Päiväkoti

Suomi popin ystävä ulkomailla

Ois pikku pulma. Vaikka asun ulkomailla, kuuntelen Suomenkielistä musikkiia melko paljon. ( Ei haluu Soomi kieli unohtaa :P ) No joka tapauksessa kuuntelin tossa eilen Päiväkotia ja en oikein ymmärtänyt tuota tekstiä kokonaan.
Eli minkä takia tyttö joutuu muuttamaan pois? Jotain se oli kai möhlinyt. koska oli pyytänyt kahdesti anteeksi, mutta mitä se oli, jäi vähän epäselväksi.

Eli onko kenelläkään tietoa mistä tuossa biisissä lauletaan ? Tai paremmin sanoen minkä takia tyttö joutuu muuttamaan pois ?

Tämä ei onneksi ole mikään maailman suurimpia ongelmia, jäi vain vaivamaan se että en ymmärtänyt aivan tuota tekstin sisältöä.

Ps. Voisiko joku sanoa minkälaista musiikkia PMMP tekee ? Olen kuullut ainoastaan Päiväkoti ja Matkalaulu ja ne olivat kyllä aivan kaksi eri marjaa. Eli onko PMMP biisit pääosin enemmän melankoolisia vai hauskoja ?

6

2615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suuri NaXu

Päiväkodin teksti ei kerro sitä suoraan vaan antaa kuulijan itse päättää. Biisin sanat löytyvät täältä http://www.pmmp.fi/kovemmat_kadet.php

PMMP:n musiikki taas on hyvin monipuolista ja riippuu ihan biisistä onko se poppia, rokkia vai punkkia. Toiset biisit ovat melankolisia ja toiset lähinnä hauskoja, mutta käsittelevät kaikki kuitenkin vakavia asioita. PMMP:n sivulta voit myös ladata näytteen jokaisesta Kovemmat kädet albumin kappaleesta.

Kaikenkaikkiaan PMMP:n musiikki on monipuolisuudessaan ja omalaatuisuudessaan maailman kärkiluokkaa. Eli suosittelen.

• Suuri NaXu

• Suomi popin ystävä ulkomailla

• "Naapuri"

Olet melkein sisällä. Kuunteleppa Joku raja kahdella eri asenteella?

• "naapuri"
        "Naapuri" kirjoitti:

Olet melkein sisällä. Kuunteleppa Joku raja kahdella eri asenteella?

Kuka sinua lyö loppupelissä?

• kikkara123

No siis ymmärtääkseni suhde on ohi mut syytä ei kerrota, äijä suuttunut ja pakannut naisen kamat valmiiksi, maailma tuntuu raskaalta. Ja nainen (voihan se olla mieskin, ei siinä sanota) istuskelee asunnossa, josta näkee tutun näyn: lapset leikkii päiväkodin pihalla. Ja se on tavallaan sanaleikki joka tarkoittaa samalla häntä itseään ja kumppania, jotka myös ovat pihalla ja leikkineet vaan. PMMP on keikalla aika raju ja biisitkin on rajumpia livenä, jopa punkbiisejä, mutta on myös herkkiä ja hauskojakin kappaleita. Itse pidän niistä herkistä biiseistä mut keikalla punkkibiisitkin menee kun bändi on niin energinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      146
      2444
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      175
      1681
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      865
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      815
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe