sairasloma/selkäkipu

rv22+3

Mulla on ollut 15 viikolta saakka tuota selkäkipua ja supisteluita tulee rasituksessa (portaiden kiipeäminen/saunan pesut/mattojen/sankojen kantaminen yms.), olin silloin 15-16 viikon sairaslomalla. Kipu ei ole hellittänyt missään vaiheessa, yölläkään ei pysty nukkumaan kuin lyhyitä pätkiä. Viimeviikon sain sairaslomaa ja nyt juuri kävin tk lääkärillä ja määräsi tämänkin viikon, tylysti lääkäri totesi vaan, että selkä vaikuttaa rauhalliselta ja että ensi viikolla täytyy mennä töihin, tai sitten pyytää työnantajaa siirtämään muihin tehtäviin??? Olen siis rappusiivooja, joka on ammattini, kummallinen asenne lääkäristätillä, eikö hän ymmärrä ettei missään yrityksessä voida työntekijöille "keksiä" muuta tekemistä jos ei pysty omaa työtänsä hoitamaan....no katotaan tämä viikko, mutta kertokaas muut selkäkipulaiset miten teihin on suhtauduttu, minusta tuo lääkärin käytös on vähintääkin törkeätä ja mikä neuvoksi jos nämä selkäkivut vielä jatkuvat, eihän sinne tk lääkärille enään tohdi mennä.

10

3331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv26

Kävitkö siis neuvolan lääkärin luona? Ite saan aina 2 viikkoa kerrallaan sairaslomaa just selän takia. Nyt viel supistukset siihen päälle. Välillä kävin töissä koittaa miltä tuntuu, ei tullut mitään. Pakko oli hakea lomaa parin päivän jälkeen!

Viimeks oon töissä käyny tammikuun tokalla viikolla. Ite teen seisomatyötä ja sekös se ottaaki alaselkään=( Tän hetkisen saikun jälkeen ei ois enää ku sellaset 1,5kk aikaa äitiysloman alkuun! Ei tarvii enää miettiä onko vai eikö ole töihin minusta...

Toisekseen, mistä lääkäri voi päätellä että "selkä vaikuttaa rauhalliselta"? Niillä ei oo mitään hajua siitä mitä on seisoa koko päivä ja nostella kaikenlaista. He itse kun istuvat aikalailla päivän persiinsä päällä.

Ite meinaan pyytää kirjoittamaan vähän pidemmän kuin tuon 2 viikkoa kun seuraavan kerran menen. On rasittavaa juosta kahen viikon välein lääkärillä ja työpaikalla ja kelalla... Oon tippunu jo kelan sairaspäivärahalle mutta ei tässä voi ajatella sitä rahaa minkä menettää vaan on keskityttävä siihen että on itellä parempi olo ja että vauva pysyy sisällä vielä pitkän aikaa!

• rv22+3

..vastauksestasi. Kävin siis ihan terveyskeskuslääkärillä, joka on kylläkin ihan sama kun neuvolalääkärini.
        On todellakin kummallista, että lääkäri voi jalkoja vääntelemällä päätellä että selkäni on "rauhallinen". Tuo ikiihana lääkäri oli kirjoittamassa ensin kahta päivää, mutta kirjoitti sitten kuitenkin koko viikon.
        Vaikka olenkin ns. v*mäisessä työssä, niin aina olen työni huolella hoitanut, mielenterveyshän tässä menee kun ei vaan kertakaikkiaan pysty.

• selkävaivanen myös

Olen myös saikulla selkäsäryn supistelujen takia.
      Terveyskeskuslääkärillä(mies)olen käynyt kolme kertaa.Ekalla kerralla antoi 2pv saikkua.Toisella kuukauden ja viimeksi kun kävin antoi kolme vko:a.Siitä vielä 6vko:a äippälomaan.
      Suurin syy mikä pakotti lääkäriin oli se etten saanut selkäsäryn vuoksi nukuttua.Mikään asento ei ollut hyvä.Ei siinä sitten töihin(seisomatyö) jaksa aamulla lähteä, kun on koko yön pyörinyt(sekä ravannut vessassa).Muutenkin on yliväsymys vaivannut koko raskauden aikana.
      Lääkäri käski ottamaan vaikka 8kpl panadolia/pv???Aika hurjalta kuulostaa,enkä ole ottanutkaan,koska ei ne lääkkeet vaivaa poista!Mielestäni parasta sekä vauvalle että minulle on tässä tilanteessa LEPO aina kun siltä tuntuu!!!

• rv22+3

Minulle myös lääkäri "määräsi" tuota panadolia, ei mikään särkylääke ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön, eikä niistä mitään taikaa ole, ainakaan minulle.
        Mulla on myös mennyt tuosta 15viikosta saakka niin että yöllä nukun 2 tuntia ja taas pakko nousta ylös, kävellä ympäriinsä vähän aikaa ja taas koittaa saada unenpäästä kiinni...

• rv26
        rv22+3 kirjoitti:

Minulle myös lääkäri "määräsi" tuota panadolia, ei mikään särkylääke ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön, eikä niistä mitään taikaa ole, ainakaan minulle.
        Mulla on myös mennyt tuosta 15viikosta saakka niin että yöllä nukun 2 tuntia ja taas pakko nousta ylös, kävellä ympäriinsä vähän aikaa ja taas koittaa saada unenpäästä kiinni...

Joo, mulle eräs lääkäri päivystyksessä antoi reseptin vahvempiin panadoleihin (sellaisia kuin Panadol extend 665mg). Sanoi vielä että ei tästä mitään tule jos joutuu koko raskausajan poissa olemaan duunista! Jonkin aikaa otin niitä, kunnes lopetin; eihän siinä oikeesti oo mitään järkeä että lääkkeiden avulla yrittää väkisin töissä olla! Seuraava lääkäri oli samaa mieltä sitten kanssani. Enkä enää oo ottanu niitä, joskus tavallista Panadolia päänsärkyyn.

Ittee stressaa myös välillä se kun saa rueta viimeisillä saikkupäivillä miettimään että onko musta töihin lähtemään. Pomolle kun ei oo kiva sanoo et ei pysty olemaan töissä ku koskee nii paljo. Yleensä alkoi mököttää! Tosi aikuismaista suhtautumista täälläpäin=)

• selkävaivainen myös
        rv26 kirjoitti:

Joo, mulle eräs lääkäri päivystyksessä antoi reseptin vahvempiin panadoleihin (sellaisia kuin Panadol extend 665mg). Sanoi vielä että ei tästä mitään tule jos joutuu koko raskausajan poissa olemaan duunista! Jonkin aikaa otin niitä, kunnes lopetin; eihän siinä oikeesti oo mitään järkeä että lääkkeiden avulla yrittää väkisin töissä olla! Seuraava lääkäri oli samaa mieltä sitten kanssani. Enkä enää oo ottanu niitä, joskus tavallista Panadolia päänsärkyyn.

Ittee stressaa myös välillä se kun saa rueta viimeisillä saikkupäivillä miettimään että onko musta töihin lähtemään. Pomolle kun ei oo kiva sanoo et ei pysty olemaan töissä ku koskee nii paljo. Yleensä alkoi mököttää! Tosi aikuismaista suhtautumista täälläpäin=)

Mua niin paljo ketuttaa toi lääkkeiden tyrkytys!Mulla on muutenki heikko selkä ja olen siihen paljon lääkkeitä joutunut syömään(en raskausaikana).Nyt odotan toista lasta ja ottaa niin pannuun kun omalääkäri on mies ja se ei tajuu mitää raskaudesta!Esikoista odottaessa mulla oli aivan ihana työpaikkalääkäri NAINEN!joka todella tajusi millaista on olla raskaana.Antoi kk kerralla lomaa ja kehotti lepäämään:Vauva on nyt tärkein!(työt odottaa tai ne tekee joku muu).Kehotti myös käymään hierojalla,jos haluan/se helpottaisi.
        Ymmärtäisivät nyt vaan kirjotella sitä sairaslomaa!!!

• kokemusta
        selkävaivainen myös kirjoitti:

Mua niin paljo ketuttaa toi lääkkeiden tyrkytys!Mulla on muutenki heikko selkä ja olen siihen paljon lääkkeitä joutunut syömään(en raskausaikana).Nyt odotan toista lasta ja ottaa niin pannuun kun omalääkäri on mies ja se ei tajuu mitää raskaudesta!Esikoista odottaessa mulla oli aivan ihana työpaikkalääkäri NAINEN!joka todella tajusi millaista on olla raskaana.Antoi kk kerralla lomaa ja kehotti lepäämään:Vauva on nyt tärkein!(työt odottaa tai ne tekee joku muu).Kehotti myös käymään hierojalla,jos haluan/se helpottaisi.
        Ymmärtäisivät nyt vaan kirjotella sitä sairaslomaa!!!

Mee yksityiselle niin johan tulee apua =)
        Itse oon ollut viikolta 19 lähtien saikulla selän takia. Ja nyt viikolla 25. Ja töihin en mee enään. Ei kannata riskeerata mitään. Vauvan hyvinvointi tärkeintä ja tietty myös sinun =)

kokemusta kirjoitti:

Mee yksityiselle niin johan tulee apua =)
        Itse oon ollut viikolta 19 lähtien saikulla selän takia. Ja nyt viikolla 25. Ja töihin en mee enään. Ei kannata riskeerata mitään. Vauvan hyvinvointi tärkeintä ja tietty myös sinun =)

Hei!

Minulla kanssa kamppailu selkäkivun ja supistusten kanssa. Supisteluja tulee rasituksessa, esim. koiran kanssa kävellessä vaikkei tahti kovin kummoinen olekkaan, ja töissä tulee useasti. Olen hoitoalalla, ja työni on todella fyysisesti raskasta. Nyt on alkanut myös ilmetä selkäkipua, ihan tuolla alhaalla ja säteilee jalkoihin. Välillä tuntuu että jalat/jalka pettää alta.
        Työterveyslääkäri ja neuvolalääkäri molemmat sillä asenteella että raskaus ei ole sairaus, joten eipä siellä paljon voi valittaa..
        Huomiseksi sain ajan yksityiselle, toivottavasti hän kuuntelee ja ymmärtää..

Minkälaista selkäkipua teillä on? Jatkuvaa, vai lyhytkestoisia vihlaisuja? Missä kohdin kipu on?

Itsellä nyt viikkoja 24 5, ja aikaa äippäloman alkuunkin vielä melkoisesti, joten saa nähdä miten tässä jaksaa.

• rv22+3
        *** kirjoitti:

Hei!

Minulla kanssa kamppailu selkäkivun ja supistusten kanssa. Supisteluja tulee rasituksessa, esim. koiran kanssa kävellessä vaikkei tahti kovin kummoinen olekkaan, ja töissä tulee useasti. Olen hoitoalalla, ja työni on todella fyysisesti raskasta. Nyt on alkanut myös ilmetä selkäkipua, ihan tuolla alhaalla ja säteilee jalkoihin. Välillä tuntuu että jalat/jalka pettää alta.
        Työterveyslääkäri ja neuvolalääkäri molemmat sillä asenteella että raskaus ei ole sairaus, joten eipä siellä paljon voi valittaa..

Minkälaista selkäkipua teillä on? Jatkuvaa, vai lyhytkestoisia vihlaisuja? Missä kohdin kipu on?

Itsellä nyt viikkoja 24 5, ja aikaa äippäloman alkuunkin vielä melkoisesti, joten saa nähdä miten tässä jaksaa.

No just sellaista jalkoihin säteilevää kipua, ristiselkä, tuntuu että selkäranka posahtaa. Kipu käy välillä niin sietämättömäksi ettei yksinkertaisesti saa jalkaa toisen eteen.

• selkävaivainen
        *** kirjoitti:

Hei!

Mulla on välillä koko selkä kipeä/tulessa!Eniten tai useimmiten alaselkä ja säteilee sit tietty yläselkään ja takapuoleen sekä jalkoihin.Muutenkin notkoselkä ja nyt maha"venyttää"selkää enemmän notkolle,sekä myöskin skolioosia.On myös vaikeuksia löytää nukkuessa=maatessa sellainen hyvä asento,että sais alkaa nukuttua.Tyynyjä on käytössä,mutta silti yöt on tuskaa.Koko ajan heräilyä,pyörimistä,vessassa ravaamista,hikoilua...Touko-kesäkuussa LA ja todella toivon,että saan olla äippälomaan asti saikulla.Toivon sitä myös sinulle.Sano ettet halua syödä lääkkeitä(panadol),etkä saa nukuttua,ei silloin jaksa mennä töihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      81
      3117
    2. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      75
      1271
    3. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      162
      1163
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1030
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      961
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      309
      925
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      43
      829
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      815
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      815
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      91
      783
    Aihe