Olen ehkä hankkimassa otsikon mukaista autoa. Haluaisin nyt kuulla kaikki hyvät ja huonot puolet yms. tyyppiviat mitä noissa sitten onkaan. Auto on ajettu vain 114tkm ja vaikuttaisi niin hyvältä kaikin puolin. Ja mitenkäs noissa on jakoremmin vaihtoväli? Onko noissa mitään tekniikka ongelmia ollut? Kertokaa kaikki mitä mieleen tulee, kiitos jo etukäteen!
Volvo S40 2.0 vm.2000, risut ja ruusut??
10
8507
Vastaukset
- on niin
perkeleen ahdas, kapea ja nolon matala lättänä
jopa corolla on yhtä tilava, joten se kertoo auton tiloista kaiken
tekniikasta en teidä muuta sanoa kuin että ennen pimeällä meni viekkaus aina oikein kun arvasi ranskalaista jos auton joku valoista ei toiminut
nykyään se on s40 jos sähkölaitteet piiputtaa - Tyytyväinen..
Itse olen ajellut jo neljä vuotta ja mittarissa on 160tkm. Ei ole tarvinnut kertaakaan viedä autoa vian takia korjaamolle. Jakoremmi vaihdettiin siinä 120tkm:n kohdalla. Remmin vaihto väli on 4vuotta.. kilometri määrää en muista, mutta sen voit itsekkin tarkistaa huoltokirjasta.
Plussat: Luotettava, lämmin, hyvä ajaa, ei kovin herkkä ruostuun (omassa ei löydy hakemallakaan), suht.taloudellinen (1.8). Miinukset: ahdas, kalliit huollot, rengasmelu- Jeppe*
"tekniikasta en teidä muuta sanoa kuin että ennen pimeällä meni viekkaus aina oikein kun arvasi ranskalaista jos auton joku valoista ei toiminut"
Sori mutta minä en ainakaan ymmärrä mitä tuolla tarkoitat!
Minä en ainakaan paljoo miinuksia ole löytänyt tuosta yksilöstä mikä minulla on nyt koekäytössä. Rengasmelua hiukan on mutta eiköhän tuokin ole aivan normaalia? En mä ainakaan ole kuullut sellaisesta autosta johon ei renkaiden äänet yhtään kuulu. Mua ei pikku äänet häiritse yhtään!
Ahtaudesta sen verran että mua ei pahemmin haittaa kun ajelen enimmäkseen yksinään. Ratti tuntuu vähän häiritsevän kun ottaa jalkoihin, ei pahasti:)
Niin kulutuksesta haluaisin tarkempaa tietoa, että paljonko kuluttaa 2.0?
Näissäkö on sitten jotain sähkövikaa? Enpä oo ikinä kuullut että volvoissa olis sellasta! ???
Onko näin? - Tyytyväinen...
Jeppe* kirjoitti:
"tekniikasta en teidä muuta sanoa kuin että ennen pimeällä meni viekkaus aina oikein kun arvasi ranskalaista jos auton joku valoista ei toiminut"
Minä en ainakaan paljoo miinuksia ole löytänyt tuosta yksilöstä mikä minulla on nyt koekäytössä. Rengasmelua hiukan on mutta eiköhän tuokin ole aivan normaalia? En mä ainakaan ole kuullut sellaisesta autosta johon ei renkaiden äänet yhtään kuulu. Mua ei pikku äänet häiritse yhtään!
Ahtaudesta sen verran että mua ei pahemmin haittaa kun ajelen enimmäkseen yksinään. Ratti tuntuu vähän häiritsevän kun ottaa jalkoihin, ei pahasti:)
Näissäkö on sitten jotain sähkövikaa? Enpä oo ikinä kuullut että volvoissa olis sellasta! ???
Onko näin?Sähkövikoja ei mullakaan ole ollut.. ainoastaan toinen takavalo menee kerran vuodessa. Rengas melu on ainoa mitä kuuluu, eikä se ole ollenkaan häiritsevä. Nitinät, natinat ja kolinat loistaa poissa olollaan. Itsellä tosiaan on tuo 1.8 122hv. Joka vie maantiellä n.6l/100km. ja n.8l/100km.sekalaisessa ajossa.. minun mielestä ei yhtään hullummin. 1.8 kone on vielä yllättävän pirteä.
- V40t4
Jeppe* kirjoitti:
Onko näin?Mikset nosta rattia tai laske penkkiä jos ratin asento häiritsee? Molemmille toiminnoille löytyy oma vipu.
- Jeppe*
V40t4 kirjoitti:
Mikset nosta rattia tai laske penkkiä jos ratin asento häiritsee? Molemmille toiminnoille löytyy oma vipu.
Joo, eli en edes tiennyt että siinä jokin säätö olis, onko kaikissa? Penkin säädöt kyllä tiesin mutta en ratin. Noh, kaupat tuli tehtyä tänään.
Auto vaikuttaa kaikin puolin ihan hyvältä, ei voi moittia. Hyvillä mausteilla ja vähän ajettu, ja eikä hintakaan niin älytön ollu :) - hemuli_
Jeppe* kirjoitti:
Joo, eli en edes tiennyt että siinä jokin säätö olis, onko kaikissa? Penkin säädöt kyllä tiesin mutta en ratin. Noh, kaupat tuli tehtyä tänään.
Auto vaikuttaa kaikin puolin ihan hyvältä, ei voi moittia. Hyvillä mausteilla ja vähän ajettu, ja eikä hintakaan niin älytön ollu :)Tuolta löytyy pikkasen lisää faktoja http://www.ajovalo.net/Mallit/VolvoS40.htm
- ex volvisti.
Nyttemmin merkki on vaihtunut saksalaiseen ja vaikka ikää on niin laatu huomattavasti parempaa kuin hollannin volvossa.
Volvossa tippuu arvo hirveän nopeasti, et saa myytyä tuota autoa jos siinä ei aut.ilmas., vak.nop.sääd, yms. nykyajan herkkuja. Jos pitäis ostaa S40 Volvo, niin ehdottomasti tuontiauto jossa kaikki herkut, siistit pellit, yms.. Suomiautot on karvalakkeja, kiitos autoveron. - 1+14=15
Kysykää tojomiehiltä he tietävät muitten merkkien runsaat viat omissa ei ole.
- essobaari
Kyllä vain essolle vaan keskustelemaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818