Jeesuksen elämä ja kuolema

Jeesus elää

Jeesus laitettiin käärinliinoihin kalliohautaan, niinkuin sinä aikana vainajille tehtiin.
Käärinliinat ovat tietämykseni mukaan jo löytyneet aikaisemmin. Niistä kiisteltiin ovatko ne Jeesuksen vai jonkun toisen.
Ne jotka odottavat että Jeesuksen ruumiskin löytyisi, ovat väärässä, sitä ei löydetä koskaan koska Jeesus nousi ylös kirkastetussa ruumiissa. Hän myöhemmin ilmestyi opetuslapsilleen ylösnousemuksen jälkeen. Hän elää.
Jos haudoista jotakin löytyisi, ne ei olisi Jeesuksen jäännöksiä.
Pilkkaajia Jeesuksellakin oli ja niin täälläkin pilkkaa ne jotka eivät usko. Olisi syytä miettiä miten vakava oma tilanne on silloin kun Jumala omalla kohdalla vaikenee. Se on pahempaa kuin hylkääminen. Hylkääminen on hetkittäistä, mutta vaikeneminen voi olla iankaikkinen.

2

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jeesus" ei ollut edes historiallinen henkilö, saatikka sitten juutalaisten kauan odottama "Messias". Henkilöity Jeesus on useista vastaavista, mutta jopa tuhansia vuosia vanhemmista, samaa kertovista kulteista rakennettu. Esimerkiksi Krishna ja Horus olivat teoiltaan ja puheiltaan identtisiä "henkilöitä". Tästä syystä kristinusko ei ole koskaan juurtunut Intiaan, koska Intialaiset pitävät koko oppia vain huonona plagiaattina.

      Nykytietämyksen mukaan "Jeesus"-henkilökultti on syntynyt noin vuoden 200 AD paikkeilla Roomassa. 12 apostolia eivät olleet historiallisia henkilöitä, eikä Mooses, Nooa, Abraham, Maria, Joosef ja niin edelleen. Jopa kristityt auktoriteetit myöntävät evankeliumit väärennöksiksi (Katolinen Ensyklopedia ja Paavi itse).

      Se on kumma, että kristityt eivät tiedä omasta uskonnostaan hölkäsen pölähtävää, edes historialisia faktoja. Eivät edes tiedä niitä asioita, jotka oma kirkko on todistanut olevan valhetta, väärennöksiä ja kusetusta.

      Toki jokainen saa uskoa vaikka kelohonkaan, mutta tuo alakoulussa syvään juurrutettu tietämätön lapsenusko tuntuu olevan voimakkaasti levinnyt. Mikä ihmeen pakko on yrittää "henkilöidä" jopa 6000 vuotta vanhaa ihmiskunnan ikiaikaista "pelastajakulttia", jonka juuret löytyvät pronssiajalta asti muinaisista auringonpalvonta-uskonnoista?

      Ilmeisesti mitä tyhmempi ihminen, sitä kiihekämpi usko.

      Jeesuksen hautaa ei koskaan löydy, koska Jeesus ei koskaan syntynyt, kuollut, häntä ei haudattu eikä hän todellakaan noussut ylös. Häntä ei ole ollut henkilönä olemassa.


      Master Eq

    • se muka

      pilkkaamista jos usko horjuu? Minäkin uskon Jeesukseen, mutta en katso sitä pilkkaamiseksi jos joku toinen ei usko. Oman uskoni olen todennut erittäin vakaaksi koska uskon myös erittäin vahvasti Joulupukkiin ja varsinkin Aku Ankkaan, ei tarvitse hautoja kaivella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe