Vapautus lihavalle?

Jani-89,

Kertokaapa onko lihavuus riittävä syy saada vapautus armeijasta?

Mulla olis kutsunnat tiedossa tänä vuonna, ja pakko tunnustaa että pelkkä ajatuskin armeijaan joutumisesta ahdistaa valtavasti.

Oon aika lihava (pituutta on 168 cm ja painoa jopa 154 kg) joten ei oo varmaan mikään ihme että inttiin joutuminen pelottaa mua tosi paljon.

En oo myöskään ikinä harrastanut minkäänlaista urheilua tai liikuntaa, joten voin vain kuvitella mitä tuskaa tuo kaikki tulis olemaan.

En mä kuitenkaan pelkää eniten sitä ettei fyysinen kunto riitä, vaan en yksinkertaisesti halua joutua miksikään silmätikuksi. Oon jo koulussa saanut aivan tarpeeksi kuulla vittuilua lihavuuden takia. Lisäksi mua hävettäis aivan tajuttomasti jos joutuisin näyttäytymään alasti toisten seurassa esim. saunassa tai suihkussa. Mä en kyllä kestäis sitä.

Mitä siis arvelette? Olisko tässä mun tapauksessa mahdollisuus saada c-paperit. Kuinka helpolla vapautuksen nykyään saa?

8

1488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aqi

Kyllä lihavuus on sairaus jonka perusteella voi vapautuksen saada. Sun täytyy kuitenkin käydä asiasta keskustelemassa lääkärin kanssa ja saada lääkärin lausunto. Siinä voi vedota niin fyysiseen kuntoon tai sitten ihan mielenterveydellisiin ongelmiin, mitä ehkä armeija voi aiheuttaa. Toinen keino on tietysti siviilipalvelus jota sun kannattaa myös harkita.

• päädyt vielä

Kantsee oikeesti laihduttaa, päädyt tuola menolla ennenaikaiseen hautaan. En ole kuulut koskaan noin kovasta ylipainosta suomessa ja noin nuorella kaverilla. Toivottavasti edes hieman liioittelit noiden mittojen kanssa, nimittäin jos et, niin ihme että olet hengissä.

Kyllä noilla C-paperit irotaa, et saisi edes rehkiä tuola ylipainolla saatika sitten pystyisitkö. Hop hop dietille, sinun pitäis painaa 68 kiloa ei 154 kiloa.

• Jani-89,

Valitettavasti en liioitellut tuon painon suhteen. Oikeastaan jos rehellisiä ollaan, niin saatoin jopa vähän kaunistella sitä alaspain. Et oo muuten kyllä muuten ainoa joka ehdottaa tuota laihduttamista. Ei se vaan oo niin helppoa. Mä en siihen pysty.

Painoni vaihtelee n. 154-158 kg välillä, mutta luulen että painan n. 154 kiloa tällä hetkellä.

Tuo aika hauska juttu sinänsä, että moni normaalipainoinen ihminen ei voi uskoa korviaan jos joku kertoo painavansa yli 150-kiloa. Kuulostaahan tuo tietenkin todella suurelta, mutta todellisuudessa 150-kiloisia on nykypäivänä aika paljon.

Näytän kyllä todella lihavalta, mutta en sentään ole niin massiivinen etten pääse sängystä ylös. En ole myöskään mikään liikuntakyvytön invalidi. Pystyn kävelemään aika normaalisti.

Mutta kertokaas nyt hyvät ihmiset neuvoja tähän armeija-asiaan, älkääkä vain taivastelko mun painoa. Mä ihan oikeesti kohta itkua väännän tämän asian takia. Painoni kanssa olen OK. Ei se mua sinällään haittaa.

• siitä
        Jani-89, kirjoitti:

Valitettavasti en liioitellut tuon painon suhteen. Oikeastaan jos rehellisiä ollaan, niin saatoin jopa vähän kaunistella sitä alaspain. Et oo muuten kyllä muuten ainoa joka ehdottaa tuota laihduttamista. Ei se vaan oo niin helppoa. Mä en siihen pysty.

Painoni vaihtelee n. 154-158 kg välillä, mutta luulen että painan n. 154 kiloa tällä hetkellä.

Tuo aika hauska juttu sinänsä, että moni normaalipainoinen ihminen ei voi uskoa korviaan jos joku kertoo painavansa yli 150-kiloa. Kuulostaahan tuo tietenkin todella suurelta, mutta todellisuudessa 150-kiloisia on nykypäivänä aika paljon.

Näytän kyllä todella lihavalta, mutta en sentään ole niin massiivinen etten pääse sängystä ylös. En ole myöskään mikään liikuntakyvytön invalidi. Pystyn kävelemään aika normaalisti.

Mutta kertokaas nyt hyvät ihmiset neuvoja tähän armeija-asiaan, älkääkä vain taivastelko mun painoa. Mä ihan oikeesti kohta itkua väännän tämän asian takia. Painoni kanssa olen OK. Ei se mua sinällään haittaa.

Kyllä sinä saat armeijasta vapautuksen. Saat vaikka et haluaisi. Se on sillä tavalla että noin ylipainoista ei edes päästetä armeijaan. Se on laitonta päästää sinua sinne, ainakaan metsään rämpimään. Sillä sinun terveytesi ei kestä sitä. Tuola ylipainolla et saa harrastaa noin raskasta liikuntaa.

Sehän oli suuressa painon pudottajassakin (Tv ohjelma) että todella ylipainoisia ei päästetty tekemään niitä todella fyysisiä tehtäviä. Jos ne pistää sinut armeijaan niin voit haastaa lääkärin oikeuteen. Et kertakaikkisesti saa käydä armeijaa, tuola massalla.

Oikeesti hyvä mies laihduta. Vaikka et siihen lihavuuteen vielä kuolisi, niin ota pois ne 70 kiloa mahdollisimman pian, niin olo tuntuu paremmalta ja vältyt tappavailta sairauksilta ja sairakohtauksilta.

• ...jukka
        siitä kirjoitti:

Kyllä sinä saat armeijasta vapautuksen. Saat vaikka et haluaisi. Se on sillä tavalla että noin ylipainoista ei edes päästetä armeijaan. Se on laitonta päästää sinua sinne, ainakaan metsään rämpimään. Sillä sinun terveytesi ei kestä sitä. Tuola ylipainolla et saa harrastaa noin raskasta liikuntaa.

Sehän oli suuressa painon pudottajassakin (Tv ohjelma) että todella ylipainoisia ei päästetty tekemään niitä todella fyysisiä tehtäviä. Jos ne pistää sinut armeijaan niin voit haastaa lääkärin oikeuteen. Et kertakaikkisesti saa käydä armeijaa, tuola massalla.

Oikeesti hyvä mies laihduta. Vaikka et siihen lihavuuteen vielä kuolisi, niin ota pois ne 70 kiloa mahdollisimman pian, niin olo tuntuu paremmalta ja vältyt tappavailta sairauksilta ja sairakohtauksilta.

sinua ei tulla hyväksymään armeijaan vaikka haluaisitkin. Tuttavalle kävi juuri niin, että ylipainon takia häntä ei huolittu armeijaan vaikka hän itse olisi sinne halunnut.

• hehfe
        ...jukka kirjoitti:

sinua ei tulla hyväksymään armeijaan vaikka haluaisitkin. Tuttavalle kävi juuri niin, että ylipainon takia häntä ei huolittu armeijaan vaikka hän itse olisi sinne halunnut.

Entäs paljonko hän sitten painoi?

• kokemuss
        hehfe kirjoitti:

Entäs paljonko hän sitten painoi?

Itse kutsunnoissa painoin joku 125kiloa ja olen 180cm pitkä niin lääkäri olisi jo c:tä kirjoitellut, mutta itse halusin yrittää saada alemmas painoa ja siten sain lykkäystä ja lääkäri sanoi, että jos tilanne ei kovin ole seuraavalla kerralla muuttunut(eli tänävuonna) niin c:n hän laittaa. Nyt painoa on siinä 100kilon huitteilla ja saa nähdä mitä sanovat.

• kävi näin...
        kokemuss kirjoitti:

Itse kutsunnoissa painoin joku 125kiloa ja olen 180cm pitkä niin lääkäri olisi jo c:tä kirjoitellut, mutta itse halusin yrittää saada alemmas painoa ja siten sain lykkäystä ja lääkäri sanoi, että jos tilanne ei kovin ole seuraavalla kerralla muuttunut(eli tänävuonna) niin c:n hän laittaa. Nyt painoa on siinä 100kilon huitteilla ja saa nähdä mitä sanovat.

Ite olin kutsuntaterkastuksessa 178cm ja 155 kiloa. Tämä on fakta. Lääkäri meinas pistää a -mieheksi mut astman takia pyysin b -mieheksi. Ei ollut vapautuksesta puhettakaan. Riippuu kai lääkäristä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3252
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1342
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1059
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      110
      1029
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1017
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      991
    Aihe