Sossusta vuokravakuus?!

Muuttohaukka

Onko kellään tietoa että saako sossusta haettua vuokravaakuuteen tarvittavat rahat?
Tuloina tällähetkellä kun on vain opintotuet (lainat, ym)....

22

11958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asukasliitto

      Sossusta todellakin saa takauksen, mutta en ole kuullut, että sen olisi saanut käteisenä. Käytännössä he antavat takauksen vuokran maksuun, joka tulee maksuun, jos on häiriöitä. Remonttikustannuksia he eivät yleensä suostu korvaamaan, joten jotkut vuokranantajat eivät oikein pidä näistä takauksista.

      Opiskelija-asunnoissa on oman kokemukseni mukaan ollut helpompaa saada hyväksyntä sossun vakuudelle. Hankalinta se on yksityisellä puolella.

      • kiitoksia

        No kannattaa ilmeisesti kuitenkin koittaa... opiskeliasuntoon ei ole mahdillisuutta, mutta jospa sen sit jotenkin sais järkättyä....


      • ei hyväksytä
        kiitoksia kirjoitti:

        No kannattaa ilmeisesti kuitenkin koittaa... opiskeliasuntoon ei ole mahdillisuutta, mutta jospa sen sit jotenkin sais järkättyä....

        Esimerkiksi tässä vuokratalossa, jossa asun, ilmoituksessa luki, että sosiaaliviraston vuokratakuuta ei hyväksytä. Tässä on 3 kk:n vuokratakuu.


      • asukasliitto
        ei hyväksytä kirjoitti:

        Esimerkiksi tässä vuokratalossa, jossa asun, ilmoituksessa luki, että sosiaaliviraston vuokratakuuta ei hyväksytä. Tässä on 3 kk:n vuokratakuu.

        Sossun takaus on kahdelle kuukaudelle, joten tietenkään se ei kelpaa. Kolmen kuukauden vuokratakuu alkaa nykyhinnoilla olla jo aikamoista riistoa, vaikka lainkirjaimen vielä täyttääkin. Itse en valitsisi tuota yhtiötä asuinpaikakseni.


      • jumaliste
        asukasliitto kirjoitti:

        Sossun takaus on kahdelle kuukaudelle, joten tietenkään se ei kelpaa. Kolmen kuukauden vuokratakuu alkaa nykyhinnoilla olla jo aikamoista riistoa, vaikka lainkirjaimen vielä täyttääkin. Itse en valitsisi tuota yhtiötä asuinpaikakseni.

        kun veronmaksajien rahoilla maksetaan saatana jonkun vuokratakuita töihin siitä tienaamaan.................................


      • asukasliitto
        jumaliste kirjoitti:

        kun veronmaksajien rahoilla maksetaan saatana jonkun vuokratakuita töihin siitä tienaamaan.................................

        Mitään rahaa ei makseta minnekään, ellei vuokran maksua laiminlyödä. Jos vuokralainen ei maksa vuokriaan, niin sossu maksaa ja laittaa perintätoimiston liikkeelle.

        Tuliko muuten mieleesi, että aloittaja saattaisi hyvinkin muuttaa juuri saadakseen niitä töitä?


      • kotona!
        asukasliitto kirjoitti:

        Mitään rahaa ei makseta minnekään, ellei vuokran maksua laiminlyödä. Jos vuokralainen ei maksa vuokriaan, niin sossu maksaa ja laittaa perintätoimiston liikkeelle.

        Tuliko muuten mieleesi, että aloittaja saattaisi hyvinkin muuttaa juuri saadakseen niitä töitä?

        vaan siihen asti kun on omaa rahaa. eli tulee omillaan toimeen.


      • ***
        kotona! kirjoitti:

        vaan siihen asti kun on omaa rahaa. eli tulee omillaan toimeen.

        Ja kotona, kuin sossun takaus ja työnperässä toiselle paikkakunnalle? Kumpi mahtaa tulla yhteiskunnalle ja itse kunkin kukkarolle edullisemmaksi?


      • itse!
        *** kirjoitti:

        Ja kotona, kuin sossun takaus ja työnperässä toiselle paikkakunnalle? Kumpi mahtaa tulla yhteiskunnalle ja itse kunkin kukkarolle edullisemmaksi?

        olen 25 v 4000 euroa kuussa käteen ikinä en ole mitään tukia ottanut tai saannut. en myöskään lääkäripalveluita käytä siis kuin yksityistä. joo ja itsekkin muutin toiselle paikkakunnalle työnperäs. mutta toi aloittaja taitaa olla opiskelija. eli ei työn peräs muuttaja.


      • sulle vaan
        itse! kirjoitti:

        olen 25 v 4000 euroa kuussa käteen ikinä en ole mitään tukia ottanut tai saannut. en myöskään lääkäripalveluita käytä siis kuin yksityistä. joo ja itsekkin muutin toiselle paikkakunnalle työnperäs. mutta toi aloittaja taitaa olla opiskelija. eli ei työn peräs muuttaja.

        Itse olen 21v, perustin oman it-yrityksen kun oli 18v. Tällä hetkellä minulla on oma maksettu asunto Helsingin keskustassa, uusi auto ja mökki. En ole myöskään koskaan mitään tukea ottanut, en edes opintotukea. Joten revi siitä!


    • Nimetön

      Minä yritin hakea sossusta rahaa vuokravakuuteni mutta olisivat korkeintaan suostuneet korvaamaan yhden kuukauden vuokravakuuden koska mulla oli kaksi kuukautta en saanut sitä.

      • pimatsuba

        se riippuu erittäin paljo sosiaalityöntekijästä antaako sen 1 vai 2 kuukauden takuun. Ja usein niille pitää tehä selväks että tietää mihin sulla on oikeudet niin niiltä voi jotai saadakkin.


      • tiiteli
        pimatsuba kirjoitti:

        se riippuu erittäin paljo sosiaalityöntekijästä antaako sen 1 vai 2 kuukauden takuun. Ja usein niille pitää tehä selväks että tietää mihin sulla on oikeudet niin niiltä voi jotai saadakkin.

        250, sosku maksoi,,,sain rauhassa muuttoa tehdä kuukauden. Tässä talossa vuokratakuu on vähintään 250, olipa vuokra sitten miten suuri tahansa kullakin asukkaalla jatkossa.


      • nivalainen
        tiiteli kirjoitti:

        250, sosku maksoi,,,sain rauhassa muuttoa tehdä kuukauden. Tässä talossa vuokratakuu on vähintään 250, olipa vuokra sitten miten suuri tahansa kullakin asukkaalla jatkossa.

        Täällä Nivalassa (kansanedustaja Pekka Vilkunan kotipitäjä) vuokrakodit vaatii niin sanotulta "tavalliselta ihmiseltä" 1 kuukauden suuruista vakuusmaksua, mutta jos olet toimeentulotuen asiakas, niin he vaativat heilta 2 kuukauden vakuusmaksua.

        Minusta tässä asetetaan ihmiset eri arvoiseen asemaan.


    • koo77u

      Ensin katotan oletko tttuen omaava asiakas ja sitten se menee harkintaan. joissakin paikkakunnilla työryhmään tmv. tutkittavaksi.
      Mikään läpihuutojuttu se ei ole vaan tarkan harkinnan takana. Varsinkin tarkan euron aikana. Yleensä se annetaan paremmin jos asunto vaihdetaan edullisempaa. Tttuen takoitus on väliaikainen auttaminen.

      • Muuuuuvi

        Entäs sitten kun on toimeentulotuki asiakas, lasketaanko takuuvuokra sen kuukauden menoihin?
        Itellä muutto tulossa ja 3kk takuu vuokra, sossun lappu ei käynyt, vaikka olisin saanut sen 3kk takuu lapun mutta silti ei käy. Poikkeus tapauksissa siis voi hakea vaikka olisi 3kk takuu vuorka.


      • ffffdfgge
        Muuuuuvi kirjoitti:

        Entäs sitten kun on toimeentulotuki asiakas, lasketaanko takuuvuokra sen kuukauden menoihin?
        Itellä muutto tulossa ja 3kk takuu vuokra, sossun lappu ei käynyt, vaikka olisin saanut sen 3kk takuu lapun mutta silti ei käy. Poikkeus tapauksissa siis voi hakea vaikka olisi 3kk takuu vuorka.

        koska et missään vaiheessa saa sitä rahaa käteen.


