Outoa?

asdfasfdasfdasdf

Siis mitä vittua? Mulle tipahti postilaatikkoon puolustusvoimilta kutsu johonkin vitun kutsuntoihin? Siis eiks se oo se mistä otetaan väki armeijaan! Vittu mä olen 17! Eks armeijaan mennä joskus kaksvitosena?
Ja muutenkin ihan sairasta touhua: mukana tuli sellate lomake missä on miljoona kysymystä mihin ei voi vastata, ja se pitäis sit josku viedä HYVIN TÄYTETTYNÄ jonnekkin... vittu kysytään jotain "oletko sairastanut jotitakin näistä sairauksista" ja sitten lyödään eteen tuhat eri tautia. Ruksaa siitä! Hmm.. joo mikäs se juttu oli mikä mulla oli 1 vuotiaana???

Ja vittu, sitten luki jotain että "On rangaistava teko jäädä pois kutsunnoista" MITÄ VITTUA!!?? Mikä helvetin totalitäärinen poliisivaltio tää suomi oikein on?! vittu 17 vuotiaat vittu otetaan vuodeksi pakkohuostaan ja pidetään vuosi vankina! ja vittu jos et mene niin linnaan heitetään, vittu alaikäsenä!

En vittu enää yhtään ihmettele vaihtoehtoo lähtee ruotsiiin tai jonnekkiin muuhun sivistyneeseen länsimaahan!

20

4814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruotsissa töihin

      Mieti vielä sitä ruotsiin muuttamista. Siellä voivat laittaa sinut töihin. Niin on käynyt tuhansille suomalaisille. Se voi olla kova paikka kun ei ole ollut pakko tehdä muuta kuin syödä ja ulostaa. Tosin ei se ruotsalainen työelämä niin kovaa ole mutta kumminkin.

    • tulevan soltun äiti

      Kutsunnat tulee kaikille asevelvollisille sinä vuonna kun asevelvollinen täyttää 18 v.
      Asevelvollisia on kaikki 18 - 30 -vuotiaat, että armeijaan voi mennä kaikki tuossa ikähaarukassa olevat.
      Poikani 18 v. synttärit on tämän vuoden toisisviimeinen päivä ja sille tuli tämä puolustusvoimien kirje yli viikko sitten.
      Kutsunnat on ensi lokakuussa. ja alustava terveystarkastus oman kunnan terkkarilla tässä kuussa.
      Joo, onhan noita sairauksia siinä 94 kpl, mitä voi rengastaa, mitä tietää että on sairastanut. jos ei tiedä, niin ei rengasta tai kysyy vanhemmilta.

      vuonna -98 syntyneiden pääsääntöinen palvelukseen astumisvuosi on vasta 2009 tammikuussa tai heinäkuussa. Eli sinä vuonna nämä pojat täyttävät 20 v.
      siksi ne kutsunnat tulevat jo nyt, koska jos joku haluaa mennä armeijaan vapaaehtoisena, niin sinne on mahdollisuus mennä jo tänä vuonna.
      Veljeni aikoinaan kävi armeijan pois "päiväjärjestyksestä" sinä vuonna kun täytti 18 v.

      Siinä minä olen kyllä samaa mieltä, että kaikille pitäisi armeija olla vapaaehtoinen. siis myös miehille. kaikista ei vaan yksinkertaisesti armeijaan ole.
      Kun ruksaat siitä paperista kaikki mielisairaudet ja mielialahäiriöt, niin varmaan saat vapautuksen armeijasta. se ei sitten taas kovin hyvältä näytä myöhemmin työpaikkaa hakiessasi, mutta ilmeisesti et halua edes työvelvoitteitakaan, että ei siinäkään puolessa ole sinulla mitään hävittävää.

      Onnea ja kaikkea hyvää loppuelämällesi

      • tulevan soltun äiti

        "vuonna -98 syntyneiden pääsääntöinen palvelukseen astumisvuosi on vasta 2009 "
        Siis tietenkin tarkoitin vuonna 1989.


      • Kiki  

        98 syntyneet menee inttiin vuonna 2018 aikaisintaan, muta viimeistään 2030 mikäli silloin on vielä pakollinen intti


    • fsdfsdf

      Tuo kirje kutsuntoihin on siksi jos haluat mennä VAPAAEHTOISENA armeijaan, niin voivat sen aloittaa tänä vuonna.
      Siinä katsotaan terveydentila ja kelpoisuus armeijaan. Toive paikasta jne...
      Ei se sitä tarkoita että kaikki tänä vuonna 18 vuotta täyttävät pakotettaisiin armeijaan nyt heti.
      Kutsunnat on pari vuotta ennen palvelukseenastumis vuotta. sen takia että mahdollisuus vapaaehtoisuuteen tarjotaan jo tänä vuonna.

      Normaali palvelukseenastumis vuosi vuonna -89 syntyneille on vasta 2009, jolloin he täyttävät 20 v. Siihenkin saa lykkäystä mm. opiskelujen takia.
      Tai jos vetoat mielenvikaisuuteesi, niin saat C:n paperit (vapautuksen) ja leiman otsaasi.
      Sitten voit myös hakeutua siviilipalvelukseen.

    • siinä jurraaa

      Vittu vittu vittu no samoin kävi minulle ja ei se mitään niin käy jokaiselle ja kyllähän armeijassakin on jonkun oltava eli kaikkien ja mikä siinä on niin paha koska voit ehkä päästä pois jo 6kuukaudessa

      • huh huh

        Ei sua kukaan siellä halua varmaan kauempaa pitääkkään kuin 6 kk! Onneksi et ole meidän poika. Etkä tule kyllä pärjäämään elämässä!


    • ARMEIJA VOI HAISTAA VITUN

      MÄÄ AINAKIN RUKSASIN JOKA AINOON SAIRAUREN SIITÄ LAPUSTA JA KIRJOTTELIN WORDPÄTILLÄ VIÄ A4 LAPUN TÄYTEEN SAIRAUKSIA JA TULOSTIN SEN EIKÖHÄN TUU VAPAUTUS

      • heifdhnjnf

        siitä työpaikasta jos työnantaja kysyy työ haastattelussa ootko käyny intin (suomen laki kieltää kysymästä henkilö kohtainen asia)voit sanoa että oot


      • asdfasdfasdfasdf
        heifdhnjnf kirjoitti:

        siitä työpaikasta jos työnantaja kysyy työ haastattelussa ootko käyny intin (suomen laki kieltää kysymästä henkilö kohtainen asia)voit sanoa että oot

        Vittu jos työnantaja veilä valitsee työntekijän sillä perusteella että on käynyt armeijan, niin voi sanoa että se on sivistymätön paska syrjiä.

        Siis vittu se armeija ei todellakaan ole mikään perustelu työnantajan päätökseen ottaa työntekijä.
        Ja vittu aina ne ääliöt jota ovat itse käyneet armeijan eivätkä enää sen takia välitä paskaakaan muiden sukupolvien kärsimyksistä, sanovat että varusmiespalvelus on tärkeä työn saannin takaia.


        SUOMI ON TOTALITAARINEN POLIISIVALTIO JOKA SORTAA TÖRKEÄLLÄ TAVALLA SUOMENKIELISIÄ MIEHIÄ. (ahvena-hurrithan on vapautettu vuoden pakkohuostaan otosta, vangitsemisesta, vapausoikeuksien eväämisestä, ja pakottamisesta militarismin kouraan)

        VALLANKUMOUKSELLA OLISI TÄÄLLÄ PAIKKANSA!
        USA ON TERVETULLUT MEIKÄN PUOLESTA TÄNNE IRAKIN JÄLKEEN!


      • ......
        asdfasdfasdfasdf kirjoitti:

        Vittu jos työnantaja veilä valitsee työntekijän sillä perusteella että on käynyt armeijan, niin voi sanoa että se on sivistymätön paska syrjiä.

        Siis vittu se armeija ei todellakaan ole mikään perustelu työnantajan päätökseen ottaa työntekijä.
        Ja vittu aina ne ääliöt jota ovat itse käyneet armeijan eivätkä enää sen takia välitä paskaakaan muiden sukupolvien kärsimyksistä, sanovat että varusmiespalvelus on tärkeä työn saannin takaia.


