tekstin tasaus ylös

noppaheikki

Miten saan tasattua taulukon solun sisällä tekstin vasempaan reunaan ja aivan solun yläosaan kiinni?

Olen saanut sen tasattua jo vasemmalle.

#left{
vertical-align: left;
}

Arkityö26,80 € / h

9

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,e
    • ,,e

      #left{
      vertical-align: left;
      }

      Arkityö26,80 € / h

      Ennemmin näin
      Arkityö

      tai
      Arkityö

      • foxytin

        Ei ole olemassa vertical-align attribuutin arvoa "left". Vertical-align on nimenomaan y-akselin suuntainen määrite, jossa mahdollisia arvoja ovat top (ylös), middle (keskelle) ja bottom (alas).
        Jos halutaan siirtää tekstiä x-akselin suuntaisesti, eli vaakatasossa tulee käyttää text-align attribuuttia, jossa mahdollisia arvoja ovat left, center ja right.


      • Nimetön
        foxytin kirjoitti:

        Ei ole olemassa vertical-align attribuutin arvoa "left". Vertical-align on nimenomaan y-akselin suuntainen määrite, jossa mahdollisia arvoja ovat top (ylös), middle (keskelle) ja bottom (alas).
        Jos halutaan siirtää tekstiä x-akselin suuntaisesti, eli vaakatasossa tulee käyttää text-align attribuuttia, jossa mahdollisia arvoja ovat left, center ja right.

        Jos nämä script kiddiet osaisivat englantia, niin tajuaisivat itsekin.

        Vertical = pystysuuntainen


      • noppaheikki
        Nimetön kirjoitti:

        Jos nämä script kiddiet osaisivat englantia, niin tajuaisivat itsekin.

        Vertical = pystysuuntainen

        Tavallaan se teksti pitäisi saada sinne solun yläreunaan. Text-align laittaa vain sen vasempaa tai oikeaan reunaan yms.

        Eivät ossoo enklantia.


      • -Ridge-
        noppaheikki kirjoitti:

        Tavallaan se teksti pitäisi saada sinne solun yläreunaan. Text-align laittaa vain sen vasempaa tai oikeaan reunaan yms.

        Eivät ossoo enklantia.

        Miksi tehdä vaikeamman kautta kun pelkkä valign="top" td riville riittää nostamaan kaiken solun yläreunaan..?


      • noppaheikki
        -Ridge- kirjoitti:

        Miksi tehdä vaikeamman kautta kun pelkkä valign="top" td riville riittää nostamaan kaiken solun yläreunaan..?

        Tein jo tolla ihan perus htm:llä. Olenpas hyvä.


      • foxytin
        -Ridge- kirjoitti:

        Miksi tehdä vaikeamman kautta kun pelkkä valign="top" td riville riittää nostamaan kaiken solun yläreunaan..?

        Siksi, että nykyaikaisten suositusten mukaan kaikki mahdollinen tulisi toteuttaa kaskadisilla tyylimääritteillä, CSS:llä.

        Onko se sitten "vaikeamman kautta" jos kirjoittaa vertical-align:top; kuin että kirjoittaisi valign="top"?

        Toki siinä muutama merkki tulee lisää, mutta kun isketään CSS määritykset ulkoiseen tiedostoon ja ladataan se yksi tiedosto kerran selaimen välimuistiin, niin sivun latautuminen nopeutuu.

        Jos kaikki määritykset laitetaan html:llä, niitä ei voida laittaa ulkoiseen tiedostoon. Täten jokaisella kerralla joudutaan lataamaan kaikki merkkaukset ja sivun latautuminen hidastuu.

        Toki se ei tunnu matti meikäläisen pienillä kotisivuilla, mutta suuremmilla sivustoilla se jo tuntuvat. Ladatakko kerran 1000 riviä CSS:ää, vai ladatakko joka kerta 1000 riviä html:ää?


      • -Ridge-
        foxytin kirjoitti:

        Siksi, että nykyaikaisten suositusten mukaan kaikki mahdollinen tulisi toteuttaa kaskadisilla tyylimääritteillä, CSS:llä.

        Onko se sitten "vaikeamman kautta" jos kirjoittaa vertical-align:top; kuin että kirjoittaisi valign="top"?

        Toki siinä muutama merkki tulee lisää, mutta kun isketään CSS määritykset ulkoiseen tiedostoon ja ladataan se yksi tiedosto kerran selaimen välimuistiin, niin sivun latautuminen nopeutuu.

        Jos kaikki määritykset laitetaan html:llä, niitä ei voida laittaa ulkoiseen tiedostoon. Täten jokaisella kerralla joudutaan lataamaan kaikki merkkaukset ja sivun latautuminen hidastuu.

        Toki se ei tunnu matti meikäläisen pienillä kotisivuilla, mutta suuremmilla sivustoilla se jo tuntuvat. Ladatakko kerran 1000 riviä CSS:ää, vai ladatakko joka kerta 1000 riviä html:ää?

        Onhan tuo kiva ajatus jos kaikki tehtäisiin viimeisen päälle standardien ja suositusten mukaan, mutta pitää ajatella myös kysyjän tietoja asiasta, eikö..

        Vaikka vertical-align:top toimisikin edellä annetussa koodissa niin siellä on kuitenkin td:ssä id, toiselle solulle pitäisi antaa uusi id tai yhteinen class, jos helpolla haluaa päästä niin laittaa:

        td {
        vertical-align: top;
        }


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      161
      1135
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1113
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      24
      921
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe