Kyllä meidän naisten nyt kannattaa olla ylpeitä. Kultaa tuli viestihiihdossa Sapporossa. Suomen naiset näyttivät ylivoimansa viestissä. Samaa ei löydy miesten puolelta. Hyvä naiset ja onnittelut
Kultaa
40
1054
Vastaukset
- mikhaildenisov
liityn onnittelijain kuoroon!Hyvä Suomen naiset!
- Meilu-reininki
Yhdistetyn miehet, ovat myös saavuttaneet ja saavuttavat kultaisia mitaleita. Olen myös iloinen että naiset näyttävät mallia, kuinka maasto hiihdossa voi myöskin suomalainen voittaa.
- mikhaildenisov
Meilu-reininki kirjoitti:
Yhdistetyn miehet, ovat myös saavuttaneet ja saavuttavat kultaisia mitaleita. Olen myös iloinen että naiset näyttävät mallia, kuinka maasto hiihdossa voi myöskin suomalainen voittaa.
he olivat ylivoimaisia........ja Ruottilla ei oo edes harrastajia!
- enkelitrio
Kiitos kullasta,niin naisille kuin miehellekkin!
Vai muistanko ihan väärin.Mahdollista sekin.
Eikö miehet "liukuneet" kultaa kans? Taisivat tehdä
molempia,hiihtää ja laskea mäkeä.
Qnnea isosti !!!- aare'
olen orottanut kuin kuuta nousevaa,Suomen hiihron uutta tulemista.
Naiset on näköjään tekemässä sitä,pitkän kuivan kauren jälkeen,kaikki kunnia heille ja kiitokset jännittävistä hetkistä. - enkelitrio
aare' kirjoitti:
olen orottanut kuin kuuta nousevaa,Suomen hiihron uutta tulemista.
Naiset on näköjään tekemässä sitä,pitkän kuivan kauren jälkeen,kaikki kunnia heille ja kiitokset jännittävistä hetkistä.Nii määki.Mun o pakko oikast vähä,ku meijä iäst ol juttuu...Mää synnyin ku oli Suames kova meno....
Siis,ei tääl tyki paukkunu,vaan se meno ja meininki
ol Helssinkis.Mmmmm.Kiiru.SiskoPIKKUsisko tulee just
hakemaa munt.Heippa! - aare'
enkelitrio kirjoitti:
Nii määki.Mun o pakko oikast vähä,ku meijä iäst ol juttuu...Mää synnyin ku oli Suames kova meno....
Siis,ei tääl tyki paukkunu,vaan se meno ja meininki
ol Helssinkis.Mmmmm.Kiiru.SiskoPIKKUsisko tulee just
hakemaa munt.Heippa!te olet mukuli molema,mahtak teit hävettä ol näi vanha kans kirjevaihros? ja ryppyse kans?
- enkelitrio
aare' kirjoitti:
te olet mukuli molema,mahtak teit hävettä ol näi vanha kans kirjevaihros? ja ryppyse kans?
Ja nii mahrottoma ylppei, sää nii mukavast ossa kirjotta.Äske käytti sitimarketis, mää jo luuli et sääki oli siäl. Yks komia miäs tuijotti minuu.
Sanosi aaaal et tual o aare. Mää sit hiippasi se miähe taakse, kattoma se persust. Sit sanoi:a ei se ol aare housu roikku perses nii palj. Käytti tilaamas ne lipu sihe filmii. Tehrääk möötti sihe aula? Mää häpesi ku ulko kuljetti sisko viipot tak auk. Mää sanosi: lait ne napi kii takist, ku sil semmone iso kaul aukko, pualet tisseist ulko.
Sii se kitisi, en sunkka kii lait, ku aarel ole sanonu, et mul ain toppi ja pleiseri pääl. - aare'
enkelitrio kirjoitti:
Ja nii mahrottoma ylppei, sää nii mukavast ossa kirjotta.Äske käytti sitimarketis, mää jo luuli et sääki oli siäl. Yks komia miäs tuijotti minuu.
Sanosi aaaal et tual o aare. Mää sit hiippasi se miähe taakse, kattoma se persust. Sit sanoi:a ei se ol aare housu roikku perses nii palj. Käytti tilaamas ne lipu sihe filmii. Tehrääk möötti sihe aula? Mää häpesi ku ulko kuljetti sisko viipot tak auk. Mää sanosi: lait ne napi kii takist, ku sil semmone iso kaul aukko, pualet tisseist ulko.
Sii se kitisi, en sunkka kii lait, ku aarel ole sanonu, et mul ain toppi ja pleiseri pääl.laulo Kääriäise jorkka,Kyl agents kaunist soitta,ne tumma kitara ääne mene pissi selk rankka.
Kauniit suvi maisema toi suve ikävä miäle,tulis ja pääsis aurinkko.Mää makkaisinkki iha äxänä.
Tul vaa miäle kui paljo mä ole kaunei suvi päivi menettän ammattin tähre.
Toisaalt ole kai mä saanukki jotta semmost,mitä maa ihmise ei koska koe.
Onk olemas semmost ko Persialaine matto?mahtak kallis ol?eihä semmost maatka ol,vai onk?
Vaimo vaa möykkäs ku olkkari matto vähä rasva tul.
Mää mopo korjasi aamul ja hiihroi katosi,mää luule et vaimo hassutta minu.
Ol muute vähä juhlavamppa ol leffas herroje kans,saatti limssa ja kaikki,teit mä katteli mut ei näkyny - enkelitrio
aare' kirjoitti:
laulo Kääriäise jorkka,Kyl agents kaunist soitta,ne tumma kitara ääne mene pissi selk rankka.
Kauniit suvi maisema toi suve ikävä miäle,tulis ja pääsis aurinkko.Mää makkaisinkki iha äxänä.
Tul vaa miäle kui paljo mä ole kaunei suvi päivi menettän ammattin tähre.
Toisaalt ole kai mä saanukki jotta semmost,mitä maa ihmise ei koska koe.
Onk olemas semmost ko Persialaine matto?mahtak kallis ol?eihä semmost maatka ol,vai onk?
Vaimo vaa möykkäs ku olkkari matto vähä rasva tul.
Mää mopo korjasi aamul ja hiihroi katosi,mää luule et vaimo hassutta minu.
Ol muute vähä juhlavamppa ol leffas herroje kans,saatti limssa ja kaikki,teit mä katteli mut ei näkynyMet oltii kyl tosimmamme tulos.Essää vaa ilmottannu mihi leffaa.Siis kui monelt olis menos.Ohi men taas
nämäkki mööti.Periks ei annet.Sitimarkettii taas ens viikol viimestäs.Viikonlopu mää viätä paffilaatikoitte kimpus.
Met oltii siskon kaa viimeviikol leffas.
Söiks popkornei?Oliks teil joku juhla näytös ku herroiki oli.Ei met sen taki tultukkaa.Pantii siive nippuu ja liihotelttii ohi vaa..Tua mulki matto siält ulkomailt.Kosk taas lähre?Lait kortei ja kirjekki olis kiva.Ja se matto.Aito.
Met kateltii sunt sitimarketis.Siäl kaffeteriastki.Sämpylähyllyn takkaakki.Missää ollu.Ikäväki iski.t.A - aare'
enkelitrio kirjoitti:
Met oltii kyl tosimmamme tulos.Essää vaa ilmottannu mihi leffaa.Siis kui monelt olis menos.Ohi men taas
nämäkki mööti.Periks ei annet.Sitimarkettii taas ens viikol viimestäs.Viikonlopu mää viätä paffilaatikoitte kimpus.
Met oltii siskon kaa viimeviikol leffas.
Söiks popkornei?Oliks teil joku juhla näytös ku herroiki oli.Ei met sen taki tultukkaa.Pantii siive nippuu ja liihotelttii ohi vaa..Tua mulki matto siält ulkomailt.Kosk taas lähre?Lait kortei ja kirjekki olis kiva.Ja se matto.Aito.
Met kateltii sunt sitimarketis.Siäl kaffeteriastki.Sämpylähyllyn takkaakki.Missää ollu.Ikäväki iski.t.Ase ol ennakko näytös, rahval se näytetä huame.
Vanhima lika miäs o herra ja se kauhia huano muistine ja ei se tunnekka kettä,ei eres appi ukkoas.
Siskos sanos et sä tissi paljan kävele ylesil paikoil?semmone peli ei vetele,nii lääkär mullekki sanos.
iha vaa akateemises miäles kysy et ,laitoiks piilo ko sisko kåsk?
Sit ko treffata nii sit voi tiätyst esitel parha puales,mää ole jo luanu semmose ennakko kuva susta.
Aika hyvä näköne siit tul,toi pirkitta kuva on viäl vähä hämärä,silt men vähä pistei pois ko se päiväl määräil.
Jouruks sää ain kärsimä noi paljo?voi sinu pikkust,tul tän nii mä hyssytä ja paija kans - enkelitrio
aare' kirjoitti:
se ol ennakko näytös, rahval se näytetä huame.
Vanhima lika miäs o herra ja se kauhia huano muistine ja ei se tunnekka kettä,ei eres appi ukkoas.
Siskos sanos et sä tissi paljan kävele ylesil paikoil?semmone peli ei vetele,nii lääkär mullekki sanos.
iha vaa akateemises miäles kysy et ,laitoiks piilo ko sisko kåsk?
Sit ko treffata nii sit voi tiätyst esitel parha puales,mää ole jo luanu semmose ennakko kuva susta.
Aika hyvä näköne siit tul,toi pirkitta kuva on viäl vähä hämärä,silt men vähä pistei pois ko se päiväl määräil.
Jouruks sää ain kärsimä noi paljo?voi sinu pikkust,tul tän nii mä hyssytä ja paija kansMää lupasi kosta siskol.mutku mul o nii hyvä luanto
nii emmää mittää raski kostaa.Kuha uhoon vähä.
Emmää tissit paljaan kulje.Hyi.Piän viiva vaa näkys
sisko o kare ku hän o B ja kaike lisäks kuppi B.
Kjäh.Kostimpas.Birkit o kova määräämä.Se kostaa.
Piänenä mää laiti purukumi vesiklassii,sokerivettee
yäks.Sit mää lupasi sen aamul hänel,ku se tiskas mum
pualest.Äiti ol nii pal töis,et met enkeli siivotti
ja tehti kotityät muutenki.Isä ol raitil.
Minu pikkust.Kääk.Iso mää ole.Tai paksu,olisi mää
sopiva painone,jos olisi metrin pirempi.Eres pual.
Kiltti sisko mul o.Vähä vaa kare.Kato,kerra ku olttii uimas,ni poja huus sil "oleks sää varma,että noi laput on oikealla puolella"?.Nii
laiha o,lihaa olkko kiäles.Lapaluu vaa törröttivä.
Hyssytä vaa,ei paijata viäl.Sisko peljästyy.Kato
ku met sanotaa sitä -piip-assiaa paijamiseks.
Ps.topeis o ain iso kaula-aukko.Ja mul talvisi
kaulahuivi,nih.Tänäpänki.Sisko huijas.6-0
Ompas kello taas pal.Aletaaks halimaa.Hyvää yötä!
Toivottavast Kääriäine laulaa sunt leppoisaa unee! - aare'
enkelitrio kirjoitti:
Mää lupasi kosta siskol.mutku mul o nii hyvä luanto
nii emmää mittää raski kostaa.Kuha uhoon vähä.
Emmää tissit paljaan kulje.Hyi.Piän viiva vaa näkys
sisko o kare ku hän o B ja kaike lisäks kuppi B.
Kjäh.Kostimpas.Birkit o kova määräämä.Se kostaa.
Piänenä mää laiti purukumi vesiklassii,sokerivettee
yäks.Sit mää lupasi sen aamul hänel,ku se tiskas mum
pualest.Äiti ol nii pal töis,et met enkeli siivotti
ja tehti kotityät muutenki.Isä ol raitil.
Minu pikkust.Kääk.Iso mää ole.Tai paksu,olisi mää
sopiva painone,jos olisi metrin pirempi.Eres pual.
Kiltti sisko mul o.Vähä vaa kare.Kato,kerra ku olttii uimas,ni poja huus sil "oleks sää varma,että noi laput on oikealla puolella"?.Nii
laiha o,lihaa olkko kiäles.Lapaluu vaa törröttivä.
Hyssytä vaa,ei paijata viäl.Sisko peljästyy.Kato
ku met sanotaa sitä -piip-assiaa paijamiseks.
Ps.topeis o ain iso kaula-aukko.Ja mul talvisi
kaulahuivi,nih.Tänäpänki.Sisko huijas.6-0
Ompas kello taas pal.Aletaaks halimaa.Hyvää yötä!
Toivottavast Kääriäine laulaa sunt leppoisaa unee!mä en tiär sut muut ko se mink ole valhetellu,mut mää tykkä kirjotel sul ko sää ole ainu joka vasta.
Ja sää ole semmone ,ku minulaine vanhus tykkä.
Usk tai älä mut pyäreä naise onjuur semmossi ku miähe tykkä,siis oikkia tyä miähe,semmose ko ei kat .
Ny me ei kerrotakka tota juttu on liia härski näi ehtost,nuku hyvi muru - enkelitrio
aare' kirjoitti:
mä en tiär sut muut ko se mink ole valhetellu,mut mää tykkä kirjotel sul ko sää ole ainu joka vasta.
Ja sää ole semmone ,ku minulaine vanhus tykkä.
Usk tai älä mut pyäreä naise onjuur semmossi ku miähe tykkä,siis oikkia tyä miähe,semmose ko ei kat .
Ny me ei kerrotakka tota juttu on liia härski näi ehtost,nuku hyvi muruJos mu muisti vähäki pelaa,ni meil ol pari vuat ikäeroo.Nii,et vanhus määki ole.Emmää käyt sitä
sanaa viäl.Mittää ol sul valhetellu.Em mittää.Kaik
o totta.Nukui hyvi.Miättisi just mikähä tääl o aihe.Tais men meil asia sivust.Koht joku käskee
rehvipalstal meijä,mut aihe oliki kulta,ni asiast
me puhutaanki.Kerranki.
Mää mene voileipäkaakui väsämää siskon tykö.Ja
pakkamaa ja purkamaa.Järkyttävä,kui pal ihmisel
kokkoontuu tota roinaa.Meil assuu yks laps viäl koton.Iltatähti."Hattujuhlii" tulos.
Kui kaua sää ole reissul,sikko taas lähret?Sen 3
viikkoo vai?Mää saan naputel viäl pari päivää.
Tommost muutost ajois tajunu.Luulin et se viikos hoituu ja pah,poika sano,et 3-5viikkoo.Mur. - enkelitrio b
enkelitrio kirjoitti:
Jos mu muisti vähäki pelaa,ni meil ol pari vuat ikäeroo.Nii,et vanhus määki ole.Emmää käyt sitä
sanaa viäl.Mittää ol sul valhetellu.Em mittää.Kaik
o totta.Nukui hyvi.Miättisi just mikähä tääl o aihe.Tais men meil asia sivust.Koht joku käskee
rehvipalstal meijä,mut aihe oliki kulta,ni asiast
me puhutaanki.Kerranki.
Mää mene voileipäkaakui väsämää siskon tykö.Ja
pakkamaa ja purkamaa.Järkyttävä,kui pal ihmisel
kokkoontuu tota roinaa.Meil assuu yks laps viäl koton.Iltatähti."Hattujuhlii" tulos.
Kui kaua sää ole reissul,sikko taas lähret?Sen 3
viikkoo vai?Mää saan naputel viäl pari päivää.
Tommost muutost ajois tajunu.Luulin et se viikos hoituu ja pah,poika sano,et 3-5viikkoo.Mur.Sää mittä tot puhu, kaik vaa käännä erukses.
Mul tyä päiv mene pilal, ku täytty vahti mitä sää naputa sil koneellas. Sit ku saa homma tehty, hae Helmi kottoot ja tulla kylä. Helmi sit hoitta su airo mato, saat sit viärä pesula mattos, enne muutto. Sää vaa lirkuta konel, vaik sun pitäs, ja tehrä hommi siäl koto. Varma varro et mää tule appu.
Kyl mä tulenki, ja pakka sun kone piuhat, nii hyvi et niit sit saat etti. joulu ast ainaski. Eikä siit teijä muutos, valmist tul noi nopja. Jos sää istu vaa, tuijottamas tätä ruuttu. Reera ne paffikoppas täytte, ja pir kone kii. - enkelitrio
enkelitrio b kirjoitti:
Sää mittä tot puhu, kaik vaa käännä erukses.
Mul tyä päiv mene pilal, ku täytty vahti mitä sää naputa sil koneellas. Sit ku saa homma tehty, hae Helmi kottoot ja tulla kylä. Helmi sit hoitta su airo mato, saat sit viärä pesula mattos, enne muutto. Sää vaa lirkuta konel, vaik sun pitäs, ja tehrä hommi siäl koto. Varma varro et mää tule appu.
Kyl mä tulenki, ja pakka sun kone piuhat, nii hyvi et niit sit saat etti. joulu ast ainaski. Eikä siit teijä muutos, valmist tul noi nopja. Jos sää istu vaa, tuijottamas tätä ruuttu. Reera ne paffikoppas täytte, ja pir kone kii.Ny tääl tapellaa.Mää istu su päälles,jos koskekki
mu koneesee.Älä ny viäl tul.Aarre nukku viäl.Ei mu
päiv lähre enää käyntti ilma hänt.Tai ajetaks
sittsri kaut kattomas luutamiäst ja pepui.
Just mää oli suihkus ja meikat tarttee jos sin kauppaa mennää.Äl ny tommssii kerro,et meilki o persialaine.Vahrikki,ettei Helmi taas lorauta.
Eiks se juaksu jo loppun.
Tul vaa appuu sisko.Tääl o ku viikko enne jouluu.
Waku meinas pyärttyy....Kysys,mitä noi o,ku näk lelui yläkaapis.Joululahjoi,mää vastasi.AleAle! - aare'
enkelitrio kirjoitti:
Ny tääl tapellaa.Mää istu su päälles,jos koskekki
Just mää oli suihkus ja meikat tarttee jos sin kauppaa mennää.Äl ny tommssii kerro,et meilki o persialaine.Vahrikki,ettei Helmi taas lorauta.
Waku meinas pyärttyy....Kysys,mitä noi o,ku näk lelui yläkaapis.Joululahjoi,mää vastasi.AleAle!mä nousi jo enne kuut ,mä kirjota 2jälkke
Te pelastit mun aamu te olet elämä isommppi ja mä en tarkot pyllykkä pusi pusi - aare'
enkelitrio kirjoitti:
Ny tääl tapellaa.Mää istu su päälles,jos koskekki
Waku meinas pyärttyy....Kysys,mitä noi o,ku näk lelui yläkaapis.Joululahjoi,mää vastasi.AleAle!jos olis valtaa
niin kuin on mieli
Ottaisin omakseni
Mut ku ei o nii mä vaa täält kaukka palvo teit,tänäp aamu oli surkkia.
Likal ol kontrolli käynt sairalas,mää oli saattajan ja kaik menneitte vuossie painajaise kävi kii.
On uskomatont kui paljo ihmise päähä mahtu suru ja tuska ja ne on piilos siäl,sopivan hetken ne purkautu.
Viissa sano et ot välimatka,älä men siihe sisäl,mite mä voi olla mukulast välittämät?san se.
Kotti tulles kattosi ens mäitteks onk enkeleilt mittä?ol siäl ja päivä ol pelastet - enkelitrio a ja b
aare' kirjoitti:
jos olis valtaa
niin kuin on mieli
Ottaisin omakseni
Mut ku ei o nii mä vaa täält kaukka palvo teit,tänäp aamu oli surkkia.
Likal ol kontrolli käynt sairalas,mää oli saattajan ja kaik menneitte vuossie painajaise kävi kii.
On uskomatont kui paljo ihmise päähä mahtu suru ja tuska ja ne on piilos siäl,sopivan hetken ne purkautu.
Viissa sano et ot välimatka,älä men siihe sisäl,mite mä voi olla mukulast välittämät?san se.
Kotti tulles kattosi ens mäitteks onk enkeleilt mittä?ol siäl ja päivä ol pelastetKyl siskol tul miäli, ku mää b tahro naputtaa.
Sii roikku olkapääs kii, vaik meijä piti tapel.
Ei olla riirelty, ku olla tehty kakui. Sisko orottaa et alettas syämä, tul sää ja niit oh lohi ja poro kakui nam nam. Semmottos se oh, et suru ku pukkaa niskaa, täytty osat ilota tämmösist piänist.
Mittää välimatka ei tart tommosi asioihi otta, lapse saa kyl ain ol miäles ensmäisenä. Porat saa ku silt tunttu. Olet hiano miäs ku jaksa tukke likkaas. Met tueta sua täält konelt, ja lohruteta. Tiäretä kyl milt tunttu, ku laps sairas vakavast. A vartto kaffe, sit ku oh juanu juakse kot, heti alkka sul kirjotta. Orota vaa. - aare'
enkelitrio a ja b kirjoitti:
Kyl siskol tul miäli, ku mää b tahro naputtaa.
Sii roikku olkapääs kii, vaik meijä piti tapel.
Ei olla riirelty, ku olla tehty kakui. Sisko orottaa et alettas syämä, tul sää ja niit oh lohi ja poro kakui nam nam. Semmottos se oh, et suru ku pukkaa niskaa, täytty osat ilota tämmösist piänist.
Mittää välimatka ei tart tommosi asioihi otta, lapse saa kyl ain ol miäles ensmäisenä. Porat saa ku silt tunttu. Olet hiano miäs ku jaksa tukke likkaas. Met tueta sua täält konelt, ja lohruteta. Tiäretä kyl milt tunttu, ku laps sairas vakavast. A vartto kaffe, sit ku oh juanu juakse kot, heti alkka sul kirjotta. Orota vaa.mä yritä ain paina murhe piilo,em mää niit paljo toisil huutel,tänäpä ei vaa jaksanu.
Tul kuppi täytte ja pit jollekki purkaa ittiäs,jA kenel muul lo teil,elävil ,välittävil ihmisil.
Äske just ko jyrsisi kuiva leivä kannikka sanosi vaimol et "miäl tekis rasvast voileipä kakku.
Ei se ihme ol mää ole jonkilaine näkijä,paljo tulee asioi etukätte tiatto.
Mä viha sapuska laitto mut silti joutusi opettelema syksy aikan kaik uuresta,hyvä kok mää olenki.
Mää ku viha huonost tehty tyät,se on oltava just eikä melkke,oli kiva ku sääki kerkesi muutama sana laittama.
Se on muute semmone jut et mää tunne teiä jos sittaris vasta tulet,varma tule moikkama.
Teil on sit oltava nii paljo pokka et,kässi ei heitet poskil ja huuret"voi kauhia".
Nurka taa on mentävä naurama,sovitank näi? - enkelitrio b
aare' kirjoitti:
mä yritä ain paina murhe piilo,em mää niit paljo toisil huutel,tänäpä ei vaa jaksanu.
Tul kuppi täytte ja pit jollekki purkaa ittiäs,jA kenel muul lo teil,elävil ,välittävil ihmisil.
Äske just ko jyrsisi kuiva leivä kannikka sanosi vaimol et "miäl tekis rasvast voileipä kakku.
Mä viha sapuska laitto mut silti joutusi opettelema syksy aikan kaik uuresta,hyvä kok mää olenki.
Mää ku viha huonost tehty tyät,se on oltava just eikä melkke,oli kiva ku sääki kerkesi muutama sana laittama.
Se on muute semmone jut et mää tunne teiä jos sittaris vasta tulet,varma tule moikkama.
Teil on sit oltava nii paljo pokka et,kässi ei heitet poskil ja huuret"voi kauhia".
Nurka taa on mentävä naurama,sovitank näi?Meij olla rohkei, eikä enä helpost pelästyt.
Eläm oh meit, nii mones vaikeures pyärittäny.
Siit oh saatu voima, ja elämä viisaut. Ei kovi piänist asjois viittitä narist. Paljo olla saattu iloki, ku noit lapselapsi oh siunaantunu. Ne kaik oh meil yhtessi, mahrottoma mukavi kaverei. Kyl meij ihmetellä et nii sulosi mukuloi meil. Noist isoistaki murhetuta ain porukal jos niil jottai hankaluuksi. Kaik jaatta ilo, suru, ja mukulakki viäl. Meijä äijä oh semmossi jöröi, et ne mittä ossa lohrutta meit, jos meil murhei. Toivottavast mää ehtisi, ny vastat enne sisko. Piät kisa ny täs vastamises. Sisko läht kotti, mut mää vei Helmi ens kävelyl. Se mokom sotkiki mu mato, vaik sisko matol sen piti tarppeet tehrä. Mää sai taas huamat, et ei kannat mittä jekui eres suunnitel.
Paremppa huamist päivä sul ja suukoi. t:b - enkelitrio
aare' kirjoitti:
mä yritä ain paina murhe piilo,em mää niit paljo toisil huutel,tänäpä ei vaa jaksanu.
Nurka taa on mentävä naurama,sovitank näi?Sisko naputtel ja mää saneli,paitti sen et mää kakkuu halusi syämää.Kaffet mää vartosi.
Miks sää joutusi opettelema?
Ei met ain yhres kaupas käyrä.Mää käy usseemmi
euromarketis.
Jos jossai nährää,ni met ei ujostella,ei.Karata sun
kaulaas kii,jos kahrestas ollaa.
Simmost elämä on,valoo ja varjoo.Mut muist,et
sattee jälkkee ain päivä paistaa.
Meil o molemmil ollu kans riittäväst vastoinkäymissii.Päivä kerrallas ja parempaa toivoen niist selvii.Ja ku muistaa piänist ilon
murenist ottaa kii.Täs o sul lohtuu,ole mää tän
jonkul tääl aiemminki laittanu...
Onnea jokainen päivä,vaikka tuskaa puolillansa.
Onnea kaikki eletty,vaikka se polttaisi tulena.
Jaksamista ja iso hali näin virtuaalisesti,
mutta lämpimin ajatuksin! - enkelitrio
enkelitrio kirjoitti:
Sisko naputtel ja mää saneli,paitti sen et mää kakkuu halusi syämää.Kaffet mää vartosi.
euromarketis.
Meil o molemmil ollu kans riittäväst vastoinkäymissii.Päivä kerrallas ja parempaa toivoen niist selvii.Ja ku muistaa piänist ilon
mutta lämpimin ajatuksin!TOTTA?Oisko tää ny sitä telepatiaa.Pikkuse ymmärtäisi,joa sanalki olis puhuttu,et kipinkapin sit koneel.
Mutku ei ollu mittä juttuu.
Mää iha peljästysi ku näi,et sisko ol taas naputellu
ja iha yksisses.Mää aloi heti,ku ukot lähti listoi
laittamaa.Samal sekunnil pomppasi konee kimppuu.
Lisäsin tämän erellise jatkoks.
Ja hyäkkään paffilaatikoitte joukkoo.Mur.Mittää
saa aikaseks.Ny tarttee laittaa ykkös vaihre pääl! - aare'
enkelitrio kirjoitti:
Sisko naputtel ja mää saneli,paitti sen et mää kakkuu halusi syämää.Kaffet mää vartosi.
euromarketis.
mutta lämpimin ajatuksin!anova saa ja kysyväl vastata,mähän olen ollu ain oikke himo liikkuja, apsolutisti, viinast ja tupakast.
Paino on ollu siin 90kg korvil ,mut vyötärö on siin 88cm paikkeil,eli roteva ilman mahaa.
Syksyl elämä toppas ,mää joutusi leikkauksee,tehti 3 suane ohitus,tervel miähel.
Sillo tuli kysytty "onk minu huijattu" tervelisil elämä tavoil.
Mul oli sepelvaltimo taut,noutaja meinas tulla puun takka,sit mä laito käre nyrkki,puri hammast ja pääti näyttä.
Mä myäs näyti noutajal ainaki viäl pitkä nenä,3kk sairasloma,helvetillist kuntoutusta ja töihi.
Onni ol siin et syrän ei ollu kärsin iskemisest tilast ,se ol terve ,ei mittä kuolio.
Mä teen taas semmossi 10-15 km lenkei ja orota suvi.
Joku sano ettei tytö kiinost leikattu,paskapuhet.
mihi sitä paheista pääse?
Siin ol lika sairaus,äiti kuolem joulun ja oma leikkaus,perhe vahvin ol yht äkki heikoin,siin öliki ihmettelemist.
Nyt o kokonais rasva vähä kolme pääl ja ei ne ennenkä ollu ko viire paikkeil.
MUIST NY ET MÄ OLE TAVALISE SURUTOIN POIK
Lisäksi ne ilkeämieliset saivat nokilleen, jotka mm. epäilivät Kuitusen menestystä ja "puhtautta"!
- enkelitrio b
No eipä täs, iha kultaa tullu mul.
Kerkesi vaa vastama enne sisko, voit se oh piäniki voitto. Mää olenki nii palj vikkelämpi, ainaski kintuistani ain. Siäl sisko taitta miätti, pakata vai eiks pakata. Paljo aikka käyttä suunnittelu, mää olisi jo huiskinu loota täytte.- aare'
mä mene maat,sitko sul o aikka luve toi ylempän oleva jut,se vähä valase minu.
Nukkukaa hyvi ja niinko kilti flika kuulu - enkelitrio
Keskimmäine saa ain kulttaa!Jepjoo.Sää olisi jo
tyhjentänykki ne.
Aarel mää koiti vastat,mut joku oliks se hierarkia
on liian syvä vai hyvä ?Meil.
Tää onki teil yhteiseks nytte.Munt ei totisest nappaa yhtää.
Koiraki vinkuu.Sil o tarkka toi aikataulu.Mun o pakko lähtee sen kans.Himputi neitiki ku lähti taas
viikonlopu viattoo.Mää ole vihane.Harvoi ole,mut ny
tekis miäl sannoo ruma sana-ruma sana-.Siin se.
Tulkka mun kans lenkil.
Tost leikatust miähest....Nii ehjält sää tunnu,et
met ainaski tykätää sunst.Raitiski viäl.NAM. - enkelitrio
aare' kirjoitti:
Nukkukaa hyvi ja niinko kilti flika kuuluAin olla kiltei.Mene huilimaa.
Ota tyyny kainaloo,se ole mää....yht pehmone.
Ps.jätä lenkki huame välii,et paranet!
Kauniita unia,enkelten kuvia! Suukko ! - enkelitrio
aare' kirjoitti:
Nukkukaa hyvi ja niinko kilti flika kuuluMikä ylempi juttu,niit o monta?
Ja sit pää tyynyyn. - enkelitrio b
Mää hoira nyt tätä kirjevaihtoo, sisko koitta pakat.
Ei se ain ol nii, et tervellise tavat antta terveyt.
Kyl vaikutta jos suvus jottai sairauksi. Sisko syrän oh ja reikannu. Mut ei mittä jouruttu korjama viäl.
Simmose vaikeure pysäyttä, kattoma tätä elämä iha toiselt kantilt. Jollei enne, ol osannu piänist asioist ilota ni sit oppi ku kualema nualese lähelt.
Mul oh miäs pitkäl sairaslomal, onneks sai pittä häne viäl. Sil ol tapaturma, pia se oh vuare ollu koton. Se mun miälest mukava, vaik hänel aik käy pitkäks. Ja orotta et viäl pääsis moottoripyäräl ajaa. Mää inho sitä ajopeli. Hyvä et jaksa pittä kuntto yllä, mää ole simmone laiska liikkuma. Hyätyliikunta mää tykkä tehrä. Koira hommasi ja luuli et mää kävele sen kans pitki lenkei. Helmi vaa oh laiskempi ku mä. Sää paina samaverra ku mun miäs. Hän se hoita linjojaa, syä vähä ja liikku paljo. Mul sit narisee, et mää ole liia lihava.
En oo kovi paksu, 65kg ja 169. Vähä niit kiloi oh tullu iä karttues. Mää tykkä et sii rypy oikene ku vähä liho. Eiks vaa nii se oh, mitä enemmän kiloja sitä enemmän iloja. - aare'
enkelitrio b kirjoitti:
Mää hoira nyt tätä kirjevaihtoo, sisko koitta pakat.
Ei se ain ol nii, et tervellise tavat antta terveyt.
Kyl vaikutta jos suvus jottai sairauksi. Sisko syrän oh ja reikannu. Mut ei mittä jouruttu korjama viäl.
Simmose vaikeure pysäyttä, kattoma tätä elämä iha toiselt kantilt. Jollei enne, ol osannu piänist asioist ilota ni sit oppi ku kualema nualese lähelt.
Mul oh miäs pitkäl sairaslomal, onneks sai pittä häne viäl. Sil ol tapaturma, pia se oh vuare ollu koton. Se mun miälest mukava, vaik hänel aik käy pitkäks. Ja orotta et viäl pääsis moottoripyäräl ajaa. Mää inho sitä ajopeli. Hyvä et jaksa pittä kuntto yllä, mää ole simmone laiska liikkuma. Hyätyliikunta mää tykkä tehrä. Koira hommasi ja luuli et mää kävele sen kans pitki lenkei. Helmi vaa oh laiskempi ku mä. Sää paina samaverra ku mun miäs. Hän se hoita linjojaa, syä vähä ja liikku paljo. Mul sit narisee, et mää ole liia lihava.
En oo kovi paksu, 65kg ja 169. Vähä niit kiloi oh tullu iä karttues. Mää tykkä et sii rypy oikene ku vähä liho. Eiks vaa nii se oh, mitä enemmän kiloja sitä enemmän iloja.vaara ohi,rauha maas
kuumeeton on äijä taas.
Sä pee olet melkke missi mitois,et ol paksu,naise näköne,semmone sopiva.
Vai et sä tyk pyäräst?et sit olekka "surina sussu"
Oikkias oot et vaikeure opetta,niinko minu toril seisoma,jos ittel on vaikkia ossa suhtautu toiste murheissi vähä paremi.
Jokos löi aan kone paffi laatikko? mahtak se löyttä pois siält laatikoitte joukost?
Pitäiskö hakki raunio koira ja men kattelema? - enkelitrio b
aare' kirjoitti:
vaara ohi,rauha maas
kuumeeton on äijä taas.
Sä pee olet melkke missi mitois,et ol paksu,naise näköne,semmone sopiva.
Vai et sä tyk pyäräst?et sit olekka "surina sussu"
Oikkias oot et vaikeure opetta,niinko minu toril seisoma,jos ittel on vaikkia ossa suhtautu toiste murheissi vähä paremi.
Jokos löi aan kone paffi laatikko? mahtak se löyttä pois siält laatikoitte joukost?
Pitäiskö hakki raunio koira ja men kattelema?Sil oh oma koir, kyl se etti jos sisko hävii.
Ei iha piäne koppa, kyl mahru. Helmiki voi sit mennä etti sitä. Mää orota piäni poikki kylä, koiteta men viäl pulkkamäkke. Se voi ol et siäl pöksy kastu.
Kovi oh märkä toi lumi, mikä viäl jäljel. Linna seinä oh viäl pystys senttä. En ol mikkä prätkä lik koska ollukka. Mää pelkkä prätki, poja kulkeva sil yhres, ja mene autol peräs. Kerra nuarena ajoi mopol, ja heti meni mettää. Mää putosi kyyris ja mopo sit viäl piäne matka jatko ettepäi. Huanoi kokemuksi noist kakspyäräsit mul. Kivaa lauantait sul. Ei su muute enää kannat, roihu poltta, mää luule et vaar oh ohi. - aare'
enkelitrio b kirjoitti:
Sil oh oma koir, kyl se etti jos sisko hävii.
Ei iha piäne koppa, kyl mahru. Helmiki voi sit mennä etti sitä. Mää orota piäni poikki kylä, koiteta men viäl pulkkamäkke. Se voi ol et siäl pöksy kastu.
Kovi oh märkä toi lumi, mikä viäl jäljel. Linna seinä oh viäl pystys senttä. En ol mikkä prätkä lik koska ollukka. Mää pelkkä prätki, poja kulkeva sil yhres, ja mene autol peräs. Kerra nuarena ajoi mopol, ja heti meni mettää. Mää putosi kyyris ja mopo sit viäl piäne matka jatko ettepäi. Huanoi kokemuksi noist kakspyäräsit mul. Kivaa lauantait sul. Ei su muute enää kannat, roihu poltta, mää luule et vaar oh ohi.men vaa pulkka mäkke ,siäl määki oli koko koulu aja,kyl se näkys toristuksessaki.
10 pv meil tule kaulattoma hirviö yä kylä,siin sitä on taas savotta.
Ei ol tullu moottor pyäri paljo ajettu,velipoja Pannonia kans joskus ajeli.
Polkupyär o mun ajokki,en tartte mittä ekon jatket
kyl se prasu o jo aja sit sammunu.
Ny tehrä tupa hommi,ko kippi olla ja katella hiihroi,hyvä ko naise pärjäs
- jpntar
Nostaa hattua..pitkästä aikaa..Kai tuolla uudella valmentajalla on iso osuus tapahtumiin..*miettii*
Miehet ovat olleet alamaissa..mikä lie :/ - enkelitrio b
Huomenta, kattelin ehtool, jos sisko ois jottai tän naputel. Iha oli varm et oh karanu, vanhaa kottins naputtelema. Mää vartosi kuupimennyst, ja kyl mää se sit näinki.Näi senttä jottai, vaik teijä kummanka kirjotuksi, ei sit löytyny. Sisk oh iha hukas ku kone ei toim. Mää valvo ussei myähä, ole simmone yö elävä, ja varmaa kuuhullu. Koht varmaa a soitta ja kysy, mitä siäl luke onks aare mittä pistäny.
Tänää mää mene sisko lua, jätä Helmi kummiski kotti. Sääli sisko matoi.
Ettei siskol tu paha miäl enemppä, harmitta hänt ku kerro et aamul naputi sul, enkä ollu ens eres kaffet juanu. Sää varmaa tuijota noit hiihroi.
Munki miäs tuijottaa niit, mää kato avaraluoanto.
Miähe mittä mitalei kummiska saa, naise neki oh hommattava. Mää tykkä kaik tääl oh naiste kontol.
Ehtoo kirjota sisko, terveiset ja hali sul.
Viät mukava päivä, pysy viäl aloillas, ettet vaa saa mittä syränpussitulehdus.- aare'
em määkä paljo nuku ,ehtol myöhä nukkuma ja aamul aikasi ylös.
Tänäpä aamuust ol viirelt herätys,ja palveluvuoro listal oli varuste huolto,eli viikol pesty pyyki pit silittä.
Siin ku mä silitteli muija "pikku pöksyi" nii silmä sattus niihi viikol postist haettuihi pikku housu suajuksi.
Ne on semmose 45nro kenkä pohjalise kokkossi,tul miäle et voissiks niil ehkäst äijie kalsareis olevi "jarrutus jälkki"
Jos teiä ovel tulis semmone kauppias,nii ostaissiks?vois olla hyväki idea.
Ole oikkias siin et kaik valta on naisil,yks viakas silmäluanti ja hymy nii miäs on myyty,kaik äijä on hölmöi.
Siit ja sen kestävyyrest on ain ollu puhet ja tule olema ja kosk naisil on se nii te oot vahvoil.
Olissi pee eile sanon niil viakra miähil et "tarkotukse mukane kalu on ain kaunis" tyäteho seura on tutkin se jutu.
Yks tumma ihone turvapaika hakija lauloi karaokes "olen suamalaine"se rupes harmittama kansallisuus vaatteisi pukeutunei suamalaissi ja yks niist vet kostoks"mä joka päiv töit teen"
Ny ko joutu olema sisäl aik tule pitkäks,ei ol mittä puuha ja mul on vähä ikäväki.
Nousis sekin aurink ku mä näkisi jomma kumma liven,nii se on ikäv mul on - enkelitrio b
aare' kirjoitti:
em määkä paljo nuku ,ehtol myöhä nukkuma ja aamul aikasi ylös.
Tänäpä aamuust ol viirelt herätys,ja palveluvuoro listal oli varuste huolto,eli viikol pesty pyyki pit silittä.
Siin ku mä silitteli muija "pikku pöksyi" nii silmä sattus niihi viikol postist haettuihi pikku housu suajuksi.
Ne on semmose 45nro kenkä pohjalise kokkossi,tul miäle et voissiks niil ehkäst äijie kalsareis olevi "jarrutus jälkki"
Jos teiä ovel tulis semmone kauppias,nii ostaissiks?vois olla hyväki idea.
Ole oikkias siin et kaik valta on naisil,yks viakas silmäluanti ja hymy nii miäs on myyty,kaik äijä on hölmöi.
Siit ja sen kestävyyrest on ain ollu puhet ja tule olema ja kosk naisil on se nii te oot vahvoil.
Olissi pee eile sanon niil viakra miähil et "tarkotukse mukane kalu on ain kaunis" tyäteho seura on tutkin se jutu.
Yks tumma ihone turvapaika hakija lauloi karaokes "olen suamalaine"se rupes harmittama kansallisuus vaatteisi pukeutunei suamalaissi ja yks niist vet kostoks"mä joka päiv töit teen"
Ny ko joutu olema sisäl aik tule pitkäks,ei ol mittä puuha ja mul on vähä ikäväki.
Nousis sekin aurink ku mä näkisi jomma kumma liven,nii se on ikäv mul onPäv meni puhristettaes, sisko huusholli. Tahallas oli jättäny, paljo hommi mul. Ensmäiseks sano: et kyl oh vääri, et sää yksi voi aarel kirjotta. Sit mää oikke kehusi, et kaik aik mene koneel. A tuli iha vihreäks, kateurest. Mu miäs ei kyl pyykei silitä, joskus vaa ilmotta et ne ova kuivi. Hän oh simmone komia koristus, mu sohval. Varppai nii hyvi lämmittä, eikä koska pist hantti. Aamul mää sanosi, et päät ei pistet peito alle enä. Kyl ihmetteli, mitää sää tommosi puhu. Kerro et ne luki netis, 50 naiste alapää ova muuttune iha kamaliks. Hän sano et jotta paska joku kirjottanu, älä heti usko tommosi valei. Oleks sää huanannu vaimol, jotta vikoi siäl. Mul ei mittä suaji enä tarvit, kuumiaalloi vaa enä. Älä sää ainaska, pöksyihi tunke mittä vaipoi. Mää oli nuarena likkana, ompelemas tehtas kesä. Siäl oli semmone ujo kloppi, ku mua ain tuijotti. Kerra se, kysy jos mää häne housu korja. Lupasi tiätty, ja samal tikkasi mahrottoma iso olkatoppaukse housu haarsauma. Olise sit ain, punane ku krapu, se jälkke ku näki mu. Mää niil viakkail silmätempuil, haluu valla muut ku et äijä hääräis mu hommis.
Vahva määki ole, siskoki koko päivä kysys, eks yhtä väsy, eiks sun mihinkä eres satu, ku noi viuhro. Ei satuttunu, mää ole friski naine. Sisko oh enemmä simmone haaveilija, ja hiras. Onneks tänä ei alkanu runoi rustama, keske töire. Joskus o ruvennu. A lähet sul kamala palj pusui ja halei.
Sil oh ikäv sua ja konet. Mää muute nappasi se piuhat. Meinasi unhotta ei ne miähe vehke tarvi olla kauniit, ei niit ol tarkotus tuijotta. Mää ainaski laita ......tai..... Öitä aare muru. - aare'
enkelitrio b kirjoitti:
Päv meni puhristettaes, sisko huusholli. Tahallas oli jättäny, paljo hommi mul. Ensmäiseks sano: et kyl oh vääri, et sää yksi voi aarel kirjotta. Sit mää oikke kehusi, et kaik aik mene koneel. A tuli iha vihreäks, kateurest. Mu miäs ei kyl pyykei silitä, joskus vaa ilmotta et ne ova kuivi. Hän oh simmone komia koristus, mu sohval. Varppai nii hyvi lämmittä, eikä koska pist hantti. Aamul mää sanosi, et päät ei pistet peito alle enä. Kyl ihmetteli, mitää sää tommosi puhu. Kerro et ne luki netis, 50 naiste alapää ova muuttune iha kamaliks. Hän sano et jotta paska joku kirjottanu, älä heti usko tommosi valei. Oleks sää huanannu vaimol, jotta vikoi siäl. Mul ei mittä suaji enä tarvit, kuumiaalloi vaa enä. Älä sää ainaska, pöksyihi tunke mittä vaipoi. Mää oli nuarena likkana, ompelemas tehtas kesä. Siäl oli semmone ujo kloppi, ku mua ain tuijotti. Kerra se, kysy jos mää häne housu korja. Lupasi tiätty, ja samal tikkasi mahrottoma iso olkatoppaukse housu haarsauma. Olise sit ain, punane ku krapu, se jälkke ku näki mu. Mää niil viakkail silmätempuil, haluu valla muut ku et äijä hääräis mu hommis.
Vahva määki ole, siskoki koko päivä kysys, eks yhtä väsy, eiks sun mihinkä eres satu, ku noi viuhro. Ei satuttunu, mää ole friski naine. Sisko oh enemmä simmone haaveilija, ja hiras. Onneks tänä ei alkanu runoi rustama, keske töire. Joskus o ruvennu. A lähet sul kamala palj pusui ja halei.
Sil oh ikäv sua ja konet. Mää muute nappasi se piuhat. Meinasi unhotta ei ne miähe vehke tarvi olla kauniit, ei niit ol tarkotus tuijotta. Mää ainaski laita ......tai..... Öitä aare muru.Pelasti vanha miähe ehto kirjottamal,kyl kai aa pääs kaunisse kotti?.
Täs ko on keinutualis istuskellu ja yskin nii on monelaist ehtin funtsima.
Niinko toi puhumine,mikä siin on vaikkia?meil mää ole se avomemp,jotta puhut tarttis nii vaimo "poistuu".
Vaimo myäs makka soffal ja kuarssa,koko ehto ,jokasse riitta on vastauksen mököttämine.
Tullu joskus miäle et jos mä nostanki soffa pysty,
misäs sit makkais?.
Aamus se kyl o virkune,mikä on aamiais pöyräs pirulisem ko virkku ihmine jol o miljona asia?
Vai ole sä friski naine jos ole maatalo miniä
nii ole oikke unelma miniä.
Viäl ko olissi piän ruakane,nii sit - enkelitrio b
aare' kirjoitti:
Pelasti vanha miähe ehto kirjottamal,kyl kai aa pääs kaunisse kotti?.
Täs ko on keinutualis istuskellu ja yskin nii on monelaist ehtin funtsima.
Niinko toi puhumine,mikä siin on vaikkia?meil mää ole se avomemp,jotta puhut tarttis nii vaimo "poistuu".
Vaimo myäs makka soffal ja kuarssa,koko ehto ,jokasse riitta on vastauksen mököttämine.
Tullu joskus miäle et jos mä nostanki soffa pysty,
misäs sit makkais?.
Aamus se kyl o virkune,mikä on aamiais pöyräs pirulisem ko virkku ihmine jol o miljona asia?
Vai ole sä friski naine jos ole maatalo miniä
nii ole oikke unelma miniä.
Viäl ko olissi piän ruakane,nii sitMää ole mahrottoma kova syämä, mää syä kaik mitä tarjol oh. Tänää pisti poske sisko kaik pipari.
Mittä muut ei ollu. Kyl vaa kaunis oh sisko uus huushol. Kelppa siäl assu. Waku mää olisi jättäny, muutkuarmast pois. Mua komenti, vaik mittä ei ymmär huusholli pirost. Vähäl ol ette, heiluttanu rätti se naama. Mul ittel nii mukava sopusa miäs. Me olla avoliitos, simmone susipari ku enne sanova. Kerra se mua kosi, mut mää ajatteli jos viäl paremp löyrys. Ei sit löytyny, en kyl ettinykkä. Ei sit ol kosinu uuresta, huamas kai kui kova ole syämä. Tark oh rahast mu miäs, mää jouru pal teke "tempui", et antta euroi mul eres vähä. Tunneäly sii koeteta. An muijas vaa maat, sii sohval, ni ei sotke paikoi.Sit jaksa sua viihryttä vaik koko yä. Siskol sua nii kova ikävä, ja mää hehkuti taas et kirjota sul.
Lupasi et ala oikke lirkuttama sul. Mää eh vaa ossa, älä sitä sit A juaru. Halei sul meilt viäl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965384
- 2574595
- 444495
- 623247
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492313
- 412184