      • kylläsossuauttaa
        ffffdfgge kirjoitti:

        koska et missään vaiheessa saa sitä rahaa käteen.

        Ite sain viime viikolla sossusta rahat takuuvuokraan, ja ne todella ihan tilille laitoivat massit. Piti vaan lähettää kuitti kun oli maksanut sen takuun, että uskoivat.


      • heitteille jätetty
        kylläsossuauttaa kirjoitti:

        Ite sain viime viikolla sossusta rahat takuuvuokraan, ja ne todella ihan tilille laitoivat massit. Piti vaan lähettää kuitti kun oli maksanut sen takuun, että uskoivat.

        Olemme muuttamassa kahen kaverini kanssa kolmioon. Yhdellä meistä on jo rahat kasassa takuuvuokraan, mutta minulla ja toisella tulevalla kämppikselläni taloudellinen tilanne on hieman heikohko. Laitoimme siis sossulle hakemukset vuokratakauksen saamiseksi. Tänään sitten tuli päätös, että emme kyseistä vuokrantakausta saa, koska vuokrasopimuksemme on määräaikainen (1 vuosi). Perustelivat sillä että jos ennen vuoden kulumista lähdemme asunnosta pois, joudumme rahavaikeuksiin (pitää maksaa joku ylimääräinen vuokra)??? Olemme siis opiskelijoita, ja kelan tukea tulemme saamaan. Tulevat kämppikseni ovat tällä hetkellä kodittomina (budjaavat väliaikaisesti avuliaan ystävämme YKSIÖSSÄ)
        Jotenkin tuntuu siltä että joku yrittää kusettaa meitä. Ei vaan käy järkeen että määräaikainen sopimus voisi vaikuttaa tällätavoin.
        Onko kellään tullut ongelmia vuokratakauksen saamisessa jos on määräaikainen sopimus?


      • Pulassa.....
        heitteille jätetty kirjoitti:

        Olemme muuttamassa kahen kaverini kanssa kolmioon. Yhdellä meistä on jo rahat kasassa takuuvuokraan, mutta minulla ja toisella tulevalla kämppikselläni taloudellinen tilanne on hieman heikohko. Laitoimme siis sossulle hakemukset vuokratakauksen saamiseksi. Tänään sitten tuli päätös, että emme kyseistä vuokrantakausta saa, koska vuokrasopimuksemme on määräaikainen (1 vuosi). Perustelivat sillä että jos ennen vuoden kulumista lähdemme asunnosta pois, joudumme rahavaikeuksiin (pitää maksaa joku ylimääräinen vuokra)??? Olemme siis opiskelijoita, ja kelan tukea tulemme saamaan. Tulevat kämppikseni ovat tällä hetkellä kodittomina (budjaavat väliaikaisesti avuliaan ystävämme YKSIÖSSÄ)
        Jotenkin tuntuu siltä että joku yrittää kusettaa meitä. Ei vaan käy järkeen että määräaikainen sopimus voisi vaikuttaa tällätavoin.
        Onko kellään tullut ongelmia vuokratakauksen saamisessa jos on määräaikainen sopimus?

        Tein vuokrasopimuksen parikuukautta sitten ja purin sen melkein seuraavana päivänä , koska minulla ei ollut varaa maksaa vuokratakuuta . nyt minulle soitellaan perintö toimistosta että munulta on jäänyt vuokratakuu maksamatta ja he perivät sen... onko kellään tietoa onko tämä laillista ja mitä tapahtuu jos jätän maksamatta sen ..


    • Antman86

      Vasemmiston tukemaa, syrjäytynyttä, suurimmaksi osaksi luovuttanutta, surkeita päihteiteillä pehminneitä. Joutuu välillä ottaa vuokralle, mut kyllä kauniista epäonnistumis tarinoista huolimatta, oma usko näihin sossusankareihin menny. Halu uskoa ihmisten hyvyyteen ja luottaa heihin on tän sakin kohdalla mennyttä.
      Sen tietää nyt et jos tämmösen vakuusvuokralaisen ottaa ni saa hyvintodennäkösesti hakee rahoja takaajalta.

    • Petu_

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2042
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1255
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1197
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe