Mitäs vikoja tuossa E90 mallisessa 318i tai 320i autossa olisi mahdollisesti jo tiedossa?
Onko siis jotain lastentauteja tai harmaita hiuksia aiheuttavia juttuja mitä kannattais ottaa esille/selvittää autoa ostaessa. Tuommoinen vähän ajettu malli ois hakusessa.
E90 mahdolliset viat
21
20631
Vastaukset
- voima
taka-akseli on liian kapea, korjaantuu oikean ET:n omaavilla vanteilla tai speissereillä
- EX 320i E91
Vuoden ajelin tuommoisella. Ei ollut mitään vikoja. Kaiken lisäksi kulutti kohtuullisesti.
- BemuaHavitteleva
Ajossa se tuntuu aikasta kivalle, mitä olen käynyt pikkulenkkejä heittämässä.
Entäpä tuo vannehomma. Onko bemarilla omat vanteet tuohon soveltuvat vai mitä ET:tä tarkoitti nimimerkki "voima"? Eli onko bemarin omissa vanteissa soveltumattomat ET:t? - EX 320i E91
BemuaHavitteleva kirjoitti:
Ajossa se tuntuu aikasta kivalle, mitä olen käynyt pikkulenkkejä heittämässä.
Entäpä tuo vannehomma. Onko bemarilla omat vanteet tuohon soveltuvat vai mitä ET:tä tarkoitti nimimerkki "voima"? Eli onko bemarin omissa vanteissa soveltumattomat ET:t?Tuo speisserijuttu ja ET on ihan höpönhöpöä.
Kysymys on ulkonäöstä. Jotkut pitää esim. 16" vanteita liian pliisun näköisinä. Kolmonen on vaan niin leveä, että "normaalit" vanteet näyttävät joidenkin mielestä huonoilta. - on kuitenkin...
EX 320i E91 kirjoitti:
Tuo speisserijuttu ja ET on ihan höpönhöpöä.
Kysymys on ulkonäöstä. Jotkut pitää esim. 16" vanteita liian pliisun näköisinä. Kolmonen on vaan niin leveä, että "normaalit" vanteet näyttävät joidenkin mielestä huonoilta....että kyseiseen autoon ei tarvikevanteissa ole järin suurta valikoimaa. Tai sitten maksaa. Siis Suomessa ei ole kuten ei täällä ole paljon mitään muutakaan. Täällähän ihmiset vielä pesevät autojaan sienellä ja kuivaavat säämiskällä kun eivät tiedä paremmasta ja sen huomaa sitten kun katsoo vuoden vanhan auton maalipintaa mutta se onkin jo toinen tarina.
- ihmettelen kyllä
on kuitenkin... kirjoitti:
...että kyseiseen autoon ei tarvikevanteissa ole järin suurta valikoimaa. Tai sitten maksaa. Siis Suomessa ei ole kuten ei täällä ole paljon mitään muutakaan. Täällähän ihmiset vielä pesevät autojaan sienellä ja kuivaavat säämiskällä kun eivät tiedä paremmasta ja sen huomaa sitten kun katsoo vuoden vanhan auton maalipintaa mutta se onkin jo toinen tarina.
Ai miten niin ei ole järin paljoa tarvike vanteita? BBS:täkin löytyy iso kasa vanteita tuohon vehkeeseen. Toisaalta kyseinen firma meni just konkkaan. Lohduttavaa kylläkin, että muiltakin vastaavilta tarvikevanteita valmistavilta pajoilta löytyy hyvät valikoimat tuohon malliin.
On melko suhteellista väittää, että tuohon ois havassa vanteita. Verrattuna mihin?!? Ainut mikä lopulta ratkaisee, on pulttijako ja ET luku. Tuon ET:n kanssa ei ole ihan millintarkkaa, joten samalla pulttijaolla olevia vanteita voi melko vapaasti laittaa tuohon alle, kunhan ne ei mene ulkonäön puolesta liikaa sisälle tai ulos kaaresta.
- E90_325i
Keskikonsoli lämpenee kuskin puolelta siitä kohdasta mihin jalka voi osua. Tämä tapahtuu vain silloin kun takapenkin ilmasuuttimista ohjataan lämmintä ilmaa.
Takaikkunan alareunan kumilista irtoaa tiettynä ajankohtana Regensburgin tehtaalla valmistetuista autoista.
Ovenkahvat jumittavat auki asentoon. Tällä on laajennettu kolmen vuoden takuu minkä ajan sisällä kahvat voi vaihdattaa jos haluaa. Korjaantuu myös itse voitelemalla jos ei halua uusia kahvoja.
Harmaita hiuksia aiheuttaa joillekin run flat renkaat mitkä tekevät autosta uraherkän. Toisaalta ovat myös todella jäykät joten kaarteissa saa mukavia nopeuksia näiden ansiosta.
Maalipinta, etenkin musta ja muut tummat, on naurettavan pehmeä. Naarmuuntuu vähän turhan herkästi mutta toisaalta ei sitten tule kiven iskemiä niin paljon. Tosin olen itse paljon normaalia tarkempi noiden naarmujen suhteen kuin keskivertoautoilija. Sitäpaitsi nehän saa aina kiillotettua pois kun hallitsee homman ja on pelit ja vehkeet.
Äkkiseltään ei tule muuta mieleen. Paitsi tietysti että noihin sinun vaihtoehtoihisi verrttuna rivikutonen laulaa niin makeasti että välillä on pakko laittaa stereot kiinni :)- EX 320i
Automaatti-ilmastointi?
Saatiinkos se kuntoon? Mikä oli vikana?
Taitaa olla vuosikertaa 2005?
Oliko perusmusta vai metallinhohto?
320i kuluttaa kaupungissa n. 10.3 l/100km.
325i:lla ei taida alle 13.5l päästä? - BemuaHavitteleva
EX 320i kirjoitti:
Automaatti-ilmastointi?
Saatiinkos se kuntoon? Mikä oli vikana?
Taitaa olla vuosikertaa 2005?
Oliko perusmusta vai metallinhohto?
320i kuluttaa kaupungissa n. 10.3 l/100km.
325i:lla ei taida alle 13.5l päästä?Kyllähän tuossa 6 koneessa on asiaa. Makea peli on se edellinen 2.2 kutonen jota oon kans ajanut, mutta tämä E90 on silmääni jotenkin makeampi.
Maalipinnoissa on tosiaan eroja. Jotkut taas ovat kovia(?), että kiveniskeymä "vie" kappaleen mennessään ja keula ei todellakaan ole kivan näköinen tämmöisten jäljiltä. Toisissa autoissa taas huomaan esim. ovikahvojen kohdilla suhteettoman paljon naarmuja kun kaikki mitä on käsissä naarmuttaa...
Oletteko muuten olleet tyytyväisiä E90 ja oliko teillä edellisen koppanen autona? Mitä parannuksia/huononnuksia noihin on tullut? - peltiset
BemuaHavitteleva kirjoitti:
Kyllähän tuossa 6 koneessa on asiaa. Makea peli on se edellinen 2.2 kutonen jota oon kans ajanut, mutta tämä E90 on silmääni jotenkin makeampi.
Maalipinnoissa on tosiaan eroja. Jotkut taas ovat kovia(?), että kiveniskeymä "vie" kappaleen mennessään ja keula ei todellakaan ole kivan näköinen tämmöisten jäljiltä. Toisissa autoissa taas huomaan esim. ovikahvojen kohdilla suhteettoman paljon naarmuja kun kaikki mitä on käsissä naarmuttaa...
Oletteko muuten olleet tyytyväisiä E90 ja oliko teillä edellisen koppanen autona? Mitä parannuksia/huononnuksia noihin on tullut?mankellssit, tai ste käännetyt 13 tuuman pellivanteet jostain takaveto corollasta kaheksankyt luvulta...
- 325e90
Eipä noita paljon ole ollut.
Kahvat menee vaihtoon ja takalasin tiviste irronnut.
Tosiaan tänään pesin ihan käsin auton ja eipä
löytynyt maalipinnasta kiveniskemiä.
Minun autossa on noi hiilikuituspolerit ja niistä
kyllä muutama kivenjälki löytyi.
Auto 2005 ja ajettu n.30000km ja mielestäni hyvin mennyt. - E90_325i
EX 320i kirjoitti:
Automaatti-ilmastointi?
Saatiinkos se kuntoon? Mikä oli vikana?
Taitaa olla vuosikertaa 2005?
Oliko perusmusta vai metallinhohto?
320i kuluttaa kaupungissa n. 10.3 l/100km.
325i:lla ei taida alle 13.5l päästä?Juu automaatti-ilmastointi on. Eikä saatu kuntoon eikä saada. Pikkujuttu sinänsä eikä tosiaan häiritse kuin silloin kun takapenkille ohjataan kuumaa ilmaa. Täytyy ottaa konsoli auki itse joku päivä ja katsoa saisiko jonkun eristesiivun väliin. Ei varmaan paljoa vaadi jos vain mahtuu.
Maali on perusmusta mikä on toki vielä herkempi mutta väitän että Bemmun kaikki tummapigmenttiset värit ovat pehmeitä ja ainakin pehmeämpiä kuin VAG-konsernin tuotteissa.
Ei kyllä 325i noin paljon vie. Sanoisin että n. 11,5l menee satasella kaupungissa ja sekin vaatii aika tukkoista liikennettä ja valoissa seisomista. Tehtaan ilmoittama 12,1 on varmaan ihan luotettava arvo pääkaupunkiseudun kaupunkipyöritykseen. Saahan sillä toki menemään enemmänkin jos antaa reilusti happea... Matka-ajossa 80 rajoituksella pääseekin sitten jo lähelle kuuden litran kulutuslukemia mikä on melko kohtuullistä tämän kokoiselle vapaastihengittävälle padalle. - bemunisti
BemuaHavitteleva kirjoitti:
Kyllähän tuossa 6 koneessa on asiaa. Makea peli on se edellinen 2.2 kutonen jota oon kans ajanut, mutta tämä E90 on silmääni jotenkin makeampi.
Maalipinnoissa on tosiaan eroja. Jotkut taas ovat kovia(?), että kiveniskeymä "vie" kappaleen mennessään ja keula ei todellakaan ole kivan näköinen tämmöisten jäljiltä. Toisissa autoissa taas huomaan esim. ovikahvojen kohdilla suhteettoman paljon naarmuja kun kaikki mitä on käsissä naarmuttaa...
Oletteko muuten olleet tyytyväisiä E90 ja oliko teillä edellisen koppanen autona? Mitä parannuksia/huononnuksia noihin on tullut?No alkuun voi kahua e90 takapenkin tiloja suhteessa edeltäjään, sekä kädettömille talviajo-ominaisuuksia ajovakautukset päällä ( tosin hauskuus katoaa) mutta menee kuin juna edeltäjään verrattuna.
Todella tarkka ohjaus ( -) eli suomen uraisilla teillä saat koko ajan ohjata ja yrittää päästä suoraan, paranis varmasti jos vaihtaa runflatit tavallisiin renkaisiin.
Poppikoneen äänentoisto perusmallissa heikompi kuin edel, 330d:ssä.
- listaa
E90 318i -07, ajettu 6tkm. Oikein hyvin on talvella toiminut. Tässä muutamia epäkohtia:
-Lämmityslaite antaa enemmän lämpöä kuskinpuolelle kuin repsikan (man.ilmast.).
-Tuulilasi aika pehmeä, jo nyt näkyy paljon pieniä kiveniskemiä ja jääraapan jälkiä.
-Takana sisätiloissa joku kohta kitisee ärsyttävästi pakkasella. (Ilmeisesti lisäjarruvalon ympärillä oleva muovikotelointi)- BemuaHavitteleva
Eli millanen tuo on ajossa? Entä millaista ajoa sille tulee, kaupunkia vai maantietä?
Kulutus ei ilmeisesti ole kovin paha ja koneen kanssa pärjää tienpäälläkin? - ajossa
BemuaHavitteleva kirjoitti:
Eli millanen tuo on ajossa? Entä millaista ajoa sille tulee, kaupunkia vai maantietä?
Kulutus ei ilmeisesti ole kovin paha ja koneen kanssa pärjää tienpäälläkin?Manuaaliaskissa on 6 vaihdetta ja välitykset on mielestäni valittu erittäin hyvin. Vaikka koneessa on vaivaiset 129hv niin ihmeen hyvin sillä pärjää, ei jää jalkoihin. Kaasun, kytkimen ja vaihteiston käytettävyys oikein mainio.
Luvatut kulutuslukemat pitävät aika hyvin paikkansa (5.7 - 10.0 - 7.3l/100km) vaikka olen käyttänyt 95 menovettä suositellun 98-oktaanisen sijasta.
Alla on Nokia RF kitkat ja eipä nuo mielestäni ole kovinkaan uraherkät kunhan laittaa painetta tarpeeksi.
Sivutuulella autoa joutuu "ohjastamaan" maantieajossa.
- BemuaHavittelevat
Millaiset on E90:n noin määräaikaishuoltohinnat ja millaiset huoltovälit siinä on?
- 325e90
Riippuu tietysti ajosta.
23000--32000km.
Tossa tuli postissa tommoinen tarjous.
Perushuoltosopimus 5v/100000km 937e (318i)
sisältää perushuollot.
Sen voi tehdä ennen ensimmäistä huoltoa, mutta
kannattaa odotella siihen asti ja katsoa kannattaako sitä tehdä.
Itsellä eka huolto n.32000km. - bemunisti
E90 320si kuluttaa 1L/7000km a 15,80e/L castrollia.
Nyt ajettu 15000 ja taas kaipaa öljyä, huoltoväliilmaisin sallis vielä 19000 kilsaa aja ennen ekaa huoltoa mut aattelin viiä öljyn ja suodattimen vaihtoo ja kattoo kuin likaseks on jo tullu. sinänsä mitään iloo longlife öljyistä kun tolla huoltovälillä öölit vaihtuu pikku hiljaa kun vaihtaa litra kerrallaan. - E90 320d vm 2006
bemunisti kirjoitti:
E90 320si kuluttaa 1L/7000km a 15,80e/L castrollia.
Nyt ajettu 15000 ja taas kaipaa öljyä, huoltoväliilmaisin sallis vielä 19000 kilsaa aja ennen ekaa huoltoa mut aattelin viiä öljyn ja suodattimen vaihtoo ja kattoo kuin likaseks on jo tullu. sinänsä mitään iloo longlife öljyistä kun tolla huoltovälillä öölit vaihtuu pikku hiljaa kun vaihtaa litra kerrallaan.Nyt on mittarissa 31000 km. Öljyä en ole lisännyt tippaakaan. Mittatikku (320d-mallissa muuten on vielä sellainen!) näyttää jatkuvasti tasan max-korkeutta. Omituista. Huoltonäytön mukaan ensimmäinen öljynvaihto 35000 km kohdalla.
Varmaan jotain vikaa jossain?
- mauri ahonen
e91 330xda lla tekee mieli lenkit heittää vaikka vähän useamminkin. ei kai siinä muuten pahoja vikoja ole.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315736- 363781
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122728
- 292202
- 122147
- 1621906
- 161484
- 1051362
- 1371174