Volvo S40 2.0 vm.2000, risut ja ruusut??

Jeppe*

Olen ehkä hankkimassa otsikon mukaista autoa. Haluaisin nyt kuulla kaikki hyvät ja huonot puolet yms. tyyppiviat mitä noissa sitten onkaan. Auto on ajettu vain 114tkm ja vaikuttaisi niin hyvältä kaikin puolin. Ja mitenkäs noissa on jakoremmin vaihtoväli? Onko noissa mitään tekniikka ongelmia ollut? Kertokaa kaikki mitä mieleen tulee, kiitos jo etukäteen!

10

7910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on niin

      perkeleen ahdas, kapea ja nolon matala lättänä

      jopa corolla on yhtä tilava, joten se kertoo auton tiloista kaiken

      tekniikasta en teidä muuta sanoa kuin että ennen pimeällä meni viekkaus aina oikein kun arvasi ranskalaista jos auton joku valoista ei toiminut

      nykyään se on s40 jos sähkölaitteet piiputtaa

    • Tyytyväinen..

      Itse olen ajellut jo neljä vuotta ja mittarissa on 160tkm. Ei ole tarvinnut kertaakaan viedä autoa vian takia korjaamolle. Jakoremmi vaihdettiin siinä 120tkm:n kohdalla. Remmin vaihto väli on 4vuotta.. kilometri määrää en muista, mutta sen voit itsekkin tarkistaa huoltokirjasta.
      Plussat: Luotettava, lämmin, hyvä ajaa, ei kovin herkkä ruostuun (omassa ei löydy hakemallakaan), suht.taloudellinen (1.8). Miinukset: ahdas, kalliit huollot, rengasmelu

      • Jeppe*

        "tekniikasta en teidä muuta sanoa kuin että ennen pimeällä meni viekkaus aina oikein kun arvasi ranskalaista jos auton joku valoista ei toiminut"

        Sori mutta minä en ainakaan ymmärrä mitä tuolla tarkoitat!

        Minä en ainakaan paljoo miinuksia ole löytänyt tuosta yksilöstä mikä minulla on nyt koekäytössä. Rengasmelua hiukan on mutta eiköhän tuokin ole aivan normaalia? En mä ainakaan ole kuullut sellaisesta autosta johon ei renkaiden äänet yhtään kuulu. Mua ei pikku äänet häiritse yhtään!

        Ahtaudesta sen verran että mua ei pahemmin haittaa kun ajelen enimmäkseen yksinään. Ratti tuntuu vähän häiritsevän kun ottaa jalkoihin, ei pahasti:)

        Niin kulutuksesta haluaisin tarkempaa tietoa, että paljonko kuluttaa 2.0?

        Näissäkö on sitten jotain sähkövikaa? Enpä oo ikinä kuullut että volvoissa olis sellasta! ???
        Onko näin?


      • Tyytyväinen...
        Jeppe* kirjoitti:

        "tekniikasta en teidä muuta sanoa kuin että ennen pimeällä meni viekkaus aina oikein kun arvasi ranskalaista jos auton joku valoista ei toiminut"

        Sori mutta minä en ainakaan ymmärrä mitä tuolla tarkoitat!

        Minä en ainakaan paljoo miinuksia ole löytänyt tuosta yksilöstä mikä minulla on nyt koekäytössä. Rengasmelua hiukan on mutta eiköhän tuokin ole aivan normaalia? En mä ainakaan ole kuullut sellaisesta autosta johon ei renkaiden äänet yhtään kuulu. Mua ei pikku äänet häiritse yhtään!

        Ahtaudesta sen verran että mua ei pahemmin haittaa kun ajelen enimmäkseen yksinään. Ratti tuntuu vähän häiritsevän kun ottaa jalkoihin, ei pahasti:)

        Niin kulutuksesta haluaisin tarkempaa tietoa, että paljonko kuluttaa 2.0?

        Näissäkö on sitten jotain sähkövikaa? Enpä oo ikinä kuullut että volvoissa olis sellasta! ???
        Onko näin?

        Sähkövikoja ei mullakaan ole ollut.. ainoastaan toinen takavalo menee kerran vuodessa. Rengas melu on ainoa mitä kuuluu, eikä se ole ollenkaan häiritsevä. Nitinät, natinat ja kolinat loistaa poissa olollaan. Itsellä tosiaan on tuo 1.8 122hv. Joka vie maantiellä n.6l/100km. ja n.8l/100km.sekalaisessa ajossa.. minun mielestä ei yhtään hullummin. 1.8 kone on vielä yllättävän pirteä.


      • V40t4
        Jeppe* kirjoitti:

        "tekniikasta en teidä muuta sanoa kuin että ennen pimeällä meni viekkaus aina oikein kun arvasi ranskalaista jos auton joku valoista ei toiminut"

        Sori mutta minä en ainakaan ymmärrä mitä tuolla tarkoitat!

        Minä en ainakaan paljoo miinuksia ole löytänyt tuosta yksilöstä mikä minulla on nyt koekäytössä. Rengasmelua hiukan on mutta eiköhän tuokin ole aivan normaalia? En mä ainakaan ole kuullut sellaisesta autosta johon ei renkaiden äänet yhtään kuulu. Mua ei pikku äänet häiritse yhtään!

        Ahtaudesta sen verran että mua ei pahemmin haittaa kun ajelen enimmäkseen yksinään. Ratti tuntuu vähän häiritsevän kun ottaa jalkoihin, ei pahasti:)

        Niin kulutuksesta haluaisin tarkempaa tietoa, että paljonko kuluttaa 2.0?

        Näissäkö on sitten jotain sähkövikaa? Enpä oo ikinä kuullut että volvoissa olis sellasta! ???
        Onko näin?

        Mikset nosta rattia tai laske penkkiä jos ratin asento häiritsee? Molemmille toiminnoille löytyy oma vipu.


      • Jeppe*
        V40t4 kirjoitti:

        Mikset nosta rattia tai laske penkkiä jos ratin asento häiritsee? Molemmille toiminnoille löytyy oma vipu.

        Joo, eli en edes tiennyt että siinä jokin säätö olis, onko kaikissa? Penkin säädöt kyllä tiesin mutta en ratin. Noh, kaupat tuli tehtyä tänään.
        Auto vaikuttaa kaikin puolin ihan hyvältä, ei voi moittia. Hyvillä mausteilla ja vähän ajettu, ja eikä hintakaan niin älytön ollu :)


      • hemuli_
        Jeppe* kirjoitti:

        Joo, eli en edes tiennyt että siinä jokin säätö olis, onko kaikissa? Penkin säädöt kyllä tiesin mutta en ratin. Noh, kaupat tuli tehtyä tänään.
        Auto vaikuttaa kaikin puolin ihan hyvältä, ei voi moittia. Hyvillä mausteilla ja vähän ajettu, ja eikä hintakaan niin älytön ollu :)

        Tuolta löytyy pikkasen lisää faktoja http://www.ajovalo.net/Mallit/VolvoS40.htm


    • ex volvisti.

      Nyttemmin merkki on vaihtunut saksalaiseen ja vaikka ikää on niin laatu huomattavasti parempaa kuin hollannin volvossa.

      Volvossa tippuu arvo hirveän nopeasti, et saa myytyä tuota autoa jos siinä ei aut.ilmas., vak.nop.sääd, yms. nykyajan herkkuja. Jos pitäis ostaa S40 Volvo, niin ehdottomasti tuontiauto jossa kaikki herkut, siistit pellit, yms.. Suomiautot on karvalakkeja, kiitos autoveron.

    • 1+14=15

      Kysykää tojomiehiltä he tietävät muitten merkkien runsaat viat omissa ei ole.

    • essobaari

      Kyllä vain essolle vaan keskustelemaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe