Mitä pyhää?

kova tappelu

Mitä pyhää adventtiperheen kirkkoonlähdössä näette, kun heidän huoneistostaan kuuluukova huuto ja tappelu, kun kerätään lapsia kirkkomatkaa vateen edustuskuntoon. Lapset kirkuvat ja riitelevät, eikä matkavaatteita kuulu löytyvän mistään. Vielä rappukäytävässäkin mekastus jatkuu, kun toraillaan toisilleen. Ja sitten kirkon penkissä ja tuttavia tervehdittäessä ollaan kuin pyhimykset. Meidän kielenkäytössämme tuollainen on tekopyhyyttä. -Eikö adventistien??

16

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onhan

      Etkö ole kuullut mitään pyhästä taistelusta? Kummallista!

    • että kyllä lapsista

      Ääntä lähtee, nimittäin omista, siinä äänijänteet vahvistuu, kun kilpaa huudetaan.
      Kovempi meteli sota-aseista lähtee, siellä sitä on tuskaa ja parkua, huutoa ja valitusta, tuska toista luokkaa.

    • Kyllä tuo on lapsiperheille tuttua uskontokunnasta riippumatta.

    • asia on

      noin, niin onhan se hölmöä. Siksipä minä ainakin laitan asiani kuntoon jo perjantaina (silitän paidan, tsekkaan vaatteet, valmistan ruoan jne). Ei tule hoppu ja porina sapattiaamuna.

      yx advari

    • uskota Raamattuun

      2.Mooseksen kirja:
      16:29   Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen ALALLAAN, ÄLKÖÖNKÄ KUKAAN LÄHTEKÖ PAIKALTANSA seitsemäntenä päivänä."

      • niinkuin osaa.

        Tyhmä kysyy enemmän kuin kymmenen viisasta ehtii vastata. Vai lähtee lapsista ääntä ja sinä kysyt miksi?


      • kolahtaa
        niinkuin osaa. kirjoitti:

        Tyhmä kysyy enemmän kuin kymmenen viisasta ehtii vastata. Vai lähtee lapsista ääntä ja sinä kysyt miksi?

        Minä vaan ihmettelen, että mihin sapattina niitä lapsia viedään väkisin?

        2.Mooseksen kirja:
        16:29 Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen ALALLAAN, ÄLKÖÖNKÄ KUKAAN LÄHTEKÖ PAIKALTANSA seitsemäntenä päivänä."


      • et paljon
        kolahtaa kirjoitti:

        Minä vaan ihmettelen, että mihin sapattina niitä lapsia viedään väkisin?

        2.Mooseksen kirja:
        16:29 Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen ALALLAAN, ÄLKÖÖNKÄ KUKAAN LÄHTEKÖ PAIKALTANSA seitsemäntenä päivänä."

        asioista tiedä. Turhaa sinulle on sadannen kerran toistaa samoja asioita, kun et kuitenkaan ymmärrä. Jos nuo lapset olisivat yhtä kovapäisiä kuin sinunlaisesi "kriitikot" niin ei ne oppis edes lukemaan. On eri asia jos ei ole samaa mieltä muiden kanssa (ja sallittua) mutta on väärin vääristellä muiden asioita, väärin koska sellainen on valehtelemista. Että se tehdään muka viattoman kysymisen kanssa ei paranna asiaa.

        Tuli mieleen seuraava kysymys Ramatusta.

        Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä MISTÄÄN puutarhan puusta'?"

        Nyt tietysti ihmettelet mitä tuolla oli sinun kysymyksesi kanssa tekemistä? Etkö teekin?

        Molemmat kysymykset olivat esitetyt eritarkoituksella kuin ensin luulisi kun lukee kysymyksen.

        Niin käärmeen tekemä kuin sinunkin. Käärme oli Jumalaa vastaan ja lieroili siksi, sinä olet adventisteja vastaan ja lieroilet siksi.

        Lopeta esiintymästä pellenä, vain typerykset seuraavat sinua.


      • kiihdyt?
        et paljon kirjoitti:

        asioista tiedä. Turhaa sinulle on sadannen kerran toistaa samoja asioita, kun et kuitenkaan ymmärrä. Jos nuo lapset olisivat yhtä kovapäisiä kuin sinunlaisesi "kriitikot" niin ei ne oppis edes lukemaan. On eri asia jos ei ole samaa mieltä muiden kanssa (ja sallittua) mutta on väärin vääristellä muiden asioita, väärin koska sellainen on valehtelemista. Että se tehdään muka viattoman kysymisen kanssa ei paranna asiaa.

        Tuli mieleen seuraava kysymys Ramatusta.

        Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä MISTÄÄN puutarhan puusta'?"

        Nyt tietysti ihmettelet mitä tuolla oli sinun kysymyksesi kanssa tekemistä? Etkö teekin?

        Molemmat kysymykset olivat esitetyt eritarkoituksella kuin ensin luulisi kun lukee kysymyksen.

        Niin käärmeen tekemä kuin sinunkin. Käärme oli Jumalaa vastaan ja lieroili siksi, sinä olet adventisteja vastaan ja lieroilet siksi.

