Millainen lisko aloittelijalle? Tarvisin näihin kysymyksiin vastauksen:
http://www.kookas.fi/forum/thread/9435
Liskon osto
2
488
Vastaukset 2
- Lizard78
Moi!
Ihan ensiksi sun pitää miettiä, millasen liskon haluat. Liskoillakin on erilaisia tarpeita; yksi tarvitsee paljon kiipeilytilaa (eli korkeutta), toinen taas tykkää juoksennella (eli leveyttä) jne. Eli jos sulla yksiö, niin en ainakaan suosittele parta-agmaa, joka vaatii väh. 150 cm pitkän terraarion...vaikka se aloittelijalle helppo lisko onkin...
Käy tutustumassa sivustolla www.herppi.net
Sieltä löytyy ajankohtaista tietoa ja keskustelua eri liskolajeista.
Kättelyssä voisin suositella leopardigekkoa; se ei vaadi kovin isoa terraariota eikä UV-valoja. Mutta huomioi se, että leopardigekko on hämäräaktiivinen eläin eli se lähtee liikkeelle, kun terraariosta valot sammuu...
Selvitä ensin, millaisen liskoliinin haluat ja minkälaista sinulla on vara pitää...sopiva varmasti löytyy kohan, omat "tarpeet" on selvitetty... =o) - ^^Tanja^^
Suosittelen Parta agamaa se on hyvä aloittelijoille ittelläni on ny semmonen ja se on mun eka lisko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Herkkyydestä
Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l3181130Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni67945- 77938
- 71805
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et40725- 67721
Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä
Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona34627- 44627
- 51587
Koiran kaltoinkohtelu
Eräällä naisella on jokin pakottava tarve tiuskia, läpsiä, töniä ja sairaalloisesti kontrolloida koiraansa. Vaikka se ih13558