Jeesuksen elämä ja kuolema

Jeesus elää

Jeesus laitettiin käärinliinoihin kalliohautaan, niinkuin sinä aikana vainajille tehtiin.
Käärinliinat ovat tietämykseni mukaan jo löytyneet aikaisemmin. Niistä kiisteltiin ovatko ne Jeesuksen vai jonkun toisen.
Ne jotka odottavat että Jeesuksen ruumiskin löytyisi, ovat väärässä, sitä ei löydetä koskaan koska Jeesus nousi ylös kirkastetussa ruumiissa. Hän myöhemmin ilmestyi opetuslapsilleen ylösnousemuksen jälkeen. Hän elää.
Jos haudoista jotakin löytyisi, ne ei olisi Jeesuksen jäännöksiä.
Pilkkaajia Jeesuksellakin oli ja niin täälläkin pilkkaa ne jotka eivät usko. Olisi syytä miettiä miten vakava oma tilanne on silloin kun Jumala omalla kohdalla vaikenee. Se on pahempaa kuin hylkääminen. Hylkääminen on hetkittäistä, mutta vaikeneminen voi olla iankaikkinen.

2

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jeesus" ei ollut edes historiallinen henkilö, saatikka sitten juutalaisten kauan odottama "Messias". Henkilöity Jeesus on useista vastaavista, mutta jopa tuhansia vuosia vanhemmista, samaa kertovista kulteista rakennettu. Esimerkiksi Krishna ja Horus olivat teoiltaan ja puheiltaan identtisiä "henkilöitä". Tästä syystä kristinusko ei ole koskaan juurtunut Intiaan, koska Intialaiset pitävät koko oppia vain huonona plagiaattina.

Nykytietämyksen mukaan "Jeesus"-henkilökultti on syntynyt noin vuoden 200 AD paikkeilla Roomassa. 12 apostolia eivät olleet historiallisia henkilöitä, eikä Mooses, Nooa, Abraham, Maria, Joosef ja niin edelleen. Jopa kristityt auktoriteetit myöntävät evankeliumit väärennöksiksi (Katolinen Ensyklopedia ja Paavi itse).

Se on kumma, että kristityt eivät tiedä omasta uskonnostaan hölkäsen pölähtävää, edes historialisia faktoja. Eivät edes tiedä niitä asioita, jotka oma kirkko on todistanut olevan valhetta, väärennöksiä ja kusetusta.

Toki jokainen saa uskoa vaikka kelohonkaan, mutta tuo alakoulussa syvään juurrutettu tietämätön lapsenusko tuntuu olevan voimakkaasti levinnyt. Mikä ihmeen pakko on yrittää "henkilöidä" jopa 6000 vuotta vanhaa ihmiskunnan ikiaikaista "pelastajakulttia", jonka juuret löytyvät pronssiajalta asti muinaisista auringonpalvonta-uskonnoista?

Ilmeisesti mitä tyhmempi ihminen, sitä kiihekämpi usko.

Jeesuksen hautaa ei koskaan löydy, koska Jeesus ei koskaan syntynyt, kuollut, häntä ei haudattu eikä hän todellakaan noussut ylös. Häntä ei ole ollut henkilönä olemassa.

Master Eq

• se muka

pilkkaamista jos usko horjuu? Minäkin uskon Jeesukseen, mutta en katso sitä pilkkaamiseksi jos joku toinen ei usko. Oman uskoni olen todennut erittäin vakaaksi koska uskon myös erittäin vahvasti Joulupukkiin ja varsinkin Aku Ankkaan, ei tarvitse hautoja kaivella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      258
      2810
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      99
      2257
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1960
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1403
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      68
      1384
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1300
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1138
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      974
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      973
    Aihe