Huumeiden puolustajat

Ex-narkkari

Kysyn teiltä ,että mitä helvetin järkeä on käyttää huumeita?Itsellä meni elämä päin persettä ja varmaan myös monen muunkin huumekokeilujen myötä.

Todella naurettavaa,kun tälläkin palstalla toiset puolustavat huumeidenkäyttöä henkeen ja vereen vaikka jokainen sen tajuaa ettei loppujen lopuksi niistä ole mitään hyötyä vaan päinvastoin pelkää haittaa ja harmia.Menee vaan terveys,työ,ja ihmissuhteet ja silti toiset kehtaavat väittää miten hyödyllistä on käyttää huumeita?

Itse onneksi olen päässyt eroon jo huumeista ja takaan ja alleviivaan etten enää koskaan niitä paskoja kroppaani laita :(...nyt voin todella sanoa eläväni TODELLISTA elämää :)

15

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make

      On syytä korostaa jakoa koviin ja pehmeisiin huumeisiin. Pehmeät huumeet, joihin kuuluu cannabis, alkoholi,kahvi jne. eivät ole vaarallisuudessaan verrattavissa koviin huumeisiin. Kovia huumeita tulee vastustaa ja välttää, mutta ei pehmeitä. Niinkuin joku narahtaa viinaan, niin joku voi narahtaa cannabikseen, mutta kuten alkoholin kohdalla, ei cannabiksenkaan kohdalla saisi käyttää holhousmentaliteettia, eli suomalainen saa itse itse päättää käyttääkö pehmeitä huumeita vai ei.

      Ja vastaus ex-narkkarin kysymykseen, mitä järkeä on käyttää huumeita -> pehmeiden huumeiden käyttö on kivaa, mukavaa, rentouttavaa, sosiaalistavaa, luovia tiloja aiheuttavaa....

      Make

      PS.
      98%:lla kaikkien päihteiden ongelmakäyttäjistä on ennen ongelmallisen päihteiden käytön syntymistä psyykkisiä ongelmia.

      • Anonyymi

        Alkoholia ei voi lukea pehmeisiin huumeisiin, vaan kovimpiin kuuluvaksi, koska yliannostus voi tappaa, vähempikin aiheuttaa vakavia haittoja, riskikäytöstä, itsekontrollin menetys jne.


    • jussi

      Joo samaa olen kanssa miettinyt mikä saakelin hinku on pilata elämä aineilla,itse en onneksi ole niihin sortunut,mutta nuorena join aivan liikaa jolla saa asiansa kanssa ihan sekaisin ja terveyskin menee sen kanssa ei tietysti niin nopeasti kuin huumeilla mut kuitenkin menee päin peetä.Onneksi olen kanssa päässyt siitä myrkystä eroon ja olen nyt onnellinen että voi olla selväkin.Se on hieno homma et olet päässyt eroon niistä aineita moni ei pääse ja vastassa on varmasti hauta,kaikea hyvää sinulle myös jatkossa;=))))

    • Y.B

      mitä järkeä juoda kahvia? Mitä järkeä juoda alkoholia? Mitä järkeä polttaa tupakkaa? jne...

    • Ei narkkari

      Olen käyttänyt amfetamiinia,ekstaasia, kokaiinia, lsd:tä jne.
      Ikinä ei ole ongelmia ollut. Työskentelen tietotekniikan parissa ja elämäni on kaikinpuolin kunnossa.

      Olen nähnyt kaltaisiasi tapauksia . En vain voi ymmärtää miten joku antaa elämän mennä noin vituilleen. Halveksin narkkareita. Elämässä pitää olla jotain sisältöä/päämäärä.

      huumeiden käyttö on itsellä hallinnassa ja tulee aina olemaan. Tähän joku varmaan vastaa, että vielä sinustakin tulee narkkari... vitut.

      Muistutan että huumeet ovat vain lääkkeitä. Joku tälläkin hetkellä syö "huumeita" kotonaan lääkärin määräyksestä. Niitä pitää osata käyttää viisaasti ja kohtuudella.

      Arvioisin, että 5 % kovien huumeiden käyttäjistä tulee narkkareita. Näille paskoille voisi vaikka ampua kuulan kalloon.... Päihderiippuvuus kertoo ihmisen heikosta luonteesta..

      • Anonyymi

        Tämän tekstin kirjottajasta huokuu viha ja jonkinlainen katkeruus.
        Johtuisiko omista elämäntavoista ? Onko hän itsekään aivan tyytyväinen huumeiden käyttöönsä ?
        On hyvä pysähtyä miettimään, mikä saa aikaan sen, että ihminen kirjoittaa näin, tavallaan vihamielisesti.
        Aika vanhahan tuo kommentti on, mutta asia on aina yhtä ajankohtainen.


    • -m-

      Kannattaisiko oikeasti seurata tätä palstaa ennekuin alat levitteleen tollaista? Eihän täällä kukaan puolusta kovia (oikeita) huumeita!

      Itsekin olen kovia huumeita vastaan, enkä koskaan niitä aio kokeilla. Mutta kannabis on täysin eri asia, ja sitä saakin puolustaa koska sen käytön kieltoon ei ole mitään syytä. Siitä on vain enemmän haittaa kuin hyötyä.

    • zzzzz

      Kyllähän myös rasvaiset ja suolaiset elintarvikkeet aiheuttavat todella paljon sairauksia, työkyvyttömyyttä yms. haittaa, mutta koska ne ovat laillisia, ainoat haitat ovat em. terveyshaitat.

      Huumausaineilla terveyshaittojen lisäksi tulee laittomuudesta koituvat haitat. Laillistamisen vaatiminen ei siis ole huumeiden puolustamista, vaan vastustamista. Huumeen puolustajat ovat niitä jotka kannattavat huumekieltolakia; todellisuudessa sellaista asiaa kuin "huume" ei ole vaan ko. termi käsittää suuren valikoiman perinteisiä parantavia lääkkeitä, luonnonyrttejä yms ja joukossa on myös jokunen myrkyllinen lääketeollisuuden aikaansaannos.

      En haluaisi puolustella etyylialkoholiakaan, ainakaan muunlaiseen käyttöön kuin elektroniikkakomponenttien puhdistukseen, joten nautintoaineeksi suosittelen kannabista sen vähäisten terveyshaittojen, ja laadukkaiden psykoaktiivisten vaikutusten vuoksi.

    • narkkari

      No, se on sinun elämäsi, sinun valintasi. Älä puutu muiden elämään ja muiden valintoihin. Toivon, että olet päässyt eroon myös alkoholista. Kunnioitan päätöstäsi.

      Ihmissuhteeni eivät ole muuttuneet huumeiden käyttöni myötä ja töissä menee loistavasti, terveydessäkään ei ole moittimista.

      Enpä ole itse huomannut, että tällä palstalla kukaan sanoisi huumeiden olevan hyödyllisiä.

    • Anonyymi

      Aika moni kannabista polttava on autismin kirjoilla eli asperger yms. Ilmeisesti auttaa heidän neurobiologisiin ongelmiinsa ainakin heidän mukaansa. Näillä henkilöillä sosiaaliset taidot ja käytös oli selvästi noin 12-vuotiaan tasolla, kuten myös yläkerran minäminä-lapsimies naapurillani, vaikkakin ikään on jo pitkälti yli 50 vuotta. En tunne yhtään "normaalia" kannabiksen polttajaa. Ainoastaan henkilöitä, jotka ovat jollain tavalla henkisesti velttoja, koulukiusattuja, autismin kirjoilla tai ihan rikollisen mielen omaavia ihmisiä. Mikä se loikkiva kävelytyyli on? Vaikea kuvitella vaikka Sauli Niinistöä polttelemassa. Saulilla on selkärankaa. Pössyttelijät on velttoja. Näkee jo vieteripolvista, kun polvet koukussa kävellään tai loikitaan.

      • Anonyymi

        Kerrot elävästi asuinympäristöstäsi, onko se joku hoitolaitos, tai muu asumismuoto, mihin asukkaat valitaan sosiaalisin perustein?
        Kertoo myös paljon sinusta, mielenterveydelliset syyt ovat ilmeisesti se, miksi olet päätynyt tuollaisten joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrot elävästi asuinympäristöstäsi, onko se joku hoitolaitos, tai muu asumismuoto, mihin asukkaat valitaan sosiaalisin perustein?
        Kertoo myös paljon sinusta, mielenterveydelliset syyt ovat ilmeisesti se, miksi olet päätynyt tuollaisten joukkoon.

        Niin, tai sitten tuo on vain yleistänyt yhden asian koskemaan ihan kaikkia, jotka vaikkapa polttavat sitä kannabista.
        Itse en polta, tunnen tosi monia, jotka polttelevat, ja he ovat ihan hyviä tyyppejä, vaikkakin varmaan jokaisella aina jotakin ongelmaa on, joko pienempää tai isompaa. Mutta niinhän meillä kaikilla on, sen voi yleistää, kukaan ei vedä elämäänsä läpi ilman yhtäkään ongelmaa.
        Minua taas ei kiinnosta, jos joku polttelee, niin siinähän polttelee, eikä kiinnosta sekään mistä syystä, eivätköhän he itse senkin tiedä paremmin.
        En puolusta, en vastusta muiden käyttöä, tiedän vain, miten suhtaudun omalla kohdallani ja olen käyttämättä.


      • Anonyymi

        Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

        Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

        Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

        https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en
        https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en

        https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
        "Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

        Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

        Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

        https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en
        https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en

        https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
        "Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."

        Höpö, höpö! On kauvan tiedetty että ns. "taikasienet" ja LSD ovat kaikkein turvallisimpia huumeita. Ne eivät edes aiheuta riippuvuutta.


    • Anonyymi

      Vähiten vaarallinenkin on vaarallista, eikä ole olemassa " turvallista " huumetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2889
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2184
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe