Jousimies poikaystäväni kannustaa aborttiin!=(

miira-

Tulin tosiaan raskaaksi viimekuussa ja nyt poikaystäväni haluaa minun tekevän abortin! En voi vain käsittää.. hän vain murehtii sitä ettei hänellä ole työpaikkaa ja opiskelut on kesken. Onhan siinä tietysti omat murheensa, mutta eikai nuo ole mitään syitä aborttiin? Kuinka saisin hänet uskomaan, että vauvan pitäminen olisi paras vaihtoehto? Ja että kaikki järjestyy?

9

1082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neitsyt__nainen

      Tasapuolinen kommentointi on hieman vaikeaa kun et millään tavalla vihjaise mikä on SINUN elämäntilanteesi (opiskeluiden, työn ja toimeentulon suhteen)...mutta mitäpä pienistä. Kirjoitit että poikaystäväsi murehtii vain sitä ettei hänellä ole työpaikkaa ja opiskelut ovat kesken...En oikein ymmärrä mitä poikaystäväsi sinun mielestäsi sitten pitäisi murehtia? Eikö toimeentulo (nyt ja tulevaisuudessa) ole ymmärrettävä ja aiheellinen huoli? Kyllä nuo huolenaiheet kuulostavat hyvinkin relevanteilta. Ei millään pahalla, mutta minusta poikaystäväsi mielipide on täysin oikeutettu ja perusteltu, sitä suuremmalla syyllä jos teidän molempien elämäntilanne on samankaltainen.

      Jos poikaystäväsi ei lasta muutenkaan halua, niin olet luonnollisesti vaikean päätöksen edessä. Poikaystäväsi ei voi sinua aborttiin pakottaa, eli viime kädessä päätös on sinun. Se on se valta joka naisella käytännön syistä on, mutta, kuten aina, valtaan sisältyy myös vastuu.

      • pahimman mahdollisen

        skenaarion mukaan. Jos poikaystäväsi ei halua olla kanssasi missään tekemisissä, jaksatko kasvattaa lapsen 100% yksin? Ei viikonloppuisää, ei sukulaisia, ei mitään turvaverkkoa ympärillä...se jos mikä vaatii sisua ja kieltäymystä, oletko valmis siihen? Ettet 15 seuraavaan vuoteen pääse mihinkään muualle kuin töihin.Niiden vuosien jälkeen sinulla on aivan ihan lapsi ja äärettömän hyvä suhde häneen (mikäli jaksat) ja voit alkaa taas elää, mutta kuitenkin, ehkä olet joutunut jostain luopumaan...tai sitten et, sehän riippuu ihan siitä mitä arvostat. Lisäksi, jos päädyt yksinhuoltajaksi, ota yhteyttä ja hakeudu muiden yksinhuoltajien (sinkkuäitien) seuraan, vain he voivat sinua ymmärtää ja kannustaa.

        Muista aina ettet ole mikään luuseri vaikka yksinhuolaja oletkin. En pidä koko sanasta yksinhuoltaja, hirvittävän negatiivinen. Meidän lapsemme eivät välttämättä ole niitä ongelmalapsia, koska toisaalta eivät joudu kuuntelemaan vanhempien alituista riitelyä, joka voi vahingoittaa vielä enemmän kuin vain toisen vanhemman kanssa varttuminen.


    • olen jouskari

      Ajattelisin näin, että hänellä on paniikki.
      Siis huoli huomisesta ja toimeentulosta.

      Itse siis olen jouskari-äiti-vaimo.
      Luonteeseeni kuuluu, et kun perheellä kaikki
      hyvin, silloin tuntuu seesteiseltä. Mut kun
      huoli rahasta ja kaikesta perustoimeentulosta,
      niin huoli, murhe ja mieli maassa.

      Joskus muksuja odotellessa aivan samoin, kun kaikki hyvin ja tulevaisuus Ok. niin eihän huoleta myöskään tuleva vauva. Eli sanoisin, et nämä painaa tosi paljon hänen vaakakupissa. Mut jos teillä synkkaa, niin antaa palaa, asiat järjestyy ja huolet ja murheet pienenee, jos teillä on sitä yhteistä tahtoa ja halua, ennenkaikkea RAKKAUTTA toisianne ja tulevaa vauvaa kohtaan.

      Odottele, älä painosta. Anna hetki aikaa miettiä ja sulatella uutista, sitten keskustelkaa rauhassa.

    • miira-

      Nyt sitten meillä on käynyt niin, että jouskari poikaystäväni ilmoitti ettei ole valmis isäksi ja haluaa erota. Minä hölmö sitten kysyin että, antaisiko hän minulle uuden mahdollisuuden jos lupaisin tehdä abortin ja hän sanoi antavansa! Rakastan häntä yli kaiken, mutta nyt en voi olla miettimättä sitä, että onko hän kanssani vain sen takia, että tekisin abortin. Ja jättääkö hän minut heti kun abortti on tehty. En oikeasti tiedä uskoisinko häntä vai en! En halua tehdä aborttia ellei hän oikeasi rakasta minua, mutta kuinka senkin voisi oikein selvittää, että onko hänen rakkautensa aitoa?

      • jouskari-äiti edelleen

        No, johan on isäksi tuleva!!

        Hän sanoi siis sinulle....

        Ei halua isäksi ja HALUAA EROTA!!

        Eihän se abortti muuta tilannetta sit mikskään!

        Olettasin, et kun SE on ohi, niin hän häipyy! Eihän sit iskällä paina huoli elatusmaksuista, hänelle tää on edullinen ratkaisu. Siis jatkaa sun kans aborttiin asti.

        NYT NAINEN, sun on tehtävä itse ratkaisu.

        Siis oletko valmis yh-äidiksi??
        Jos et, niin ratkaisu on selvä.
        Isästä ei tunnu tukea olevan.


        T. Jouskari-äiti


      • Määrittelijä

        Anna tuollaisen jätkän mennä ja pidä lapsi. Minusta jätkä, joka painostaa aborttiin, on täysi kusipää.


    • Mihin ratkaisuun päädyit..

      Moikka!!

      Jotenkin jäit mieleeni pyörimään.

      Kerro kevään kuulumisia ja mihin päätökseen tulit.

      Pidän peukkuja sinulle, päätit miten päin tahansa, koska olet mielessäni.

      Toivon kaikkea hyvää sinulle.

      Terv. Se jouskari-äiti

      • miira-

        Hei vaan ja kiitos kysymystä! Tosiaan poikaystäväni sanoi minulle, ettei ole valmis isäksi ja, että meidän suhde loppuisi siihen paikkaan jos päättäisin pitää vauvan. Hän sanoi meidän suhteemme jatkuvan jos tekisin abortin ja olisin varmaan valmis tekemäänkin sen, mutta en ole varma siitä että onko hänen rakkautensa aitoa. Ja jättäisikö hän minut heti kun olisin tehnyt abortin sitten kuitenkin! Minulla on varattu aika aborttia varten ensikuun alussa, mutta haluaisin jonkunlaisen varmuuden suhteemme kestävyydestä ennenkuin teen abortin. Koska poikaystäväni on ainut syy tehdä abortti. En tekisi sitä kyllä muuten mistään syystä. Rakastan häntä kai vähän liikaakin! Ja olen varmaan vähän "kajahtanutkin" mutta minulla on oikeasti todella vahvoja tunteita häntä kohtaan. Nyt haluaisinkin saada vinkkejä miten pystyn saamaan selville, että onko hän tosissaan kanssani vaiko vähemmän tosissaan. Joten jos tulee mieleen vinkkejä niin olisin todella kiitollinen saadessani niitä. Mukavaa kevättä sinullekin!=)


      • kertoisin
        miira- kirjoitti:

        Hei vaan ja kiitos kysymystä! Tosiaan poikaystäväni sanoi minulle, ettei ole valmis isäksi ja, että meidän suhde loppuisi siihen paikkaan jos päättäisin pitää vauvan. Hän sanoi meidän suhteemme jatkuvan jos tekisin abortin ja olisin varmaan valmis tekemäänkin sen, mutta en ole varma siitä että onko hänen rakkautensa aitoa. Ja jättäisikö hän minut heti kun olisin tehnyt abortin sitten kuitenkin! Minulla on varattu aika aborttia varten ensikuun alussa, mutta haluaisin jonkunlaisen varmuuden suhteemme kestävyydestä ennenkuin teen abortin. Koska poikaystäväni on ainut syy tehdä abortti. En tekisi sitä kyllä muuten mistään syystä. Rakastan häntä kai vähän liikaakin! Ja olen varmaan vähän "kajahtanutkin" mutta minulla on oikeasti todella vahvoja tunteita häntä kohtaan. Nyt haluaisinkin saada vinkkejä miten pystyn saamaan selville, että onko hän tosissaan kanssani vaiko vähemmän tosissaan. Joten jos tulee mieleen vinkkejä niin olisin todella kiitollinen saadessani niitä. Mukavaa kevättä sinullekin!=)

        Siis itse jouskarina kertoisin...

        Et anna hänelle hiukan etäisyyttä, mikäli hän siitä jotenkin lämpenee ja osoittaa sinua kohti tavallista tulisimpia tunteita, huomiota, huolta tms.Silloin kaikki OK.

        Mikäli tästä sun ns viilenemisestä ja etäisyyden repäisystä hän ei kommentoi tai reagoi, on silloin hänelle yhdentekevää missä olet.

        Jouskari haluaa huolehtia ja olla rakkaidensa lähellä, pitää huolta heistä.

        Jos hänelle olet yhdentekevä ihminen, hänelle ei merkkaa mitään, mitä teet, mitä tunnet häntä kohtaan tai missä olet.

        Kokeile tätä konstia, eli niinsanotusti et juuri kuuntele hänen puheitaan, lähes katsot hänen lävitseen, ohitat hänet huomiotta, elät kuin hän olis sulle ilmaa.

        Viikko kaks tätä peliä, niin hän hyppii seinille, kantaa sulle herkkuja, hoivaa sinua kuin lasi-esinettä tai sit vaan hän häipyy.
        Tää tepsii taatusti, kokeile, ei tarvii puolta vuotta päätään vaivata, et rakastaako hän vai ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe