuden. Kas kun delphi ja php on mun kaksi suosikkiani... jos niiden integraatio on entistä helpompaa niin voihan pojat :D


      • Frank626

        Hommasin Delphi for PHP:n heti kun se tuli markkinoille. (Itse asiassa vinguin sitä Piispan Juhalta paljon ennen kuin se ehti edes ilmestyä.)
        En ole vielä rakentanut sillä mitään tuotantoon, hieman kurkkinut mitä sillä voisi tehdä. Tällä hetkellä olen tosi positiivisesti yllättynyt.

        Niille koodareille joille Delphin IDE on tuttu, on kaikki (lähes) suorasoittoa ja Apache, MySQL –yhdistelmä tuntuu toimivan hyvin. Itse olen koodannut lähes kaikilla Delphin versioilla joten tutustuminen PHP:hen oli tosi helppoa.

        Jos nyt jotakin negatiivista pitäisi sanoa, niin komponenttien vähyys hieman häiritsee, vaikka kaikki olennaiset osiot löytyy.
        Vielä en ole keksinyt voiko serveripään ohjelmapaketin tehdä jotenkin älykkäämmällä tavalla kuin kopioida kaikki *.inc.php –sälä serverille. Tosin olen aivan aloittelija PHP -maailmassa ja sen vuoksi olisin tosi kiitollinen jos jollakin olisi tässä kohtaa parempaa tietoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2472
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      73
      1102
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe