korkea ylä paine

erkki5000

moi kertokaa mistä johtuu korkea ylä paine multa mitattiin aamulla paine 159/76 eikö ne pitäs olla suhkot normaali aamulla

4

1047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on koholla tai heittelee

niin juuri aamuisin herätessä ainakin minulla särkee päätä. Nykyään lääkitys yleensä pitää sen kurissa.

Eihän tällä palstalla kukaan kuitenkaan voi sanoa mistä kohonnut verenpaine sinun kohdallasi johtuu.

Minun kohdallani se on perinnöllistä ja alkoi kymmeniä vuosia sitten lasten syntymien ja yövalvomisten jälkeen. Sitten vuosien stressi teki siitä pysyvää.

Mielestäni sinun pitäisi saada verenpaineesi seurantaan, jos vaikka tarvitsisit lääkityksen. Kannattaa todella tutkia, koska päänsäryn lisäksi siitä voi aiheutua elimistölle monenlaisia vaurioita.

Esim. minulla todettiin kuvauksessa pään verisuonissa venyneitä kohtia, vaikka ei suoranaisia pullistumia ollutkaan. Johtuvat lääkärin mukaan siitä, että olin nuorena vuosikausia ilman lääkitystä, koska sitä ei katsottu tarpeelliseksi ja myöhemminkin lääkityksestä huolimatta, verenpaine ei aina pysy kohdallaan.
      Minun verenpaineeni vaihtelee niin paljon, ettei joku satunnainen mittaus terveydenhoitajan tai lääkärin vastaanotolla kerro koko totuutta. Vasta omalla mittarilla asia selvisi.

• erkki5000

sori oli vähän vajaa toi mun juttu mut ei mulla ole ollu korkeaa verenpainetta ikinä ja eikä ole ollut päänsärkyä ihmettelen vaan et miten se noin pomppas korkealle

• edellinen kirj.
        erkki5000 kirjoitti:

sori oli vähän vajaa toi mun juttu mut ei mulla ole ollu korkeaa verenpainetta ikinä ja eikä ole ollut päänsärkyä ihmettelen vaan et miten se noin pomppas korkealle

voi vaihdella tilapäisesti.
        Ehkä olet stressaantunut, nukkunut huonosti tai et ollut rauhassa paikallasi tarpeeksi kauan ennen mittausta. Ei niistä syistä kukaan tarkkaan tiedä.

Minä mittaan aina kolme kertaa ja yleensä joka kerta tulee eri tulos. Ensimmäinen saattaa kuitenkin olla huomattavasti korkeampi kuin jälkimmäiset. Esim. se, että kun meillä on kaksikerroksinen asunto ja jos olen juuri noussut portaat, se vaikuttaa varmasti tulokseen, jos en istu tarpeeksi kauan ja rauhoitu.

Toisaalta, minulla on tuttavia, jotka myös ovat sanoneet, ettei heillä ole koskaan ollut korkeata verenpainetta ja yks´kaks se vaan onkin noussut. Jossain vaiheessahan se aina alkaa, jos alkaa. Iän mukana sitä usein tuppaa tulemaan.

Kuitenkin, koska sinulla ei ole mitään oireita, niin tuskinpa se pysyvää on. Seuraa sitä silti joskus. Toisilla kohonnut verenpaine voi olla pitkään oireeton.

• erkki5000
        edellinen kirj. kirjoitti:

voi vaihdella tilapäisesti.
        Ehkä olet stressaantunut, nukkunut huonosti tai et ollut rauhassa paikallasi tarpeeksi kauan ennen mittausta. Ei niistä syistä kukaan tarkkaan tiedä.

Minä mittaan aina kolme kertaa ja yleensä joka kerta tulee eri tulos. Ensimmäinen saattaa kuitenkin olla huomattavasti korkeampi kuin jälkimmäiset. Esim. se, että kun meillä on kaksikerroksinen asunto ja jos olen juuri noussut portaat, se vaikuttaa varmasti tulokseen, jos en istu tarpeeksi kauan ja rauhoitu.

Toisaalta, minulla on tuttavia, jotka myös ovat sanoneet, ettei heillä ole koskaan ollut korkeata verenpainetta ja yks´kaks se vaan onkin noussut. Jossain vaiheessahan se aina alkaa, jos alkaa. Iän mukana sitä usein tuppaa tulemaan.

Kuitenkin, koska sinulla ei ole mitään oireita, niin tuskinpa se pysyvää on. Seuraa sitä silti joskus. Toisilla kohonnut verenpaine voi olla pitkään oireeton.

kiitos sulle eilen illalla mittasin niin ne oli 115/74 toivottavasti se oli joku virheellinen mittaus mut pitää seurata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      307
      7740
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      86
      6031
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3581
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2077
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1916
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1699
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      59
      1486
    10. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    Aihe