Sektion jälkeen

vatsan palautumisesta

Miten nopeasti on muilla vatsa palautunut sektion jälkeen? Kauanko kestää jotta pömppävatsa pienenee kokonaan pois?

Sektiosta on toista kuukautta ja alun pienehkön kutistumisen jälkeen vatsa on nyt pysynyt kauan lähes samana. Alussahan lähti tosi paljon turvotusta pois. Synnärille jäikin kymmenisen kiloa ja alkupainoon on matkaa reilu 5kg. Vatsa on kuitenkin vielä iso. Lisäksi arven yläpuolella (bikinirajassa) on "kiva köntsä" lihaa päällä.
Onko vatsassa siis vielä nestettä, vai onko se silkkaa läskiä joka lähtee vain laihduttamalla?

Nyt imetyksen aikana en halua (eikä saisikaan) laihduttaa, eikä vatsalihasliikkeitäkään saa kuulemma tehdä ennenkuin noin vuoden päästä kun on lihakset siirtyneet omille paikoilleen. Mutta...

Olisi kiva kuulla kommentteja muilta, miten nopeasti ja millä keinoin palauduitte.

Oma vatsani oli raskausaikana tooodella suuri, joten tämänhetkistä tilannetta en ihmettele.

5

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla,

      oli kans ihan älyttömän iso maha ja tuli raskausarvet ja jäi inhottava löysä nahka mahaan. nyt on jo reilu vuosi synnytyksestä ja mahassa vieläkin tuo inhottava lörpäke. tuntuu ettei sitä saa millaan konstilla pois, oon lenkkeilly tehny vatsalihaksia, ei auta mulla. kai se on vaan niin et ajan mittaa se siitä lähtee, jos lähtee. on se kuitenki jonku verran kiinteytyny vuodessa mut ei varmaan ikinä tule samanlaiseksi kuin oli ennen.

    • naikkonen..

      Vatsalihasliikkeitä ei saisi tehdä vuoteen?? Ja pah, kätilöt ainaski sano että heti jälkitarkastuksen jälkeen voi alkaa pikkuhiljaa tekemään.. Itse aloitin kun vauva oli 3-4kk, ja kyllä vatsalihakset alkaa näkymäänkin pikkuhiljaa kun tätä nyt pari kk on tehnyt! Tosin laitteella. Olihan se alku aika raskasta, tuntui ettei ois vatsalihaksia ollenkaan :P
      Mutta itse olen kans huomannut, että "pömppis" on vielä tuossa alavatsan seudulla ja aina aamulla se on pienimmillään kun on herännyt ja ei ole syönyt.. Sitten kun taas syö niin se on taas siinä :D mutta painoni on pudonnut alle sen mitä olin ennenki ja en tiedä mistä se on lähteny jos kerta toi pömppö viel tossa on.. mutta se ei mun elämää kaada, annan sen palautua hiljalleen mutta samalla work out jos se sitä edesauttais. Kyl se siitä! :)

      • jälkeen

        Niin eli mulle neuvottiin että sektion jälkeen sais alkaa tehdä kunnon raskaita vatsalihasliikkeitä 6kk kuluttua. Kevyempiä jo aiemmin. Liittyi muistaakseni jotenki kiinnikkeiden muodostumiseen arpeen.


    • vauva 2kk

      Aivan kuin olisin kirjoittanut jutun! Mulla oli kanssa hirmuinen maha (lapsivettä ylimäärin), vaikka ennen raskautta olin aika pieni (161cm, 56kg). Raskausaikana tuli 22kg, joista mullakin reilu 5 on jäljellä. Olen kanssa surkutellut pömppömahaa, joka ei ole omasta mielestä enää pitkään aikaan muuttunut miksikään. Ajattelin jo, että jotain on vialla, esim. että kohtuni ei ole kunnolla supistunut jne. Viime viikon jälkitarkastuksessa todettiin kuitenkin kaiken olevan kunnossa. Enää voi vain muistella sitä lattavatsaa, joka oli aikaisemmin...

    • lipa76

      Mulla on nyt 4kuukautta setiosta. Mua ainakin neuvottu, että jälkitarkastuksen jälkeen voi alkaa maltillisesti tehdä vatsalihasliikkeitä, koska jos ei niitä ala pikkuhiljaa vahvistaa,on mahasta kuulema tosi vaikeeta päästä ikinä eroon.Ite alotin vatsojen treenaamisen about 7 viikkoa sektiosta ja maha on alkanut pienentyä mukavasti.Nyt 4kuukautta sektiosta ja treenaan niitä jo "kovaa". Tosin harrastan aerobista liikuntaa myös runsaasti, ei ne pelkät vatsojen rutistukset rasvaa polta..mutta, ennen raskautta olin aika fit, lihakset näky ja rasvaa oli vähän, en usko samaan enää pääseväni..mulla myös heti ruokailun jälkeen turpoaa maha ku olisin taas raskaana!outoa!tota ongelmaa ei ennen ollu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2809
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      376
      2664
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1838
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1708
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1482
    Aihe