        SUOMI ON TOTALITAARINEN POLIISIVALTIO JOKA SORTAA TÖRKEÄLLÄ TAVALLA SUOMENKIELISIÄ MIEHIÄ. (ahvena-hurrithan on vapautettu vuoden pakkohuostaan otosta, vangitsemisesta, vapausoikeuksien eväämisestä, ja pakottamisesta militarismin kouraan)

        VALLANKUMOUKSELLA OLISI TÄÄLLÄ PAIKKANSA!
        USA ON TERVETULLUT MEIKÄN PUOLESTA TÄNNE IRAKIN JÄLKEEN!

        Siis mieti mitä kirjoitat.
        Ei ketään valita töihin sen perusteella onko käyny intin vai ei.
        Mutta jos on 2 hakijaa samaan työhön ja on muuten yhtä hyvät paperit jne jne, mutta toinen on käynyt intin ja toinen sivarin/totaalikieltäytyjä,
        niin aika moni työnantaja ottaa sen joka on käynyt intin näin se vaan on.Tykkäät sä tai et.


      • ??????
        heifdhnjnf kirjoitti:

        siitä työpaikasta jos työnantaja kysyy työ haastattelussa ootko käyny intin (suomen laki kieltää kysymästä henkilö kohtainen asia)voit sanoa että oot

        Niin mitäs teet jos työnantaja kysyy sotilaspassia????
        "(suomen laki kieltää kysymästä henkilö kohtainen asia)"
        Niin voihan sitä olla sanomatta mitään siitä että onko käyny intin mutta jos teet näin työnantaja tulkitsee sen niin että olet jättänyt intin keskeen tai et käynyt inttiä,koska pää ei kestä (koska intissä voi jopa joutua tekemään jotain)


      • HAHA

        Just ruksit kaikki mahdolliset kohdat, ei taida mennä läpi. Eiköhän kutsunnoissa lääkäri näe että yrität kusettaa, ja sulle laitetaan A-paperit :)
        ja vaikka menis läpi, onnea työn hakemisessa.
        Nimittäin kyllä se lappu minkä täytit näytetään työnantajalle.


      • oudoksua saa
        asdfasdfasdfasdf kirjoitti:

        Vittu jos työnantaja veilä valitsee työntekijän sillä perusteella että on käynyt armeijan, niin voi sanoa että se on sivistymätön paska syrjiä.

        Siis vittu se armeija ei todellakaan ole mikään perustelu työnantajan päätökseen ottaa työntekijä.
        Ja vittu aina ne ääliöt jota ovat itse käyneet armeijan eivätkä enää sen takia välitä paskaakaan muiden sukupolvien kärsimyksistä, sanovat että varusmiespalvelus on tärkeä työn saannin takaia.


        SUOMI ON TOTALITAARINEN POLIISIVALTIO JOKA SORTAA TÖRKEÄLLÄ TAVALLA SUOMENKIELISIÄ MIEHIÄ. (ahvena-hurrithan on vapautettu vuoden pakkohuostaan otosta, vangitsemisesta, vapausoikeuksien eväämisestä, ja pakottamisesta militarismin kouraan)

        VALLANKUMOUKSELLA OLISI TÄÄLLÄ PAIKKANSA!
        USA ON TERVETULLUT MEIKÄN PUOLESTA TÄNNE IRAKIN JÄLKEEN!

        Itse olen samaa mieltä että asiaa ei sais missään työhaastattelussa suoraan kysyä, mutta katson että intin käyminen voidaan katsoa hyödyksi kuitenkin. Itse sain lääkintämies koulutuksen ja opiskelen sosiaalialaa. Intissä oppi erilaisia tilanteita ja olosuhteita joita ei missään muualla pääse kokemaan. Riippuu tietenkin palveluspaikasta. Omasta mielestäni työhaastattelussa pitäisi katoa eduksi palvelustodistus/siviilipalvelustodistus. Näissä kumminkin opitaan tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja toimimaan jonkin alaisuudessa. Että kutakuinkin näin


      • hermanni
        asdfasdfasdfasdf kirjoitti:

        Vittu jos työnantaja veilä valitsee työntekijän sillä perusteella että on käynyt armeijan, niin voi sanoa että se on sivistymätön paska syrjiä.

        Siis vittu se armeija ei todellakaan ole mikään perustelu työnantajan päätökseen ottaa työntekijä.
        Ja vittu aina ne ääliöt jota ovat itse käyneet armeijan eivätkä enää sen takia välitä paskaakaan muiden sukupolvien kärsimyksistä, sanovat että varusmiespalvelus on tärkeä työn saannin takaia.


        SUOMI ON TOTALITAARINEN POLIISIVALTIO JOKA SORTAA TÖRKEÄLLÄ TAVALLA SUOMENKIELISIÄ MIEHIÄ. (ahvena-hurrithan on vapautettu vuoden pakkohuostaan otosta, vangitsemisesta, vapausoikeuksien eväämisestä, ja pakottamisesta militarismin kouraan)

        VALLANKUMOUKSELLA OLISI TÄÄLLÄ PAIKKANSA!
        USA ON TERVETULLUT MEIKÄN PUOLESTA TÄNNE IRAKIN JÄLKEEN!

        Luuletteko te idiootit ettei teitä ole jo merkitty tykinruoaksi, sillä sodassa tarvitaan aina ihmiskilpiä. Menitte minne tahansa maailmassa niin periaate on sama, etenkin ns. vapaassa maailmassa. Jenkit panevat eturintamaan juuri teikäläisiä, jotka menevät lopulta armeijan leipiin kun eivät raukat enää muualle pääse . Ja kun tosi paikka tulee niin ei kukaan kysele teidän mielipiteitänne. Ei etenkään vihollinen ja omat panee tuollaiset etulinjaan. Ja perään ei itke kuin äidit - muutapa ne tuskin ovat elämänsä aikaan muutenkaan teiltä saaneet.
        Georgian sota osoitti, että jos et pysty puolustamaan maatasi niin siinä ei auta Natot eikä mitkään, vaikka siihenhän siinäkin Suomessa pyrittiin. Kestää se mennä isommilleen v-lemaan, turpaan tulee ja ihan varmaan.
        Jos ei ole selkärankaa käydä armeijaa niin eihän sellaisista ole töihinkään - rekrytoijalle ihan itsestään selvyys eikä mikään henkilökohtainen salaisuus. Todistukset pöytään ja sillä selvä. Luuletteko työnantajien maksavan teille korvakorujen kantamisesta ja v-sanojen viljelystä. Ja miksi ihmeessä kuvittelette, että teidät joku muutenkaan ottaisi töihin, kuin paskakuskeiksi. Tuollaisilla mielipiteillä varustettu osaa tuskin lukea ja kirjoittaminenkin näkyy olevan heikkoa, puhumattakaan asioiden ymmärtämisestä tai muusta aivotoiminnasta. Kuvitteletteko että joku yrittäjä voidaan pakottaa ottamaan töihin tuollaisia luusereita. Tai ylipäätään, että joku teille jostain haluaisi maksaa - pakko tässä sossuvaltiossa on muiden tuollaisia elättää. Ei Suomi ole mikään ääliöiden paapomismaa - menkää ihmeessä äkkiä pois täältä !! Ei USA:ta kiinnosta Suomi, venäläiset tänne tulee ja pistää tuollaiset suoraan Tshetseniaan pikakurssille. Suomi on itsenäinen maa ja sen historiaa pitäisi sen verran pakottaa ymmärtämään, että tietää mitä se tarkoittaa. Ei ne siellä sen takia huvikseen kaatuneet, että teikäläiset saisi hillua täällä miten haluaa.


    • henrikk

      voi vittu onko ne alkanu ottaa sinne armeijaan kakarooita.itsekkin olen ollut sivilipalvelumies mutta uskon että sinä et ole kypsä vielä sieltä kapaloista mihinkään lähtemään,- ainakaan armeijaan... mut jos joudut niin sano äitilles että pakkaa siihen laukkuun vaipat mukaan.... niin ja lihapullat

    • mien eikä mikki hiir

      selviääkö kutsunnoissa lähtöpäivä ja paikka vai voiko ainostaan jättää "toiveita".

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe