Keskusta oli lähellä pilata

mvv

Suomalainen hiihto on takavuosina kokenut kovia. Hiihtoliiton juheenjohtajaksi valittiin sama henkilö mikä johti myös Keskustapuoluetta. Tällä valinalla Esko Aho yritti pysyä otsikoissa ja valokuvissa hiljaisemmat vuodet. Joka kuvaan Aho itsensä sovittikin. Lausuntoja antoi. Pohdittiin kovin mikä on liiton pj. merkitys hiihdolle, Ahoa aikansa ylistettiin.

Aho sitten osasi kuitenkin erota ajoissa. Pahimmat sotkut eivät kaatuneet hänen päälleen. Mutta tuskin Aho oli tietämätön kielletyistä konsteista mitä hiihdossa käytettiin jo hänen aikanaan.

Nyt on hiihto uudessa nousussa. Suomen naiset voittivat juuri kultaa. Hyvä niin.

Ja huomatkaa, Hiihtoliiton puheenjohtaja on eräs Holkeri. Miestä ei juuri otsikoissa näe, mutta tuloksia on alkanut näkyä.

5

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zorro

      Kun sama kaveri huseeraa sielläkin.

      • Esko Ahon tultua yliasiamieheksi, Sitrasta on lähtenyt joukoittain avainhenkilöitä. Aho on aiheuttanut Sitrassa täyden kaaoksen.


    • Logiikkakin kateissa

      Eikö juuri nyt olisi syytä kysyä, millä konstein Suomen naishiihto on saatu nostettua vielä korkeammalle tasolle, jolla se oli ennen Lahden tapahtumia? Logiikkasi mukaan kokoomuslainen Jaakko Holkeri ei voi olla tietämätön noista keinoista.

      Miksi muuten kokoomuslainen Paavo M. Petäjä salli dopingin käytön Lahden kisoissa 2001? Jos Aho tiesi kielletyistä konsteista, niin tottakai Petäjäkin tiesi.

      No, todellisuudessahan nuo Hiihtoliiton puheenjohtajat eivät tiedä juuri mitään liittonsa ammattivalmentajien, muiden työntekijöidensä eikä hiihtäjien tekemisistä. Heidän tehtävänsä on vain johtaa kokouksia ja hieroa tuttavuutta sponsorien suuntaan.

      Ei dopingin käytöstä Suomessa mitään virallisia päätöksiä tehdä, eikä aineita viedä liiton kirjanpitoon. Kysymyksessä on pienen sisäpiirin puuhastelu. Jokainen ostaa ja maksaa aineensa itse. Välittäjä voi olla valmentaja tai joku muu. Vaikka välittäjäksi sattuisi liiton työntekijä, kuten Kari-Pekka Kyrö Lahden kisojen aikoihin, niin ei se puheenjohtajan tietoon tule, ellei asiaa hänelle kerrota.

      • mvv

        ..oli, julkisuus. Eli olla mahdollisimman paljon julkisuudessa hiihtäjien kautta. Joka jesuksen kuvaan mukaan änkeämällä. Ilkka-lehti otsikoi Hiihtoliittoa silloin Ahon-Hiihtoliitoksi Pääkirjoituksessaan.

        Ei nyt kukaan otsikoi Holkerin -hiihtoliitosta, eikä piräkkään. No, Ahon tapaisella johtamisella oli paskainen loppu, tuloksia olisi pitänyt tehdä lähinnä Aholle. Pieni likki hiihtäjiä ja Päävalmentaja piti liitoa omanaan. Hiitäjiä jopa valittiin joukkueeseen sen mukaan mitä mieltä nämä karpaasit olivat.

        Petäjä ei päässyt kunnolla alkuunkaan kun joutui selostamaan mätäpaiseeksi kehittyneen hiihtoliiton skandaalia.

        Nyt ollaan taas oikeilla jäljillä. Holkeri ei nosta itseään esiin urheilijoiden kustannuksella, vaan pysyy viisaasti taustalla, ollen urheilijoiden palvelija, eikä päinvastoin.


      • Hyvä Suomi
        mvv kirjoitti:

        ..oli, julkisuus. Eli olla mahdollisimman paljon julkisuudessa hiihtäjien kautta. Joka jesuksen kuvaan mukaan änkeämällä. Ilkka-lehti otsikoi Hiihtoliittoa silloin Ahon-Hiihtoliitoksi Pääkirjoituksessaan.

        Ei nyt kukaan otsikoi Holkerin -hiihtoliitosta, eikä piräkkään. No, Ahon tapaisella johtamisella oli paskainen loppu, tuloksia olisi pitänyt tehdä lähinnä Aholle. Pieni likki hiihtäjiä ja Päävalmentaja piti liitoa omanaan. Hiitäjiä jopa valittiin joukkueeseen sen mukaan mitä mieltä nämä karpaasit olivat.

        Petäjä ei päässyt kunnolla alkuunkaan kun joutui selostamaan mätäpaiseeksi kehittyneen hiihtoliiton skandaalia.

        Nyt ollaan taas oikeilla jäljillä. Holkeri ei nosta itseään esiin urheilijoiden kustannuksella, vaan pysyy viisaasti taustalla, ollen urheilijoiden palvelija, eikä päinvastoin.

        ..ei näköjään käsitä mitä logiikka sana varsinaisesti tarkoittaa.
        Avaajan "logiikka" on totuudesta piittamatonta paskanpuhumista aito kokkarilaiseen tapaan, jossa pannaan puurot ja vellit siekailematta sekaisin ja juostaan epäurheilijamaisesti mutkat suoriksi. Sitten huudetaan rinta rottigilla ja hullunkiilto silmissä höpöti-höpöti älämöötä.
        Vain mieleltään sairas toimii näin hetkellä jolloin on on syytä iloita suomalaisten menestyksestä ja onnitella heitä siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe