olen heinille allerginen ja muuttamassa omakotitaloon, jossa on jo valmiiksi todella upea puutarha. Ainakin talon nykyiset asukkaat niin väittävät. Talo on muutaman vuoden vanha. miten te muut allergiset olette selvinneet puutarhan hoidosta vai käytättekö hengityssuojainta? itellä allergialääkkeenä vain seretide diskus, kun tuota yskää vain on ja se on todella limaista. tuo seretide pitää heinä aikana oireet täysin poissa. Tableteista ei ollut mitään apua. hengityssuojaimethan on todella paljon kehittyneet, Mieheni on luvannut leikata nurmikon, mutta kukkapenkit kuulemma minun täytyy kitkeä.
omakotitaloon muuttava ?
1
333
Vastaukset
- pihapöllö
Hei!
Olen Tosi allerginen itse. Käytän allergialääkettä noin maaliskuu-syyskuu nenäsumutetta päivittäin. Puutarhaan ja pihan laittoon olen silti hurahtanut. Nurmikon leikkuun aikan on pakko olla sisätiloissa ja vielä oikeestaan tunti pari sen jälkeenkin. Meillä siis mies joutuu sen leikkaamaan. Ostettiin aikoinaan sellainen ruohon talteen keräävä malli. Hyvä juttu, niin leikattu ruoho ei jää nurmelle. Suosittelen!
Multahommia kun tekee, niin yskittää kyllä a seuraavana päivänä saattaa olla silmät valuvat sun muuta sellasta, mutta eihän siinä mullasakaan niin usein tule touhuttua. Aluksi istutin sellasia melko tuoksuttomia kasveja mutta nyt olen alkanut laitella pihalle vähän kaikenlaista, tuoksui tai ei. Ruusuja en ole laittanut. Eikä varmaan istuskeluterassin lähelle kannata laittaa voimakastuoksuisia kasveja sinunkaan. Muuta rauhassa vaan omakotitaloon. Kyllä se aina voittaa kerrostalossa (jos siinä aiemmin asuit) asumisen monin verroin!Hengityssuojaimia minäkin joskus yritän käytellä( esim. viimeksi kun haravoin aika kuivaa pihaa)mutta on sen kanssa aika kuuma ja tukala touhuilla. Kohtuudella kun tekee niin pärjää. Ja tosiaan allergialääkettähän kyllä kannattaa ilman muuta käyttää!Aurinkoista kesää uudessa talossanne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418