Kysymyksiä

lämmittimestä ja suodattimesta

minulla on 128 litrainen akvaario. onko lämmitin välttämätön? lämpötila nyt 23 astetta. akvaariossa on neontetroja, kiilakylkiä ja monneja. pitääkö suodattimen virtaus olla kuinka kovalla? entä pitääkö virtauksen mennä ihan veden pinnalla?
minä olen pitänyt sitä aina täysillä. on tuollainen sisäsuodatin.
kysyn nyt tässä samalla, että onkohan kiilakyljille ominaista olla paikallaan paljon? haimme kiilakyljet viime viikolla ja nyt yksi niistä on joko aivan suodattimen virrassa tai jossakin kulmassa paikallaan. onkohan sillä kaikki kunnossa...?
muuten akvaario on jo vanhempi. olen nyt vain ruvennut miettimään tuota lämmitintä, kun muutimme, ja ajattelin, että jos kesälläkin on tosi lämmintä asunnossa...

2

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Vesi on kiilakyljille liian kylmää, niille olis paras n. 25-26 lämpötila. Mutta se lämpötila on taas neoneille liikaa... mitäs aiot tehdä asialle? ;)
      Kiilakylkien apaattisuus johtuu juurikin liian alhaisesta lämpötilasta.

      Akvaarioveden viilentämiseen kesäkuumilla on muutamia kikkoja, tuulettaa vettä puhaltimella tai vaihtaa vettä useammin hieman viileämmällä vedellä.
      Vinkkinä 8); Jääpaloja ei saa koskaan käyttää sillä ajatteles mitä itelles tapahtuis jos jääpalaa pidettäis sun reiden päällä puoli tuntia...

      Virtaus saa olla sellainen että kalat jaksavat uida ja käyttää koko akvaarion pituutta hyväkseen. ;/

      Hanki se lämmitin, se ei maksa paljon ja ei ole päällä, jos säädät sen tiettyyn lämpötilaan, kesäkuumilla. :)

      • vielä kysymyksiä

        Perunnuolimonneja on viisi kappaletta.
        Niin mitäs ihmettä nyt sitten teen? Olisiko hyvä säätää lämmittimen tultua vesi 24 asteeseen? Eikös se olisi aika hyvä sitten kaikkia ajatellen?
        Luin jostain, että Kiilakyljille sopiva lämpötila olisi 22-26, neontetralle 20-24 ja perunnuolimonneille 20-25 astetta. Onko nuo lämpötilat nyt sitten kuitenkaan oikeat? Kuulostaisiko tuo 24 asteen lämpötila hyvältä kaikille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1878
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1782
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1271
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1152
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1085
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe