Emättimen suulla siinä immenkalvon kohdalla on röpelöistä ihoa, jonka olen vasta pari päivää sitten huomannut. En tiedä kauanko se on siinä ollut, koska paikka on sellainen ettei sitä normaalisti tunne eikä mitään kipua ole.
Epäilen kyseessä olevan kondylooman, vaikka kummallakaan meistä ei ole sitä koskaan todettu ja ollaan oltu yhdessä jo pari vuotta. Lääkäriin on jo aika varattuna papa-kokeen merkeissä ja samalla saan (toivottavasti) varmistuksen joko puolesta tai vastaan. Voiko tuollainen röpelöinen iho olla kuitenkin seurausta liian rajusta hankauksesta tai venytyksestä, kun paikkakin on juuri siinä kohtaa mikä eniten venyy ja hankautuu?
Ja hoidosta. Onko olemassa kotihoitolääkkeitä kondyloomaan, joka on enempi emättimen sisällä kuin ulkona? Siis ihan emättimen sisällä tuo ei ole mutta ei voi puhua häpyhuulistakaan. Suuaukon immenkalvon puoleinen ihokieleke. Kun olen lukenut että ainakaan joitain aineita ei sisälle saisi laittaa :(
Vaiko onko ainoa hoito näihin joku sairaalassa tehtävä toimenpide? Kauanko lääkärin tekemät hoidot kestää kerralla? Monta kertaa yleensä? Paljonko maksaa? Vai voiko antaa parantua itsekseen, jos haitta ei ole itselle iso eikä ole kipuja jne?
Epäilen kondyloomaa
5
2095
Vastaukset
- joujou
Jollei muutu syöväksi niin eipä sitä ihmeemmin hoideta
- ....
Tuota olis parempi että meet gynekologille jutteleen ja käyt säännöllisesti papa kokeessa kanssa (niinkuin kaikki naiset yleensä). Sulla ei ole mitään hätää, tuo on aika yleinen vaiva jos on. Mutta on tärkeää että gynekologi ym. osaa sanoa mikä on, koska kondylooma ei ole turvallinen tauti jos on vuosikausia esim. kohdunsuulla. Ulkoisesti on jotain hoitoa -liuos esim. tai muu ja sisäisesti esim. kryo hoito (jäädytys) (ei kestä kauaa) ja muita vaihtoehtoja.
Sulla ei ole välttämättä edes kondyloomaa, ei viel tiedä. Mikäli on, se saadan hoidettua ihan hyvin. Ei oo mikään maailmanloppu.- ....
Siis tärkeää on käydä papa kokeissa aina naisen kuin naisen, vaikka ei mitään koskaan olisi.
Kondyloomaan on hoitoa, ja osittain joku paranee itselläänkin. Mutta aina kannattaa varmistaa lekurilla. - Sarita25
Juu gynellä on käyty kuten myös papassa. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia! Yhenillan juttuja ei ole takana ja nykyinen on ainoa kenen kanssa olen ollut ilman kortsua, joten ei tässä hirveä hätä ole. Mahdollisuus tartuntaan on kuitenkin olemassa, kun miehellä on ollut useampia kumppaneita.
Voi tosiaan olla, että mitään ei edes ole mutta lääkäri siis on jo tilattu. Oikealle gynelle en saanut tähän hätään aikaa mutta eiköhän lääkäri osaa ohjata eteenpäin.
Silti hirvittää, että miten mahdollisen taudin saa kukistettua ja paljonko siihen uppoaa rahaa :(
Ja sekin harmittaa, että jos minä saan taudin, vaikka ns. kilttiä elämää olenkin viettänyt. Mutta elämä on... - marra
Sarita25 kirjoitti:
Juu gynellä on käyty kuten myös papassa. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia! Yhenillan juttuja ei ole takana ja nykyinen on ainoa kenen kanssa olen ollut ilman kortsua, joten ei tässä hirveä hätä ole. Mahdollisuus tartuntaan on kuitenkin olemassa, kun miehellä on ollut useampia kumppaneita.
Voi tosiaan olla, että mitään ei edes ole mutta lääkäri siis on jo tilattu. Oikealle gynelle en saanut tähän hätään aikaa mutta eiköhän lääkäri osaa ohjata eteenpäin.
Silti hirvittää, että miten mahdollisen taudin saa kukistettua ja paljonko siihen uppoaa rahaa :(
Ja sekin harmittaa, että jos minä saan taudin, vaikka ns. kilttiä elämää olenkin viettänyt. Mutta elämä on...Mulla todettiin pari vuotta sitten kondylooma, pidin sitä ihan hirveenä alux kun kirveli ja ärsytti. Mut Wartec voiteella sain sitä hoidettua, muutaman kerran uusiutu mutta meni nopeasti ohi, kun voidetta käytti. Nyt ei yli puoleen mitään, eli kyl sen kaa pystyy elään.
Lääkäri muuten sanoi, et kun se on ulkoinen muoto niin ei aiheuta mitään sairauksia ym, sisäinen aiheuttaa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",175053Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/942290- 1351978
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee481858Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171640"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551246Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu111882Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää48821Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.301818Kaupungin yt
Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l24654