        Lopeta esiintymästä pellenä, vain typerykset seuraavat sinua.

        Ihan turhaan minua haukut, en ole itseäni viisaaksi koskaan luullutkaan, kuten eräät. En minä kenellekään yritä mitään opettaa eikä kenenkään tarvitse minua seurata. Halusin vain osoittaa Raamatusta kohdan, joka liittyy sapattikäskyyn: "Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen ALALLAAN, ÄLKÖÖNKÄ KUKAAN LÄHTEKÖ PAIKALTANSA seitsemäntenä päivänä."

        Jos joku noudattaa alkuosaa tästä lauseesta, eikö silloin pitäisi myös noudattaa loppuosaa!!!!!!


      • kai tarkoita
        kiihdyt? kirjoitti:

        Ihan turhaan minua haukut, en ole itseäni viisaaksi koskaan luullutkaan, kuten eräät. En minä kenellekään yritä mitään opettaa eikä kenenkään tarvitse minua seurata. Halusin vain osoittaa Raamatusta kohdan, joka liittyy sapattikäskyyn: "Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen ALALLAAN, ÄLKÖÖNKÄ KUKAAN LÄHTEKÖ PAIKALTANSA seitsemäntenä päivänä."

        Jos joku noudattaa alkuosaa tästä lauseesta, eikö silloin pitäisi myös noudattaa loppuosaa!!!!!!

        etteikö saisi mennä kirkkoonkaan, kun sanoit että pitää pysyä alallansa.


      • vääristele
        kai tarkoita kirjoitti:

        etteikö saisi mennä kirkkoonkaan, kun sanoit että pitää pysyä alallansa.

        Enhän minä ole sanonut yhtään mitään, mutta onkin kyse siitä, uskotko Raamatun Sanaan vai etkö usko?


      • mielestäsi

        siis ihminen ei saa mennä jumalanpalvelukseen sapattina?


      • kun tekstissä
        kiihdyt? kirjoitti:

        Ihan turhaan minua haukut, en ole itseäni viisaaksi koskaan luullutkaan, kuten eräät. En minä kenellekään yritä mitään opettaa eikä kenenkään tarvitse minua seurata. Halusin vain osoittaa Raamatusta kohdan, joka liittyy sapattikäskyyn: "Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen ALALLAAN, ÄLKÖÖNKÄ KUKAAN LÄHTEKÖ PAIKALTANSA seitsemäntenä päivänä."

        Jos joku noudattaa alkuosaa tästä lauseesta, eikö silloin pitäisi myös noudattaa loppuosaa!!!!!!

        on kyse mannan keräämisestä sapattina. Sillä ei ole mitään tekemistä jumalanpalvelukseen menemisen kanssa, varsinkin kun israelilaisetkin menivät jumalanpalvelukseen sapattina. Miksi sotket toisiinsa kuulumattomia tekstejä ihan muuhun tarkoitukseen kuin mitä niillä tarkoitetaan?


      • MIKSI SITTEN?
        kun tekstissä kirjoitti:

        on kyse mannan keräämisestä sapattina. Sillä ei ole mitään tekemistä jumalanpalvelukseen menemisen kanssa, varsinkin kun israelilaisetkin menivät jumalanpalvelukseen sapattina. Miksi sotket toisiinsa kuulumattomia tekstejä ihan muuhun tarkoitukseen kuin mitä niillä tarkoitetaan?

        Miksi sitten edellisenä Sapattina oli lupa kerätä viiriäisiä ruuaksi sekä myöskin valmistaa ne??? Sapatinviettohan alkoi seitsemäntenä päivänä manna-ihmeen jälkeen.


      • olivaiei
        mielestäsi kirjoitti:

        siis ihminen ei saa mennä jumalanpalvelukseen sapattina?

        Eiköhän kyse ollut kirkkoon pakottamisesta ei siitä että saako? Adventistit repivät lapsensa lepäämästä kirkkoon. Eikö lapsilla (kouluikäsiä) saa olla vapaata edes virallisena lepopäivänä? Johan nyt on markkinat.


      • niinhän tuossa
        kiihdyt? kirjoitti:

        Ihan turhaan minua haukut, en ole itseäni viisaaksi koskaan luullutkaan, kuten eräät. En minä kenellekään yritä mitään opettaa eikä kenenkään tarvitse minua seurata. Halusin vain osoittaa Raamatusta kohdan, joka liittyy sapattikäskyyn: "Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen ALALLAAN, ÄLKÖÖNKÄ KUKAAN LÄHTEKÖ PAIKALTANSA seitsemäntenä päivänä."

        Jos joku noudattaa alkuosaa tästä lauseesta, eikö silloin pitäisi myös noudattaa loppuosaa!!!!!!

        sanoit että pitää pysyä paikallansa sapattina ja jos joku noudattaa alku osaa tästä lauseesta niin pitää noudattaa myöskin loppuosaa ja kuutena päivänä viikossa me teemme työmme ja 7:mäs päivä on sapatti, niin minä ymmärsin sinun kirjoituksesta että sapattina alköön kukaan liikkuko paikaltaan, etkos sinä näin tarkoittanut, sillä loppuosalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe