Puustellin hinnat

truestory

No, okei pyysin tarjouksen Puustellin keittiösetistä. Hinta hirvittää, vaikka kuinka kehuvat että takuuta piisaa ja laatua myös.
Miten on, kertokaa viisaat, miksi puustellin tavarat on niin hintavia? Kaapistot lienee heilläkin yleensä lastulevyä melamiinipinnalla, reunanauha kuulemma jotain tosi hienoa? Unohdetaan hetkeksi ovien materiaalit, kysymys kuuluu
mikä noissa kaapiston seinissä niin maksaa? Kasausko?

24

15771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kööki

      Niillä on suuremmat katteet kuin muilla .
      Samoja levyjä ja ovia ne käyttävät kuin muutkin valmistajat. Niillä on joitakin omia ovimalleja, joita ei muualta saa, mutta melkeen vastaavia kyllä löytyy muilta.Eli kannattaa katella muualtakin ja oottaa tarjouksia. Elä maksa turhaan ylihintaa.

      • puustelliasiakas

        Minua ihmetyttää kovin ,kun kaikkialla huhuillaan, että puustelli on niin paljon kalliimpi kuin muut.

        Itse kilpailutimme Keittiömaailman merkit, Puustellin, Domuksen, Topi-keittiön ja Nelkon.

        Ja halvin tarjous saatiin puustellilta. Mitenköhän me olemme toimineet, että olemme saaneet muilta niin kovin kalliita tarjouksia tai puustellilta normia halvemman, kummin päin asia lienee, tiedä häntä.

        Toki kalustetukusta tai ikeasta olisi päässyt pois paksumman lompakon kera, mutta päädyimme valitsemaan näiden väliltä.


      • ei ole ollut
        puustelliasiakas kirjoitti:

        Minua ihmetyttää kovin ,kun kaikkialla huhuillaan, että puustelli on niin paljon kalliimpi kuin muut.

        Itse kilpailutimme Keittiömaailman merkit, Puustellin, Domuksen, Topi-keittiön ja Nelkon.

        Ja halvin tarjous saatiin puustellilta. Mitenköhän me olemme toimineet, että olemme saaneet muilta niin kovin kalliita tarjouksia tai puustellilta normia halvemman, kummin päin asia lienee, tiedä häntä.

        Toki kalustetukusta tai ikeasta olisi päässyt pois paksumman lompakon kera, mutta päädyimme valitsemaan näiden väliltä.

        tilanteen tasalla tai on tehnyt laskuvirheen. Kolme keittiötä ollaan rakennettu viimeiseen 5 vuoteen: joka kerta Puustelli on ollut kallein ja Petra/Parma halvin. Eri myyjä/kauppias joka kerta, joten tutun alennusta ei olla saatu. Laadussa tuskin on suuria eroa tai sitten Puustellin täytyy olla aivan uskomattoman laadukas, jotta kompensoi 15-20% korkeamman tarjoushintansa.


      • pettynyt
        ei ole ollut kirjoitti:

        tilanteen tasalla tai on tehnyt laskuvirheen. Kolme keittiötä ollaan rakennettu viimeiseen 5 vuoteen: joka kerta Puustelli on ollut kallein ja Petra/Parma halvin. Eri myyjä/kauppias joka kerta, joten tutun alennusta ei olla saatu. Laadussa tuskin on suuria eroa tai sitten Puustellin täytyy olla aivan uskomattoman laadukas, jotta kompensoi 15-20% korkeamman tarjoushintansa.

        Pustellin takuu on vain oven saranoilla, se siitä takuusta.Reunanauhat irtoili jo vuoden kuluttua.Astiakaapin ritilät kesti kaksi vuotta.Ovien vetimet samoin kahden vuoden kuluttua vaihtoon.Seuraavaksi meneee vaihtoon liesituuletin, ja kaikki omalla kustannuksella. Puustellin toimittama tiskikone kesti neljä vuotta, eli mitä Puustelli toimittaa on jotain halpis kamaa. Ja vielä törkeän kallita.


      • sampuka2
        puustelliasiakas kirjoitti:

        Minua ihmetyttää kovin ,kun kaikkialla huhuillaan, että puustelli on niin paljon kalliimpi kuin muut.

        Itse kilpailutimme Keittiömaailman merkit, Puustellin, Domuksen, Topi-keittiön ja Nelkon.

        Ja halvin tarjous saatiin puustellilta. Mitenköhän me olemme toimineet, että olemme saaneet muilta niin kovin kalliita tarjouksia tai puustellilta normia halvemman, kummin päin asia lienee, tiedä häntä.

