Tuommosella mobililla ajelin 4000 km öljynvaihdon jälkeen jona aikana siihen piti lisätä 2 litraa samanlaista. Sitten ostin kokeeksi Teboilin vastaavaa ja aluksi öljynkulutus lisääntyi rankasti ja sitten vähentyi lähes kokonaan.
Muutenkin kylmällä koneella ajaessa huomaa että Teboil on notkeampaa, Mobililla kone kävi melko raskaasti kotvan aikaa.
Mobil Super S 10w-40 / Teboil Silver 10w-40
7
8152
Vastaukset
- olet löytänyt
...autoosi sopivamman öljyn.
Ei ole mitään ihan huonoa tavaraa se Teboilin silver, talvikäyttöön paremmin sopii Teboililta gold, joka on tiivisteystävällinen synteetinen.- sitroen.
tarkka poika, kun eron huomaat auton käynnissäkin!
Minä en vielä ole eroja huomannut, mutta olenkin vasta 0,8 miljoonaa km henkilöautoillut. Öljynkulutuksessa kyllä eroja löytyi - synteettistä kului ainakin kolminkertainen määrä mineraaliöljyyn verrattuna. Siksipä sitä vältänkin. - sen...
sitroen. kirjoitti:
tarkka poika, kun eron huomaat auton käynnissäkin!
Minä en vielä ole eroja huomannut, mutta olenkin vasta 0,8 miljoonaa km henkilöautoillut. Öljynkulutuksessa kyllä eroja löytyi - synteettistä kului ainakin kolminkertainen määrä mineraaliöljyyn verrattuna. Siksipä sitä vältänkin.kone KIERTÄÄ kepeämmin kylmänä. En nyt tietenkään tarkoita mitään hurjia kierroksia koska kylmänä konetta ei niin tule käyttääkään mutta tolla teboililla tosiaan tuntui kone raskaskäyntisemmältä. syy voi olla öljyssä ilman muuta. jos öljy on jämäkkää tavaraa niin silloin ei voitelua juuri tapahdu.
- puhut ristiin
sen... kirjoitti:
kone KIERTÄÄ kepeämmin kylmänä. En nyt tietenkään tarkoita mitään hurjia kierroksia koska kylmänä konetta ei niin tule käyttääkään mutta tolla teboililla tosiaan tuntui kone raskaskäyntisemmältä. syy voi olla öljyssä ilman muuta. jos öljy on jämäkkää tavaraa niin silloin ei voitelua juuri tapahdu.
Jos olet keskustelun aloittaja, olet puhunut itsesi pussiin.
Ja sanon senkin, että ihmemies olet, jos pystyt öjlynvaihdon jälkeen vertailemaan tilannetta edelliseen. Ei ne olosuhteet samanlaiset ole. Tottakai, jos öljyt on ihan ääripäästä. Ikivanha SAE30 yksiasteöljy vastaan moderni täyssynteettinen 0W-40. - tarkotin nuo
puhut ristiin kirjoitti:
Jos olet keskustelun aloittaja, olet puhunut itsesi pussiin.
Ja sanon senkin, että ihmemies olet, jos pystyt öjlynvaihdon jälkeen vertailemaan tilannetta edelliseen. Ei ne olosuhteet samanlaiset ole. Tottakai, jos öljyt on ihan ääripäästä. Ikivanha SAE30 yksiasteöljy vastaan moderni täyssynteettinen 0W-40.juuri toisinpäin kuin kirjotin. vahinko.
nuo öljythän pitäs olla vastaavanlaisia.
no minä kertaan vielä,
eli mobilia oli koneessa ja sitä lisäilin aina sillon tällön. siinä näki sen perus öljynsyönnin. vaihteeks ostin teboilia ja kaadoin sitä sinne mobilin sekaan. jostain syystä se kulutus lisääntyi ensin. mutta jonkin ajan kuluttua kun tarpeeksi olin sinne teboilia kaadellut niin se on tasaantunut eikä syö sitä enää läheskään niin paljon kuin mobilia. ja tosiaan, teboililla kone tuntuu kepeemmältä (nyt kun sitä lienee siellä suurin osa). tää on siis vanha ja kulunut moottori johon kokoajan saa olla lisääämässä öljyä.
- kyssäri123
Voiko tätä Teboil Silver 10W-40 laittaa 4t mopoon
- dsdeee
Uskoisin - kaveri ajaa BMW K1200RS:llä tuolla öljyllä.
Varmistu silti luokitusvaatimuksista käsikirjasta ja vertaa öljypurkin tietoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835