Vapaasti henkittävä

Epatietoinen

Siis kertokaa minulle että mitä eroa on vapaasti hengittävällä ja sellaisella joka ei hengitä vapaasti. Saako kaasutin autoihin Turboja?? Vai pitääkö olla Ruisku auto???

11

2551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harkinnu

      ikinä itsemurhaa??suosittelen!!!!!!!!!!

      • tf7g8yuh9ij

        Mihinkähän kysymykseen tuo oli vastaus. Joillakin vain näköjään nuo psyykkiset ongelmat tulevat näkyviin tuolla tavalla.


      • TD:Mies

        sinä joka tämän viestin kirjoitit oletan että olet juuri 15v täyttänyt ja pudottanut viimmeiset maitohampaat mutta korviesi taustat ovat vielä märät. voisit näyttää mallia kuinka itsari tehdään oikea-oppisesti ja tällä mallin näytöllä tarkoitan että voisit konkreettisesti tehdä itsarin!


    • masajnyuk

      on auto ilman ahdinta. ahtimen saa kyllä kaasutin autoonki.

      • TD:Mies

        kyllä vaan vapariin voidaan asentaa ahdin mutta asennus vaatii aina bensamoottoriin muutostöitä kuten männät yms tulee vaihtaa turboa kestäväksi suunniteltuihin. monet Diesel käyttöiset moottorit sallivat turbon asentamisen suoraan ilman muutostöitä ja siksi minäkin harrastan diesel autoja =) tällähetkellä ajelen toyota hiacella vm 99 jossa ahdot 2.3kg ja syöttöä käännetty kansi työstetty sopivasti yms..ps:kyllä kulkee!


      • virittäjä85
        TD:Mies kirjoitti:

        kyllä vaan vapariin voidaan asentaa ahdin mutta asennus vaatii aina bensamoottoriin muutostöitä kuten männät yms tulee vaihtaa turboa kestäväksi suunniteltuihin. monet Diesel käyttöiset moottorit sallivat turbon asentamisen suoraan ilman muutostöitä ja siksi minäkin harrastan diesel autoja =) tällähetkellä ajelen toyota hiacella vm 99 jossa ahdot 2.3kg ja syöttöä käännetty kansi työstetty sopivasti yms..ps:kyllä kulkee!

        No eihän niitä mäntiä kyllä tarvi vaihtaa jos turboa on laittamassa. Kansi on hyvä käyttää liikkeessä jotta puristukset ja virtaukset ovat kunnossa turbokäyttöön. Vakiomännät kestävät aivan yhtä hyvin kuin muutkin kun kansi on hyvin tehty. 300 hv tehoissa alkaa sitten nuo laadukkaammat männät olla paikallaan...


      • TD:MIES
        virittäjä85 kirjoitti:

        No eihän niitä mäntiä kyllä tarvi vaihtaa jos turboa on laittamassa. Kansi on hyvä käyttää liikkeessä jotta puristukset ja virtaukset ovat kunnossa turbokäyttöön. Vakiomännät kestävät aivan yhtä hyvin kuin muutkin kun kansi on hyvin tehty. 300 hv tehoissa alkaa sitten nuo laadukkaammat männät olla paikallaan...

        jaa väität että Vapaasti Hengittävään voi asentaa turbon Mäntiä vaihtamatta ja että vasta 300hv:n jälkeen vaihdetaan mänät!? oletko paljonkin viritellyt autoja kun nimesi on viritteliä85?


      • nakutus
        TD:MIES kirjoitti:

        jaa väität että Vapaasti Hengittävään voi asentaa turbon Mäntiä vaihtamatta ja että vasta 300hv:n jälkeen vaihdetaan mänät!? oletko paljonkin viritellyt autoja kun nimesi on viritteliä85?

        raja toi 300 heppaa on? eiköhän se riipu siitä paljonko on puristussuhde ja paljonko ahtopainetta.omassa autossa puristussuhde 9.5 ja ahtoa 0.8 bar vakio männillä,hyvin on kestänyt jo 4 vuotta.


      • Virittäjä85
        nakutus kirjoitti:

        raja toi 300 heppaa on? eiköhän se riipu siitä paljonko on puristussuhde ja paljonko ahtopainetta.omassa autossa puristussuhde 9.5 ja ahtoa 0.8 bar vakio männillä,hyvin on kestänyt jo 4 vuotta.

        Oli kyllä vähän ajatus KUN AUTOSTA ALETAAN OTTAA HIRMUSIA TEHOJA niin sitten ne männät on syytä vaihtaa. Nimenomaan kestävyys riippuu puristuksista (eli kansi tehty kunnolla niinkuin aikaisemmin kirjoitin) ja tietenkin ahtopaineista. Ei ollut tarkoitus mitään rajoja uskotella. Tuo 300 hv on "veteen piirretty viiva".
        Siis tietenkin kunnon männät kestävät paremmin jos halutaan reilusti yli 1 bar ahtoja ja koneesta muutenkin niin paljon kuin lähtee... Mutta tuollainen 100 hv vakiotehoista haettu tehonnosto, ei silloin kannata mitään mäntiä mennä vaihtamaan, jos ei sitten 50hv moottoria ala virittään.


      • Virittäjä85
        Virittäjä85 kirjoitti:

        Oli kyllä vähän ajatus KUN AUTOSTA ALETAAN OTTAA HIRMUSIA TEHOJA niin sitten ne männät on syytä vaihtaa. Nimenomaan kestävyys riippuu puristuksista (eli kansi tehty kunnolla niinkuin aikaisemmin kirjoitin) ja tietenkin ahtopaineista. Ei ollut tarkoitus mitään rajoja uskotella. Tuo 300 hv on "veteen piirretty viiva".
        Siis tietenkin kunnon männät kestävät paremmin jos halutaan reilusti yli 1 bar ahtoja ja koneesta muutenkin niin paljon kuin lähtee... Mutta tuollainen 100 hv vakiotehoista haettu tehonnosto, ei silloin kannata mitään mäntiä mennä vaihtamaan, jos ei sitten 50hv moottoria ala virittään.

        Niin ja onhan noita autoja tullu vähän kiristettyä, nuo diisselit olen kyllä jättänyt ihan omaan arvoonsa...


      • hehehhhihi
        virittäjä85 kirjoitti:

        No eihän niitä mäntiä kyllä tarvi vaihtaa jos turboa on laittamassa. Kansi on hyvä käyttää liikkeessä jotta puristukset ja virtaukset ovat kunnossa turbokäyttöön. Vakiomännät kestävät aivan yhtä hyvin kuin muutkin kun kansi on hyvin tehty. 300 hv tehoissa alkaa sitten nuo laadukkaammat männät olla paikallaan...

        Laitappa 73 kuplaan turbo, aivan varmasti pitää männätki vaihtaa =D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      42
      3483
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      16
      2888
    3. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2554
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      69
      2214
    5. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      18
      2131
    6. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      2037
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      56
      1901
    8. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      58
      1686
    9. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1543
    10. Kenet molemmat

      Sä haluat mies?
      Ikävä
      17
      1405
    Aihe