kääpiökynsisammakkoni EI SYÖ!! APUA!!

Mitä teen??????

Mun kääpiökynsisammakko kuoli ihan yllättäen,eikä ollut edes vanha.(löysin kuolleena tänään)
Ja kun annan yhdelle sammakolleni ruokaa hän ei syö.Yritin antaa pinseteilläkin ja lopulta hän otti hyttysentoukan suuhunsa.Siinä sitten vähän aikaa roikotti ruokaa suustaan kunnes pudotti sen.Sammakollani on ennen ollu todella mahtava ruoka halu(niin kuin sammakoilla on yleensä) mutta nyt ei syö ollenkaan.
Voisiko tämä johtua jotenkin toisen sammakkoni kuolemasta? Sammakollani on akvaariossaan kyllä kaksi kaveria.
Mistä tämä johtuu? AUTTAKAA!

5

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joonas @ Sammakkolampi.net

      Altaasi olosuhteissa on varmaan nyt tapahtunut joku huonontuminen. Ensimmäinen sammakko ei sitä kestänyt, vaan kuoli. Ja nyt toinenkin oireilee, eikä enää ole terve ja kunnossa. Ei sammakko kaveriaan kaipaa, vaan se on sairas/huonossa kunnossa.

      Nyt sun pitää tarkastaa altaasi olosuhteet oikein huolella, ja tarvittaessa parantaa vähän kaikkea: veden lämpötilaa, veden puhtautta (mittaile vaikka nitraattipitoisuus tms),vähentää ulkoisia stressitekijöitä, parantaa ruoan monipuolisuutta ja ruoan vitamiinipitoisuutta,...

      En tiedä missä vika on, mutta joku vika siellä lienee. Ja kun allas on sinulla, vain sinä voit selvittää missä se vika piilee.

    • (Tea)

      Minulle on joskus käynyt ihan samalla lailla,mutta onneksi toinen sammakko selvisi

    • Mitä teen??????

      Vesi on 20 asteista,kasvillisuutta on,monipuolinen ruokavalio,ei liiallisia sterssitekiöitä.
      Mä en yhtään tmmärrä mikä vois olla huonosti.
      Mitä muuta pitäis tarkistaa?
      Tietäisittekö??

      kiitti etukäteen! :)

      • Joonas @ Sammakkolampi.net

        Kaksikymmentä astetta on aika vähän. Lämpötila saisi olla lähempänä 25 astetta.

        Montaako eri ruokalajia ihan käytännössä tarkoittaa "monipuolinen"?

        Asuuko altaassa muita eläimiä kuin nuo kääpiökynsisammakot?

        Oletko vaihtanut vettä kuten ennenkin, pienen määrän viikon - parin välein? Ja mitannut veden nitraattipitoisuutta niin että todella _tiedät_ sen olevan asiallisella tasolla sen sijaan että _uskot_ sen olevan kunnossa?

        Tai onko jotain muuta, mitä tahansa mikä olisi sammakoiden hoidossa muuttunut viime aikoina?


    • Koira fani!

      Vie eläinlääkäriin!!!!!!!!
      Hoidatko sammakkojasi hyvin ja oikein?!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe