Kertokaas nyt joku, joka tietää miten ammattibaarimikot hoitaa homman ?
Eli jos ravintolassa tilaa vaikkapa Bacardicolan, niin
a) paljonko siihen tulee Bacardia ja paljonko Cokista,
ja
b) mikä on käytetyn Bacardin alkoholi% (paino-%)
c) mikä on käytetyn Bacardin alkoholi% (tilavuus-%)
Käsittääkseni nuo ammattilaiset käyttää jotain "annos" -termiä joka on 4cl vahvaa alkoholijuomaa (eli siis vähemmän 100% alkoholia)
eli kun 4 cl = 40 ml, niin jos Cokista on n. 2 dl = 200 ml niin kummalla tavalla homma menee:
Näinkö: 40 ml Bacardi 160 ml Cokis = 200 ml juomaa
vai näinkö:
40 ml Bacardi 200 ml Cokis = 240 ml juomaa
Löytyykö muuten myytävien vahvojen alkoholijuomien tarkat tiedot jostain?
Suomessahan asiaa hankaloittaa alkoholilaki, eli voi olla ettei alkon sivuilta tuosta syystä löydy, pitäisiköhän alkosta muistaa noutaa hinnasto, ehkä siinä on paitsi hinnat, niin pakkauskoot, paino- ja tilavuus%:tit.
Sekoitussuhde
Kotibaarimikko
2
743
Vastaukset
- määrämä
enimmäismäärä. Ts. baarissa myytävä alkoholiannos ei saa sisältää enempää väkevää alkoholia. Ne jatkot eli cola, mehu tms. sitten ihan oman tai baarissa tietty asiakkaan maun mukaan, joten sillä lopullisella annoskoolla ei ole väliä, ainoastaan alkoholimäärällä..
- clubia
bacardia paljon parempaa rommia on havana club. Joskus bacardicolan tilattuani kaverini otti saman Havana Clubilla ja vertailtaessa oli kyllä selkeä ero. Myös eettisesti ajateltuna parempi valinta, nimittäin Bacardi-firma rahoittaa Kuuban vastaisia terroristijärjestöjä jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848