Onko RUKin oppilaat

nynnyjä???

Kaverini pääsi aikoinaan RUKiin, hullun kova kunto ja luonteeltaan kova kuin kivi. Täynnä asennetta ja tahtoa, mutta omasi sosiaalista silmää mainiosti ja johti joukkuettaan kiitettävästi. RUKiin saavuttuaan hän kertoi 15 minuutin jälkeen tajunneensa että 90 prosenttia muista oppilaista oli lähinnä kirjatoukan oloisia nynnyköitä joita olisi mahdoton kuvitella sodan ajan johtajiksi. Kuulemma mahdoton kuvitella että suuri osa heistä koskaan saisi alaistensa kunnoitusta, ainoastaan kurin suoma pakko mahdollistaa johtamisen.
Onko tämä totta?
Itseasiassa kun itse mietin omia kokelaitani niin neljä viidestä muistutti em. kuvausta.
Myös siviilissä olen nähnyt monia tyyppejä joilla ei ole mitään paineensietokykyä eikä YHTÄÄN luonnollista johtajan karismaa. Reservin vänrikkejä.
Hmm.. outoa.

17

6620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viestimies.

      Mun omakohtaisissa kokemuksissa RUKiin menee ainoastaan koulukiusatut, heikot (fyysisesti), yleensä semmoiset, jotka eivät ole saaneet minkäänlaista kunnioitusta siviilissä. Muulta kuin vanhemmiltaan.

      Nämä ovat siis pelkästään minun ja lähipiirini kokeimuksia.

      • oikeinkirjoitus kunniaan

        Rukkiin pääseekin vain henkilöitä, joiden koko toimintatarmo ei kulu siihen, että haukkuu toisten saavutuksia.

        Kyllä minä ymmärrän että se vituttaa, jos ei edes armeijassa saanut mitään aikaan. Joka luovuttaa kerran, se luovuttaa vittu aina!

        Menkää JOHA:lle ja "kirkkikselle" paskalla kunnolla ja heikolla luonteella. Ai niin, eihän teillä nussuilla ole edes käsitystä mitä em. ovat. Me tiedämme! Me jotka pidimme Lelun risteyksen;)


      • Nynneröx

        ...vittu mitä ääliöitä siellä, ei tajua edes tapella KUNNIASTA nakkikiskalla. Sen sijaan ovat hoitaneet asiansa "hyvin". On kestävyyskuntoa, oppimistaitoa, kokemusta työelämästä jne, pitkäaikaisia harrastuksia jne. Toisin sanoen kaikkea mikä todistaa RUK:n menevien olevan täysiä luusereita. Sit monista niistä tulee jotain luuserikoulutettuja jotka pääsee tienaamaan vasta kolmekymppisenä. Vittu mitä ääliöitä.


    • siis...

      ... tuo tarinahan on kaverisi kertoma ja hän luonnollisesti oli kovempi taistelija, kuin kaikki muut LOL!

      Se neljä viidestä on muuten 80%, joten joko sinä, kaverisi, tai molemmat olette väärässä.

      • asdfa

        Tunnen miehen vuosien varrelta ja samaan aikaan komppaniassa oli pari muutakin tuttua jotka todistivat sen että se mies osasi hommansa.
        En epäile yhtään etteikö mies pystyisi hommaansa pahassakin paikassa. Siviilissäkin on tullut näyttöä paineensietokyvystä.
        Mutta on helppo kuitata homma paskapuheeksi.
        Entä omat kokemukseni RUKin käyneistä? Miksi he ovat yleensä nynnykän oloisia? Mikä siinä on?


      • sanoa...
        asdfa kirjoitti:

        Tunnen miehen vuosien varrelta ja samaan aikaan komppaniassa oli pari muutakin tuttua jotka todistivat sen että se mies osasi hommansa.
        En epäile yhtään etteikö mies pystyisi hommaansa pahassakin paikassa. Siviilissäkin on tullut näyttöä paineensietokyvystä.
        Mutta on helppo kuitata homma paskapuheeksi.
        Entä omat kokemukseni RUKin käyneistä? Miksi he ovat yleensä nynnykän oloisia? Mikä siinä on?

        En tiedä sinun kokemuksistasi; itse tunnen aika lailla laidasta laitaan noita RUK:n käyneitä (itse en ole) ja varmaan ainoa yhteinen piirre on se, että he ovat pärjänneet omaan saapumiseräänsä nähden keskimääräistä paremmin intin kokeissa (jotka toisissa koulutushaaroissa ovat hyvinkin teoriapitoisia).

        Eli onhan joukossa auktoriteetittömiä ja käytännön käsiäkin (kuin myös varsin "kovia" tyyppejä), mutta tuo "suurin osa nössöjä" on varmaan jotain katkeraan herravihaan viittaavaa puhetta.


      • Pelkkä kessu
        sanoa... kirjoitti:

        En tiedä sinun kokemuksistasi; itse tunnen aika lailla laidasta laitaan noita RUK:n käyneitä (itse en ole) ja varmaan ainoa yhteinen piirre on se, että he ovat pärjänneet omaan saapumiseräänsä nähden keskimääräistä paremmin intin kokeissa (jotka toisissa koulutushaaroissa ovat hyvinkin teoriapitoisia).

        Eli onhan joukossa auktoriteetittömiä ja käytännön käsiäkin (kuin myös varsin "kovia" tyyppejä), mutta tuo "suurin osa nössöjä" on varmaan jotain katkeraan herravihaan viittaavaa puhetta.

        Eiköhän RUK:uun valikoidu porukka, joka on pärjännyt saapumiseränsä parhaiten peruskoulutuskaudella ja auk:ssa, joten tuskin siinä joukossa on nynnyjä sen enempää kuin saapumiserässä muutenkaan. Kyllähän RUK:uun valikoituu väkeä, jotka ovat pärjänneet sekä teoria- että käytännön kokeissa. Tietenkin joissakin aselajeissa korostuu teoria, joten "jatkoon" pääsevät älyköt.

        Mikä se on se auktoriteetti, jota kaipaat. Amis-rivimiehissäkö sitä on? Miten te arvioitte jonkin paineensietokyvyn? Armeijassa muuten auktoriteeti perustuu arvoon, tietenkin tilannetta helpottaa, jos on sitä luontaista auktoriteettia.

        Monesti se hiljainen ja itseään esilletuomaton on tositilanteessa harkitsevampi johtaja kuin joku hermokimppu, itseään Rambona pitävä hormonibodari.

        Jos teidän väitteitänne on uskominen, auk:uun menee kuka haluaa ja heistä nynnyimmät ja nörteimmät aspegerit valokoituvat RUK:uun ja näistä porukoista sitten valikoituu puolustusvoimiemme kantahenkilökunta.


      • Kehoilija
        Pelkkä kessu kirjoitti:

        Eiköhän RUK:uun valikoidu porukka, joka on pärjännyt saapumiseränsä parhaiten peruskoulutuskaudella ja auk:ssa, joten tuskin siinä joukossa on nynnyjä sen enempää kuin saapumiserässä muutenkaan. Kyllähän RUK:uun valikoituu väkeä, jotka ovat pärjänneet sekä teoria- että käytännön kokeissa. Tietenkin joissakin aselajeissa korostuu teoria, joten "jatkoon" pääsevät älyköt.

        Mikä se on se auktoriteetti, jota kaipaat. Amis-rivimiehissäkö sitä on? Miten te arvioitte jonkin paineensietokyvyn? Armeijassa muuten auktoriteeti perustuu arvoon, tietenkin tilannetta helpottaa, jos on sitä luontaista auktoriteettia.

        Monesti se hiljainen ja itseään esilletuomaton on tositilanteessa harkitsevampi johtaja kuin joku hermokimppu, itseään Rambona pitävä hormonibodari.

        Jos teidän väitteitänne on uskominen, auk:uun menee kuka haluaa ja heistä nynnyimmät ja nörteimmät aspegerit valokoituvat RUK:uun ja näistä porukoista sitten valikoituu puolustusvoimiemme kantahenkilökunta.

        "Monesti se hiljainen ja itseään esilletuomaton on tositilanteessa harkitsevampi johtaja kuin joku hermokimppu, itseään Rambona pitävä hormonibodari."

        Miksi bodari ei voi olla älykkö? Tunnen monta kynäniskaa, jotka luulevat olevansa Ramboja.

        Onko muka rivimies aina amis?


      • realissimus
        Pelkkä kessu kirjoitti:

        Eiköhän RUK:uun valikoidu porukka, joka on pärjännyt saapumiseränsä parhaiten peruskoulutuskaudella ja auk:ssa, joten tuskin siinä joukossa on nynnyjä sen enempää kuin saapumiserässä muutenkaan. Kyllähän RUK:uun valikoituu väkeä, jotka ovat pärjänneet sekä teoria- että käytännön kokeissa. Tietenkin joissakin aselajeissa korostuu teoria, joten "jatkoon" pääsevät älyköt.

        Mikä se on se auktoriteetti, jota kaipaat. Amis-rivimiehissäkö sitä on? Miten te arvioitte jonkin paineensietokyvyn? Armeijassa muuten auktoriteeti perustuu arvoon, tietenkin tilannetta helpottaa, jos on sitä luontaista auktoriteettia.

        Monesti se hiljainen ja itseään esilletuomaton on tositilanteessa harkitsevampi johtaja kuin joku hermokimppu, itseään Rambona pitävä hormonibodari.

        Jos teidän väitteitänne on uskominen, auk:uun menee kuka haluaa ja heistä nynnyimmät ja nörteimmät aspegerit valokoituvat RUK:uun ja näistä porukoista sitten valikoituu puolustusvoimiemme kantahenkilökunta.

        Hyvä vastaus, tosin tuo "amis-rivimies" jäi vähän hiertämään. Amismiehiä on myös Rukin käyneitä (joo, vähemmän) ja ylioppilaita rivimiehinäkin.

        Intti on siitä mukava paikka, että siellä jokaisella on tilaisuus edetä omien kykyjen, eikä perhe- tai koulutustaustan mukaan. Eivät rivimieheksi jääneet silti mitään ääliöitä ole (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), olivat amiksia tai ei.

        T: Amis ja res.ups.


      • Pelkkä kessu
        realissimus kirjoitti:

        Hyvä vastaus, tosin tuo "amis-rivimies" jäi vähän hiertämään. Amismiehiä on myös Rukin käyneitä (joo, vähemmän) ja ylioppilaita rivimiehinäkin.

        Intti on siitä mukava paikka, että siellä jokaisella on tilaisuus edetä omien kykyjen, eikä perhe- tai koulutustaustan mukaan. Eivät rivimieheksi jääneet silti mitään ääliöitä ole (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), olivat amiksia tai ei.

        T: Amis ja res.ups.

        Myönnän, että kärjistin. Bodareissa on älykköjä, mutta ei mömmöjen käyttäjissä. "Kynäniskoissa" on porukkaa, joka luulee "aukkiin" tai "rukkiin" päästyään olevansa rambo, vaikka ovat kaukana siitä. Tarkoitin lähinnä sitä, että keskivertoamis ei mene tai edes hakeudu "aukkiin" tai "rukkiin", no RUK:uunhan ei edes noin vain mennä. Moni niistä, joita ei kyseisiin koulutuksiin edes esitetä, kuvittelee, roskaelokuvia katsottuaan olevansa tositilanteessa se synnynnäinen auktoriteetti, kun rillipäiseltä joukkueenjohtajalta menivät hermot.

        Moni niistä tuvan uhoilijoista, jotka käyvät punttisalilla ja nappailevat mömmöjä, kuvittelevat olevansa synnynnäisiä johtajia. Tositilanteessa, kun tarvittaisiin harkintaa, niin tyypeillä pettäisivät hermot ja homma kusisi pahasti.

        Tarkoitukseni ei ollut aliarvioida älykköbodareista ja upseeriamiksia, varsinkin jälkimmäisiä arvostan suuresti heidän käytännön taitojensa vuoksi. Halusin vain osoittaa, ettei se todellinen johtaja ole aina se suuriäänisin ja -kokoisin. Johtajuuteenhan kasvetaan. Synnynnäisiä johtajia on harvassa. Koulutus ja elämänkokemus parantavat ihmistenkäsittelytaitoa ja sitähän armeijassa johtajuus suuressa määrin on.


      • dasdasd
        Kehoilija kirjoitti:

        "Monesti se hiljainen ja itseään esilletuomaton on tositilanteessa harkitsevampi johtaja kuin joku hermokimppu, itseään Rambona pitävä hormonibodari."

        Miksi bodari ei voi olla älykkö? Tunnen monta kynäniskaa, jotka luulevat olevansa Ramboja.

        Onko muka rivimies aina amis?

        no siina mielessa rivimies on amis, etta ite astuin kaymaa rukin ja jossai vaiheessa alkukurssia komp.paall. sit kyseli etta kuinka moni ei ole kayny lukioo, no ei sattunu nousee yhtaa katta, toki on poikkeuksia..

        tama tarkoittaa sita etta vaaditaan etta on lukio kaytyny, amikset ei hae rukkiin tai sit etta amikset on vaa kertakaikkiaan tyhmia,(suurinosahan menee amikseen vain sen takia etta ei oomuutakanaa, toki on poikkeuksia). Itse henk.koht olen viimeisen kannalla, ja jokainen kuka on intin kaynyt on varmasti huomannut ja pystyy yhtynmaan.etta valitettavasti ne tyhmimmat jatkat komppaniassa sattuu oleen niita ammareita.

        Viela muutama sano tosta rukkiin menee nossoimat ja nena kirjassa tyyppeja.. mut lahjakkuutta sielta ei puutu. oas oli jo valmistunut jostai yliopistosta ja suurimalla osalla oli yliopistopaikka jo hallussa. Etenkin alykkyytta. ja onhan rukki myos fyysisesti kova paikka, tai kun miettii etta keskiarvo coopperin tulos n.2500m niin tohon vedoten suurimalle osalla rankka paikka. joha meilla oli pari paivaa kavelya 60-100km ei nukkumista, tavara maara oli jotain 30-40kg vetta sato koko aja, sit viel kirkkikset siihe, yth-leirit ynta aika vaha.. kyl se kasvattaa..

        En tii tasta mut mun mielesta se kertoo kaverista aika paljo et miten se on armeejan hoitanu..

        nimim. amis on vaa tyhma


      • tietysti...
        dasdasd kirjoitti:

        no siina mielessa rivimies on amis, etta ite astuin kaymaa rukin ja jossai vaiheessa alkukurssia komp.paall. sit kyseli etta kuinka moni ei ole kayny lukioo, no ei sattunu nousee yhtaa katta, toki on poikkeuksia..

        tama tarkoittaa sita etta vaaditaan etta on lukio kaytyny, amikset ei hae rukkiin tai sit etta amikset on vaa kertakaikkiaan tyhmia,(suurinosahan menee amikseen vain sen takia etta ei oomuutakanaa, toki on poikkeuksia). Itse henk.koht olen viimeisen kannalla, ja jokainen kuka on intin kaynyt on varmasti huomannut ja pystyy yhtynmaan.etta valitettavasti ne tyhmimmat jatkat komppaniassa sattuu oleen niita ammareita.

        Viela muutama sano tosta rukkiin menee nossoimat ja nena kirjassa tyyppeja.. mut lahjakkuutta sielta ei puutu. oas oli jo valmistunut jostai yliopistosta ja suurimalla osalla oli yliopistopaikka jo hallussa. Etenkin alykkyytta. ja onhan rukki myos fyysisesti kova paikka, tai kun miettii etta keskiarvo coopperin tulos n.2500m niin tohon vedoten suurimalle osalla rankka paikka. joha meilla oli pari paivaa kavelya 60-100km ei nukkumista, tavara maara oli jotain 30-40kg vetta sato koko aja, sit viel kirkkikset siihe, yth-leirit ynta aika vaha.. kyl se kasvattaa..

        En tii tasta mut mun mielesta se kertoo kaverista aika paljo et miten se on armeejan hoitanu..

        nimim. amis on vaa tyhma

        Ainakin olet oppinut kirjoittamaan lukiossa ja RUK:ssa.


    • ..................

      kaverisi palveli?

    • se kaverisi

      muka 15:ssä minuutissa tiesi, että 90 prosenttia on nössöjä? Ihmisestä pystyy aika vähän päättelemään ulkonäön perusteella.

      • fdaf

        Meedio...buahahahahahahahahah!!!!!


    • Rita-Rauta

      Minäkin olen käynyt Reserviupseerikurssin ja olen 29 vuotias nainen. Minun tehtäväni on vain mitata koordinaatteja tykistölle ja sitten kattoo muitten perää että kaikki saa ruokaa ittelleen.

      En minä ole rambo, mutta noissa tehtävissä pitää puolustusvoimien mukaan olla nuori upseeri.

      Ei ole mitään ramboja, itse tykkään enemmän sellaisista ihmisistä jotka tekevät oman tehtävänsä, ilman huomauttamista. Jokainen tietää, silloin sujuu.

      Ei ole ramboja edelleenkään. On vain hyväkuntoisia ja hyvin osaavia ihmisiä tekemässä tehtäväänsä.

      Mielenkiintoista keskustella jonkun varusmies/sopimus sotilas kersantin kanssa. Hän menettää paljon koska hänen johtamistaitonsa perustuu väkivallalle. Minun johtamistaitoni perustuu kiltteydelle ja sotaväenrikoslaki auttaa minua siinä.

      Näin reserviläisenäkin, minun malttini on suunnaton. Olen hyvä kuuntelija ja voimani saan suomen laista. Lakiin vetoan aina huonojen aikojen tullen.

      Kevättä odotellen. Rita-Rauta

      • kiitokset

        Olen ylpeä teistä.
        Sotaveteraani jolla ikää jo 82v


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      217
      35643
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      273
      22672
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      444
      11364
    4. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      84
      9001
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      29
      6721
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5271
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      199
      4165
    8. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      48
      2142
    9. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      38
      2051
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1647
    Aihe