Kysymyksiä

lämmittimestä ja suodattimesta

minulla on 128 litrainen akvaario. onko lämmitin välttämätön? lämpötila nyt 23 astetta. akvaariossa on neontetroja, kiilakylkiä ja monneja. pitääkö suodattimen virtaus olla kuinka kovalla? entä pitääkö virtauksen mennä ihan veden pinnalla?
minä olen pitänyt sitä aina täysillä. on tuollainen sisäsuodatin.
kysyn nyt tässä samalla, että onkohan kiilakyljille ominaista olla paikallaan paljon? haimme kiilakyljet viime viikolla ja nyt yksi niistä on joko aivan suodattimen virrassa tai jossakin kulmassa paikallaan. onkohan sillä kaikki kunnossa...?
muuten akvaario on jo vanhempi. olen nyt vain ruvennut miettimään tuota lämmitintä, kun muutimme, ja ajattelin, että jos kesälläkin on tosi lämmintä asunnossa...

2

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Vesi on kiilakyljille liian kylmää, niille olis paras n. 25-26 lämpötila. Mutta se lämpötila on taas neoneille liikaa... mitäs aiot tehdä asialle? ;)
      Kiilakylkien apaattisuus johtuu juurikin liian alhaisesta lämpötilasta.

Akvaarioveden viilentämiseen kesäkuumilla on muutamia kikkoja, tuulettaa vettä puhaltimella tai vaihtaa vettä useammin hieman viileämmällä vedellä.
      Vinkkinä 8); Jääpaloja ei saa koskaan käyttää sillä ajatteles mitä itelles tapahtuis jos jääpalaa pidettäis sun reiden päällä puoli tuntia...

Virtaus saa olla sellainen että kalat jaksavat uida ja käyttää koko akvaarion pituutta hyväkseen. ;/

Hanki se lämmitin, se ei maksa paljon ja ei ole päällä, jos säädät sen tiettyyn lämpötilaan, kesäkuumilla. :)

• vielä kysymyksiä

Perunnuolimonneja on viisi kappaletta.
        Niin mitäs ihmettä nyt sitten teen? Olisiko hyvä säätää lämmittimen tultua vesi 24 asteeseen? Eikös se olisi aika hyvä sitten kaikkia ajatellen?
        Luin jostain, että Kiilakyljille sopiva lämpötila olisi 22-26, neontetralle 20-24 ja perunnuolimonneille 20-25 astetta. Onko nuo lämpötilat nyt sitten kuitenkaan oikeat? Kuulostaisiko tuo 24 asteen lämpötila hyvältä kaikille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe