Mun kääpiökynsisammakko kuoli ihan yllättäen,eikä ollut edes vanha.(löysin kuolleena tänään)
Ja kun annan yhdelle sammakolleni ruokaa hän ei syö.Yritin antaa pinseteilläkin ja lopulta hän otti hyttysentoukan suuhunsa.Siinä sitten vähän aikaa roikotti ruokaa suustaan kunnes pudotti sen.Sammakollani on ennen ollu todella mahtava ruoka halu(niin kuin sammakoilla on yleensä) mutta nyt ei syö ollenkaan.
Voisiko tämä johtua jotenkin toisen sammakkoni kuolemasta? Sammakollani on akvaariossaan kyllä kaksi kaveria.
Mistä tämä johtuu? AUTTAKAA!
kääpiökynsisammakkoni EI SYÖ!! APUA!!
5
587
Vastaukset
- Joonas @ Sammakkolampi.net
Altaasi olosuhteissa on varmaan nyt tapahtunut joku huonontuminen. Ensimmäinen sammakko ei sitä kestänyt, vaan kuoli. Ja nyt toinenkin oireilee, eikä enää ole terve ja kunnossa. Ei sammakko kaveriaan kaipaa, vaan se on sairas/huonossa kunnossa.
Nyt sun pitää tarkastaa altaasi olosuhteet oikein huolella, ja tarvittaessa parantaa vähän kaikkea: veden lämpötilaa, veden puhtautta (mittaile vaikka nitraattipitoisuus tms),vähentää ulkoisia stressitekijöitä, parantaa ruoan monipuolisuutta ja ruoan vitamiinipitoisuutta,...
En tiedä missä vika on, mutta joku vika siellä lienee. Ja kun allas on sinulla, vain sinä voit selvittää missä se vika piilee. - (Tea)
Minulle on joskus käynyt ihan samalla lailla,mutta onneksi toinen sammakko selvisi
- Mitä teen??????
Vesi on 20 asteista,kasvillisuutta on,monipuolinen ruokavalio,ei liiallisia sterssitekiöitä.
Mä en yhtään tmmärrä mikä vois olla huonosti.
Mitä muuta pitäis tarkistaa?
Tietäisittekö??
kiitti etukäteen! :)- Joonas @ Sammakkolampi.net
Kaksikymmentä astetta on aika vähän. Lämpötila saisi olla lähempänä 25 astetta.
Montaako eri ruokalajia ihan käytännössä tarkoittaa "monipuolinen"?
Asuuko altaassa muita eläimiä kuin nuo kääpiökynsisammakot?
Oletko vaihtanut vettä kuten ennenkin, pienen määrän viikon - parin välein? Ja mitannut veden nitraattipitoisuutta niin että todella _tiedät_ sen olevan asiallisella tasolla sen sijaan että _uskot_ sen olevan kunnossa?
Tai onko jotain muuta, mitä tahansa mikä olisi sammakoiden hoidossa muuttunut viime aikoina?
- Koira fani!
Vie eläinlääkäriin!!!!!!!!
Hoidatko sammakkojasi hyvin ja oikein?!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774542Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112543- 1751725
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2601592- 1241460
- 1221347
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91277Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721269- 761242
- 35996