Onko kohtalotovereita joilla on rintakipuja silloin kun jännittää? Itsellä olen huomannut uutena oireena tämän. Rintakipu tulee vain hetkellisenä "vihlaisuna", niinkuin sillä tavalla normaalissa jännityksessä "kouraisee" mahasta, niin nykyään se kouraisu tuntuu keskellä rintaa.
Tiedän että tämä jännitys on täysin korvien välissä, mutta voiko tästä jännityksestä saada esimerkiksi sydänkohtauksen? Tuntuu että olen jännitystilassa pitempäänkin kerralla, jännitän koko päivän töissä ja tuo rinnasta kouraisu saattaa tulla esimerkiksi silloin jos puhelin soi tai muissa vastaavissa "yllättävissä" tilanteissa. Tai ihan vain silloinkin kun on esim lähdössä ulos.
Kotona pystyn rentoutumaan täysin enkä siellä jännitä. Tiedän mistä tämä jännitys juontaa mutta nyt on keinot loppuneet miten tämän saa loppumaan. Enää ei pelkkä rentoutushetki tauolla riitä.
Vuosi sitten esiinnyin 100 henkilön edessä luentosalissa ja vielä englannin kielellä eikä jännittänyt ollenkaan. Tahdon vanhan elämän takaisin!
Jännitys ja rintakivut
6
5215
Vastaukset
- Lillyz
Kuulostaapa tutulta..Minäkin olin huolissani ahdistuksesta rinnassa ja varsinkin vihlaisuista...Luulin että todellakin tulee Sydäri!!!Mutta asia minulla liittyi huonoon yleisvointiin ja masennukseen ja taustalta löytyi myös pientä panikoinia.Ettei vain myös olisi liian pienet rintaliivit,ihan oikeesti..Lääkärinjutusille vaan ,mutta luultavasti kirjoittaa sinulle jonkun reseptin,joka lievittää tunteita jännitystilassa.Tsemppiä ja ei huolta:pieni jännitys paikallaan,mutta todellakin inhoittava asia...Kyllä se siitä:)
- sen tehnyt
Mulla aiva samaa oiretta rinnassa, joskus vain ohimenevä vihlaisu, mutta mulla on myös joskus kipu kestänyt pidempäänkin jos ahdistava tai jännittävä tilanne kestää..mulla nyt käytössä sepram ja odottelen, että alkaisi auttamaan.
Tänään viimeksi vihlaisi tosi kovaa, kun ahdistuin. Olen rampannut kaikki sydäntutkimukset, mutta päässähän se vika on. Voi kun joku vielä osaisi kertoa oireen alkuperän ja syyn, siis sen mekanismin joka kivun aiheuttaa. Onko jokin hormooni vai mikä ärsyke hermostossa ??- peppimaaria
Omat jännityksestä johtuvat rintakivut olen saanut hoidettua pois silloin kun tulevat niin happotasaajilla. Rintakipuni johtuvat siis siitä, että kun jännitän niin vatsa reagoi asiaan hyvin pitkälti lisäämällä happoa, joka sitten tulee myös ruokatorveen ja aiheuttaa vihlovaa rintakipua. Silloin ei auta kuin ottaa rennietä tai pepsid duo`a ja sillä menevät ohitse.
- rytmihäiriöitä
Kyllä sinun kannattaa mennä lääkäriin. Minulla on ollut vastaavaa. Lääkärissä ilmeni ylimääräisiä rytmejä. Eivät ole vaarallisia, mutta tuntuvat epämiellyttäviltä ja minulle määrättiin Propral beetasalpajaa. Se auttaa myös jännitykseen ja ramppikuumeeseen. Nyt on hyvä olla.
Minulla löytyi lääkärissä ihan kuuntelemalla rytmihäiriö. Lääkärissä oli lepo pulssi 130-140, tarkemmin ei pystytty laskemaan kun oli niitä välilyöntejä. Sitten otettiin syd.filmi myös.
Useita verikoikeita otettiin myös, koska tuontyyppisiä oireita voi tulla muistakin sairauksista esim. kilpirauhasen ylitoiminta. En todellakaan halua pelotella, mutta sitten kun on tutkittu, niin tietää onko jotain taustalla muuta kuin vain vika korvienväli.
Syön myös B-vitamiinia ja mangnesiumia kuuriluontoisesti, koska ne ovat hyviä hermoille ja syd. toiminalle.
Minun ikäni on 50v.- lääkäriin
Minulla on tutkittu rytmihäiriöitä ja otettu useaan otteeseen sydänfilmi. Verikokeet myös otettu, ei ollut kilpirauhasen liikatoimintaa. Korkeaan leposykkeeseen minulle määrättiin atenol-betasalpaaja. Toisinaan se aiheuttaa vain lisää lisälyöntejä, enkä sitä ole onneksi pitkään aikaan tarvinnutkaan. Silti sen kantaminen mukana laukussa tuntuu jotenkin turvalliselta.
Lääkärin mukaan lisälyöntisyys ei ole vaarallista, se on vain epämukavaa. Kunnon hoitoa ei ole. Olen kyllä aika vakuuttunut että sydämessä ei se vika ole, on se niin monesti kuunneltu ja tutkittu.
Mietin tuossa joku ilta sitten että mitä jännittämistä ja stressaamista tässä elämässä oikein on. Se mikä tulee, tulee, ja työ on ainakin sellainen juttu mitä ei niin vakavasti tarvitse ottaa. Yksinkertaista, mutta tuntui toimivan seuraavana päivänä töissä. Mutta siltikin ajattelin jossakin vaiheessa mennä terapeutin kanssa juttelemaan, täytyyhän nämä asiat selvittää, muuten ne sieltä tulee varmasti kummittelemaan kun joskus elämässä tulee vaikka vähän vaikeampi kausi. Ja jos rintakivut pahenee niin sitten ehdottomasti lääkäriin.
Kiitos kaikille vastauksista ja mukavaa kevättä :)
- rintakivusta
Kuvauksesi perusteella ajattelen, että autonominen hermostosi on ylikuormittunut, koska jostain syystä, jonka tiedätkin, olet oppinut jännittämään työssä. Hienoa on, että kykenet kuitenkin rentoutumaan kotona. Sanot tietäväsi, mistä jännitys juontaa. Sekin on hyvä asia. Nyt sinun tarvitsisi vain löytää sellainen terapeutti, joka käyttää menetelmiä, joiden avulla menneisyyden ikäviä kokemuksia, tunnemuistoja ja rajoittavia uskomuksia itsestä on mahdollista neutraloida ja siten ikäänkuin luoda uusi menneisyys.
Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Mulla on auttanut NLP-psykoterapia ja EMDR.
Sinulla on yhä ne myönteiset voimavarat sisimmässäsi ja saat ne uudestaan käyttöösi, kunhan esteenä olevat häiritsevät kokemukset on neutraloitu. Oman kokemukseni perusteella suosittelen terapiaa lääkkeiden sijasta. Lääkkeet eivät todellakaan hoida ja neutraloi niitä menneisyyden kokemuksia, jotka ovat aiheuttamassa oireita. Lääkkeet vain tosinlievittävät oireita, mutta silti voi joutua ojasta allikkoon sivuoireiden takia ja lääkkeistä vierottautuminenkin voi olla työlästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743690Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1722888Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612152- 1601850
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342