Hypoteettinen kysymys?

Devout

Kun vl-uskoinen ihminen kuolee, harvalla heistä on viimeisellä hetkellä syntienanteeksi saarnaajaa. Monen voi äkkikuolema yllättää, silloin, kun viimeisimmästä syntienanteeksianto saarnasta on voinut kulua, jo aikaa. Niinkuin Raamatusta tiedämme; pieninkin anteeksiantamaton synti, johtaa kadotukseen.

Tiedän vastauksen: "Kyllä Jumala tietää kuka on uskomassa jne.". Huomaatteko? Tässä tapauksessa teidänkin on hyväksyttävä se tosiasia, että, vain Jumala voi antaa synnit anteeksi. Tai sitten on myönnettävä, se, että kaikki, jotka eivät ole viimeisellä henkäyksellään saaneet vl-ihmisen toimesta syntejään anteeksi, joutuvat kadotukseen.

Raamatussa on: Kirottu se, joka turvaa ihmiseen.

9

462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kenelläkään meillä ole tietoa kenenkään "lähtijän" sieuntilasta emmekä voi tietää mitä viimeisen huokaisun jälkeen hänelle tapahtuu vai tapahtuuko ylipäänsä mitään. Nämä ovat uskon kysymyksiaä: yksi uskoo yhtä, toinen toista. Ehkäpä kuitenkin aivan oman itsemme vuoksi armollisuus toista ihmistä kohtaan olisi enemmän kuin omaksumamme oikeaoppisuus - oli sitten tuo oppi millainen tahansa. Tällöin emme ainakaan olisi niin herkästi "tietämässä" kadotustuomioita kenellekään. Koska nyt ollaan "raamattuvyöhykkeellä", muistuu mielleni, että jossain on kirjoitettuna: "laupeutta minä tahdon enkä uhria".

• muistellaan

Apostoli: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt USKON PITÄNYT"
        Kun sydämessä on elävä usko, on ihminen puettu vanhurskauden vaatteeseen, jolla kelpaa Kuninkaan Pojan häihin.

Joko lapsuudenuskovainen tai parannuksen armon saanut vaeltaa sillä kaidalla tiellä, jonka päässä odottaa taivaan koti.

Siis sydämen tila ratkaisee. Ihminenhän on joka hetki syntinen, sillä Raamatun mukaan meillä on turmeluksen osa, joka on maasta ja maallinen. Itsessään ei kukaan kelpaa taivaaseen, mutta Jumalan armo kantaa perille. Kerran kuuluu kutsu: "Tulkaa minun Isäni siunatut" Siis ne, jotka ovat evankeliumin siunausta olleet uskomassa täällä ajassa.
        Hedelmistään puu tunnetaan. Raamatussa puhutaan lukuisista matkamiehistä, jotka uskon kautta tekivät ratkaisuja täällä ajassa ja pääsivät taivaaseen.

• Devout
        muistellaan kirjoitti:

Apostoli: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt USKON PITÄNYT"
        Kun sydämessä on elävä usko, on ihminen puettu vanhurskauden vaatteeseen, jolla kelpaa Kuninkaan Pojan häihin.

Joko lapsuudenuskovainen tai parannuksen armon saanut vaeltaa sillä kaidalla tiellä, jonka päässä odottaa taivaan koti.

Siis sydämen tila ratkaisee. Ihminenhän on joka hetki syntinen, sillä Raamatun mukaan meillä on turmeluksen osa, joka on maasta ja maallinen. Itsessään ei kukaan kelpaa taivaaseen, mutta Jumalan armo kantaa perille. Kerran kuuluu kutsu: "Tulkaa minun Isäni siunatut" Siis ne, jotka ovat evankeliumin siunausta olleet uskomassa täällä ajassa.
        Hedelmistään puu tunnetaan. Raamatussa puhutaan lukuisista matkamiehistä, jotka uskon kautta tekivät ratkaisuja täällä ajassa ja pääsivät taivaaseen.

Eikö meidän Pidäkään uskoa, kun vl julistaa meille, "kaikki synnit anteeksi".

Kirjoitit:"Ihminenhän on,joka hetki syntinen".

• muistellaan
        Devout kirjoitti:

Eikö meidän Pidäkään uskoa, kun vl julistaa meille, "kaikki synnit anteeksi".

Kirjoitit:"Ihminenhän on,joka hetki syntinen".

Ihminen on kaksiosainen, hänellä on perisynnin seurauksena turmeluksen osa. Se ei tee parannusta, mutta Jeesuksen sovintotyön ansiosta se ei meitä kadota. Kuitenkin tunnemme sen vaikutukset. Meillä on sota kolmiliittoista vihollista vastaan, niin kuin Raamattu opettaa: sielunvihollista, maailmaa ja omaa lihaa vastaan.

Kun kaikki synnit saarnataan Jumalan valtakunnassa anteeksi ja ne uskoo anteeksi, ne ovat anteeksi.

Kun ihminen on puhdistettu, hän on kokonaan puhdas, näinhän Jeesus sanoi. Matkalla tarvitaan jalkojen pesua, koska synti tarttuu ja tekee matkan hitaaksi. Mutta emme tee parannusta nimellisisitä synneistä siksi, että ansaitsisimme sillä autuutta, vaan että jaksaisimme pysyä uskomassa.

Näin ihminen on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas. Siitä apostolikin kirjoitti kuinka "sitä pahaa mitä minä en tahdo minä teen, en kuitenkaan minä vaan synti joka minussa asuu" tarkoittaen juuri turmeluksen osaa.

Siionin laulussa ihanasti sanotaan: "Mutta taivaasa parhaiten kiitän, kun on turmelus riisuttu..."

• acim la i nen
        muistellaan kirjoitti:

Ihminen on kaksiosainen, hänellä on perisynnin seurauksena turmeluksen osa. Se ei tee parannusta, mutta Jeesuksen sovintotyön ansiosta se ei meitä kadota. Kuitenkin tunnemme sen vaikutukset. Meillä on sota kolmiliittoista vihollista vastaan, niin kuin Raamattu opettaa: sielunvihollista, maailmaa ja omaa lihaa vastaan.

Kun kaikki synnit saarnataan Jumalan valtakunnassa anteeksi ja ne uskoo anteeksi, ne ovat anteeksi.

Kun ihminen on puhdistettu, hän on kokonaan puhdas, näinhän Jeesus sanoi. Matkalla tarvitaan jalkojen pesua, koska synti tarttuu ja tekee matkan hitaaksi. Mutta emme tee parannusta nimellisisitä synneistä siksi, että ansaitsisimme sillä autuutta, vaan että jaksaisimme pysyä uskomassa.

Näin ihminen on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas. Siitä apostolikin kirjoitti kuinka "sitä pahaa mitä minä en tahdo minä teen, en kuitenkaan minä vaan synti joka minussa asuu" tarkoittaen juuri turmeluksen osaa.

Siionin laulussa ihanasti sanotaan: "Mutta taivaasa parhaiten kiitän, kun on turmelus riisuttu..."

"mutta Jeesuksen sovintotyön ansiosta se ei meitä kadota."

Tämän vuoksi juuri kukaan ei voi tulla ikuisesti kadotetuksi! Mutta ei se tarkoita sitä että taivaaseenkaan pääsisi ennenkuin kaikki mitä ihmisen alitajunnassa onkin ryönää, syntiä ja syyllisyyttä, on otettu Pyhän Hengen avulla pois.
        En sanonut vl:n avulla vaan PYHÄN HENGEN.

• Devout
        acim la i nen kirjoitti:

"mutta Jeesuksen sovintotyön ansiosta se ei meitä kadota."

Tämän vuoksi juuri kukaan ei voi tulla ikuisesti kadotetuksi! Mutta ei se tarkoita sitä että taivaaseenkaan pääsisi ennenkuin kaikki mitä ihmisen alitajunnassa onkin ryönää, syntiä ja syyllisyyttä, on otettu Pyhän Hengen avulla pois.
        En sanonut vl:n avulla vaan PYHÄN HENGEN.

Ymmärrettävämpi selitys..

• acim la i nen

Pelastuksen ehto on paremminkin että ITSE ON ANTANUT KAIKEN KAIKILLE ANTEEKSI kuin se että joku on lukenut synninpäästön. Se joka on näin anteeksiantanut pelastuu. Esimerkkinä tällaisesta on itse Jeesus (antoi anteeksi kiduttajille ja tappajilleenkin!) ja nousi kuolleista (="pelastui").

• Leena Huovinen

palata yhteisen kirjamme pariin. Olisinkohan jo kypsempi sen opetuksille ...

• harvoin palstaa seuraava

Vl-uskon mukaan ihminen on niin kauan aikaa uskovainen, kuin hänellä on Pyhä Henki. Jos uskovainen saarnaa toiselle uskovaiselle synnit anteeksi, niin tämä ei tarkoita ettäkö synnistä saastunut uskovainen saisi uudestaan Pyhän Hengen, vaan ainoastaan puhdistettua oman tuntonsa kaikista synneistään.

Jos Pyhä Henki katoisi ensimmäisestä synnistä, jonkas teet, niin tällöin Pyhä Henki katoaisi muutamassa tunnissa koko maailmasta.

Pyhä Henki katoaa ihmisestä siinä vaiheessa, kun ihminen ei halua enää pitäytyä Jumalan tahdossa, vaan mieluummin tekee syntiä ja tottelee Perkelettä.

Näin ollen jos on kerran saanut synnit anteeksi ja sen ohessa Pyhän Hengen, ei teaoriassa tarvitsisi tehä synneistä parannusta sataan vuoteen ja voisi tällöinkin kuollessaan olla uskovainen. Ei meidän uskomme ole syntien anteeksi pyytämis määrästä kiinni, teemme sen vain ja ainoastaan sen tähden, että haluamme pysyä erossa synnistä, koska tahtomme ei ole sitä tehdä. Jos emme tekisi parannusta synneistämme, niin saattaisimme pikku hiljaa alkaa hyväksymään niitä ja rakastamaan sitä, joka taas sitten aiheuttaisi Pyhän Hengen katomisen.

Eli rippi on vain armoetu, jonka on Jumala antanut meitä varten, että uskominen olisi helpompaa. Rippi ei ole uskomisen edellytys, vaan matkan teon helpottamiseksi annettu lahja. Uskovainen haluaa tehdä rippiä synneistään, sillä hän ei pidä synnin tekemisestä. Ei sen tähden, ettäkö hän olisi jotenki parempi Jumalan silmissä.

Sanoohan Paavalikin, että jos minä nyt teen sitä mitä en tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu. Näin ollen uskovainen ei ole enää vastuussa synneistään, sillä ei hän halua henkensä puolesta enää syntiä tehdä. Hän tekee sitä silti, koska hänen lihansa on monesti niin vahva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      17
      2394
    2. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      246
      2118
    3. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      207
      1812
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1461
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1386
    6. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      57
      1327
    7. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      185
      1204
    8. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      94
      1130
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1005
    10. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      14
      941
    Aihe