        Toki kalustetukusta tai ikeasta olisi päässyt pois paksumman lompakon kera, mutta päädyimme valitsemaan näiden väliltä.

        Kauppiasko itte kirjootti ;)


    • exxx-puustelli

      Lastulevy samaa kuin muilla. Reunanauhoitettu abs-nauhalla, niinkuin esim Petra, Parma, A la Carte, ja varmaan monella muullakin nykyaikaisella puljulla. Itse kaapissa ei ole mitään eroja, ja mekanismitkin ihan samat kuin muilla. Paitsi sarana...(ei hyvä asia)
      Toimituksen mukana tulleet kodinkoneet kaikki hajonneet, ja piti olla hyviä! Kaikki hajosivat 2 vuoden jälkeen, eli ei menneet edes takuuseen!
      Katteesta se hinta koostuu...Minulla on ollut kolmelta kotimaiselta tuotteita ja paras hinta-laatu oli ehdottomasti Topilla.

    • truestory

      Täytyypä siis tehdä vertailu.
      Keittiiöpisteellä on näköjään hinnastossa
      kaikkien runkojen hinnat eriteltyinä.
      Sain tänään myös puustellin erittelyt.
      Nyt katsotaan mitä lastulevy melamiinipinnalla maksaa. Jos reunassa on asb? nauhaa ei se varmaan
      iso kustannus voi olla per metri?
      Sanovat että puustelli on miitatilaustyötä mutta kyllä nämä listassa olevat modulit ovat aivan vakiomittaisia. Ymmärrän että ovien mallistoilla voi pelata aivan omaa hintapeliä varsinkin jos joitain malleja ei muilla ole saatavilla. Mutta edelleen tähdennän sitä että mikä siinä lastulevykokonpanossa leikkauksineen maksaa per moduli jos lastulevy itsessään on halpaa.
      Voisiko kenties puustelli itse vastata?;)
      Kate ei oikein riitä vastaukseksi tällä kertaa, eikä takuu kaapin runkojen osaltakaan.
      Sana on vapaa!

      • ent.myyjä

        Ei todella muuta erikoista kuin laaja mallisto. Olen myynyt ko merkkiä monta vuotta ja muitakin. Kuka tykkää mistäkin, mutta itse en enää Puustellia ota. Nykyinen keittiö hajoaa muutaman vuoden vanhana käsiin! Reunanauha ei sinänsä kallis, mutta toki hieman kalliimpaa jos levyt ympärireunoiteen, pelkän etusivun sijaan vs. esim. Topi
        Suurin juju on siinä että kmoduuleja on Puustellilla niin paljon, että voivat helposti ratkaista kinkkisiä kohtia. Mutta jos mitoitus ole ongelma, maksat turhasta.Ja maineesta. Mutta se maine on myös osittain huono....


    • keittiöihin

      oletko huomannut ikean tarjouksen jossa jokaista 1000€ ostosta kohti saat 100€ lahjakortin ja kotiin kuljetus VAIN 79€.nämä matalista lähtö hinnoista huolimatta.tarjous voimassa tämän kuun loppuun.SUOSITTELEN.

      • kotimaan poika

        Eikö kukaan kuuluta kotimaista tuotetta. Onko hinta ainoa määräävä tekijä. Varmasti suomalaisetkin valmistajat osaavat tehdä vastaavat tuotteet. Ikea vie työtä kotimaiselta kaluste-ja keittiöteollisuudelta koko ajan. Se ei voi olla kansallinen hyöty. Ikea on sama kuin "kiina-ilmiö"


      • Anonyymi
        kotimaan poika kirjoitti:

        Eikö kukaan kuuluta kotimaista tuotetta. Onko hinta ainoa määräävä tekijä. Varmasti suomalaisetkin valmistajat osaavat tehdä vastaavat tuotteet. Ikea vie työtä kotimaiselta kaluste-ja keittiöteollisuudelta koko ajan. Se ei voi olla kansallinen hyöty. Ikea on sama kuin "kiina-ilmiö"

        Tänä päivänä pitää ajatella ympäristöä ja myös kohtuullisuutta. Kestävä, laadukas tuote on tärkeämpi asia kuin kotimaisuus. Maksan mielelläni laadukkaista, hyvintehdyistä tuotteista ja sitä parempi jos ne ovat kotimaisia.


    • Puust Elli

      Meillä Puustelli olisi tuonut hinnan lopulta hyvin samoihin kuin lopulta valitsemamme merkki ja Puustellin kautta koneet olisivat irronneet halvemmalla, joten kokonaisuus olisi ollut jopa halvempi. Puustelli ei kuitenkaan pystynyt tarjoamaan juuri sellaista settiä kuin halusimme, joten kallistuimme toiseen firmaan.

    • Puustellista

      Siinä maksaa se kate, jota he tarvitsevat, jotta omistajat voivat rikastua ja ajella luksusautoilla.

      Tilaapa keittiö joltain pieneltä puusepänliikkeeltä/ kalustefirmalta.
      Saat puolta halvemmalla ne Salicen saranat ja Meriten ovet.

    • -L-

      Puustellissa maksaa nimi...
      Jos esim keittiö maksaa 100 pistettä... niin puustellin nimi siinä tekee noin 30 pistettä....

      Siitä se hinta ero syntyy...

      Meillä puustellin tarjous oli 4500€ enemmän mitä sen firma mistä lopulta otimme...

    • Hyvää ja huonoa

      Meillä oli rakennusvaiheessa loppusuoralla kolme keittiötoimittajaa: Parma, Topi ja Puustelli. Topi putosi pois tosi huonon myyjän ansiosta, ei tehnyt pyydettyjä korjauksia, kolmansissakin kuvissa liesi oli väärässä paikassa eikä kuunneellut yhtään mitä halusimme. Hinta oli ilman kodinkoneita hiukan halvempi kuin Puustellilla.

      Parma oli kieltämättä hyvä, edullinen ja melko suppeasta mallistosta vieläpä löytyi yhdistelmät jotka meitä miellyttivät. Sitten törmäsin kaveriin, jolla oli 2 v vanha Petra keittiö joka haukkui oven pintamatskun alimpaan sinne, kaikki alareunat kauttaaltaan halkeilleita jne.

      Sen verran pelästytti että saman ketjun Parmakin putosi pois.

      Puustellissa hyvää oli myyjä ja mallisto. Myyjä kuunteli, ehdotti, piirsi samalla kun puhuttiin. Heti alussa päästiin yhteiseen säveleen.

      Pelkälle keittiölle hinta oli kallis, mutta kun lopulta otimme kaikki Puustellista ei se nyt niin hirveän kallista ollutkaan.

      Aivan surkeaa oli Puustellilla alihankintana tullut huithapeli asennusporukka, joka oli kyllä niin niiiiiin huono. Ovia meni vaihtoon heti alussa kun ruuvit lipsuivat ja tuli naarmuja, peiliovi hajosi yms. yms.

      Hyvää Puustellissa taas se, että reklamaatiot sujuivat, ei tarvinnut selitellä, mukisematta toimittivat uudet tilalle ja tulivat laittamaan paikalleen.

      Vuoden asumisen jälkeen sokkelit alkoivat kaatuilla itsekseen ja taas pyysin myyjän käymään. Kävi ilmi, että huithapeli asennusporukka oli huiskinut jouset paikoilleen miten sattui ja taas tuli kunnollinen porukka korjaamaan kaikki asunnon sokkelit.

      Hyvää on ollut myös kestävyys. Kieltämättä kallis valkoinen korkeakiiltoinen ovi on kestänyt kolhuja, naarmuja ei ole tullut ja lika lähtee helposti pois. Ei lohkeile eikä ole kellastunut.

      Eli siis
      Kiitämme:
      Palvelu
      Mallisto
      Laatu (ymmärrettynä nyt kestävyytenä, toimivuutena jne. kolmen vuoden kokemuksella)
      Joustavuutta: Vielä viime metreillä muutettiin yhden laatikoston koko, kun mikro oli hiukan isompi. Samalla muuttui tason pituu, mikron "aukon" koko, yläkaapin leveys jne. Sujui hyvin.

      Moitimme:
      - Asennuspalvelua
      - Hintaa huolimatta kaikesta hyvästä :)

      • keittiösi?

        Kysyin viime vuoden lopulla Puustellilta korkeakiilto ovia eikä heillä ollut tarjota silloin mitään. Nyt alkuvuonna heillä oli ovimalli jossa kalvopinta päällä.
        Meidän keittiön toimittaa Avestia. Hintaero Puustelliin oli vain 200e, kylläkin Puustellin hyväksi. Laatu on ihan eri luokkaa kuin Puustellin. Ja ovi on maalattu korkeakiilto-ovi. Ala carten tarjous liki samanlaisesta kuin Puustellin oli yli 1000e halvempi.


      • Onko sinun keittiösi
        keittiösi? kirjoitti:

        Kysyin viime vuoden lopulla Puustellilta korkeakiilto ovia eikä heillä ollut tarjota silloin mitään. Nyt alkuvuonna heillä oli ovimalli jossa kalvopinta päällä.
        Meidän keittiön toimittaa Avestia. Hintaero Puustelliin oli vain 200e, kylläkin Puustellin hyväksi. Laatu on ihan eri luokkaa kuin Puustellin. Ja ovi on maalattu korkeakiilto-ovi. Ala carten tarjous liki samanlaisesta kuin Puustellin oli yli 1000e halvempi.

        maalattu kiiltävä, vai maalattu lakattu kiiltävä.
        Haluan itse maalattu kiiltävä lakka (mustana)joten pitänee tarkistaa tu Avestia.


      • maalattu
        Onko sinun keittiösi kirjoitti:

        maalattu kiiltävä, vai maalattu lakattu kiiltävä.
        Haluan itse maalattu kiiltävä lakka (mustana)joten pitänee tarkistaa tu Avestia.

        kiiltäväksi, ei lakkausta. Ovimalli Päijänne. Löytyy Avestian sivuilta keittiögalleriasta. Olen kyllä aivan tykästynyt siihen laatuun.


      • ovimalli
        maalattu kirjoitti:

        kiiltäväksi, ei lakkausta. Ovimalli Päijänne. Löytyy Avestian sivuilta keittiögalleriasta. Olen kyllä aivan tykästynyt siihen laatuun.

        ja hintaa tuli keittiölle saman verran kuin keittiöjätistä olisi tullut. (koneet puustellista paitsi jääkaappipakastin ja astianpesukone ja keittiöjätin pakettiin olisimme itse ostaneet vastaavat koneet).


      • kyllä vaan
        ovimalli kirjoitti:

        ja hintaa tuli keittiölle saman verran kuin keittiöjätistä olisi tullut. (koneet puustellista paitsi jääkaappipakastin ja astianpesukone ja keittiöjätin pakettiin olisimme itse ostaneet vastaavat koneet).

        ei oota tässä tapauksessa. Heidän kiiltävin ovensa ei ollut käytännössä kiiltävä ollenkaan. Maalattu kylläkin. Sanottiin että heidän asiakkaansa harvemmin kysyvät sellaista ovea eikä heillä ole ollut tarvetta hankkia sellaista mallistoonsa. Näin Turussa. Mutta niinkuin sanoin. Olen enemmän kuin tyytyväinen Avestiaan ja onnellinen etten ottanut Puustellia.


      • osti laatua
        kyllä vaan kirjoitti:

        ei oota tässä tapauksessa. Heidän kiiltävin ovensa ei ollut käytännössä kiiltävä ollenkaan. Maalattu kylläkin. Sanottiin että heidän asiakkaansa harvemmin kysyvät sellaista ovea eikä heillä ole ollut tarvetta hankkia sellaista mallistoonsa. Näin Turussa. Mutta niinkuin sanoin. Olen enemmän kuin tyytyväinen Avestiaan ja onnellinen etten ottanut Puustellia.

        puustellin myyjä kadehtii. ei Puustellin ovet edes kiillä!


    • Onneton...rakentaja

      Ei kannata maksaa Puustellin hintaa kun laatu on huono. Myöntävät kolme kuukautta korotonta maksuaikaa koska tietävät etteivät sinä aikana saa keittiötä toimitettua ja asennettua. Tilasin kesäkuussa 06 keittiön ja sovimme ensin lokakuulle sitten joulukuulle toimituksen ja asennuksen. Ei ole vieläkään valmis mutta lasku piti maksaa tai korko 9% lähtee juoksemaan. Ne osat jotka eivät olleet rikki alunperin hajoitettiin asennuksen aikana ja uusien toimittaminen kestää vähintään 6 viikkoa ja kun näin tapahtuu joka kuudes viikko ollaan pian ensi vuoden puolella. Ostin Ikeasta vastaavanlaisia kodinhoitohuoneeseen kasasin itse ja ovat paljon paremman näköisiä. Ei niitä tietenkään saa määrämittaisina mutta ei auttanut tilata Puustelliltakaan kun heiltäkin monet mitat viirasi. Onnea

    • Mökille lisää

      Hei
      Miten Puustellin alakaapin sokkeli ja etulevy asennetaan?

      • Mies

        Siinä on se lipsi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe